Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia,bocs,hogy csak most reagálok.Igen,a régi kapcsoló is rásegítős volt,csak széttört.Inkább képet csatolok mert azon rajta van ami esetleg segítségre lehet.Én keresgéltem a neten de nem találtam semmit,csak használt eladót külföldi oldalakon.Bekötésről semmit.Hátha neked sikerül.A héten eljön egy srác és megpróbálja bekötni az újat.Remélem megy majd neki.
Úgy 30-40 évvel ezelőtt százával (ezrével?) készültek itthon olyan terménydarálók, amik pontosan így működtek hazai gyártású kapcsolóval.
Szia! Annyi volna a kérés, hogy az Apator kapcsolóról is mutass képet, hogy azon hol van az az átkötés amit a rajzos mellékletben mutattál. A másik pedig, hogy az eredeti kapcsolóból kösd ki a szürke és kék vezetékeket (egymásal szemben vannak bekötve az első kamrába) majd valamilen szakadásvizsgálóval vagy zsebtelepes izzóval meg kellene nézni, hogy az az érintkező csinálja e az indításnál a zárást tehát, hogy rugózottan elfordítva zár e és elengedéskor nyitja e azt a két pontot, mert feltételezésem szerint az a kondenzátor kapcsolószála. A Mórickarajzom nem egészen fedi a valóságot csak azt, hogy a vezetékek színei és azok hovatartozása hogyan kapcsolódnak egymáshoz és a kapcsolóhoz. Az eredeti kapcsolónál is azt feltételezem, hogy az a három érinkező pár bekapcsolva zár és csak a "szürke-kék érintkezőpáros" nem, az csak a rugózott állásban zárna. A kérdés még mindig az a számomra, hogy igazak e a feltevéseim, mert így mérés nélkül nehéz biztosat mondani. Végül is ha minden vezetéket kikötnél és úgy méricskélnéd ki a kapcsolót az lenne a legjobb, hogy bitosan zárnak e az egymással szemben lévő pontok ha be van kapcsolva a kapcsoló, az említett páros pedig csak rugózottan teszi ezt. Ha elektronikus fék is van a motoron akkor félő, hogy nem helyes a feltevésem, ezért is kellene az említett kapcsoló kikötött állapotú mérését megcsinálni.
Sziasztok a képen látható motor beköthető deltában háromfázisra?
Vagy deltában egy fázisra lehetne kötni kondikkal? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
Egyszerű a válasz, NEM és IGEN.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
Bekötni deltába be lehet, csak üzemeltetni a sima hálózatból nem.
Ha deltába kötöd, akkor az üzemeltetéshez 3x220Vac tápfeszültség kell. Nekünk a hálózatban meg 3x400Vac van, így ezzel simán leégne. De akkor mire jó? PL 1fázis/3fázisú frekiváltó után mehet deltában. És igen, mehet deltában 1 fázisról üzemi kondival.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni egy egyfàzisú villanymotor bekötésével kapcsolatban. Nemrég kaptam működőképes állapotban van, de sajnos az adattàblája, és bekötési rajza màr nincs meg, így nem tudom, hogy hovà tegyem az indító, és az üzemi kondikat, és valószínűleg már volt tekercselve is mert màr csak 4 bekötés van a kapocsdekniben. Segítségeteket, és a válaszaitokat előre is köszönöm!
Az közös pont a nulla. A nullához képest amelyik tekercsnek kisebb az ellnállása az lesz a főtekercs arra kell a fázist kötni. A nagyobb ellenállású lesz a segédfázis arra kell egy állandó üzemű kondi sorba a fázissal. Hogy mekkora kondi kell rá azt nem tudom talán a tekercselők ki tudják sakkozni.
Sziasztok!
Van egy új szerzemény. Az a kérdés, hogy csillag delta kapcsolóval beköthető?
Hello! Ami deltába ráköthető a 380V-ra, az természetesen csillagba is megy vele.
Én is így sejtettem
Ha veszek egy csillag Delta kapcsolót csak az utasittások szerint bekötőm Vagy a villanymotoron is át kel kötni valamit
Nyilván át kell kötni a motort, mert a csillag/delta kapcsolóba mind a 6 pontot be kell kötni.
És hogy vagy nem kell a villanymotorba összekötő?
Mert azt a kapcsoló intézi úgy is. Esetleg egy rajz?
Hali!
Ez nem annyira egyszerű. A középső képen látszik, ha jól megfigyeljük, hogy a motor most, deltába van kötve. Milyen kapcsolót akarsz használni? Vezérelt mágneskapcsolót, vagy mechanikus kapcsolót? Legjobb lenne, ha egy hozzáértő emberhez fordulnál. Valamit nem jól kötsz, nagy füst nagy korom.
Szia
Egyszerű mechanikus gondoltam, de isten igazából mindegy Csak az ára miatt gondoltam.
Köszönöm
Egy másik hülye kérdés ha simán csillag Kötöm be tudom hogy veszít a teljesítményből De úgy használható vagy nem Idézet: „Hello! Ami deltába ráköthető a 380V-ra, az természetesen csillagba is megy vele.” A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2024
Ilyen amper értékekkel ez a motor ha jól látom 3.3 kw-os és akkor ez a motor 380/220. veb/vem-ék fordítva írták(220/380) meg a delta után csillag jel lehet (talán még ki is lehet venni. Tény pont 2 helyen van sz@rul kopva az adattábla.
Kapocsdoboz alapján ez egy inditókondis motor volt csak, üzemi nélkül. Persze át is tekerhették üzemisre is, de azt ki lehet mérni. (tekercsre rákukkantva is látszik)
Azért valószínüleg gyári maradt.
Ezt alátámasztja az amper sor. Nagyobb érték a deltához majd kisebb a csillaghoz.
Így a 380V érték is a csillaghoz tartozik, és akkor a deltához 220V ami le van kopva.
Korábban már hozzá akartam szólni, mert 3,3 kW nem az a teljesítmény, ahol 690 V-ra tekernek. A delta átkötés alatt lehet, hogy már nincs meg a 6 kivezetés, mert áttekercselték a motort és csak hármat hoztak ki. A képen nem látszik.
Sziasztok!
A képeken látható motor bekötésében kérnék segítséget. 220V-on szeretném használni de bekötés után csak búg. A képen ahol hiányzik az anya oda kondenzátor van még kötve. Indításhoz kell indító kondenzátor? Vagy esetleg más baja van ?
Én először lekötnék mindent róla az áthidalókat is beleértve és kimérném a három tekercset.
1-6 3-2 4-5
A kondi bent volt a kapcsoló fedél alatt, rögzítve gyárinak tűnik.
Köszönöm, holnap ki mérem. Sanszos lehet így előre a tekercszárlat?
Ha a kapocslécen lévő csavarokon két anya van (gyaníthatóan igen), akkor a felsőket vedd le és ellenőrizd, hogy az alsók meg vannak-e húzva. Mostanában két új motorral is találkoztam, ahol az alsó anyák lazák voltak.
Ez a kondi volt bent. 110V-rol üzemelt előtte.
Most 220V-rol menne gondolom kondi csere kell. |
Bejelentkezés
Hirdetés |