Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 230V/400V-os áramfejlesztők
Témaindító: oregharcos, idő: Jún 19, 2007
Témakörök:
Üdw.
Az lenne a kérdésem, hogy ezekben a régi orosz katonai aggregátorokban is van túlterhelés elleni védelem? Ha igen, mire kell gondolni? (teljesen lekapcsol túlterhelésnél, mint egy kismegszakító, vagy csak nem ad több szuflát...?)
sziasztok
2 tö hozzászolásom van 1 a juhnyíro tápja szerintem direkt olyan,ha nincs v. elromlot akkor nem egyszerü potolni de talán egy 3 fázisu frekiváltoval ami tud 200hz +megfelelö trafo,esetleg néha a piacokon lehet kapni koplet nyrot,és a hobby cnc forumon kérdezzél rá hogy tudnak e segiteni mert a sevo motorok is 3 fázisuak. 2 az aggregátor a evig 4kw-os is kondival gerjeszt mást nem találtam benne,javítotam egy svájci talán tüzoltó agregátort és az is csak kondival gerjesztet ha valakit érdekel a bekötését meg tudom adni
szia!
igen ez a tuzoltó szerkezet érdekelne . köszönettel-
szia!
az általam javitottban --SEMMI--. Az ösze védelme a 2,18 A-s kismegszakitó volt. Ezt ,hogyan tudták igy megadni? mert az átlag kimegsz. Ha 6A-s akkor ezt állandóan elkell birnia 9A környékén 1 órán belül lekapcsol 18A környékén + 1 percen belül.
üdv atis57 a kért kapcs rajzot sikerült megszerezni a szépségért elnézést. Ha valaki tud 1 fázisú agregátor bekötést sivesen venném.
Szia!
köszi, ---sokkal bonyolultabbra gondoltam. 1F rajza: Az egyik fele, nem bonyolultabb... mint szokásos.A 12v csak felgerjesztésre kell. A 1,5kw -s motorhoz 60µF kell. ezt terhelheted 0,8kW-ig
üdv atis57 kösz a rajzot , a 12v mindenfélekép kell!?
van most nálam egy 3fázisú kb 70 voltot leadó generátor és állandó mágnesek vannak a forgórészen ez akor minek minősül? érdemes e ha lehet áttekercsltettni ? müködik úgy ? ha tudja valaki írja meg elöreis kösz.
Szia!
az a 70 V névleges v. üresjárási? ha névéleges : kapcs. üzemű táp 100--240 V felirattl / ezek már 65v AC és 90 V DC tól jól mennek /a kimenet + 12v ki állitgatásal a 13,8--14,15 V és mehet a töltés akár a PC táp is megteszi.. az állndó mágneses generátorok fezültége 1:4 rányban is változhat, terhelve+ a fordulat. a zélkerekeken a 12-48v DC vel szokás 12V-s akkut tölteni , csak 1 söntszabályzó -+ az Rb-n hővé alakul fölösleg
hello atis57. kösz az infot más forásbol is ezt mondták,lehet hogy rakok rá egy 1f aszinkron motort,a te 1f bekötési rajzodhoz a 12v mindenfélekép kell ??
Az alap ötletem az volt ugyebár van 1 3 fázisú motor amit köthetek csillagba V deltá ba. itt ugyebár van 6 kivezetés. Namost az ötletem azvolt mivel lényegében csak 1 fázis ra van szügségem, hogy az egyik állórésztekercset független gerjesztem egyen árammal így forgás közben a másik két állórész tekercs áramot kell termeljen (elméletileg) mivel a forgásnak valamekkora ingadozást kell okoznia a mágneses térben. ez volt az ötletem. Csak az a kérdés ha működhet ,hogy milyen jellemzőjű áramot kapok a másik két tekercsről.
Szia!
Nem lehetséges!!! Az állandó egyenáramú gerjesztés MOTORFÉK! a12v csak egy áramlökést ad a motortekercsben, hogy a rövidrezárt forgórészben kialakuljon az örvényáram, és visszahasson az állórész tekercsekre. Gyakorlatilag a önmagát gerjeszti a motor.A kondenzátor is ezért kell, hogy follyon némi áram mindenképp a tekercseken.Ha csak 1 fázis kell, próbáld csak azt terhelni, illetve több fogyasztónál lehetőleg szimmetrikusan elosztani a 3 fázisra.
Szia!
NEM , -ha zárlat/túlterhelés miatt legerjed akkor kell 1 impulzus.
Na és akkor lenne még 1 kérdésem csak részben agregátor. Mivel vonat fun vagyok. .
Az lenne a kérdésem az új tchnológiák lehetővé teszik a visszatáplálást a hálózatba a fékezésből az lenne a kérdésem ezt hogy érik el. Szal 1gyértelmű ha mondjuk a combino villamosféket használ akkor hallatszik a gerjesztő freki de miért van szügség a gerjesztésre ha a 3fázisú motor az első impulzustól gerjed? Ja meg itt ,hogy szabályozódik a fékerő nem függ a hálózat áram felvételi képességétől???
szia !
Minden villamos fékellenállásra termel.A hálóztb nem táplálnk vissza -pont a fogadó késszég miatt. megugrik a feszültség kár 1500V-ra is .
A hálózat vissza tudná fogadni, amennyiben az energia visszatáplálása meg lenne oldva az 50Hz-es hálózat felé. Egy villamos fékezése elenyésző energiamennyiséget juttatna vissza a hálózatba, nem borítaná annak egyensúlyát fel. De az egész megoldás bonyolult, és nem éri meg az a kis energia miatt. Metrónál, ami nagyobb sebességről lassít, ott már jobban megéri, illetve fogaskerekű vasútnál lejtőn lefele menet visszatáplál, emiatt állandó sebességgel tud ereszkedni. Ez utóbbinál párhuzamos gerjesztésű motort használnak pont a visszatáplálás miatt.
A combinok és TW6000 ek táplálnak vissza Ja meg a felújított Tatara T5C5K is. Meg asszem a KCSV k is mondjuk ebben nem vagyok biztos.
J ameg a taurusok ról nemis beszélek ami 6.4 Mw os felvétellel él és ebből fékezésnél 5.4-5.6 Mw közötti visszatáplálst valósítmeg.
szia!
nem voltam elég szabatos : miskolcon és debrecenben a próbaüzem napján ki is kapcsolták a visszatáplálás lehetőségét/kifogytak a szigetelők a raktárból./
Szia!
ez biztosan működik mindenhol? Mert a Fa és Né trf állomásom dolgozó haverjaim szerint náluk NEM ment még 1X sem a visszatáplálás. / Leoldana a védelem -még a LEO-s korszakból /
Hali én ezeknek utána olvastam a TW6000 nél a 3-as vonalon nemtudom pontosan megye de a Combinok nál ha jólértesültem ezért kaptak új vastagabb vezetékeket meg siemens tápokat a betáplálásra. T5C5 ök is azért lettek felújítva ,hogy megtudják ezt csinálni innentől lett a tipus jelük T5C5K néhány kocsinak. Nem ind az 1es vonalon pl sima ellenállás fékesek vannak akárcsak a metrok meg a mostani HÉV ek. De már a 80 as években csináltak 1 kisérleti szerelvényt a magyarok "Ganz Hunslet G2" ami már tudott visszatáplálni ha továbbjut a prototipusi szint től. Szal a vissza táplálás már nagyon régi nóta. Ja meg az Icarus trolik (a tirisztoros hajtásúak) is tudnak visszatáplálni hacsak a szakirodalom nem hazudik . Taurusok is 1értelműen táplálnak vissza ha jóltudom nemis tudna másképp megállni mert nemtudja elfűtenise az áramot. 1ébként annyit tudok hozzászólni mivel nem vagyok pesti azt tudom a szerelvényekről amit a neten közzétesznek mint leírás róluk. Minden forrást felkutatok ,hogy az infóm a lehető legjobb legyen róluk.
Sziasztok! Ki tudna bármi infót adni 1fátisú csúszógyűrűs generátorokról? 230v/50Hz /Geko Honda/ Előre is köszi aki ír!
szevasztok maci80 nálam van egy mechanika hibás, kb 2,5 v 3 kw-os yamaha szétszdve mi érdekelne ? szetintem megegyyezik a hondával.
Volna egy érdekes de lehet hülye kérdésem az aszinkron generátorokkal kapcsolatban.
(Pontosabban az aszinkron motrokkal) Arra lennék kíváncsi hogy tegyükfel van 1 3fázisú motor ami 2880-as ford on pörög terheletlenül. Kérdésem az lenne ha ezt a motort mondjuk 1 benzin motrral túl pörgetjük annyira ,hogy +slip jöjjön létre akkor azis termel áramot nem?? Végülis csak az a kérdésem ilyenkor a motor leég, mert folyamatosan fékez? Vagy ha tűrés határán belül forgatjuk túl létrejöne a fék erőből vissza fele haladó áram.
Eleve 3200prm-el kell forgatni, hogy 50Hz-es áramot termeljen, és kellenk rá kondenzátorok is.
Azt értem de azt írtam is ,hogy megmelni a ford számot. De azt szerettem volna tudni ,hogy itt is kelle hozzá valami mivel itt a gerjesztést már a hálózat adja elvileg.
Nem mintha ilyet akarnák csinálni csak kíváncsi vagyok és egyszerűbb kérdezni mint kiolvasni könyveket .
Ha a hálózat tartja a fix frekvenciát és feszültséget, akkor ha a szinkron fordulatszám fölé pörgeted, akkor energiát fog a hálózatba termelni. A gerjesztéshez szükséges meddőteljesítményt továbbra is a hálózatból veszi, de hatásos teljesítményt juttat a hálózatba. Egyszerűbb esetben szoktak így fékezést is megoldani, pl. emelőknél és lifteknél tehersüllyesztéskor. Nem ég le, legalábbis amíg a névleges teljesítményénél többet nem ad a hálózat felé. Azt pedig esetedben kb. 3000+(3000-2880)=3120-as fordulatszámnál lenne. A szlip ilyenkor negatív.
A 2880 nem az üresjárati fordulatszáma, hanem a névleges terheléshez tartozó fordulatszám. Ha 2kW-os a motor, akkor 2kW tengelyterhelésnél (tehát nem a hálózatból felvett 2kW-nál!) forog 2880-at. Üresjárásban igen közel jár a szinkron fordulathoz.
HAD-16 TÍPUSÚ DIESEL AGGREGÁTOR
javításához keresnék kapcsolási rajzot, vagy emberkét aki már javított ilyen szerkezetet és segítségemre lenne.
Szia Atis57! A 3fázisú agregát rajz nem tökéletes, mivel 3x2 tekercs van. A segéd tekercs a fázis tekercsek után vannak,arra kötve az 50ľF kondik,és persze csillagba van minden. afázis tekercsek,és a kondik is. Ez a Geko 4500 kapcsolási rajza.
Szia!
az általam közölt rajz --HÁZILAG 3, f, aszinkron motorból generátor -t lehetőséget tükrözi . de ha a tied megosztanád érdekelne . köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |