Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Miért kellene lecserélni a gyárit? Akkor nem hallatszik, hogy egy almás telefon csörög...
Jó, hát ez a sznob része a dolognak, de azért nem minden felhasználó erre vágyik! Érthető ha le akarják cserélni valami testhezállóbbra. Gondolom azóta azért ez már megoldódott.
Amit mondani akartam, hogy sok oka lehet annak ha valaki használja, és annak is ha nem. Ezt el kell fogadni, és nem kirekeszteni/skatulyázni azokat akik más véleményen vannak. Említett kollégám eléggé vastagon bele van merülve ebbe a világba, és semmivel sem különb vagy kevesebb mint bárki más.
Mindenütt megvannak ezek a párhuzamok, mint amikor az egyik dobos a Paiste, a másik meg a Sabian cintányérokra esküszik, vagy egyik fotós Nikonra, a másik Canonra, stb. Vérre menő vitákat tudnak vívni annak ellenére, hogy alapvetően jó barátok.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Persze az igazán legjobbat csak a legnagyobbak használnak...
Mea culpa, a "cürjan" nem jutott eszembe (mondjuk nem is vagyok dobos).
Idézet: A lehető legrosszabb hozzáállás, amit valaha hallottam! Ez mi, ha nem a tisztességtelenség legalja? „Pl. szabály, hogy nem szabad menteniük az ügyfelek adatait, mert az időveszteség - ha tehát nincs mentésed otthon a dolgaidról, akkor "így jártál".”
Az egyik legjobb es legfontosabb iPhone alkatreszt epp most dobja ki az Apple, ez pedig a fizikai 'Mute' kapcsolo
Nekem, miota migrancs lettem, le van halkitva a telefonom, sehogy nem csorog, igy talan erthetoen kicsi az igenyem a csengohang valtoztatasra
Ha az ember szeretne az adatait a kulonbozo eszkozok (vagy akarcsak kulonbozo szamitogepek) kozott szinkronizalni, akkor nem tul sok lehetosege marad:
1. Valaszt szolgaltatot/szolgaltatast (google,apple, samsung..akarki) 2. Megoldja hazi barkacsban Ettol kezdve megint csak a pap es papne esete.. Tobbszor hangsulyoztam, az igenyt, mint talan a legfontosabb tenyezot. Vannak szolgaltatasok, amik nekem aranyat ernek, masoknak pedig teljesen erdektelen. Egy teljesen marginalis feature peldaul: Amikor wifi-t akartam beallitani a notebook-on es felkinalta, hogy a (zsebemben levo) telefonrol tudja szinkronizalni a kapcsolatot (beleertve a jelszot is) mert azon mar egyszer beallitottam. Priceless. Kiveve ha szeretsz minimum 18 karakteres kisbetu/nagybetu/szam/specialis kombokat hibatlanul gepelgetni...) Masik veglet: Parancssor. Nekem ez napi igeny, rengeteget hasznalom AWS eroforrasok kezelesere, kubernetes cluster-ek eleresere, es tesztelesre. Ez nagyon kenyelmes es alapbol a rendelkezesre all, tovabbmegyek, a rendszer lelke tovabbra is unix, aki ezen nott fel az otthon erzi magat Nem tudom elerheto-e mar pl a ZFS mint filesystem windows alatt, de eros ketsegeim vannak, talan valamifele emulacioval wsl2 alatt, de arra se vennek merget Nekem pedig kell. Mondjuk talan mindezeknek ellentmondva az igazi (felhasznaloi) operacios rendszer nekem mar csak OS/2 marad, kar hogy koran elhalalozott..
Ettől én is ledobtam az ékszíjat, egyetértek.
Tényleg vannak jó feature-jei a gyümis rendszernek, viszont az én preferenciáim szerint legalább ugyanannyi hátránya is. A legalapvetőbb, hogy a legtöbb program ami a munkámhoz kell Windows alapú. Sajnos a Win még nem tud ZFS-t, de XFS-t olvas a Paragon programjával.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Ha erre van igényed, akkor a Windows is tud ZFS-t.
A ZFS-t en emlitettem, de mar nem aktualis. Amikor kellett volna akkor meg nem volt, azota pedig szerencsere nem kellett windows-t hasznalnom.
Persze jo tudni, hogy van mar windows port is, hatha valakinek kell.
Akkor mesélek még szebbet
Itelefon mostani széria. Kolléga kisfia Kanadából kapta (ottani barátoktól), de elromlott. Egész pontosan alaplaphiba, mert két hétig nem töltötte!!! Miért nem töltötte - elutaztak és ez a telefon ott pihent a fiókban, mondván gyereknél nem kell ott legyen a készülék ilyenkor. Mikor hazajöttek, a telefon többet meg se nyikkant, s fapofával közölték a szervizben, hogy ez ilyen, tölteni kell pont. Ok, garancia satöbbi, mert pár hónapos jószágnál azért ez nem járja. Cserekészüléket nem adnak, javításra beveszik, de ezt nem javítják, csere lesz belőle. Ezután hetekig kuss, néma csend részükről, érdeklődésre nem mondtak semmit. Egy hónap után már tényleg paprikás volt a kolléga hangulata, hogy mi a fene van már, panaszlevelet írt, meg ahova tudott náluk fordulni, ott mindenhonnan lepattant. Végül újabb pár hét, a szerviz vezetőjét lecserélték, meg páran még cserélődtek, mire megkapott egy készüléket, s az újak elmondták, hogy persze, ez azért volt, mert Kanadából kértek másikat! Eszükbe nem jutott volna egy európai modellt odaadni, vagy legalább megkérdezni, hogy az megfelelne-e... Inkább ész nélkül nekiláttak felvenni a kapcsolatot az ottaniakkal, kiküldeni az elromlott készüléket, helyette onnan kérni másikat és azt odaadni valami két hónapos várakoztatással. Na de ezért állnak sorba napokat az új modell megjelenésekor a birkák Idézet: Ez most komoly???? „...Egész pontosan alaplaphiba, mert két hétig nem töltötte!!!...”
Fiam kapott az osztálytársától egy repedt 5S-t. Na, az aztán ki tudja hány hónapot állt nullára merült akksival. Mégis fel lehet tölteni... Szóval ott valami sántít. Szerintem simán hazudtak valamit a szervizben, csak hogy mentsék magukat.
Ilyen munkatempóval Ottawa-ig állhatna a sor. Szerk.: Mármint innen.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2024
Mondjuk 5-6 éve a Samu szakszervizben (Westenddel szemben) is ugyanez volt a hozzáállás, hirtelen pixelhibás, garis S7e-re. Ott azt mondta a szerviz-átvevő hölgy, hogy kötelezően rádugják valami kütyüre ami legyalulja az adatokat, mielőtt szétszednek, ha akarom az orrom előtt. Volt mentésem, de akkor se tetszett. Kijelzővel együtt cserélték az akkuját is, mert vagy előírás vagy megsérült, már nem tudom.
Nekem is ez jutott eszembe elsőre.
Alap probléma náluk, hogy bár prémium márkának akarja beállítani magát a cég annyira spórolnak az alkatrészeken, hogy az érezhetően a minőség rovására megy. Múltkor egy 27" IMAC-et hoztak mentésre: "egy pálcás" Seagate ST2000DM0001 volt benne (a mostaniakban még rosszabbak vannak), mert nagy tételben olcsón adta a Seagate. Hogy még halmozottabban hátrányos helyzetű legyen a felhasználó, ezt még megfejelték a Fusion Drive-al (ez gyakorlatilag egy SSHD: szimbiózisban működik az SSD és a HDD), mert ha bármelyik megáll akkor vért izzad az ember mire helyreállítja az APFS fájlrendszer kaotikus belső strukturáltsága és keresztlinkelései miatt.
Egybe van ragasztva az akku a kijelzővel, azért cserélik egyben. Én is meglepődtem amikor szétszedtem az enyémet (vagyis nem kellett szétszednem mert rendes volt és előzékenyen szétszedte magát, ahogy felfúvódott az akkuja).
Ne haragudj, de ez (mondjuk ugy) egy kicsit hihetetlennek hangzik.
Melyik az alkatresz, amelyik elromlik ha nincs aram alatt? Es hogy taroljak beepites elott? Es eladas elott? A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2024
Nem akarom védeni a szervízt mert biztosan hibáztak sok dologban. Ennek a folymatnak egy hónapon belül le kellett volna záródnia. Azt viszont tudni kell, hogy a "globális garancia" minden gyártónál egyedi logika alapján működik. Vannak akik engedik a lokális javítást, vannak akik csak központi ( gyári nagyszervíz általában régiónként egy) szervízben engedik javítani, és vannak akik a származási ország kijelölt szervizébe küldetik a készülékeket.
A szervízköltség mindíg az eladási régió ( ország, esetleg több ország ) piaca szerint van kalkulálva a termékben. Nem szabad logikát keresni a meghatározott folyamatban, mert ez pusztán pénzügyi döntés. ( Pl. én sem szerelhettem szlovákiából származó notebookba magyar billentyűzetet garanciális keretek között, még akkor sem ha az értékesítés előtt a kereskedő a saját költségén kicserélte magyarra. Nem is láttam a szükséges cikkszámot hozzá. Volt is felháborodás belőle sokszor. Hát még a javíthatatlan cserére szoruló készülékekkel, amiket vissza kellett vinnie a vásárlónak a vásárlás helyére, mert a szervíz nem cserélhette ezeket a más országokból származó készülékeket. Remélem ezek azóta már változtak és rugalmasabb lett as zervizelés.( 10 éve volt már... )
Akkor egyben...
@cua: Hihetetlenül hangzik, de sajnos megtörtént, pár hónapja lett vége az ügynek. A gyerek szülinapjára kapta a kanadaiaktól a készüléket, majd úgy lett betéve a fiókba, hogy rendben működött. Elutaztak két hétre, kivették a fiókból, se kép se hang, s a szerviz azt mondta rá, alaplaphiba. Húzták az egészet, mint a rétestésztát, a kollegával nem közölték, hogy kiküldték Kanadába és onnan várják a cserét, tájékoztatás egyenlő volt a nullával. A késedelem miatt végül kaptak valami tokot ajándékba, Kanadából meg küldtek egy ifülest mellé. Hogy melyik hogyan intézi a szervizelést, elég érdekes. Pl. acer gépből vettünk pár darabot (473-at), s az összes gyári hibás volt - első üzembe helyezés után valamikor úgy döntöttek, hogy többet nem akarnak bekapcsolódni egy kikapcsolás után. Ha meg kihúztad az áramból és vártál vele (volt, hogy egy órát, volt, hogy egy hetet, teljesen véletlenszerű volt melyiknek mennyi kellett), akkor beindult, mint ha mi se történt volna. Na ezeknél az első párat visszavitték Brnoba, majd a mennyiség miatt hajlandóak voltak helyszíni garanciában alaplapcserét csinálni mindben. Az külön vicc volt, mikor visszaszóltak a csehektől, hogy kérik az eredeti egeret és billentyűzetet is, amivel vettük a gépet, mert kell a bevizsgáláshoz...
Én is hullára röhögtem magam kb egy honapja olvasva az almás cég közleményét, hogy bevezetik a Selfservice szolgáltatást ( és ez nem volt áprilisi vicc). Szoval az ember aki ezt elfogadja kap egy kb 2 orás video kurzust.
Megvetetik vele a telefonhoz elengedhetetlen szerszámkészletet, beleértve a kis sütöt meg höállo kesztyüt is amivel a telefont szét lehet olvasztani majd ujra összesütni. ( potom $350) Ezzel a szerzödéssel lemond az illetö az Europában kötelezö garanciákról, viszont a cég ingyen ellátja a telefon élete végéig ( nincs pontosan definiálva) cserealkatrésszel - ami elvben 3-4 egységet jelent. Már az is érdekes, amikor a vevö önkéntesen kibujhat a kötelezö törvények alol. Érdekes jogi megközelités.
Csak a szervizre reagalva, merthogy arra minden gyartonal van bosegesen panasz
Nekem a kedvenc linux-os gepem a System76 (Lemur Pro). Lenne. A ceg vett egyet (pont ugy mint egy reszeg amerikai turista amikor vasarol), es egesz komolyan fontolgattuk, hogy veszunk belole nagyobb tetelben is, amikor lehalt (velhetoen) az alaplap. Aztan csak akkor szembesultunk azzal, hogy szerviz, itt helyben (New Zealand) marpedig nincs, vissza kell kuldeni a gepet :-| Ennek a tanulsaga csak annyi, hogy a legrosszabb szerviz is jobb (legalabbis jobbnak tunik), mint a semmi... BTW, ez a peldany, igaz combos konfiguracio volt de arban (+szallitas es vam) anno vetekedett az M1Pro-val, aminek ugye itt van helyben is egy csomo szervize. Idézet: „Ott azt mondta a szerviz-átvevő hölgy, hogy kötelezően rádugják valami kütyüre ami legyalulja az adatokat, mielőtt szétszednek, ha akarom az orrom előtt.” Ezzel amúgy semmi gond nincsen, mert attól a pillanattól kezdve hogy kiadod a kezeből és elviszik a szemed elől, semmi garancia nincsen arra, hogy mit csinálnak vele (pont mint a bankkártyával). Aztán csak lesel, amikor rajtad röhög a fél internet...
Ugye azért a SIM kártyát nem hagyod benne. Anélkül meg aligha tudsz valamit kezdeni a telefonnal.
Minden bizonnyal a cserére készültek. Nekünk is vissza kellett hozatnunk még a szakadt táskákat is, ha cserélni kellett. Amit nem küldtünk ki az eredeti konfig szerint, azt kiszámlázták a szerviznek!
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2024
Azért ez nem egészen így van. Ha kiveszed a SIM -et, c attól még a telefon működik, csak telefonálni nem lehet, a többi részéhez hozzá lehet férni.
Ma már többnyire a SIM kártyán az azonosítókat kivéve nincs semmi, a telefonkönyv se nagyon. Minden a telefon számítógépes részében van, a telefonkönyv, a képek, a tárolt híváslista, képek, stb. Ezt kártya nélkül is ki lehet olvasni a készülékből.
Némely telefonok áltó helyükben képesek úgy kimerülni, hogy az akut már saját töltője selejtnek nyilvánítja. Az segítene, ha az akkut pár percig kívülről lehetne tölteni, de ahhoz ugye szét kellene szedni, amit házilag manapság igen macerás kivitelezni.....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |