Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor a maradék kettőt elég csak le szigetelnem?
Így igaz. Ellenállásmérővel le is ellenőrizheted.
A dolgozó népet szolgáljuk.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.
A láncfűrészt ha bekapcsolom, akkor nem mindig indul el. Ha nyomva tartom a kapcsolóját, akkor néha gondol egyet és elindul, szépen működik, majd néha leáll, majd újraindul. De van, hogy tökéletesen működik. Ekkor az indító kondenzátor lehet a hibás? A képen a sárga kondit, ha ugyanolyanra kicserélem, akkor megjavulhat? A mellette lévő tekercsnek lehet köze ehhez a hibához? Köszönöm a segítséget!
Szia! Az a kondenzátor nem indító, hanem zavarszűrő szerepet tölt be. Ilyen szakaszos működést egyszerű érintkezési hiba (kapcsoló, kábel) vagy kopott szénkefe okozhat.
Szia! Egy kicsivel többet is mutathattál volna a készülékből vagy pontos típust adhattál volna meg, mert némelyikben lágyindító van és hőfokfüggő a működése. Ezt úgy értsd, hogy ha sűrűn van indítva a gép akkor az áramfelvétel túlmelegíti a lágyindító fő kapcsoló félvezetőjét és addig nem engedi indulni a gépet amíg az elektronika ezen része le nem hűl. Nekem egy damilos 1kW-os fűkasza készülékem volt ilyen mire rájöttem, hogy mi okozza ezeket a rejtélyes "nemindulásokat".
Ez egy teleszkópos láncfűrész. Mellékelem az adattábláját. A túlmelegedésre nem gyanakodnék, mert az első indulásnál is akadozik.A kontakthiba azért furcsa, mert meg se mozditom csak várom, hogy beinduljon benyomva tartott kapcsolóval és egyszer csak elindul.
Hát nem jutott az eszembe, hogy mi volt a "márka" neve de ahogy ránéztem a címkére .... Gardenline. Én ugyanilyen gyártótól való fűszegélynyírót használtam de az volt a tapasztalatom, hogy ha sűrrűn indítgattam akkor egy néhány indítás után nem akart elindulni, majd mint aki kipihente magát egyszer csak beindult és ha beindult akkor dolgozott is rendesen de a tenyeremmel nem tudtam a végtelenségig szorítani a markolatot. Ha másért nem de a motor ventilátora ha nem megfelelően tudja hűteni az elektronikát vagy ha az nincs akkor a motor tekercse tartalmazhat hővédelmet ami kiold vagy megnő az ellenállása és a motor leáll az elégtelen szellőzés miatt.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2023
De ez nálam úgy van, hogy bekapcsolom és vagy egyből elindul vagy vár 1-2 másodpercig és azután indul el, majd 1 másodperc után leáll, majd 2 másodperc után újra elindul. Sokszor gyenge teljesítménnyel indul, majd felerősödik. Én közben végig nyomva tartom a kapcsolót. Nem gondolom hogy 1-2 másodperc alatt visszahülne.Itt valami más baj lehet.
Próbáld meg átmenetileg 2 vékony kábellel kivezetni a 230-at egy 5-15 wattos 230-as izzóra ( jól rögzítve és szigetelve ), elektromosan a motorhoz minél közelebb és 10-20 indítás után meglátod, hogy a kapcsoló kissé megégett és nem ad át 100 %-ban, vagy a motornál van gond.
Addig ne járkálj vele, nehogy gond legyen.
Most még csak a fogantyúját szedtem szét. Most már jön a szilveszteri buli, így a motoroldali részét csak holnap tudom szétszedni.
Sziasztok! Szétszedtem és nincs benne elektronika. Fotó mellékelve. Így nem értem az el nem indulasokat. Annyit tudok tenni, hogy megcsiszolgatom a szénrudakat. Elkopva nincsenek.
És takarítsd meg a kefeházat is, nézd meg a rugók nyomását, amik keféket nyomják a kommutátorhoz. Könnyen járjanak a kefék a házban, de ne kotyogjanak.
Szia! A kommutátort kellene tüzetesebben megnézni, hogy nincs e leszakadva vagy megszakadva a szelet zászlójánál a tekercsek kivezetése. A szeletek között legyen tiszta a szigetelés. A szénkefe az egész széltében feküdjön fel a szeletekre mindkét oldalon, ne legyen félrekopás rajta. Az is előfordulhat, hogy az egyik kefe felkeményedett a terheléstől és nem vezet megfelelően, megnőtt az ellenállása. Ha lecsiszolsz belőle kb. egy milliméter akkor a szikrázás okozta beégést korrigálni lehet. Az volna a legjobb ha új kefepárral tudnád kipróbálni, hogy ez okozza e a rejtélyes működést.
Ha nincs szerencséd, alumíniumból készült a forgórész tekercselése. Az pedig hajlamos úgy eltörni, hogy alig látod meg.
Az 500-550W a határ ahogy észrevettem az aluhuzalos tekercselésnek, ez feletti teljesítményhez már kell a rézhuzal, mert különben nem bírja semeddig sem a gép.
1200W-os Parkside porszívó? PWD12A1
Szerintem a vékonyabb huzal nagyobb veszélyt jelent. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
Ez esetben van egy egyszerű tesztelés rá: izzólámpán keresztül áramot engedsz a forgórész tekercseire pl a szénkeféken keresztül (12V 1-2A elegendő). Ha nem akarsz áramerősséget mérni akkor a fényerőváltozás is meg fogja mutatni ha gond van a tekercsekkel. Talán hatékonyabb mint a multiméteres módszer. A cél a hibás forrasztás lebuktatása terhelés alatt.
Ne nekem magyarázd! ~55 éve csinálok ilyeneket.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2024
Üdvözletem! Tárcsatörés miatt még az előző tulaj levette az oszlopos fúrógépemről a motort (én már így vettem occsóért). Most szeretném visszaszerelni, de nem értem, hogy hogyan is kéne. A motorból 4 kábel jön ki. 2 fekete, 1 barna, 1 narancs. A 2 feketére rákötve a nulla és a fázis, a motor elindulását eredményezi, de ugye vagy jobbra vagy balra forog és ha épp úgy áll meg, akkor sehogy (mint laikus úgy gondolom, a statikus mágneses terek miatt van ez így. hol erre, hol arra löki, ha épp a kettő között áll, akkor pedig semmerre). A motor oldalán a gyári dobozában ott lapul az indító kondi, amiből kijön a narancs és a barna kábel. Namármost, ott akadok meg, hogy amikkel eddig én találkoztam, ott a motoból kijött 3 kábel, kettőre a kondi, kettőre a delej, ha jó irányba forog szuper, ha nem csere. De itt csak 2 kábel van és nem értem, hogyan kellene bekötnöm a kondit, hogy jól is működjön. Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv: Szabolcs
A 3 vezetékes motorokban belül össze van kötve a segédfázis tekercs egyik ága, a 4 vezetékesben meg ki van hozva a főtekercs és a segédfázis tekercs 2-2 lába. Valahogy a rajz szerint képzeld el. A nagyobb ellenállású tekercs a segédfázis, mert az vékonyabb huzalból van többnyire.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2024
sziasztok
itt a fűtési szezon a kazán keringető szivattyúja néha nem indul el, bár többségében megy - kondira gyanakszom és lépni akarok ielőtt teljesen megáll (még nem szedtem ki belőle, de hamarosan azt is megfogom nézni, hogy mit mérek a kapacitásán a ráírt értékhez képest) viszont mielőtt elkezdem szétbontani gyorsan vennem kéne egy újat, hogy szerelés közben ott legyen a kezemben ne kelljen kétszer bontani viszont BP-en égen földön nem találok, csek web shopokban 1-2 hetes átfutási idővel nincs tippetek hová menjek? paraméterek legalább 2.6 µF kapacitás, 400V, (ilyenek vannak ráírva); henger test átmérője 25 mm, hossza 46 mm, de talán még 50pár mm is befér előre is köszi a tippeket! (vicces a garázsban találtam egy hasonló szivattyút, de az abban lévő kondira rámérve, csak 1,2-t mutatott a műszer, így úgy sejtem azzal sem megyek sokra)
Elég sok hely van ott a szivi környékén, kívül is biztos elfér...
https://www.hestore.hu/search.php?q=motor+kondenz%C3%A1tor+2.5uF https://www.hqelektronika.hu/hu/kereses/motor%20kondenz%C3%A1tor%202.5uF
köszi a tippeket!
(hestoreból már rendeltem DE, de most rendelek egy másikat a hqelektronikától is)
azért maradnék a házában, mégis csak az cseppmentesen szigetelt és a környéken víz is van,
1ébként a hqelektronikának sajnos nincs, csak olyan ami picit nagyobb + a csavaros felfogatást fürészelhetem le róla
Készülj arra is, hogy nem biztos, hogy a kondenzátor hibája miatt nem indul. Kopott tengely/siklócsapágy is ilyen jelenéggel jár.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |