Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos kapásjelző
Témaindító: hohohorgász, idő: Nov 28, 2006
Témakörök:
sziasztok
szeretnék egy elektromos kapásjelzőt a horgászbotomhoz, mert sötétben elég nehéz észrevenni a kapást. jó volna ha vki küldene egy kapcsolási rajzot hozzá meg ha ki is próbálná. de nem kell olyan amin akkora hangot ad hogy a halakat elilyessze előre is köszi!!!!! Attila
Hali !
az a kérdés, hogy építeni akarsz, vagy lehet kapni készen kb. 1500 Ft .
Hello!
Itt egy egész leírás: kapásjelző! De szerintem is egyszerűbb ha veszel egyet (főleg a "mechanikai" részére gondolok)! Üdv: Gabi
Sziasztok! Elég kezdő vagyok úgyhogy nem biztos hogy jó az amit írok :zavart2: Én is szeretnék építeni kapásjelzőt, de olyat, amin a hangerőt és a hangmagasságot is lehet állítani. Arra gondoltam, hogy egy 555-össel lehetne a jelet generálni, csak nem tudom hogy mit kéne változtatni, hogy a hangmagasság változzon, és azt sem tudom hogy a hangerőszabályozáshoz hova kell rakni a potit. Nekem úgy lenne a legjobb az egész, ha 3V-ról működne, mivel vannak tölthető ceruza akksijaink, a 9V-os elem meg drága. Egyenlőre ennyi, remélem valaki tud segíteni. radiomano
A rajzon anyit változtatnék hogy a 8-as lábat rákötném a +ra (ez az ic betápja) és legalább 4 akksit használnék
akkor is csak 4.8v a tápfesz ! a hangmagasságot állíthatod az 5 -ös lábra kötött potival is, a poti két szélsö kivezetését kötöd a +-ra és a-ra 1-1 db 2.2k -s ellenálláson keresztül és a közép kivezetést teszed az 5 -ös lábra. A poti legalább 22k-s legyen.