Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3564 / 3565
(#) antikzsolt válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 10:26 2 / 1
 
Olcsóbb és könnyebb papíron eladni egy külföldinek és elásni hátul az udvarban.
(#) Bakman válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 10:32 /
 
Valahol porszem került a gépezetbe mert semmilyen nyomtatványt nem bírálgatnak egy évig magánszemélyek esetén. Nálam eddig a rekord egy hónap volt. Tessék befáradni egy NAV irodába és személyesen érdeklődni.
Idézet:
„adózott jövedelemből vett, vásárláskor vagyonadóval terhelt”
Felesleges a hangulatkeltés, ezek a szabályok, ha tetszik ha nem. Mintha más (EU) országban nem lennének adók.
(#) Bakman válasza antikzsolt hozzászólására (») Kedd, 10:36 /
 
Add meg a címed, megyünk, és elássuk az udvarodban a veszélyes hulladékot is. Bevetjük fűvel, aztán majd ott grillezünk és a gyerekeknek csinálunk pancsolót is.

Ne haragudj, de (finoman fogalmazva) ettől ostobább ötletet nem is adhattál volna.
(#) tufatofu válasza antikzsolt hozzászólására (») Kedd, 10:44 /
 
Lehet igazad van. Még lábon oda tudnék állni vele a MÉH-be, mert van rajta műszaki. A biztosítást miatt volna ez inkább lényeges, hogy a másikra írassam a bónuszt, de egy épkézláb emberrel még nem tudtam beszélni a NAV-tól, aki ki tudta volna nyögni, meddig tart a procedúra... Hívtam a 1819-es vonalat, ott azt mondta a hölgy, hogy hívjam a területileg illetékest mert ő nem tudja . Hívtam a területi NAV-ot, 1 óra múlva felvette, és mondta ő nem infó vonal hívjam a 1819-et, mert náluk csak személyesen lehet megjelenni Ez ma Magyarország....Egy roncsot nem tud eldobni az ember, míg meg nem rágja a gépezet, azt meg senki nem mondja meg, hogy mikor...
A hozzászólás módosítva: Kedd, 10:45
(#) tufatofu hozzászólása Kedd, 10:49 /
 
Még azon gondolkodom(mivel elbírálásról van szó), mi van ha nem engedélyezik leadni, és az idők végezetéig kell fizetni rá mindent?
(#) Bakman válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 10:53 /
 
Mit vártál, egy bárki által hívható telefonszámtól? Legjobb esetben egy általános információt kapsz, ami érthető, nem tudnak azonosítani, más dolgaiba pedig nem illik belekukkantani, nyílván nem adnak konkrét tájékoztatást.

Ügyfélkapun keresztül lehet visszahívást kérni vagy bemész valamelyik irodába személyesen.

Az a baj, sokaknak (a jelek szerint neked sem) még csak elképzelése sincs, hogyan működnek itthon a dolgok. Ez ma Magyarország...
(#) tufatofu válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 11:08 /
 
Mert szerinted az mi, ha nem általános tájékoztatás, hogy átlagban meddig ülnek egy ilyen ügyön? Tehát értelmezd picit jobban a leírásom, mire is vonatkozott volna az információkérésem! Normális helyen kiírják, hogy 15, 30, 60, 90 nap, vagy 10 év az ügyintézési határidő maximuma. Mellesleg ha ezt figyelembe vetted volna
Idézet:
„Valaki, akinek volt hasonló szituációban része, meg tudná mondani”
Akkor megkímélhetted volna magad a sok okosság gépelésétől! Lehet te szeretsz 50km-re lévő hivatalokban üldögélni fél napokat személyesen, de én nem!
(#) Bakman válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 11:13 /
 
Igazad van, üldögélj nyugodtan otthon és várd a sült galambot.

Írtam választ is, csak el kellene olvasnod. A konkrét számot nem tudom, de két hónap után mentem volna NAV irodába (itt-ott azt olasni, egy-két hét az átfutási idő). Te meg itt vered az asztalt, hogy már egy éve nem történik semmi. Hát nem.
(#) tufatofu válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 11:40 / 1
 
Hol olvastál olyat, hogy egy éve várom a sült galambot? Egy hete adtam be a beadványt, csupán mint általában az embereket, érdekelt az erre vonatkozó maximális ügyintézési határidő. Ezt nem sikerült kideríteni, amit normális esetekben fel kéne tüntetni, hisz nem titkos információ.
A kérdésem nem hozzád intéztem, és előadást sem kértem a veled történt eseményekről. Véleményezésre sem voltam kíváncsi, csupán:
Idézet:
„Valaki, akinek volt hasonló szituációban része, meg tudná mondani, hogy a NAV meddig bírálgat egy F04-es nyomtatványt?”

Ha nincs válasz akkor tudom, hogy senki nem intézett ilyen ügyet, és mos nincs ez a 2 oldal értelmetlen szócséplés...
(#) Moderátor hozzászólása Kedd, 12:31
 
Kérjük a személyeskedést soron kívül befejezni!
(#) nagym6 válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 14:03 /
 
Erre jogosult bontóba lehet leadni. Adnak bontási igazolást, ezzel kormányablaknál kivonva forgalomból. Vagy én egy szervizbe vittem, ők mindent tovább csináltnak.
Csak a kormányablaknál volt pár ezer Ft. költség, többit autó ócskavas ára fedezett.
Biztosítónál kell még rendezni.
(#) szs válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 14:37 / 1
 

Mert kicsit félreérthetően fogalmaztál, és úgy tűnt, mintha egy éve húzódna maga a NAV válasza is
De NEM kívánok ezen lovagolni, csak (egyrészt) biztatlak, hiszen ha egy hete adtad be, akkor szerintem napokon belül várhatod.
De kérdeznék én is valamit (mert ezzel még nem kellett foglalkoznom így): ez valami céges autó, hogy még a NAV-engedély is kell a kivonáshoz?
(#) bbb válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 16:24 / 1
 
ÉRZÉKENY FAJ KÓDOS FÉMKERESKEDELMI ENGEDÉLYKÖTELES ANYAGOK ÉRTÉKESÍTÉSÉT MEGELŐZŐ BEJELENTÉS - NAV_F04-es nyomtatványon kell beadni, te ezt tetted meg.
Az ügyleírásnál azt írják 10 nap: szüf ügyleírás
Az ebben érintett anyagok körét a 2013. évi CXL. törvény a fémkereskedelemről határozza meg. Na mármost az első pont, azaz az általános rendelkezések kapásból kimondja, hogy gépjármű bontásra pont nem vonatkozik ez az egész.
Idézet:
„(2) Nem minősül fémkereskedelmi tevékenységnek a vállalkozónak

a) a hulladékká vált gépjárművek, illetve motorkerékpárok (a továbbiakban: jármű) megvételére, átvételére irányuló tevékenysége, ha az a jármű rendeltetésszerű működését, illetve használatát szolgáló alkatrészei, tartozékai, valamint felszerelései (a továbbiakban: alkatrész, tartozék, felszerelés) kinyerése érdekében történik azért, hogy azokat – rendeltetésüknek megfelelően, újrahasználat végett – értékesíthesse,

b) az a) pontban meghatározott alkatrészek, tartozékok, felszerelések rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételét, állaguk megőrzését, illetve értékesítését közvetlenül szolgáló tevékenysége, különösen az alkatrészek, tartozékok, felszerelések javítása, karbantartása, tárolása, raktározása,

c) az a) pontban meghatározott alkatrészek, tartozékok, felszerelések értékesítésére irányuló tevékenysége,

függetlenül attól, hogy az értékesíthető alkatrészek, tartozékok és felszerelések kinyerése mellett fémet, annak törmelékét vagy ötvözetét tartalmazó dolog is megmarad.”

Tudod mit nem értek? Mi a csudáért MÉH telepre viszed az autót, miért nem bontóba adod le? A kettő közt jelentős különbség van ám, pl. bontási igazolást is az autóbontós adhat neked, amivel utána elcsattoghatsz és végleg kivonathatod a járművet a forgalomból. Szerintem alapvetően hibás helyen indultál neki a dolgoknak, ezért szenvedsz
A hozzászólás módosítva: Kedd, 16:25
(#) szs válasza bbb hozzászólására (») Kedd, 16:39 / 1
 
Idézet:
„Mi a csudáért MÉH telepre viszed az autót”

Valószínűleg náluk is van mindenféle jogosultsága a helyi MÉH-telepnek, mint nálunk. Bontásra is ...gondolom én.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 16:41
(#) tufatofu válasza bbb hozzászólására (») Kedd, 16:44 /
 
Köszi a választ! A MÉH van a legközelebb tőlem kb 20km-re, a klasszikus bontó mint olyan, már nem létezik.
Idézet:
„A kormánnyal kötött szerződés értelmében a Molnak létre kell hoznia egy koncessziós céget, ezt lett a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU). Ez a társaság szállíthatja el a következő 35 évben a lakossági közszolgáltatásból származó, a termelő gazdálkodó szervezeteknél keletkező intézményi résztevékenység körébe tartozó hulladékot. Monopóliumként lényegében az övé lett a koncesszió alá tartozó hulladékok tulajdonjoga.

Ehhez kapcsolódóan: Így einstandolhatja a Mol a hulladékos cégek vagyonát

Ez azt jelenti, hogy a szemétszállítók, a MÉH-telepek és minden, a koncesszió hatálya alá tartozó hulladék (papír, műanyag, fém) esetében nem tevékenykedhetnek önállóan az eddigi cégek, csak a MOHU alvállalkozói vagy – ahogy az érintettek mondják – bérmunkásai lehetnek.

Ebbe a körbe estek bele a használt autóalkatrészekkel foglalkozó bontók is. A július 1-jén elstartolt új rendszerben a forgalomból kivont gépjármű automatikusan a Mol koncessziós cégének tulajdonába kerül. Gyakorlatilag megszűnt az autóbontók mint önálló vállalkozások létalapja, mivel tevékenységüket az új rendszerben csak a MOHU nevében, a MOHU megbízottjaként végezhetik.”
Teljes cikk
(#) tufatofu válasza bbb hozzászólására (») Kedd, 16:57 /
 
Érzékeny FAJ kódú a magántulajdonú személygépkocsi is 31(kód), amit csak NAV engedéllyel lehet "értékesíteni". Persze volna aki leveszi, átveszi, de hiteles bontási igazolást nem fog tudni adni, amivel kihúzathatod a nevedről...
(#) tufatofu válasza szs hozzászólására (») Kedd, 17:04 /
 
Ez egyszerű magán tulajdonú szgk, a céges az még cifrább...
(#) tufatofu válasza nagym6 hozzászólására (») Kedd, 17:08 /
 
Igen így lehetett 2023 jún 1.-ig
(#) bbb válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 17:14 / 2
 
Nagyon tréfás Ha a NAV nem engedi meg, hogy leadjam bontóba, akkor nálam rohad az idők végezetéig? Mekkora baromság ez így... MOHU én így szeretlek
(#) Gabtronic válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 17:43 /
 
"Még lábon oda tudnék állni vele a MÉH-be, mert van rajta műszaki."

Lehet, hogy nem megoldás a számodra, de mi egy céges, motorhibás, tehát járóképtelen, személy, de 2 személyesre tgk.-nak vizsgáztatott autótól úgy szabadultunk meg, hogy feltettük a hahu-ra, adásvételivel, ingyenesen elvihetőnek. Fél napon belül volt vagy 5 jelentkező, az egyik már telefonálás közben indította is volna a trélert. Adásvételivel aztán mehetsz a hivatalokba.
(Ingyenes áron nem lehet adásvételivel eladni, mert az ajándékozásnak számít, azt pedig csak egyenesági rokonok közt lehet. Kamuből rá kell írni pár 10 ezer Ft-ot vételárnak.)
(#) szs válasza antikzsolt hozzászólására (») Kedd, 17:47 /
 
Önmagában (ha a kertben elásást nem vesszük komolyan ), jó, járható út ez is. Ha ugyanolyan autó van otthon, akkor alkatrészbányának kitűnő. Én is csináltam így, és amikor már kikopott vegleg a Maruti, még a maradékokat elvitték a vassal foglalkozók (nekem nem volt energiám a szétnyiszáláshoz, szortírozáshoz)
(#) nagym6 válasza szs hozzászólására (») Kedd, 18:01 /
 
Ettől még a neveden marad.
(#) tufatofu válasza Gabtronic hozzászólására (») Kedd, 18:04 /
 
Sajnos az "olcsó" autót bevonzó vevőkörhöz kell egy idegrendszer. A szomszéd árult nemrég egy Swiftet 80 ezerért 1 év műszakival, de azt mondta soha többet.
(#) szs válasza nagym6 hozzászólására (») Kedd, 18:05 /
 
Nem. Megvették. (Papíron persze)
Erről írt antikzsolt is. Eladni pl. külföldinek. (Én pedig egy cégnek adtam el így)
A hozzászólás módosítva: Kedd, 18:09
(#) zolika60 válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 18:10 /
 
A legegyszerűbb módja leadni egy bontóban. Kapsz róla igazolást és leveszik a nevedről.
(#) szs válasza zolika60 hozzászólására (») Kedd, 18:13 /
 

De állítja, hogy NAV-engedély nélkül az (már) nem megy.
Nejem holnap megy egy hasonló helyre, ha valóban jogosultak autóbontásra is (sok mindenre van MOHU-s jogosultsaguk), akkor beszamol, mi kell. És én akkor beszámolok.
(#) tufatofu válasza szs hozzászólására (») Kedd, 18:22 /
 
Én annyit állítottam, hogy nekem nem ment. Lehet neked menni fog.
(#) szs válasza tufatofu hozzászólására (») Kedd, 18:23 /
 
Neked kíván segíteni a nejem azzal, hogy rákérdez. Semmit nem tud előre ígérni.
(#) tufatofu válasza szs hozzászólására (») Kedd, 18:25 /
 
Köszönöm szépen!
(#) zolika60 válasza szs hozzászólására (») Kedd, 18:35 /
 
Ha érvényes még a forgalmi, ahogy írtad minden NAV papír nélkül átveszik a tulajdonostól. Adnak bontási igazolást és azzal kell a rendszámokat leadni az okmányirodában.
Következő: »»   3564 / 3565
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem