Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Ha kiég egy izzó akkor a bimetál lassabban melegszik fel (kisebb az áram ami átmegy az izzószálon) Szerintem akkor lassul de ezen kár rugózni .
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Igazából mindkettő elavult évtizedek óta... Ma a villogó LED-ek világában, gyárhatnának megfelelő frekivel villogót is. Meg vannak a digitálisan programozható LED chippek (pl.WS2811/2812)...akár ezekkel is megoldható lenne.
Persze bármi megoldható . Ha megnézed a linket amit ma tettem fel , a 8 lábú pic még az elakadásjelzést is tudja , de a tudásának csak a fantáziád szabhat határt . Időzítve kikapcsolást időzített hangjelzést és mint már írtam akár giroszkópos leállítást is bele lehet tenni , ha a kedves megrendelő úgy kívánja .A 2811-2812 sajnos a "programozásához" mikrovezérlőt igényel , de dermészetesen nincs akadálya a használatának, akár még az is megoldható vele hogy féklámpa és index legyen egyben mivel a szín is programozható .
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Nem tudom pontosan miről írsz. Én ezt a kapcsolást hosszú évek alatt fejlesztettem ki. Nálam tökéletesen működik. Nem csak asztalon, hanem sok éve a motoromon is. Ez így egyben a legjobb megoldás. De ha tudsz jobbat, szívesen megnézném.
Idézet: Ezt azért nem tartom szerncsésnek mert egy vezeték vagy foglat zárlat kitolja a biztosítékot és sehol nincs index (vagy minden lámpa áramkörébe kell egy bizti a kapcsoló oldalán) Háát nemtudom ,lehet hogy annak is van előnye de én még nem látom. „Szereltem amcsi autók ledes lámpáit, azokban is a lámpa elektronikája végezte a villogtatás, az indexkapcsolóról fix táp érkezett.” Idézet: Már nem is akarlak meggyőzni hogy van jobb, ha évekbe telt egy 3 tranzisztoros áramkör megtervezése , jobbat biztosan nem lehet tervezni . „Én ezt a kapcsolást hosszú évek alatt fejlesztettem ki” A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Nem állítom hogy jobbat nem lehet tervezni, biztosan lehet. De ennél olcsóbbat és megbízhatóbbat biztosan nem. A komplett index 3300-ból megvalósítható. Ha tudsz ennél jobbat, szívesen megnézném.
Erre a felvetésedre válaszoltam:
Idézet: „A régebbi kapcsolásokkal az a baj hogy nagyon gyengék” Mrt mindegy, hogy azokkal az "elavultakkal" adod-e az ütemet, még a 21W-os izzókat is lehet villogtatni egy egyszerű astabillal vezérelve (vezérelve, nem azon megy át az izzó árama), nemhogy a szerencsétlen COB LED-et. Egy szóval nem mondtam, hogy a tiéd rossz. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Nézted a linkemet ? Az egy 8 lábú pic két gombbal -vagy kapcsolóval , elakadásjelzést is tud amit a tranzisztoros -555 ös is verzióknál csak külön többáramkörös kapcsolókkal tudnak megvalósítani . Belefér még a programba bármilyen extra ami csak eszedbe jut , és valószínűleg megterveződik a nemsoká egy felextrázott verzió , egy fórumtársunk ötletei alapján .
Köszönöm hogy értékeled a megoldásomat. Nem baj ha tudod hogy a 3W-os COB ledek fényereje lényegesen nagyobb, mint a hagyományos 21W-os izzóké.
Nagyra értékelem a tudásod, biztos hogy soha nem érlek utol. Ez egy egyszerű indexről szól, amit sikerült megcsinálnom. Ha valakinek tudtam segíteni, már boldog vagyok.
Nem nagyobb, kisebb. De ez nekem nem probléma.
azt mondtam: nagyobb áramfelvételűeket (mert a 21W-os izzó áramfelvétele sokkal nagyobb, pedig nem 7X annyi fényt, ccak ALIG 1,3X-1,5X annyi fényt ad) is lehet az "elavultakkal" vezérelni. Ne sértődősködj, nem sértegetünk. Beszélgetünk. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Idézet: Evvel én is így vagyok . „Ha valakinek tudtam segíteni, már boldog vagyok”
Eszemben sincs hogy megsértődjek, ha Neked más a véleményed.
A 21 W-os izzó fényereje 175 Lumen, a 3W-os LED COB-é 220. Ha nem hiszed, nézz utána. Én megcsináltam a motoromra, tudom miről írok.
Szia!
Annak története van hogy ilyen hosszú idő lett belőle. 15 évvel ezelőtt építettem meg az első kapcsolásomat, amit fel is szereltem a motorra. Nagyon hasonlított a mostanira, de mindössze 3 magasfényű leddel működött lámpánként. Sötétben elment, de nappal csak közelről lehetett látni. Aztán a 3 helyett 9 ledet alkalmaztam lámpánként, ami sokkal jobb volt, de nem az igazi. 6-7 évvel ezelőtt rátaláltam a 3W-os COB ledekre, azonnal vettem belőlük, amik miatt át kellett terveznem az elektronikát. Amíg az előzők 4,5V-os lapos elemről működtek, a 3W-osok már 7,4V-ról 2 db Li-Ion akkuról. A 3 db-os ledek teljesítménye 0,3W, a 9 db-osé 0,9W, míg az 1 db COB ledé 3W. Ez már világít rendesen, nappal is. A 2 Li-Ion akkut azért választottam, hogy ne kelljen 12V-os akkut tennem a motoromra (gyárilag nincs rajta). Ehhez alakítottam ki a kapcsolást. Nagyon stabil a működése, feszültség változásra semmit nem változik a villogás üteme. A felvillanási idő 70-80%-os, így jobban látható. És végül, bármilyen járműre utólag felszerelhető, mert független minden más rendszertől. Ennyi a történet, elnézésedet kérem ha hosszúra sikerült.
Semmi gond örülök hogy megosztottad velünk a történet .
Kezd kialakulni a koncepció . A kormányvégekre szerelt lámpafejek WS2812 RGB ledekkel, előlre teljes fénnyel fehér-hátra 70% erővel piros . Indexnél természetesen sárgán villog és fékezéskor a hátra piros 100% os fényerő . Így első-hátsó fény is van és index is kettő lámpabúrával . Ha valakit érdekel a fejlesztésbe beszállhat (én nem akarom megépíteni ) . Ha nem lesz jelentkező akkor marad az ötlet szinjén a cuccos . Egy 8 lábú piccel megépíthető .
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2024
Mivel nekem írtad, én kérdeznék. Szerinted nappal, napsütésben is látható lenne?
Ki kéne próbálni , a ws ledek elég jó fényerőt produkálnak . Egyébként napsütésben a 21w os fáklámpa izzó sem mindíg látszik ....
Pontosan értem, amiről írsz, mert én is végigcsináltam azt a fényerő tesztet, ami a mostani megoldáshoz vezetett. Egy 21W-os hagyományos izzó fényereje 175 Lumen, míg a 3W-os ledé 220. Az se mindegy hogy 2700 Kelvin, vagy 4000. Azt azért már napfényben is látni. Ezt kellene tesztelni.
Jó duma, de ideje abbbahagyni. Ha mögöttem jössz, és nem latod az irányjelzőm (21W), vagy a féklámpám(21W), akkor nem nekem kell a gagyi LED-ed választanom a továbbiakban.
NEM véletlen az a szabványos a használt, a bevákt. Tudom én, hogy büszke vagy a sajátodra, és méltán. De NEM jobb a beváltnál. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2024
Csak azért írsz így, mert még nem láttad a ledes világításomat, meg az indexemet, féklámpámat. Ha látnád, leesne az állad.
Nem.
De jövő héten itt a lehetőség: bemutathatod nekünk. Pont az ilyesmik is beleférnek a találkozóba. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2024
Egyszer lesett az állam egy zaporozsec motoros motorkerékpártól. Gyönyörűen meg volt csinálva.
De sajna engedélyek nélkül nem vehetett részt közúti forgalomban Ha részese leszel egy balesetnek, és megvizsgálják a motorodat rá fogsz jönni mi ezzel a probléma. Én mindenesetre nem buzdítanék senkit arra hogy csinálja utánad. Csak a jóváhagyási "E" jellel ellátott világító berendezésekkel a motoromon aludnék nyugodtan.
A lakhelyedtől alig egy óra motorozás a találkozó (na, jó, talán másfél). Szerintem téged is szívesen lát a házigazda. Mi pedig szívesen megcsodálnánk a lámpaegyüttesed.
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2024
Hagyjuk már ezt az okvetlen jogászkodást. Nekem az életemhez, a foglalkozásomhoz tartozik a szabályok betartasa. De ez a fórum NEM erről szól. Pláne nem egy rütyütyü világítása, indexe. Örömmel veszem, ha van neki, és még látom is.
Nem neked írtam, ha nem érdekel ne olvasd el!
Ez itt egy fórum felülete. Ha nem kívánod, hogy olvassam, akkor privátban írj annak, akinek szántad. Ha ideírtad, akkor kénytelen vagy elviselni a válaszom is. Ez bizony így működik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |