Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   25 / 344
(#) Imi65 válasza hulot hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Az a baj, hogy az indítási áramlökést ezzel nem tudod csökkenteni, legfeljebb az idejét. A kisautomatának van egy gyors fokozata, "ez ellen nem véd" a szíjlazítás sem, az tizedmásodpercek alatt kioldja, a lassú (termikus) fokozat kioldási idejébe mindenképpen "belefér" egy motor "nehéz" felpörgése is. Azért megy le a kismegszakító, mert a motor indítási áramlökése nagyobb, mint a gyorsfokozat terhelhetősége. Sajnos a 16A sem túl sok, a 10A meg egyszerűen kevés.
(#) hulot válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Szerinted mi lehet nekem a megoldás a problémára!
(#) Imi65 válasza hulot hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Ha kérsz az áramszolgáltatótól 16A-t, az megoldás lehet a problémádra. Elviekben 1x 32A már alapból jár, tehát a "maradék" 16A-ért kéne fizetni. Nagyobb baj, hogy ilyenkor a szabványossági felülvizsgálat is van (bővítéskor), és az szinte bizonyos, hogy az áramszolgáltató jelenlegi szabványának a mérőhely nem felel meg. Az viszont - terveztetéssel, kiviteleztetéssel, anyagárral - biztos, hogy meghaladja a 100,000 HUF-t. Ha szabványos lenne a mérőhely, akkor ezt az utat kell járni.
Ha nem, inkább a motor irányába kell "elindulni". Ha jól gondolom, 3x10A van most. Ez 2,2kW-os motor indítását teszi lehetővé. Lehetne ilyen motor - és ehhez méretezett daráló - beszerzésében is gondolkodni.
A másik járható út, hogy csillag/deltás motort kell beszerezni (delta 380V), vagy cserélni.
Mivel a 4kW-os motor névleges árama valahol 8-9A környékén van, ezért az indítás a problémás, a névleges terhelést már 10A esetén is ki lehet belőle venni. Ha találsz olyan áramköri elemet (pl. 3 db 2400W-os bojler fűtőpatront), amit a motor elé kötve induláskor a kioldási áram alá tudnád korlátozni az indulási áramlökést (itt a szíjlazítás is sokat segíthet, mert ez alaposan "legyengíti" a motor indulási erejét), akkor ez is megoldás lehet. Felpörgés után (megterhelés előtt) a patronokat kapcsolóval át kell hidalni. Az életvédelmi szempontokat fokozattan figyelembe kell venni. Felmerülhet a patronok hűtése is.
(#) hulot válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Szia!
Az én kismegszakítómon ezek a feliratok vannak:
MERLIN GERIN
multi 9
C60N
B16
Ez a B jelenti a gyors fokozatot?
Megoldás lehet akkor C-re cseréltetni?
Az áramszolgáltató kicseréli-e nekem, és ez mennyibe kerül.
Kösz!
(#) Imi65 válasza hulot hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Akkor megvan a 3X16A. A B azt jelenti, hogy az érzékenyebb (kevésbé terhelhető áramlökéssel) karakterisztikájú. A C valóban sokkal jobb lenne, az jobban bírja az ilyen irányú igénybevételt. Azt gondolom, az lenne a megoldás, hogy beszélni a hibacímesekkel (nem a hölgyekkel, hanem a szerelőpárossal), és a problémát elmondani. Ők valószínűleg tudni fogják a megoldást.
(#) lapose válasza hulot hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Szia!

Biztos, hogy jó az a motor?
Nálam 3*16A-ről simán megy egy 6,5Kw-os villanymotor fűrészgépen, meg egy 4,3KW-os gyalugépen! Deltába vannak kötve fixen.

Ki kellene próbálni máshol is a motort!
(#) hulot válasza lapose hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Szíjlazítás után az ékszíjtárcsát kézzel megpörgetem, körülbelül tíz alkalom kell ,hogy egyszer ne vágja le a kismegszakítót.
A nehézkes és veszélyes elindítás után a motor kiváló teljesítménnyel, melegedés nélkül üzemel.
(#) Imi65 válasza lapose hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Az a helyzet, hogy a 4kW-os motornak határeset a 16A. Pláne a 2800-nak. A motor névleges áramfelvétele 7,65A. Induláskor ennek a 7,5X-ösét veszi fel, ami 57A. Ha a kisautomata B kioldási görbéit nézed, amennyiben lefelé tolerál, akkor kioldhat 48A-nál. És - úgy tűnik - meg is teszi. Ezért C karakterisztikájút kell(ene) szerezni a helyébe. Lehet, Neked még az L-es van, az többet bír.
(#) hulot hozzászólása Dec 14, 2008 /
 
Az elképzelhető hogy a kismegszakító elhasználódott ?
(#) Imi65 válasza hulot hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Elképzelhető, de az is benne van a pakliba, hogy gyengébb, mint a többi. Ha régebben ment vele, akkor pedig romolhattak a paraméterei.
(#) hulot válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
A kismegszakítót kicserélte az EON és megszünt a propléma.
(#) Imi65 válasza hulot hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Köszi a visszajelzést. Akkor "legyengült" az automata.
(#) Szögedi hozzászólása Dec 27, 2008 /
 
Üdv mindenkinek!
Egy 220 voltos fűrészgép villanymotor bekötéséhez kérnék segítséget.
Egy sorkapcson hat bekötési hely van.
Ezek a következők:
1 - földelés ( zöld - sárga, ezt ismerem)
2 - K
3 - K
4 - Z 1
5 - U 2
6 - U 1
Erre kellene a hálózat kettő, és a kondenzátor kettő vezetékét bekötni.
A segítséget előre is köszönöm: Szögedi
(#) Bicskei hozzászólása Jan 9, 2009 /
 
Harom fazisu 2kw motrot csillagban vagy deltaban erdemes vagy elonyos bekotni?
(#) proli007 válasza Bicskei hozzászólására (») Jan 9, 2009 /
 
Hello!

Hát ez olyan kérdés volt, mintha azt kérdezted volna, hogy egy szőke, vagy egy barna nőt vegyél-e el feleségül.

Mert végül is a motor feszültségről, a hálózati feszültségről, fázisokról semmit nem tudunk.

üdv! proli007
(#) amat hozzászólása Jan 14, 2009 /
 
Sziasztok.
Van egy villanymotor és a bekötésében szeretnék segítséget kérni.
Egy fázisu. A lényeg az hogy nem tudom mekkora kondi kellene rá, és hogy üzemi, vagy csak indító lenne.
Hogyan tudom meghatározni?
Mert úgy tudom hogyha csak indításkor kellene, és üzem közben is megy az káros.
Előre is köszönöm a segítséget!!!
(#) rabolt hozzászólása Jan 22, 2009 /
 
vdvgb
(#) bitorlo hozzászólása Jan 25, 2009 /
 
Hali mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Adott egy Grundig ZK-145 szalagos magnó motorja,amit forgásra szeretnék bírni,egy a gond,rengeteg kábel lóg ki a motorból, szám szerint 7-8 ,nekem meg tippem nincs melyiken kapja a feszültséget.

P1250029.JPG
    
(#) bitorlo hozzászólása Jan 25, 2009 /
 
Esetleg,valaki?
Tudom falra mászós a kérdés.
(#) lapose válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 25, 2009 /
 
Szia!

Ez egy olyan motor, ami egyben hálózati trafó is.
Szerintem ebből ki tudod bogarászni a bekötést!

ZK145.gif
    
(#) bitorlo válasza lapose hozzászólására (») Jan 25, 2009 /
 
Köszi a linket!
(#) lapose válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Szia!

Szívesen!
(#) Egry válasza kozmaj hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Deltába.
(#) Imi65 válasza Egry hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Te egy 2006-os kérdésre válaszoltál. De nem baj, mert majd belejössz, a szándék a fontos.
(#) Egry válasza Imi65 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Bocs!
Tényleg elcsesztem.
(#) bitorlo válasza lapose hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Egy két dolog azért nem tiszta a rajzzal kapcsolatban,a motor érintkezőit betűkkel jelölik,na most a ábra szerint mindkét oldalon 3 érintkező van,ennél viszont csak egyik oldalon van három.
(#) lapose válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Szia!

Eltérés előfordulhat, mert ezt a magnót többféle változatban gyártották!
Szerintem a két szélső tekercset kell bekötnöd, mégpedig sorba, úgy hogy megméred a tekercsek ellenállását, és a legnagyobb ellenállásút kell sorba kötni!
(#) Balaa16 hozzászólása Jan 26, 2009 /
 
Sziasztok! Van egy Zanussi mosogépmotorom. Jó sok vezeték jön ki belőle, de nem tudom, hogy melyik az a kettő, ami a nulla meg a fázis. Én szerintem az, ami a szénkefékből jön ki, de nem vagyok benne biztos.
Előre is köszi!
(#) pisti150 hozzászólása Jan 26, 2009 /
 
Szia

megszeretném tudni,hogy a zil kompresszor hány köbcentis
(#) bitorlo válasza lapose hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Sikerült forgásra bírni a motort,viszont a dióda vagy ellenállás(már meg nem mondom) szépen felizzott.
Következő: »»   25 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem