Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Thor motor riasztó
Üdv
Vásároltam egy Thor motorba való riasztót. Három tipus létezik belőle: Thor 303-425 Thor 303-435 Thor 303-436 A három tipus csak a távirányító formájában tér el. Adtak hozzá magyar és angol nyelvű kapcsolási rajzot, de nekem még ez alapján is nehéz bekötni, ráadásul a magyar olyan halvány hogy alig lehet elolvasni. Ezért is nyitom ezt a témát, hogy más ne járjon úgy mint én, hogy hetekig keresgél mire valaki tud neki segíteni. Mellékelek két képet. Az első az angol kapcsolási rajz, a második magának a riasztónak a képe. És akkor sorban, a kapcsolási rajz szerint fentről lefele haladva, hogy melyik kábelt hova kell kötni: Yellow (Citromsárga) - index (jobb oldal) Yellow/Green (Citromsárga/Zöld) - index (bal oldal) Black&Red (Fekete és Piros) - sziréna Black (Fekete) - akkumulátor negatív pontja Red (Piros) - akkumulátor pozitív (+12 volt) pontja (kell rá biztosíték) Orange (Narancssárga) - gyújtáskapcsolóból kijövő kábel, amin a kulcs elfordítása után +12 volt van, előtte 0 volt Blue (Kék) - önindító Gray (Szürke) - el kell vágni az indítógomb kábelét és ezt kell a motor felé menő részre kötni Pink (Rózsaszín) - ezt kell az indítógomb felé menő elvágott vezetékre kötni Black (Fekete) - antenna Van még egy kör végű fekete kábel is, az a test. Azt csavarozzuk fel valahova a vázra. Van egy fehér kábel is egy "fura" dugóval amibe egy piros vagy egy fekete kábelt dughatunk bele. Ez az indítás. Mindenki kísérletezze ki, hogy neki a pirosat vagy a feketét kell e a fehérbe dugnia. Remélem tudtam segíteni, és helyes a leírásom. Ha valakinek észrevétele vagy ötlete van írjon nyugodtan...
Hali
Ez többé kevésbé tiszta is lenne csak azt nem értem hogy ha ugyebár a kéket rákötöm az önindítóra (gondolom az önindító reléjére mert ugye alapesetben fék nélkül nem indul el így azt ki kell kerülni) akkor a szürke és a rózsaszín hova megy? Üdv KoWee
Hy All!
Nah valamikor Én kötöttem be ilyen rasztót én is mocimba! Csak most nincs kedvem szétszedni, hogy megnézzem neked! De a lényeg az hogy a rózsszínt illetve a szürkét egy índitókábelre kell kötni, a gyújtáskapcsolónál, el kell végni a kábelt és a felsőre a rózsaszín az alsóra a szürke elméletileg! Mert ugyebár, a riasztón keresztül fog már menni, illetve a motorindításhoz is kell! Kék az öninditó gombra megy! Ez egyértelmű! A többi érthető szerintem!
Hali
Na akkor hogy tisztán lássunk. A narancs ugye megy arra a szálra ami a gyujtáskapcsoló bekapcsolt állapotában feszültség alá kerül. Eddig tiszta. Ugyebár a rajz szerint ugyanerre a szálra megy a rózsaszín is. De mi az a "power on/off) kapcsoló? Az lenne a gyujtáskapcsoló? Mert akkor mi a fene a Motor key lock? Ha nme az a gyujtáskapcsoló, akkor milyen célt szolgál az a kapcsoló? Ugye a kéket azt talán érdemesebb rákötni közvetlenül a relére, mivel az önindító alapesetben nem megy ha nem húzom be a féket. Így azt ki kell kerülni. Nemde? Üdv KoWee
Nekem is gondjaim akadtak.
Ez a bekötésem: Piros = 12volt Fekete = test Citromsárgák = indexek Kék = indítórelé (önindító előtt) Narancssárga = kapcsolt feszültség (ami kijön a gyújtáskapcsolóból) Szürke = ? Rózsaszín = ? Ezt az utolsó két színt akárhova is kötöm, csak akkor hajlandó beindulni a moci a távirányítóról, ha kulccsal ráadom a gyújtást. Ha leveszem a gyújtást nem csinál semmit a távindítás. Mi baja lehet??? Ja és egy Yamaha Aeroxom van.
Ceva
Szerintem nálad is az lehet ahi ba ami nálam. Pontosabban az hogy a motorod nem indítható fék nélkül. Ugye za megszakítja az indytást. Ez nálam a Majesty-ben a motorvezérlő elektronika figyeli hogy behúzom e vagy sem. És azt nem tudtam kikerülni, így letettem róla. Vagy keresd meg az indító relét és arra ted rá
Meglett a megoldás
A szürke és a rózsaszín vezetéket sehova sem kell bekötni. Így tökéletesen működik. A kéket közvetlenül az indítórelébe kötöttem, így ki van ütve a fék behúzása.
Bocsi a multkori írásért, de annyira fáradt voltam, hogy össze vissza írtam! És most elolvasva én se értem mit írtam, de a lényeg a lényeg! :
Sárgák: Indexek Fekete: Test - Piros: pozítív Narancssárga: Gyujtás Pozítív( amikor gyújtást adsz a mocira akkor meg kell keresni melyik ad ki 12v-ot) Kék: Önindító, kapcsolóhoz a gyujtás kapcsolónál van egy állandó 12v asszem, ezt el kell vágni, majd Rózsaszín: A gyujtáskapcsoló felé lévő, amit elvágtál Szürke: A másik felé, amit elvágtál Ennyi! Nekem így müxik a mocimba, és nem kell hozzá fék, de ha kulcsal indítom, akkor kell! Így minden esetben müködik a távínditás, maximum egy kis gáz kell neki ha "fázik" a moci! De valahol csináltam régen képeket, majd megkeresem és felteszem!
Nekem is hasonlóan van bekötve Jó cucc ez a távindítás Meg jó hogy kétszer kell gyorsan megnyomni, így véletlen ha a zsebembe marad a távirányító nem indulhat el.
Egy átlátható bekötési rajz hátha segíthet vkinek
THOR Motorkerékpár riasztó - Használati útmutató
Funkció gombok Státusz Funkció Működtetés Megjegyzés Normál Riasztás Az indexlámpák egyszer felvillannak, a sziréna egyszer megszólal és 3 mp-en belül aktiválódik az élesítés. Elő-riasztás: Az index 5-ször felvillan, a sziréna 5-ször megszólal, ha a motor beindul. Sürgősségi riasztás: Élesített módban, ha jár a motor vagy támadás éri a motort, 5 mp után a indexlámpák villognak, a sziréna szól 10 mp-en keresztül és a motort nem lehet beindítani. Vezetés Rablásgátlás 3 mp után az indexlámpák gyorsan villognak, a sziréna szól és a motort nem lehet beindítani. Riasztás Hatástalanítás Egyszer nyomja meg röviden A rendszer élesített módban lesz, ha előtte hatástalanított módban volt. Élesítés Normál Érzékenység állítás Nyomja hosszan 2,5 mp-ig Nyomja 2,5 mp-ig a riasztás gombot, amíg az index el nem kezd világítani. Az indítógombbal 1-től, 5-ig érzékenységgel állíthatja a riasztót (Ha megnyomja a gombot, növeli az érzékenységet, az első szint a legkevésbé, az ötös szint a leginkább érzékeny). Ha eléri az ötös szintet és tovább nyomja a gombot, akkor visszaugrik az egyes szintre. Ha végzett, a riasztás gombbal kiléphet. Az irányjelzők nem villognak tovább. Riasztás esetén Hatástalanítás Az indexlámpák kétszer felvillannak és a sziréna kétszer megszólal. Hatástalanítás gomb Vezetés közben Távirányítású motorleállítás Egyszer nyomja meg röviden A motor azonnal leáll. Normál Motorindítás 3 mp-en belül nyomja meg kétszer Ha a motor hideg állapotban nem indul, ismételje meg a műveletet Indító gomb Érzékenység állítás Érzékenység beállítása Rövid, egyszeri nyomás Ha használja az érzékenység beállítás funkciót ezzel a gombbal tudja állítani az érzékenységet. Vezetés Előzés Nyomja meg egyszer röviden A lámpák villognak és a sziréna szól 15 mp-en keresztül, ha előz a motorral. Normál vagy vezetés Motorkeresés Nyomja meg egyszer röviden Az indexlámpák 8-szor felvillannak, a sziréna 8-szor megszólal, így meg tudja találni a járművet (Ha bármilyen gombot megnyom, leállíthatja a funkciót). Motorkeresés gomb Normál vagy vezetés Segítségkérés 3 mp-en belül nyomja meg kétszer A lámpák 15-ször felvillannak,a sziréna 15-ször megszólal és a motor lezár.
Nagyon elakadtam A yamah jogomnál a risztó bekötéssel egy olyan risztót vettem mint a thor csak állítolag jobb minőség(JSE-L688), ugyanaz a bekötése, de amit el kell vágni vezeték tehát 2db ami elvileg a gyujtás elektronikához megy az egyik fele a másik pedig a gyujtás kapcsoló felé, valamint még van egy olyan szálam ami kapcsolt pozíív lenne. tehát ezekkel küzdök h müködjön a távindítás. minden más müködik de ez nem, már az önindító relé is megvan relézve. SEGÍTSÉG!!!!!
A gyújtás kapcsolóból kijön egy vezeték amin a gyújtás ráadása után 12 volt van, oda kell kötni a kapcsolt fesz vezetéket. Van kettő ami nálam bekötetlenül maradt (szürke és rózsaszín), az önindítórelébe meg csak simán bekötöttem a kék vezetéket. Gondolom a gombot nálad is kétszer kell megnyomni egymás után
Igen kétszer egymás után, de amit mondasz azt már bekötöttem a relébe van még 2 db vezeték mint thornál amit motoron 2kell vágni egyiket ide másikat oda, na azt nem tudom hogy hova, mert inditani indít távírányítóval csak gyujtást nem ad és így nem indul. Jah és ha rákötöm a kapcsolt feszkót a risztóra akkor minden megy motoron indexek indítás stb, tehát azon a szálon állandóan táplálja a gyujtáskapcsolót, pedig az tényleg a kapcsolt szál mert kimértem.
Hát nem tudom, nekem azt az elvagdosós 2 vezetéket sehova nem kellett kötni Yamaha Aeroxon. Csak a kapcsolt feszültség és az önindító van bekötve és gyönyörűen indul a motor. Biztos jó helyre kötötted a kapcsolt feszültséget? 3 vezetéknek kell lennie a gyújtáskapcsolóban. Az egyiken állandóan 12volt van, a másik egy visszajelző vezeték és a harmadikon 0volt van, majd a kulcs elfordítása után 12volt. Erre kell kötni a kapcsoltat.
én nem tudom mi van. nekem is a rózsaszinnel és a szürkével van gondom!
Az én gyújtáskapcsolómra 4 vezeték megy. 1-1 pár. on állásba az egyik pár nyitva a másik pár zárva off állásba meg fordítva on állásba zár a kapcsolt fesz de hogy a másik kettövell mit csináljak? mit vágjak el?
Nah jognál a gyujtást tíltja le leállításkor, de megvarjálták a kis rohadt ferdeszeműek, beindúlt úgy hogy szétvolt húzva a gyujtáskapcs csatija, ha összenyomtam leállt, mert két szállal csinál rövidzárat és így állítja le a gyujtáselektronikán keresztűl, tehát távíndítással beindúl, de nem áll le vele, ezt megkerülve beépítettem egy nyomogombot ás azzal állítható le a moci, még célszerübb is mert nem kell elővadásznom a kulcsot a zsebemből. királyúl müködik. Sok sikert mindenkinek, jöhetnek a kérdések.
Kérdésem az lenne, hogy a kék, akkor a kapcsolóhoz megy közvetlenül.
A rózsaszínt, meg a szürkét, akkor be kell kötni a fix 12V ra, ami megy a gyújtás kapcsolóhoz? Egyiket a gyuti felé, másikat a motor felé?? Mert most nekem csak kulccsal indul a távindítás, a kábelt megvágtam, de az önindító kábelt, és arra kötöttem a szürke és rózsaszín kábelt.
nekem nem ezek a szinek vannak mert nem thor a risztó hanem más de minden ugyanúgy müködik, az adott szálat a kapcsolt 12 re kötöttem. Amit el kell vágni és ide meg oda kell kötni, azt elvileg be se kell kötni mert amúgyse lehet megoldani yamaha jognál, hanem széthúzott gyujtáskapcsoló stekkernél kimértem h melyik két azonos szint kell összeérinteni ahoz hogy leálljon, és arra rákötöttem egy nyomogombot.
Amúgy neked azért nem indul mert valószinüleg nem relézted meg az inditórelét. Azt úgy kell hogy ami a risztóból kijön szál ami az indításhoz szükséges, az egy + szál akkor még kell egy negatív amit akárhonnan levehetsz( tehát egy olyan relé kell ami pozitív és negítv hatására a másik oldalon átengedi a feszültséget) a feszültséget amit átengetsz rajta az egyik az aksítól egy viszonylag vastag kábelen történjen a reléig, és ha behuzott a relé a pozítív az aksítól tovább az önindító nagy piros vezetékére ráilleszt. Így indulni fog de nem fogod tudni leállítani, ha még nincs bekötve a kis gomb, illetve tesztelj úgy hogy széthúzod a gyujtáskapcsolót majd indítasz a távgombal, majd úgy állítod le hogy összenyomod a gyujtáskapcsoló vezetékét. jó próbálkozást.
Köszönöm gyimo
tehát ezek szerint, fogom és amit ketté kell osztani azt nem is kötöm be. Ez a gombot berakni ezt nem értem, az fogja megszakítani a gyújtást, akkor ha viszik a motort nem tudom majd leállítani?? Illetve az önindító relézés hogy is van mert nem értem. Arra a szálra kell kötni egy negatívat is , ami az önindítóra megy, jelen esetben a kékre?? Illetve ez a távindítás olyan hogy teker, de csak kulccsal indul mint írtam, most a kábeleket kicserélve a szürke meg rózsaszínt belekötve a gyujtáskapcsolóba így sem indul. Az a kis gomb az most mire is kell Azzal állítom le.?
Hello
Tehát kezdem azzal ha elakrják vinni úgyis elfogják, mert megütnek és odaadod a távírányítót. ami indít azt az aszál egy pozítív jelet ad ki amit a leírásod szerint az önindítóra fogsz kötni, még kell egy negatív is a reléhez amit mondtam hogy a relé másikfele pozítív (risztó) és negatív (vhonnan test, hatására a másik oldalon átengedje delejt vastag vezetéken az önindítóhoz. a kapcsoló pedig ahoz kell h majd le tudd állítani, mert ezeknél a motoroknál két szálas a leállító rendszer amit ez a risztó nem tud vezérelni, tehát manuállis leállítás maradt a gomb segítségével. csatolok egy képet a relézésről.
Szia
Nagyon köszönöm az eddigi segítségeket is. Most az van , hogy széthúzott stekkerrel a gyújtáskapcsolón minden rendben van, távindítok, működik, de ahogy mondod nem tudom leállítani. Ha be tudom úgy indítani, hogy szétvan húzva a stekker, akkor kell nekem még relézni? összedugottal indít de nem indul csak kulccsal. Széthúzva beindul de nem lehet leállítani. tehát akkor, fogom, és ami a motorblokkba megy kábelezésen a stekkeren, megkeresem azt a 2 pontot, hogyha rövidrezárom leáll a motor, és oda kötök egy kapcsolót. Namár ha ez megvan, akkor majd fogok tudni indítani a távindítóval kulcs nélkül? A negatívat még mindig nem értem a relén ne haragudj, de ezek szerint, van egy vezeték, amit rárakok az indítókábelre(önindítógomb és az önindító közé)Ez nekem kék szinű speciel, és erre kell még rákötnöm egy testet?? Mert már 2 testkábel is be van kötve, egy ilyen rendes csavarozós, meg egy kábel is van magába ami fekete.a riasztóba) Bocs hogy ennyire értetlen vagyok, esetleg msn ed van az lehet gyorsabb lenne.
széthúzott stekkernél jár motor a távíndítást követően, úgy fog leállni h összenyomod a stekkert, tehát meg kell keresni kb 6 vezeték közül, h melyik az amit összeérintessz és leáll, hamegvan oda kell a kapcsolo. ha beindú akkor már nem kell relézni. akülön test a reléhez kell a morrisztón 2 testelés van deazon kívül, mivel a relé az utólagos az nekünk kell azért kell a külön test. na az önininditó gomb ésönindító közé nem kell semmi, a kék vezetéked az inditó kábel, megpróbálom lerajoznimegint érthetöbben, ha nem megymegadom a számom és elmondom hogy csináld.
Köszönöm megint a válaszokat, tehát széthúzott stekkernél beindul a motor, azzal probléma nincsen, és összedugva a stekkereket le is lehet állítani.
Akkor elvileg reléznem nem kell, mert így üzemel Na most azon gondolkodtam, hogy a gyári beszerelési rajzon az van, hogy elvileg a kapcsolt 12 v (narancs, orange)és az állandó 12 v hoz, ahova 2 kábel kell és vagdoskodni, oda kell egy kapcsoló. Mert ugye ez a kettő rajz annyiban tér el Az itteni te rajzod Gyári rajz Ugye a kettő között 1 darab kapcsoló a különbség. Ja és olyan akkor nincs, hogy távleállítás? Tehát ha elviszik én nem tudom leállítani a motort? Mármint ha van benne kulcs, vagy ha nincs benne kulcs.?
igen nem nagyon tudsz mit csinálni max ha úgy csinálod mint én a kapcsolót olyan helyre tettem amit könnyen eltudok érni, ha leakarnak szedni róla leállítom aztán baszhatják.
A kapcsolt 12 őt kösd be arra a szálra ahol a gyujtás ráadás után 12 volt jön ki, mivel kúlcs nélkül az fogja ellátni a mocit feszkóval. majd járó motorral széthúzott stekkerel kezd el egy darab dróttal a szin szerint megegyező vezetékeket összeérintgetni, ha leáll valamelyikre na az lesz a tiéd arra kell kötni a kapcsolót h majd leálljon.
Hali
Kérnék 1 kis segitséget. Valaki megtudja nekem mondani Thor 435 motor riasztó esetén ha bevan kötve /Yamaha neos/ba/ Miért van az, hogy beélesitem és 5 csippanás után elkezd riasztani? Tehát nem rezgésre, vagy inditási kisérletre, hanem beélesités után csak egyből riaszt. Egyszerűen csak tápra kötöttem és igy eyt csinálja. Ha mindent bekötök ahogy irtátok, akkor is ugyan ez a helyzet. köszi.
Mert nem egyenesen illetve vizszintesen helyzted el az elektronikát. pont vizszintesen kell lennie.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |