Fórum témák
» Több friss téma |
Aha hááát lm3914 adatlap meglesendő...
Szerintem először a JM1ig legyen meg ott feszváltozásnak kell lennie ford függvényben utána ledmeghajtó adatlapja alapján a többit... Aszem az a bajod hogy 1 meghajtó kellene ugye ?
igen, mert a kocsiba lesz és amugy is a max telj.-t 4200-as fordulaton adja le
adatlap meg van... de az lm3914-et nem értem!
Sziasztok, de jo hogy rátaláltam erre a topic-ra, én is szeretnék egy digit fordulatszámmérőt építeni a kocsinkba. tudtok esetleg valami jó kapcsolást?
Vicsys rajza is jó lenne nekem, de én nekem sajnos nincs égetőm, tudna esetleg valaki abban segíteni hogy megégeti nekem a pic-et?
mspike megcsinálja tuti,de az égető nem nagy cuc sztem
c1 - 10n-s kondit rövidre zártam egyből jó lett!!!!!!!!!!
basszus, azt hittem h sosem fog müködni!!!
ez k*********a jóóóóóóóó :yes: :yes: :yes:
de örül a fejem :
Hurrá ! Hurrá!
Szóval irtam előbb hogy csak jm1 jumperig lessed ... utána majd következő lépés ... ha meg nézed pdfje 6ig oldalán van 1 alap kapcsi 10 fokozatú 125 mV lépésközzel. Tehát max fesz 1.25V nál mind világit... Erre kell osztani a jm1 -en lévő feszt max fordszámnál ... 1 potival ,,oszt kész ...
Rovidzár / szakadás kell oda ? hogy menjen C1 helyett ?!?!
Hiányolok 1 kis diódás / zener -es túlfeszvédőt mert ha megkapja a gyujtástekercs n*100Voltos pulzáit a 555 nem fog neki örülni
Sziasztok fórumozók!
Engem is nagyon érdekelne egy ilyen fordulatmérő, de DIESEL autóba ,hogyan lehetne átalakítani ??
jah a másik pedig hogy van egy ikarus ford.számmérőm, és az úgy működik mint egy műszer. Amekkora feszültséget kap, annyira tér ki, arra nem tudnátok nekem egy kapcsolást? köszi
Gondolkodtam, mivel lehetne frekvencia-feszültség átalakítót csinálni.Az éjjel folyamán eljutottam arra hogy kell egy r-c elemekből építetett felül áteresztő szürő.Aminek bode diagramja ugyebár ugy néz ki hogy a kisebb frejvenciákat nem enegedi át , cagy csillapítja, és minél nagyobb a freki anál jobban vezet.És szerintem csak kalibrálás kérdése.
Mint ezen a linken is látszik a zöld csík lenne nekünk jó , csak a meredeksége kisebb lenne és szépen müködne is szerintem.Szerintetek?
ahha, én is valami ilyenre gondoltam, a lényeg hogy lineáris legyen a fordulatszám és freki növekvése, amúgy naggyon tuti lenne. A másik hogy km órám is van, azt nem tudjátok hogy lehetne megoldani? mert nekem fogalmam sincs.
Az analóg kisértékű frekimérők 1 része az inditott monostabilmultivibrátor elvén dolgozik mint a fenti emlegetett fordulatszámmérő .
Multinak rövidebb az impulzus hossza mint a mérendő frekié. Ez a rövid impluza töltöget 1 kondit ezen a kondin a beérkező frekivel arányos feszültség jön létre... ezért ez határozottab tud lenni mint amit 1 RC tagon keresztül 20dB/D meredekséggel produkálsz csak , ja ésmonostabillal lineárisabb is ami kalibrációnál skála készítésnél nem hátrány!!! Avagy meredekebb freki menetet lehet tekercses LC körrel csinálni ott már akár 40dB/D meredekség érhető el. De ez a görbe is nem lineáris lesz ... Mi lenne h a nem dekádikus(logaritmikus) skálán ábrázolnád freki függvényében hanem lineáris freki skálán ottan milyen szép görbét kapnál ... pl.: excel táblán számoltasd ki az RC szürőd értékeit és excelben tudod ábrázoltatni is pl 10-20 Hz lépésközzel a fügvénymenetét lineárisan frekiszerint is ... ha meg tudja a szimulátorod a lináris freki változást is akkor meg csak úgy jelenitsd meg ...
Sziasztok!
nekem van egy ledes fordulatszámméröm, ami egy kapcsoló segitségével akksi állapotát is mutatja.három kábel log belöle fekete piros fehér. fekete=test piros=pozitiv Fehér=? igy az aksi állapotát jelzi,ha akapcsoloval erre kapcsolok, csak a fordulatszámot nem mutatja. hova kell kötni a fehér kábet DIESEL autoba köszönöm elöre is a segitdégeteket.
segítsetek !!!!!!Plizzzzzz
a fehér kábel a fordulatszámérőé de dizelhez egy kicsit bonyolult csinálni kel hozzá egy érzékelőt vagy opto vagy hall érzékelőt
Hi
Úgy látom hogy itt vannak páran akik nagyon értenek a témához így gondoltam hátha nekem is tudtok segíteni. Én ezt a digitális fordulatszám mérő kapcsolást építettem meg: kapcsolás Azzal a változtatással hogy a kijelzőket nem kötöttem rá hanem a IC2 8-as lábára egy tranzisztort kötöttem amivel egy ledet hajtottam meg, mert shift light-et (váltás kijelzőt) akarok készíteni, ez eddig működőképesnek is tűnt mikor leteszteltem 12v-os váltóáramról, de az autó trafójára kötve már meg sem nyikkant. Tudna valaki segíteni hogy mi lehet a probléma? Vagy esetleg ha valakinek van olyan kapcsolása ami hasonlót tud azt is szívesen venném. A váltáskijelzőnek annyi a lényege, hogy egy adott fordulatszám felett bekapcsol egy ledet, de amint a fordulat egy picivel is a küszöb fordulat érték alá esik egyből kapcsoljon ki. Köszi a segítséget előre is. Bako
egy fordulatszámmérőt hogy lehetne ugy megcsinálni hogy 0-tól 500-ig mérjen csak
Hi, Bako, eltudnád nekem küldeni az általad megépített kapcsolás beültetési rajzát? köszi
Köszi a segítséget!
Ilyen érzékelöben tudnál segiteni?
Hi Tomszy
Sajnos nem tudom, mert kézzel rajzoltam és mivel elcseréltem pár lábat rajta, amit csak maratás után vettem észre így már nem is javítottam ki a rajzon csak a kész darabon átdrótoztam. Így nem sok hasznát vennéd.
Hátha érdekel valakit. ezen az oldalon van egy pár fordulatszámmérő kocsiba.
én is csak most találtam rá. [link=http://www.walktronics.de/html/led-drehzahlmesser.html]http://www.walktronics.de/html/led-drehzahlmesser.html[/link] itt egy másik [link=http://www.digitaler-drehzahlmesser.de/]http://www.digitaler-drehzahlmesser.de/[/link]
Helosztok!! lenne egy olyan kérdésem hogy ami van a szocimotoroson leirás az szerint csináltam fordszám méröt. De sajnos nem müködik arra a nyákra csináltam ami már meg volt hozzá tervezve az oldalon de a ledek ösze visza világitanak pedig még az 555 el se kötöttem ösze és nem jövök rá mi a gond! Kösz elöre is !!!!
Sziasztok!
Megépitettem ezt a led-es fordulatszámmérőt és egy ladába tökéltesen működik viszont 4T trabamtnba nem. Tudtok erre mondani valamit? Elektronikus gyujtás van mindkettőbe, nem igazán értem. A Trabantba nem csinál semmit. Köszi előre is
ladába árnyékolt kábel ment??
[off]én még a 2T -be nem raktam be, de müxik jól.. lassan már be kellene rakni azt is
Hello!
Ugyanazzal a kábellel volt a ladában mint a trabantba. Viszont ott csak próbaképpena motortérbe próbáltam a trabantba pedig már betettem fixen a helyére. Nem árnyékolt kábellel vezettem. Árnyékolttal lehet, hogy jó lesz? Mert elvileg más gond nem lehet ugyanaz a gyújtása mindkét autónak. Ma megpróbálom egy suzukiba is, de elvileg mindegynek kellene lennie milyen auto nem igaz?
szerintem a ladába megszakítós a gyújtás (nekünk 2 is volt, 1200-s és azokban gyújtás elektronika nem nagyon volt gytrf + ami a motoron van elosztó semmi más elektronika nincs benne!)..
a másik a lada gyújtás az lada, a 4T mocija sztem nem úgyanaz (WV polo 1.1) orosz vs német ...meglehet, h tranzisztoros (nagyfreki bezavar), ezért kellene árnyékolt kábel.. szerintem. üdv
Hello!
Azért irtam, hogy elektronikus gyújtás van a ladába, mert gyárilag megszakitós van benne, de be lett szerelve egy elektronikus gyújtás. (Hal érzékelő + elektronika) tehát elektronikus és a trabant pedig gyárilag elektronikus. Mert ha megszakitós lett volna a ladába akkor esetleg értettem volna, hogy miért működik az egyikbe és miért nem a másikba. Megpróbálom árnyékolt vezetékkel, de először a suzukiba. Ha van valami tipp akkor várom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |