Fórum témák
» Több friss téma |
Értem, köszzs meg mindenki másnak is ..akkor majd megcsinálom így .. amúgy a kikapcsolást, hogy oldják meg ..csak aha rövid akkor írd ám le ne kinlódj csak az én kedvemért...
![]()
Akondi feszültségét figyeli egy komparátor a beállitott értéknél átbillen, az 555-nél rákötöd a resetre. A gyújtás pillanatában pedig a hall által vezérelt tranzisztorral reseteld. a reset bemenetet a komparátortól és a tranyótól egy egy diódával kell leválasztani.
hi! engem is érdekelne az elektronikus gyújtás, de én olyan áramkört szeretnék ami száműzi a megszakítót! nem tudom meg lehetne-e oldani optikai jeladóval? van olyan fotodiódám ami sötétben 50kohm feletti ellenállású erős fényre (leddel próbáltam) pedig le megy az ellenállása pár ohmra. mechanikailag kivitelezhető lenne a főtengelyre felszerelt valami ami a két dióda között haladna el megszakítva a fény nyalábot.nem tudom esetleg valamien nagyobb teljesítményű tranyókkal meg lehetne-e oldani amit a trafó bemenetébe kapcsolnánk és az szakítaná meg az áramot. én személy szerint még kezdő vagyok
![]()
Nem tudom, hogy mire kellene, de az autókban HALL jeladóval csinálják. A vezérműtengelyen van mágnes, elsuhan az érzékelő előtt, az meg kapcsolja a tirisztort, az pedig a trafónak a feszkóját. Pontosan nem tudom hogy, de pl. Simsonra szoktak rakni Babetta gyújtást (az tirisztoros), és akkora szikrát vet, mint 6 ház.
eltaláltad simóra kéne, és egyébként van gyári tiristoros gyújtás simóhoz is csak drága (ne nézz smucignak de voltam egy boltba ahol azt mondta a fószer hogy másik állórészkell mert a régin nincsa meg a +1 tekercs meg trafó + stb szóval lenne vagy 20e huf annyit meg szerintem nem ér) meg azt is hallottam hogy ha felmelegszik nagyon akkor dadog a motor ebből mondjuk nem tudom mi igaz? ezért gondoltam valami mást kéne kitalálni. egyébként már láttam olyat a neten hogy tranzisztorral volt megoldva és a megszakító kapcsolta a bázist így azon csak miliamperok folytak megvédve azt a beégés veszélyétől.de nagyobb fordulaton iszonyatosan kihagy.sajna ezt a kapcsolást már nem lelem
![]()
mármint a megszakító hagyhat ki és nem tud olyan nagy szikrát sem adni
te valszeg a TRÉK 92 es évkönyv kapcsolását láttad!!:ezt
én megcsináltam csak a másikat a hall jeladósat a nyák is ahoz van és a kész cuccok van benne egy kis kiegészítés (egyenirányító meg egy feszstab a elektronikának) nah a tapasztalat hogy ha akkuról megy(5Ah) 30 perc zúzóós motorozás alatt ugy leszopta hogy tolni kellet haza a határból ![]() a másik hogy alapjáraton hagytam kicsit pöfögni és 10perc után a trafóból kifacsarta az olajat lol ![]() ![]() úgyhogy CDI-t kezdtem tervezni immár a V5.2.1verzió készül kapcsitáppal és egy monostabil multivibrivel... ez volt az alap és ez lett belőle szinte semi közük egymáshoz ![]() eznnek a megoldásnak egyik nagy előnye hogy a gyújtótraó induktivitása nem csokkenti le a kondi töltőáramát ami gyorsabb töltést tesz lehetővé másik hogy ott a monostabil ami mindíg ugyanakkora idejű gyújtóimpulzust ad a tirisztornak függetlenül a "zárásszögtől" itt is meg lehet oldani hogy a gyujtás pillanatában az inverter ne invertálon ![]() azaz a 4. lábara egy 5 voltos jelet kell adni aminek következtében a kitöltés szinte a 0 ra ugrik ösze de nem áll le a cucc csak nem ad ki feszt ![]() nah ennyi most ez a verzió van teszten benne van az ez elöttiek tapasztalata is!!!!!!!!!! (vagyis kúrvára vanank benne zavarok amiket ki kell szűrni)
Sziasztok!
Elkezdtem a über tuningos, gyorsulási, ![]() És azt szeretném megkérdezni (főleg gulyi88-tól, mert az Ő CDI-ében van monostabil) hogy mekkora hosszúságú impulzust kéne neki adni hogy normálisan menjen? (valami közelítő értéket, kiindulási alapnak) Nem tirisztorosat akarok csinálni, hanem FET-eset ![]()
nagyon fasza gép a romet
![]() ![]() kérdezem én hogy mért akarsz fetes gyuszit???vagy tranyósat....sokat eszik egyébként itt megtalálsz mindent a monostabilos cucchoz a zárásszögnövelt tranyós gyuszinál.. RTÉK92 ből való (képe a simson mappába az a nagy hűtővel ellátott rák az üllésen) meg is csináltam, műxik öpecül DE ![]() ![]() lol... CDI ben nekem is ugyan az volt a bajom... mégpedig hogy nem akart pörögni.... jó sokat cumiztam vele mire rájöttem hogy a hall ic miatt van... (pedig a tranyós gyuszban simán ment a hall..) kicseréltem a hallt egy tekercsre (+diódás vágó ák) és egybőől pörgött a gép... ha még esetleg valami kell szójjj
jah és őőóő igen a kérdésedre a válasz
![]() az a jó ha trafót minnél tovább mágnesezed (valszeg ezéé folyt ki a trafóm bele) a lehető leghosszabb ideig... tehát itt nem a bekapcsolt időt kell nézni hanem hogy mennyi kell a szikreképződéshez...azaz a kikapcsolt időhöz asszem 1,5--2msec az az idő ami alatt lefut a szikra vagyis 2msec ig van "áramtalamítva" a trafó a maradék időben vévig folyik az áram... 2A minimum... ha pont ott ál me g alendkerék és akkuról megy a cucc akkor negyongyorsan leszopja az akkut... CDI meg eszik kb 500 mA, néhány amperes csúcsokkal szikraidőben....és ha a kondi fel van töltve és áll a moci akkor kb 200 250mA az áramfelvétele....és sztem negyobb is a szikra
1: mit lehet rometon tuningolni
![]() ![]() 2: Azért akarok feteset, mert nincs kedvem 12V->300V-os invertert belerakni, mert nincs hely a motoron. Mert ez már nem eredeti hanem átalakított vázas ![]() Szerintem nem eszik ez sem többet, ha működik. Gyakorlatilag a megszakító helyére rakom a FET-et. csak megfelelő ideig kéne neki impulzust adni.. elvileg....Mert most annyi ideig kap csak amig a hall ic előtt elhalad a mégnes, és ez kevés.... ![]() Itt egy kép a gépről, még a gyújtásátalakítás átalakítás előtt: Ja, nem röhögni ![]()
Ha meg majd működik a gyújtás, akkor majd az egész elektromos hálózatot átakítom egyenáramúra. Graetz híddal meg mindennnel, mert ráadásul akku sincs benne
![]()
defaxxxa poniromet
![]() így maradt nagyromet... el is törtem a vázát nem bírta a terepet kisebb barbákodásaim: mivel alapjárat az sose volt jó így fölúrtan a karbi alapjárati levegőcsatornáját ![]() ![]() aztán egy kis tuning ami minden mocinak egészségére válik a henger és a blokkfelek között a felömlőcsatorna illesztési hibáját ki kell javítani!!! örvényeket okoz...bla bla (csak blokkszétzedéssel lehet jelen esetben nem nagy cucc ![]() aztán a karbinál is van azt kicsit nehezebb kijavítani de legalább a tömítés ne lógjon be... a kipuffból is kiszedtem minden folytást ![]() bocs az offért ![]() nah annyira nagyon nem kell átalakítani nem fontos inverter.. helyette a gyári gyújtótek is jó lesz ... azon is van 300V AC kb asszem (a gyári az nem trafós hanem a tekercsen van föltekerve a sec meg a pri is...) utána már csak EI tiri jel és kész.. visszatérve a cuccra sztem jobb ha kidobod a hallt a 3,14csába.. nekem egyátalán nem vált be helyette egy jeladótekercs (+diódás vágóák) és ha sima trafós akkor 2msec monostabil.. ennyi
Az eredeti gyújtótrafót, meg tekercset szerintem nem tudom használni már, mert azért vágtam bele ebbe a projectbe, mert ha megmelegedett, vagyis hosszabbat motoroztam vele akkor elment egyszercsak a gyújtás. (Kondi, megszakító már volt cserélve) Durrogott néhányat aztán kész leállt. Vártam vele 10 percet és aztán pöccre indult. Hidegen is pöccre indul
![]() Még kísérletezek ezzel a HALL jeladóval meg a 2ms-es monostabillal, majd lesz valami belőle. A jeladótekercset nem biztos hogy el tudnám helyezni, mert nagyon zsúfolt a romet oldaldeknije. A lendkeék egyik felénél bezavarna a lendkerékmágnes, a másik feléhez meg nem tudok hozzáférni. A HALL érzékelő is egy kicsi NYÁK darabbal van odanyújtva
még egyét jótanács mint rometes a rometesnek
![]() 1 az a léxkűrő ugy nem lex jó, még egy kicsit le kellene folytani (de csak kicsit), vagy mint a gyri megoldás hogy gumival bele van kötve a vázba, ez elég perfekt.. 2 a kipuban gondolom semmilyen gázforgató kamra nincs vagyis csak egy darab csőő na ez nemhogycsak rossz de még enmis egészséges.. hangja mellett eltörpül egy 125MTX .. nem lesz jó a keresztöblítés ..a fele üzemanyag kijön a hengerből.. (arra jó hogy jáccá vele, meggyújtani ![]() tehát valami folytás kéne bele (elég ha 2*megfordítja a gáz utját 180° al .. simsonba a sörösdoboz a nyerő ![]() tehát valami folytást kéne belerakni.. de sztem nem offoljuk szét a topikot..ha van msn ed akkor vegyél fel.. gulyi88@freemail.hu
gyújtásproblémaáidat valszeg az okozta hogy valamelyik tekercs súrlódott a lendkerékkel...hö keletkezik..
és utána azt nemtom hogy a mágnes vesztette e el a mégnesességet (mikor kihül akkor meg visszaáll???) vagy a tekercs vasmaga lett mágneesezhetetlen ... de a baj a súrlódás miatt volt..
Sziasztok!
1 kérdésem lenne: van 1 simsonom, kicseréltem benne a gyújtáskapcsolót, mert az előző betört, ezután megpróbáltam a sarukat visszadugni a helyére, ez sikerült, megy a motor, de a lámpa nem világít, amikor gyújtáskapcsoló a 2-esbe vált. ![]() Ha valaki megdobna 1 bekötési rajzzal, azt megköszönném. ![]()
Tessék, válaszd ki a Neked megfelelőt: Bővebben: Link
Hogyan és hova kell bekötni a gyújtáskapcsolóra a világítást? Ehhez kérek rajzot.
![]()
Hali!
Egyrészt tudja fene milyen motorod van, másrészt pedig nagy valószínűséggel az 59-es pontra jön a világítótekercs, és az 56-osra a fényváltókapcsoló, ahonnan megy tovább két szál, egyik a tompítottra, másik az országútira. A hátsó világítás meg ezer helyre mehet, sok változat létezik. Ezért kellene a belinkelt oldalon kiválasztanod a motorod típusát, és megnézni a szép színes rajzon azt a nagy szürke téglalapot (ez a gyújtáskapcsoló).
Sziasztok
Adott egy Jawa mustang gyujtás ami ugye mexakítós. Át szeretném alakítani HALL-osra vagy valami megbízható teknikára ![]()
Halika!
A babetta gyujtását szokták használni simsonál, müködik a mustángonnál is szerintem.
tudom hogy babigyulát szoktak használni!De a mustang gyujtása az mexakítós és a mexakítót szeretném lecserélni valami biztosabb teknikára
Ezért montam, mert a babettáé hall-os.
cserélned kell a lendkereket, alaplapot tekercsekkel együtt!
De én a jawa mustang gyujtását szeretném átalakítani !
Egyepként még milyen jeladók vannak?
Bocsi de ha jól tudom akkor a babettának nem HALL-os a gyujtása
Üdv! Ezzel a trafóval előlehet elektromos szikrát állítani? Bővebben: LinkA választ előre is kösz!
Üdv.: mate_x
Sziasztok.Van egy Derbi sendra motorom.A problémám hogy nem ad szikrát.Kicseréltem a gyújtáselektronikát cdi-t az ujjal volt kb 3-4 próbálkozásig aztán az is behalt buktam.Kérem ha bárki tud segítsen mit csináljak.Előre is kösz!
![]()
Sziasztok! Van egy 96-os Suzuki swiftem. Menet közben egyenletes gázadással időnként megtorpan, ránt egyet az autó. Szerintem gyújtásprobléma, de ha valaki tudja pontosabban megköszönném a segítséget!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |