Fórum témák
» Több friss téma |
De akkor miért 12V-os izzók voltak benne?
Az valószínűleg az előző gazdájának volt a hibája. Nem tudom mi járt akkor a fejében, amikor azokat rakta bele. De ha ezeket kicseréled, és a hátsó izzóval sorbakapcsolod (a rajz szerint bekötöd a gyújtáskapcsoló megfelelő lábára) a fojtótekercset, akkor nem lesz több izzókiégéses gondod.
Azért a többi vezetéket is nézd át, hogy a helyükön vannak-e?!
A 27-es képen van két vezeték ami a tank és az ülsé alatt van.Csúszósaru is van a végükön. Az egyik sárga fekete a másik barna.Milyen vezetékek lennének?
A 30-as képen pedig van a kéttő fekete-szürke vezeték meg egy fekete aminek a vége egy C betűben végződik.Akkor azokat az akkumulátorra kell kötni?? Idézet: „A 27-es képen van két vezeték ami a tank és az ülsé alatt van.Csúszósaru is van a végükön. Az egyik sárga fekete a másik barna.Milyen vezetékek lennének?” Az helyesen fekete-sárga, mert fekete alapon van a sárga csík. A duda azon kap közvetlen tápfeszt. A barna a kombináltkapcsolótól jön ugyancsak a dudához. Ha megnyomod a gombot, akkor ezen kap testet. Idézet: „30-as képen pedig van a kéttő fekete-szürke vezeték meg egy fekete aminek a vége egy C betűben végződik.Akkor azokat az akkumulátorra kell kötni??” Na most vajon itt is felcseréled a színkódot? Mert fekete szürke 1db van, az is az index visszajelzőhöz. Szürke-fekete pedig van 2db is, mégpedig a gyújtáskapcsoló mögötti fém dobozkából (fojtótekercses szabályzó) jön ki, és ez a két szál a helyzetjelző izzóra kapcsolódik sorosan. Fekete vezetéket én csak egyet látok a kapcsolási rajzon a dobozban, az is az akku testelése. Tényleg nem szeretnélek megbántani, de ennyi tudással (vagy nem érted azt a szép színes rajzot, vagy meg sem nézted) inkább el kellene vinni valakihez, aki látott már ilyet. Máskülönben félek, hogy itt nagyobb bajok is kialakulnának.
Bocs akkor én írtam rosszul mert a kép alapján írtam nem a rajz alapján.
Megnéztem a kapcsolási rajzot meg a képeket is.Akkor azt mondod hogy próbáljam meg a rajz alapján átnézni hogy jól vannak-e a vezetékek bekötve.Szerezzek be hozzá 6V-os izzókat és nézzem meg hogy működik-e úgy a világítás.
Igen, pontosan ezt kellene tenned. A rajzon színesek a vezetékek, és a számozás is fel van tüntetve, ugyanúgy, mint a gyújtáskapcsolón is. A rajzon a gyújtáskapcsoló ábrája jobb oldalán az a 3db összekötés az a gyújtáskapcsoló alján található. El sem lehet téveszteni.
Tegnap kipróbáltuk 6V-os fényszóró izzóval a motort és kb 200 méter után kivágta.Az elektronikát még nem néztem át a rajz szerint.De valószínű hogy nem jól van az elektromos rendszer bekötve.
35W-os izzót használtál? Alapjáraton, illetve kissé pörgetve (3000RPM) feszültséget kellene mérni rajta (váltófeszültség).
Igen 6V-os 35W-os izzót használtam és alapjáraton éget rendesen de utána mentem vele egy kört és akkor égette ki.
Jó lenne tudni, hogy a tekercsek valaha lettek-e cserélve, mert én jelenleg a gyári rendszert tekintem alapnak. Mondjuk amit fényképeket készítettél, azokon semmi kónyolás nyoma nem látható, gondolom akkor máshoz sem nagyon lett nyúlva.
Egyszerűen nem tudok mit tanácsolni, látni kellene az egész villamos rendszert, és mérni. Merre laksz egyébként? Nem hiszem el, hogy nincs a közeledben (vagy közeli településen) olyan valaki, aki értene hozzá, és ránézne.
Az bizony minimum 120km-re van tőlem.
Hali
Elkezdtem átnézni az elektromos rendszert ahogyan írtátok.Eközben észrevettem, hogy azok a vezetékek amik a kapcsolási rajzon a gyújtástól indulnak nekem nem olyan színűek mint a rajzon.Nekem 5db számozott fekete vezeték jön a blokkból.1-5-ig vannak számozva.Még észre vettem azt is, hogy a kilométer órában található műszerfal megvilágító izzó kivan égve.Kicseréltem de az új izzóval a motor nem indult be,ez a vezeték ráz.A visszajelző izzót is kicseréltem az órában és ezt is kivágta.
Hali!
Idézet: „Nekem 5db számozott fekete vezeték jön a blokkból.” Ez a tipikus kókányolás jele. Persze tudom, hogy nem Te csináltad, hanem az előző gazdája, de ki tudja, hogy ott az alaplapon még mit művelt, miket cserélt? Szóval ez a sok izzókiégés lehet valami nagyobb teljesítményű tekercstől is, amiről még nem szereztél tudomást (bár tudom, nincs ráírva). Még az is kérdéses, hogy minden tekercs a helyén van-e, illetve jól van-e bekötve (a világítás és a gyújtótekercs felcserélhető egymással, és ráadásul még így is működik a motor [ez amolyan végszükség megoldás szokott lenni, mikor úton lerobbansz a gyújtótekercs hibája miatt]). Idézet: „az új izzóval a motor nem indult be,ez a vezeték ráz” Abban a vezetékben elvileg csak a fedélzeti feszültségnek megfelelő feszt kellene mérned (6 vagy 12V), ennek nem szabadna ráznia. Ez olyannak tűnik, mintha nem lenne normális testelés a blokk és a váz között. Index, vagy világítás bekapcsolásakor nem szokott dadogni a motor? Egy ellenállásmérővel ellenőrizned kellene, hogy a blokk, és a váz között van-e rendes kontaktus, tehát 0 Ohm-ot kellene mérned (ezt természetesen leállított motornál végezd).
Én így vettem meg.De az az 5 vezeték teljesen úgy néz ki pedig mintha gyári lenne.
Meg a biztosítékokat is megnéztem a rajzon egy 3.15A-es biztosíték van meg egy 8A-es.Az enyémben egy 25A-es van benne meg egy 8A-es.A többi vezeték eggyezik.
Hühű, 25A? Nem aprózta el az előző gazdája. Biztos, ami biztos, nehogy kiégjen a biztosíték, a többi fogyasztónak meg mindegy, füstöljenek csak.
Az meglehet, hogy gyárinak hatnak a számozott vezetékek, mert lehet kapni ilyeneket, de hát vegyük úgy, hogy az eredeti szép színes vezetékek megsérültek, és csak ilyenekkel tudta helyettesíteni. Már csak az a kérdés, hogy jó helyre is lettek kötve ezek?
Akkor kábeleztessem újra és vigyem el valakihez aki kapcsolási rajz alapján megtudja nézni hogy jól vannak-e a vezetékek bekötve? Nem értem akkor mert amikor megvettem nem sokkal utána kivágta az égőt és elvittem egy szerelőhöz.Utána egész nyáron jó volt a világítás... és ugye nem rég megint elkezdte
Már mióta ezt mondom, hogy egy hozzáértőnek rá kellene néznie. Nem kell átvezetékelni, csak meg kell nézni, hogy minden a helyére van-e kötve. Illetve, hogy milyen tekercsek is lapulnak a lendkerék alatt.
Rendben van. Köszönöm szépen eddigi segítségedet.
Sziasztok.
Kicsit furcsának tünhet de nem értek az elektronikához és segítségre szorulok. Van egy simson s51-es motorom és szeretnék indexet szerelni rá! Szükségem van egy lelkes segítségére aki egy gyermeteg rajzot készít nekem a bekötésröl és a szükséges alkatrészekröl. Másrészt el szeerttem volna készíteni nyemi gyujtását és nem sikerült. Remélem valaki tud nekem segíteni benne. Elnézést kérek ha nem az aktuális helyen hoztam fel a témát. Remélem valaki tud segíteni nekem
Szia krisz03! Peti vagyok. Ha itt vagy tudnál segíteni nekem? Volna egy kérdésem. Vagy bárki aki ért az elektronikához
Valaki tud nekem segíteni egy aprocska áramkörben?
Javaslom irj nyeminek pü-t,biztosan segit.
megprobálom de te nem értesz egy picit az elektronikához véletlenül?
Inkább bizz a Simson fanokban indexügyileg!
Ha nem válaszol nyemi,akkor segithetek,de úgy gondolom ez az Ő kompetenciája elsősorban (meg azt sem tudom melyik gyújtásról van szó).
jaj ez most nem simson! Ne haragudjatok hogy eltértem a témátol de most egészen más a dolog mégpedig erröl volna szó:http://bolthely.hu/mikroshop/id/01490_KIT___szabalyozhato_1A_tapegyseg_LM317-el
ezen a linken található fesz.szab. arra kellene nekem hogy folyamatos 8 voltot kapjak csak az a gondom hogy nem tudom bekötni. 12v rol menne csak a 0 jelen esetben nem tudom mi? Ostoba vagyok ilyen téren. Belevágtam a közepébe
|
Bejelentkezés
Hirdetés |