Fórum témák
» Több friss téma |
Már dolgozunk az ügyön.. Úgy néz ki, hogy lesznek 16A-esek a 20A-esek helyett.
Amióta kijavítottam az elfúrt vezetéket, még nem volt olyan, hogy levagta a biztiket.. De még mindig nem értem, hogy hogy lehet az, hogy az egyik kismegszakítónál keletkezett zárlat miatt egy msik oldott le...
Lehet két különböző fázison voltak összeértek,és a másik volt a gyorsabb.
A kis-megszakítókon feltüntetett áramértékek arra az esetre vonatkoznak, ha az átfolyó áram lassan növekedve lépi túl a megadott értéket.
Ezen túl az sem mindegy, hogy milyen sebességűek ( A, B, C) mert a lassabbak egy bizonyos ideig túlterhelhetőek. A hirtelen rövidrezárás miatt olyan gyorsan nőtt meg az áram, hogy a 20 A - es még nem tudott reagálni míg a 32 A - es határáramát is elérte a zárlati áram. A megoldás ha a 20 A - eset gyors típusúra cseréled, amely így gyors(abb)an reagál majd.
Úgy, hogy nem jól követted végig, vagy el van kötve?
Üdv Inhouse
Ha már régi a kismegszakító az adott áramnál akár 30%-al kevesebb áramnál is leoldhat mivel el van öregedve!
Csak 1 fázis van. A megszakítók pedig úgy vannak bekötve, hogy az egyikből egy kábellel vezetem át a fázist a következőbe. Szóval 1 pontba van bekötve mind. Természetesen az egyik fele, a másik pedig mind megy a maga útjára..
Minden alkatrész teljesen új. Semmi nem volt még használva egyszer sem...
Nem tudom hogy hogy lehet elkötva... Ha felkapcsolom a 1. megszakítót, akkor a fürdőben, meg a WC-ben lesz világítás. Anappali konnektorjában (aminél az incidens volt) nincs áram. Ha a 2.at kapcsolom fel, akkor fordítva. Tehát nincs világítás, de van a konektorban áram. A zárlatos konnektor (illetve a vezetékje, amibe bele lett hejtva egy csarar) megszakítója még nem oldott egyszer sem.. Pedig ott biztosan gond volt... Hogy lehet?
Nem érte el a 20A-t, mert mondjuk csak egy szál( elemi szál.. villanyszerelő így mondja a sodrott rézhuzal egyetlen szálát) ért a csavarhoz, és inkább elégtek, minthogy lekapcsoljon a megszakító?
Sziasztok! Bekötöttem egy Fi relét a hálózatba ( a bejövő fázisba és a nullába). A gondom az, hogy a betonkeverő és a fűnyíró bekapcsolására lenyom a Fi relé. (külön külön működtetve, hosszabbítóról). A Fi relém 30 mA-es. Ennyire nagy lenne az elfolyó áram? A Fi relé tesztgombja működik, hogyan lehet még kipróbálni a működését hálózaton keresztül?
A FI rele egyben tularam vedelmet is tartalmaz(hat).
Engem is megviccelt mar amikor a ketkezes flex mindig levagta, es ott biztosan nem a szivargo aram miatt. Nalad a betonkevero azert gyanus lehet... Talan merjel szivargo aramot.
Nekem a mai napig sem értem ,nagyobb terhellésen leoldott a FI relé .Ezután a kapcsolótáblán minden kötést rendbe tettem (bár látszólag nem volt hiba) és megszünt a probléma.
A másik amit még hallottam hosszú kábel esetleg okozhat ilyet (bár én még 30M vezeték 1KW motor ,nem tapasztaltam .(Talán a földvezető meg a fázis vezető közötti kapacitás lehet az oka,vagy ez nem is valós probléma) Próba :le kellene oldania egy 30mA terhellésre a fázis és a védőföld között,illetve ha valami nagyobb fogyasztó van rajta akkor egy nulla védőföld zárlatra is.
Gondolom a nagyobb terhelésnél melegedett valamelyik kötés és ott szigetelési probléma lépett fel.
A kapacitív áramok nem adnak ki annyit, gondolj bele a kapcsolós tápok testje két kapacitáson keresztül fázisra és nullára vannak téve, földelés nélkül csíp rendesen, ha leföldeled mégsem oldja le a FI-t. Én ellenállással szoktam tesztelni és kevesebb, mint a névleges áramnál eddig mindegyik leoldott. ( Tulajdonképpen a teszt gomb is ezt csinálja )
Köszi a hozzászólásokat. Most bennt próbáltam a lakásban ki a Fi relé működését, sima 1300 wattos porszívó leveri, sőt még egy 150 wattos reflektor is. Igaz, hogy 30 m hosszabbító be van rakva (3 eres 1,5-es sodrott). Holnap kiiktatom a hosszabbítót, aztán megnézem, mit csinál. Ennyi hibás készülék nem lehet. A ház kötései újak, s nem lett spórolva sehol sem a kábelezéssel.
Gyanús az a hosszabbító. Nem ázott meg a közelmúltban?
Sziasztok!
Ne kövezzetek meg. :no: Adott egy szivattyúház, ideiglenesen egy hosszabbítóval van bekötve a villanyóraszekrénybe. A házban van két konnektor, és egy falilámpa. Vakoltam, nem volt felszerelve a lámpabúra, gondolom a hosszabbító fordítva volt bedugva, és a lámpakapcsoló nem a fázist szakította meg, megcsípett egy pillanatra a lámpavezeték. (tudom, felelőtlenség volt, de ettől tekintsünk most el) A kérdésem, hogy ilyenkor nem kellett volna a fi-relének leoldania? Másik kérdés: a fi-relét szabad fordítva bekötni, tehát az alján levő csatlakozókon menjen betáp, és a tetején jöjjön ki? Azért érdekel, mert így egyszerűbb lenne bekötni a kismegszakítókhoz a fésűs sínt.
Ez a hosszabbító nem látott vizet, mindig száraz helyen volt tartva. Holnap rákötöm direktbe a 2,5-es tömör rézkábelre a világítást és a porszívót.
General electric Fi relé 607125 a termékkódja. Elvileg mindegy lenne, hogy mi a sorrendje a két vezetéknek: fázis és nulla vagy nulla és fázis, nem?
A szíven áthaladó 1mA áram már halálos. Nem feltétlenül alakul ki a testeden keresztül akkora áram, hogy leoldjon, nem erre van tervezve, hanem a szigetelési hibák kiszűrésére.
Elvileg egyfázisúnál teljesen mindegy, de ha jelölve van én ragaszkodni szoktam hozzá.
Szerintem mindegy honnan táplálod a FI-t működnie kell. De ha bizonytalan vagy töltsd le az adatlapját.
ezen nem volt jelölés, úgyhogy bekötöttem, ahogy sikerült Remélem, hogy a hosszabbító lesz a ludas.
Hello !
Ugye ezen a fi relén van egy T gomb a müködést ezzel kitudod probálni, ha nem old le valami nem jó. elvileg egy proba lámpa is elég fázis és nullázo közé és oldania kell 30 mA nál Fi relét ugy is szokták hivni hogy hülyeség kapcsoló mert nem tudsz hülyeséget csinálni mert leold ! (Ha jól müködik) Én a FI relét elsősorban azért építem be hogy ember életeket védjen és ne kötéseket !
Csak gondolom hogy megváltozik,lemérni nem tudtam mert a BAKONY biztiknél megadott 10X áramot nem tudom egy 2 A kismegszakítóhoz sem produkálni.
Egy 2A C AEG E91 kismegszakító 30s alatt old le 5A ra. 10A ra kb 10s.(ehez adatlapot nem találtam. ezért a BAKONYéval hasonlítottam .Szerintem a hőkioldoja nagyjábol egyenáramon stimmel )
Ha nem a hosszabbító a rossz, akkor e nélkül bármit bedugsz a dugaljba az ÁVK után akkor működnie kell. Ha ilyenkor is leold az ÁVK akkor a hálózatodon van valahol a nulla összekötve a földdel, (természetesen az ÁVK után, mert előtte biztos össze van kötve, utána viszont tilos) tipikusan ez a hibajelenség.
Végülis a lényeg hogy totális zárlat esetén levág, és megvédi a kertben a 12V-os világítási rendszert
Üdv mindenkinek äs köszönöm az eddigi tippeket is. Elvileg a rendszerben külön van a föld/fäzis, de ennek a vägäre fogok järni.
A proba gombra leold, tehät a Fi relä tudja a dolgät. De a lejebb adott tipp a fäzis/fold kapcsolatra lehet, hogy helytällo. Ezt lenne a legkönnyebb megoldanom.
Üdv !
Igen ez is helytálló,régen láttam olyant hogy a konektor nulla pontját leköttöték nullázonak ne ezt nem szabad söt egyenesen tiltja a szabvány ! Sima szakadás vizsgálova mérd meg a(fesz. mentesítés után) nulla és védőföld közötti ellenálást elvileg 0 ohm de max 2 omh lehet. Ha uj a hálozat ilyen hiba nem lehetne .Lehet még ugyan kötés lazulás nulla nullázó. vagy tényleg valaki színvak és összekötöte a zöld-sárgát a kékel.
Hi Mesterek
Érdeklödnék egy kitsit. - Szóval a FI rellé ellött a nulát meg a földett össze kell kötni, azaz a FI relébe menött? - Akkor nem zárom az egész hálozatott? - És nem fog a földben egy kicsi áram mászkálni? Nem tom nem értek hozzá csak érdelödök. - Az elektoboy irta hogy a nula meg a védöföld közzöt szinte semmi ellenállás nincs, de csak akkor ha van FI rellé, nem? Vagy FI nélkül is?
- Folyamatosan fordítva gondolkodtok, nézzük a trafóháztól! Jön 4 vezeték-> 3 fázis valamint a közösített nulla és védővezető. (Ezt a szakzsargon PEN vezetőnek hívja)
- Bejön a házba és az első kötési pontban még az óra előtt a PEN vezetőről leágaztatják a nullát és innen külön vezetik tovább. ( Figyeld a szemléletet nem összekötöd a nullát a védővezetővel, hanem a közös védővezető plusz nulláról leágaztatod a nullát! ) - A leágazásnál jó minőségű földelést készítesz és összekötöd a nulla leágazási pontjával. És kész is a konyhanyelven nullázott földelésnek hívott találmány. Persze, hogy normál esetben nincs sem jelentős ellenállás sem feszültségkülönbség a nulla és a védővezető között. Ami fontos különbség, hogy a védővezetőn üzemszerűen nem folyik áram így a potenciálja stabil és megegyezik azzal a potenciállal, ami a PEN és az N leágazásánál készített földelt pontban van. A nullán folyik áram így ennek potenciálja a földeléshez képest nem stabil. Igen! a földben folyamatosan folynak áramok, de ez nem okoz többnyire komoly problémát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |