Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Első körben ki kell deríteni mi is eszi meg az autót. Aksi és a kocsi közé bekötni a multimétert és egyesével lehúzgálni a biztosítékokat. Ahol nagyot zuhan a fogyasztás máris megvan merre kell keresni.
Szia. Köszönöm a gyors választ. Az akkumulátort be tettem a helyére és a következő értékeket mértem.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
Az a 8mA (közvetlenül az akku betétele után) nem sok, később (miután átellenőrizgette magát) még kevesebb is lesz.
Inkább arra gyanítanék: mostanában pár kilométernyit autózol, tehát többet merít az indítgatás, meg a bekapcsolt fogyasztók (télen többet kapcsolunk be), mint amit képes utántölteni. Ha nem így van, azt is írd le, akkor tovább gondolkodunk (fórumtátsilag)
Többször nekifutottunk már témának még nálam is.
Sok vége lehet a történetnek, mindenki megtalálja a neki legjobban megfelelőt.
Szia!
Rossz helyre van a mérőzsinór dugva.
Nem baj, ha többször nekifutunk.
Mindig kiderül valami -ami pont nálunk nem fordult (még) elő. És akkor érdemes gondolkodni is, meg eltenni a másik tapasztalatát. (Mellékesen, a téli használatról: nejem kénytelen volt másik autót venni lóhalálában, míg nem voltak hidegek, első rúgásra indult. Most, hogy itt az ibitubán -8, --9 -ek voltak -hallhatóan kb másodperc forgatás kellett. Mert ő is csak 15-20 km-t autózik általában, azt is két részletben. Dolgozni menés, 8 óra állás, hazajövés, esetleg boltba menéssel. Miközben minden be van kapcsolva, fűtőmotor is százzal. Téli használat.) A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
0,008mA lenne az, ha nem lenne rossz helyre dugva a mérőzsinór.
Az meg kitűnő lenne. Csak annál lehet, hogy többet kér a rádió készenlétben. Nem tudom, én nem mértem, valaki itt a fórumon mintha valami 2-3mA-nyit mér volna a rádióján készenlétiben. Vagy rosszul emlékszem.
Azt én nem is néztem, hova vannak a multin dugva a kábelek, most nézem csak, hogy mondtátok. De ha újra ráteszi (jól bedugott kábellel) akkor kiderül, hogy jó volt-e a mérés. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
Rosszul emlékeztem, 0,15mA-t írt a fórumtársunk az autórádió készenléti áramáról. (Csak régen már, én meg felkerekítettem . Mondjuk, ő meg először rosszul írta le, de helyesbített).
Persze, nem szentírás. Elképzelhető, van amelyik ennél is kevesebbet, az is, hogy némelyik kicsivel többet. Én azért a 0,000 008 Amper-t nem tudom még elhinni, de meg lehet győzni. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
Szia. Bocsi ezt tényleg benéztem nem kicsit nagyon. De előző mérésnél ami nem volt fotózva jól volt csatlakoztatva, csak közbe meg mértem a feszültséget. Az újabb mérésnél meg nem jó csatit dugtam át. Remélem a multiméter kibírta. DAB márkájú az akkumulátor. Már másodjára merültle 2V környékére de 14,2v 3A nál sem pezsgett a cella. 15v 0,5A-nél kezdet el minimálisan pezsegni. És igen sajnos kis távon van az autó használva. Az autó napi szinten van használva. Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
A 2V nagyon durván mélykisütött, azt valami lemerítette. Ha pár nap alatt, akkor az komoly kisütő árammal történt, ha hosszú idő (hetek, hónapok), akkor elég párszáz mA...
Idézet: „(hetek, hónapok), akkor elég párszáz mA...” 45 Ah akkunak 100 mA 18 nap.
Szia. Reggel elmentek az autóval a munka helyre délután 3-kor hazajöttek vele reggel már nem indult. Sajnos ez napi szinten 3-4 Km. De ha nincs valami zárlat akkor lemerülne 8-9-10V-ra és nem indulna be de, hogy 2v-ra, ez arra enged következtetni, hogy valami folyamatosan meríti. Nagyobb zárlat nem lehet mert annak már látható nyomának kellene lennie és teljesen le kellene merülnie. És ez már a második eset.
Állítsd le az akku eladójánál és másnap reggel menj érte.
Először azt hittem (mikor írtad) hogy a 2V csak elírás, és 12V-ot akartál írni. Akkor is előfordulhat, hogy nem indul, diesel motornál főleg, de otto is járhat így.
De ha valós a 2V, akkor ott nagy baj van. És szerintem akkor nem is biztos, hogy állásában merül. Generátort ellenőriztetted? Mert most hirtelen az lett nekem gyanús. Jártunk már úgy vele: időnként jó volt, időnként be sem indult. És generátorcsere oldotta meg. Ez a 2V-ra merítgetés új akkut fog kívánni (nem viselik jól, ha sokszor előfordul(, pedig (valószínűleg) nem ő okozta a bajt. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
Idézet: „45 Ah akkunak 100 mA 18 nap.” 10,5V-ig, vagy 2V-ig? Ha egy akku 2V üresjárati kapocsfeszülétségű és úgy marad, akkor az egy kicsit többet kapott...
Van benne riasztó?
Ami még tud vicces lenni ha valahol ég benne egy lámpa. Csomagtér.
Szia. Nincs benne riasztó.
Volt már kezemben pár, a jobbak 1-2mA az átlag 30-40mA körül van.
Barkóbázhatunk, az is lehet, de az is lehet, hogy nem.
Szép napot mindenkinek. RENAULT1 19DCI előfűtő körében van egy 70 Amperes biztosíték. Nos ezt ha beteszem a második gyujtásnál kiég. Cseréltem előfűtő elektronikát. Esetleg van e ötlete valakinek? Vagy van e valamilyen rajza netán. Ugyebár 3 gyertya a hűtőfolyadékot melegíti. Hogyan kapcsolódik a témához. Sorba vagy párhuzamba vannak kötve kettesével. A 70 A az nem kis áram mintha zárlatos lenne. Köszönök minden hozzászólást.
Ez most pontosan milyen típusú és évjáratú autó? A rajz kereséshez ez nagyon fontos. Általában az előfűtés gyertyákat párhuzamosan kötik.
2002 1.9dci F9Q 732 .. köszönöm szépen
Üdv Mindenkinek. A fenti renault senic II hozzászólásokhoz újabb adalékot hoztam. Még mindig meríti az akkumulátort. Szinte teljesen ki van bontva a vezeték köteg. Meg éget csatlakozót találtunk a motor téri biztosíték házban házban. Minek a csatlakozója ez?Képek mellékelve lentebb. A segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2024
Első körben ezt szépen csere mert már tűzveszélyes. De ameddig megjön a c sere alkatrész a biztosítékokat húzgálni szorgalmasan és figyelni a fogyasztást. Ahol bezuhan ott lesz a hiba. Addig tárolás leszedett aksi saruval mert akár tűz is lehet belőle.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |