Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Thor motor riasztó
 
Témaindító: DJ Szabcsa, idő: Nov 7, 2008
Lapozás: OK   1 / 3
(#) DJ Szabcsa hozzászólása Nov 7, 2008 /
 
Üdv

Vásároltam egy Thor motorba való riasztót. Három tipus létezik belőle:
Thor 303-425
Thor 303-435
Thor 303-436


A három tipus csak a távirányító formájában tér el. Adtak hozzá magyar és angol nyelvű kapcsolási rajzot, de nekem még ez alapján is nehéz bekötni, ráadásul a magyar olyan halvány hogy alig lehet elolvasni.
Ezért is nyitom ezt a témát, hogy más ne járjon úgy mint én, hogy hetekig keresgél mire valaki tud neki segíteni. Mellékelek két képet. Az első az angol kapcsolási rajz, a második magának a riasztónak a képe.

És akkor sorban, a kapcsolási rajz szerint fentről lefele haladva, hogy melyik kábelt hova kell kötni:

Yellow (Citromsárga) - index (jobb oldal)
Yellow/Green (Citromsárga/Zöld) - index (bal oldal)
Black&Red (Fekete és Piros) - sziréna
Black (Fekete) - akkumulátor negatív pontja
Red (Piros) - akkumulátor pozitív (+12 volt) pontja (kell rá biztosíték)
Orange (Narancssárga) - gyújtáskapcsolóból kijövő kábel, amin a kulcs elfordítása után +12 volt van, előtte 0 volt
Blue (Kék) - önindító
Gray (Szürke) - el kell vágni az indítógomb kábelét és ezt kell a motor felé menő részre kötni
Pink (Rózsaszín) - ezt kell az indítógomb felé menő elvágott vezetékre kötni
Black (Fekete) - antenna

Van még egy kör végű fekete kábel is, az a test. Azt csavarozzuk fel valahova a vázra. Van egy fehér kábel is egy "fura" dugóval amibe egy piros vagy egy fekete kábelt dughatunk bele. Ez az indítás. Mindenki kísérletezze ki, hogy neki a pirosat vagy a feketét kell e a fehérbe dugnia.

Remélem tudtam segíteni, és helyes a leírásom. Ha valakinek észrevétele vagy ötlete van írjon nyugodtan...
(#) kowee válasza DJ Szabcsa hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Hali
Ez többé kevésbé tiszta is lenne csak azt nem értem hogy ha ugyebár a kéket rákötöm az önindítóra (gondolom az önindító reléjére mert ugye alapesetben fék nélkül nem indul el így azt ki kell kerülni) akkor a szürke és a rózsaszín hova megy?

Üdv
KoWee
(#) 00bcs hozzászólása Nov 14, 2008 /
 
Hy All!

Nah valamikor Én kötöttem be ilyen rasztót én is mocimba! Csak most nincs kedvem szétszedni, hogy megnézzem neked!
De a lényeg az hogy a rózsszínt illetve a szürkét egy índitókábelre kell kötni, a gyújtáskapcsolónál, el kell végni a kábelt és a felsőre a rózsaszín az alsóra a szürke elméletileg!
Mert ugyebár, a riasztón keresztül fog már menni, illetve a motorindításhoz is kell!
Kék az öninditó gombra megy! Ez egyértelmű!
A többi érthető szerintem!
(#) kowee válasza 00bcs hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Hali
Na akkor hogy tisztán lássunk.
A narancs ugye megy arra a szálra ami a gyujtáskapcsoló bekapcsolt állapotában feszültség alá kerül. Eddig tiszta. Ugyebár a rajz szerint ugyanerre a szálra megy a rózsaszín is. De mi az a "power on/off) kapcsoló?
Az lenne a gyujtáskapcsoló? Mert akkor mi a fene a Motor key lock? Ha nme az a gyujtáskapcsoló, akkor milyen célt szolgál az a kapcsoló?
Ugye a kéket azt talán érdemesebb rákötni közvetlenül a relére, mivel az önindító alapesetben nem megy ha nem húzom be a féket. Így azt ki kell kerülni. Nemde?

Üdv
KoWee
(#) DJ Szabcsa válasza kowee hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Nekem is gondjaim akadtak.
Ez a bekötésem:

Piros = 12volt
Fekete = test
Citromsárgák = indexek
Kék = indítórelé (önindító előtt)
Narancssárga = kapcsolt feszültség (ami kijön a gyújtáskapcsolóból)
Szürke = ?
Rózsaszín = ?

Ezt az utolsó két színt akárhova is kötöm, csak akkor hajlandó beindulni a moci a távirányítóról, ha kulccsal ráadom a gyújtást. Ha leveszem a gyújtást nem csinál semmit a távindítás.

Mi baja lehet??? Ja és egy Yamaha Aeroxom van.
(#) kowee válasza DJ Szabcsa hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Ceva
Szerintem nálad is az lehet ahi ba ami nálam. Pontosabban az hogy a motorod nem indítható fék nélkül. Ugye za megszakítja az indytást. Ez nálam a Majesty-ben a motorvezérlő elektronika figyeli hogy behúzom e vagy sem. És azt nem tudtam kikerülni, így letettem róla. Vagy keresd meg az indító relét és arra ted rá
(#) DJ Szabcsa válasza kowee hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Meglett a megoldás
A szürke és a rózsaszín vezetéket sehova sem kell bekötni. Így tökéletesen működik. A kéket közvetlenül az indítórelébe kötöttem, így ki van ütve a fék behúzása.
(#) 00bcs válasza DJ Szabcsa hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Bocsi a multkori írásért, de annyira fáradt voltam, hogy össze vissza írtam! És most elolvasva én se értem mit írtam, de a lényeg a lényeg! :

Sárgák: Indexek
Fekete: Test -
Piros: pozítív
Narancssárga: Gyujtás Pozítív( amikor gyújtást adsz a mocira akkor meg kell keresni melyik ad ki 12v-ot)
Kék: Önindító, kapcsolóhoz
a gyujtás kapcsolónál van egy állandó 12v asszem, ezt el kell vágni, majd
Rózsaszín: A gyujtáskapcsoló felé lévő, amit elvágtál
Szürke: A másik felé, amit elvágtál

Ennyi!
Nekem így müxik a mocimba, és nem kell hozzá fék, de ha kulcsal indítom, akkor kell!
Így minden esetben müködik a távínditás, maximum egy kis gáz kell neki ha "fázik" a moci!
De valahol csináltam régen képeket, majd megkeresem és felteszem!
(#) DJ Szabcsa válasza 00bcs hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Nekem is hasonlóan van bekötve Jó cucc ez a távindítás Meg jó hogy kétszer kell gyorsan megnyomni, így véletlen ha a zsebembe marad a távirányító nem indulhat el.
(#) gyimo hozzászólása Feb 12, 2009 /
 
Vennék ilyen riasztót, hol lehet kapni és mennyiért?
(#) DJ Szabcsa válasza gyimo hozzászólására (») Feb 12, 2009 /
 
(#) gyimo hozzászólása Feb 19, 2009 /
 
Egy átlátható bekötési rajz hátha segíthet vkinek
(#) gyimo hozzászólása Feb 19, 2009 /
 
THOR Motorkerékpár riasztó - Használati útmutató
Funkció gombok Státusz Funkció Működtetés Megjegyzés
Normál Riasztás Az indexlámpák egyszer felvillannak, a sziréna egyszer
megszólal és 3 mp-en belül aktiválódik az élesítés.
Elő-riasztás: Az index 5-ször felvillan, a sziréna 5-ször
megszólal, ha a motor beindul.
Sürgősségi riasztás: Élesített módban, ha jár a motor
vagy támadás éri a motort, 5 mp után a indexlámpák
villognak, a sziréna szól 10 mp-en keresztül és a motort
nem lehet beindítani.
Vezetés Rablásgátlás 3 mp után az indexlámpák gyorsan villognak, a sziréna
szól és a motort nem lehet beindítani.
Riasztás Hatástalanítás
Egyszer nyomja meg
röviden
A rendszer élesített módban lesz, ha előtte hatástalanított
módban volt.
Élesítés
Normál Érzékenység állítás Nyomja hosszan 2,5
mp-ig
Nyomja 2,5 mp-ig a riasztás gombot, amíg az index el
nem kezd világítani. Az indítógombbal 1-től, 5-ig
érzékenységgel állíthatja a riasztót (Ha megnyomja a
gombot, növeli az érzékenységet, az első szint a
legkevésbé, az ötös szint a leginkább érzékeny). Ha eléri
az ötös szintet és tovább nyomja a gombot, akkor
visszaugrik az egyes szintre. Ha végzett, a riasztás
gombbal kiléphet. Az irányjelzők nem villognak tovább.
Riasztás esetén Hatástalanítás Az indexlámpák kétszer felvillannak és a sziréna kétszer
megszólal.
Hatástalanítás
gomb
Vezetés közben Távirányítású motorleállítás
Egyszer nyomja meg
röviden
A motor azonnal leáll.
Normál Motorindítás 3 mp-en belül nyomja
meg kétszer
Ha a motor hideg állapotban nem indul, ismételje meg a
műveletet
Indító gomb
Érzékenység állítás Érzékenység beállítása Rövid, egyszeri
nyomás
Ha használja az érzékenység beállítás funkciót ezzel a
gombbal tudja állítani az érzékenységet.
Vezetés Előzés Nyomja meg egyszer
röviden
A lámpák villognak és a sziréna szól 15 mp-en keresztül,
ha előz a motorral.
Normál vagy
vezetés
Motorkeresés Nyomja meg egyszer
röviden
Az indexlámpák 8-szor felvillannak, a sziréna 8-szor
megszólal, így meg tudja találni a járművet (Ha
bármilyen gombot megnyom, leállíthatja a funkciót).
Motorkeresés
gomb
Normál vagy
vezetés
Segítségkérés 3 mp-en belül nyomja
meg kétszer
A lámpák 15-ször felvillannak,a sziréna 15-ször
megszólal és a motor lezár.
(#) gyimo hozzászólása Feb 24, 2009 /
 
Nagyon elakadtam A yamah jogomnál a risztó bekötéssel egy olyan risztót vettem mint a thor csak állítolag jobb minőség(JSE-L688), ugyanaz a bekötése, de amit el kell vágni vezeték tehát 2db ami elvileg a gyujtás elektronikához megy az egyik fele a másik pedig a gyujtás kapcsoló felé, valamint még van egy olyan szálam ami kapcsolt pozíív lenne. tehát ezekkel küzdök h müködjön a távindítás. minden más müködik de ez nem, már az önindító relé is megvan relézve. SEGÍTSÉG!!!!!
(#) DJ Szabcsa válasza gyimo hozzászólására (») Feb 24, 2009 /
 
A gyújtás kapcsolóból kijön egy vezeték amin a gyújtás ráadása után 12 volt van, oda kell kötni a kapcsolt fesz vezetéket. Van kettő ami nálam bekötetlenül maradt (szürke és rózsaszín), az önindítórelébe meg csak simán bekötöttem a kék vezetéket. Gondolom a gombot nálad is kétszer kell megnyomni egymás után
(#) gyimo hozzászólása Feb 24, 2009 /
 
Igen kétszer egymás után, de amit mondasz azt már bekötöttem a relébe van még 2 db vezeték mint thornál amit motoron 2kell vágni egyiket ide másikat oda, na azt nem tudom hogy hova, mert inditani indít távírányítóval csak gyujtást nem ad és így nem indul. Jah és ha rákötöm a kapcsolt feszkót a risztóra akkor minden megy motoron indexek indítás stb, tehát azon a szálon állandóan táplálja a gyujtáskapcsolót, pedig az tényleg a kapcsolt szál mert kimértem.
(#) DJ Szabcsa válasza gyimo hozzászólására (») Feb 24, 2009 /
 
Hát nem tudom, nekem azt az elvagdosós 2 vezetéket sehova nem kellett kötni Yamaha Aeroxon. Csak a kapcsolt feszültség és az önindító van bekötve és gyönyörűen indul a motor. Biztos jó helyre kötötted a kapcsolt feszültséget? 3 vezetéknek kell lennie a gyújtáskapcsolóban. Az egyiken állandóan 12volt van, a másik egy visszajelző vezeték és a harmadikon 0volt van, majd a kulcs elfordítása után 12volt. Erre kell kötni a kapcsoltat.
(#) Flasher hozzászólása Márc 6, 2009 /
 
én nem tudom mi van. nekem is a rózsaszinnel és a szürkével van gondom!
Az én gyújtáskapcsolómra 4 vezeték megy. 1-1 pár.
on állásba az egyik pár nyitva a másik pár zárva
off állásba meg fordítva

on állásba zár a kapcsolt fesz
de hogy a másik kettövell mit csináljak? mit vágjak el?
(#) gyimo hozzászólása Márc 6, 2009 /
 
Nah jognál a gyujtást tíltja le leállításkor, de megvarjálták a kis rohadt ferdeszeműek, beindúlt úgy hogy szétvolt húzva a gyujtáskapcs csatija, ha összenyomtam leállt, mert két szállal csinál rövidzárat és így állítja le a gyujtáselektronikán keresztűl, tehát távíndítással beindúl, de nem áll le vele, ezt megkerülve beépítettem egy nyomogombot ás azzal állítható le a moci, még célszerübb is mert nem kell elővadásznom a kulcsot a zsebemből. királyúl müködik. Sok sikert mindenkinek, jöhetnek a kérdések.
(#) balla1 válasza 00bcs hozzászólására (») Márc 8, 2009 /
 
Kérdésem az lenne, hogy a kék, akkor a kapcsolóhoz megy közvetlenül.
A rózsaszínt, meg a szürkét, akkor be kell kötni a fix 12V ra, ami megy a gyújtás kapcsolóhoz?
Egyiket a gyuti felé, másikat a motor felé??
Mert most nekem csak kulccsal indul a távindítás, a kábelt megvágtam, de az önindító kábelt, és arra kötöttem a szürke és rózsaszín kábelt.
(#) gyimo hozzászólása Márc 9, 2009 /
 
nekem nem ezek a szinek vannak mert nem thor a risztó hanem más de minden ugyanúgy müködik, az adott szálat a kapcsolt 12 re kötöttem. Amit el kell vágni és ide meg oda kell kötni, azt elvileg be se kell kötni mert amúgyse lehet megoldani yamaha jognál, hanem széthúzott gyujtáskapcsoló stekkernél kimértem h melyik két azonos szint kell összeérinteni ahoz hogy leálljon, és arra rákötöttem egy nyomogombot.
Amúgy neked azért nem indul mert valószinüleg nem relézted meg az inditórelét. Azt úgy kell hogy ami a risztóból kijön szál ami az indításhoz szükséges, az egy + szál akkor még kell egy negatív amit akárhonnan levehetsz( tehát egy olyan relé kell ami pozitív és negítv hatására a másik oldalon átengedi a feszültséget) a feszültséget amit átengetsz rajta az egyik az aksítól egy viszonylag vastag kábelen történjen a reléig, és ha behuzott a relé a pozítív az aksítól tovább az önindító nagy piros vezetékére ráilleszt. Így indulni fog de nem fogod tudni leállítani, ha még nincs bekötve a kis gomb, illetve tesztelj úgy hogy széthúzod a gyujtáskapcsolót majd indítasz a távgombal, majd úgy állítod le hogy összenyomod a gyujtáskapcsoló vezetékét. jó próbálkozást.
(#) balla1 hozzászólása Márc 13, 2009 /
 
Köszönöm gyimo

tehát ezek szerint, fogom és amit ketté kell osztani azt nem is kötöm be.
Ez a gombot berakni ezt nem értem, az fogja megszakítani a gyújtást, akkor ha viszik a motort nem tudom majd leállítani??
Illetve az önindító relézés hogy is van mert nem értem. Arra a szálra kell kötni egy negatívat is , ami az önindítóra megy, jelen esetben a kékre??
Illetve ez a távindítás olyan hogy teker, de csak kulccsal indul mint írtam, most a kábeleket kicserélve a szürke meg rózsaszínt belekötve a gyujtáskapcsolóba így sem indul.
Az a kis gomb az most mire is kell Azzal állítom le.?
(#) gyimo hozzászólása Márc 13, 2009 /
 
Hello
Tehát kezdem azzal ha elakrják vinni úgyis elfogják, mert megütnek és odaadod a távírányítót. ami indít azt az aszál egy pozítív jelet ad ki amit a leírásod szerint az önindítóra fogsz kötni, még kell egy negatív is a reléhez amit mondtam hogy a relé másikfele pozítív (risztó) és negatív (vhonnan test, hatására a másik oldalon átengedje delejt vastag vezetéken az önindítóhoz. a kapcsoló pedig ahoz kell h majd le tudd állítani, mert ezeknél a motoroknál két szálas a leállító rendszer amit ez a risztó nem tud vezérelni, tehát manuállis leállítás maradt a gomb segítségével. csatolok egy képet a relézésről.

relé.bmp
    
(#) balla1 hozzászólása Márc 13, 2009 /
 
Szia
Nagyon köszönöm az eddigi segítségeket is.
Most az van , hogy széthúzott stekkerrel a gyújtáskapcsolón minden rendben van, távindítok, működik, de ahogy mondod nem tudom leállítani. Ha be tudom úgy indítani, hogy szétvan húzva a stekker, akkor kell nekem még relézni? összedugottal indít de nem indul csak kulccsal. Széthúzva beindul de nem lehet leállítani.
tehát akkor, fogom, és ami a motorblokkba megy kábelezésen a stekkeren, megkeresem azt a 2 pontot, hogyha rövidrezárom leáll a motor, és oda kötök egy kapcsolót.
Namár ha ez megvan, akkor majd fogok tudni indítani a távindítóval kulcs nélkül?
A negatívat még mindig nem értem a relén ne haragudj, de ezek szerint, van egy vezeték, amit rárakok az indítókábelre(önindítógomb és az önindító közé)Ez nekem kék szinű speciel, és erre kell még rákötnöm egy testet??
Mert már 2 testkábel is be van kötve, egy ilyen rendes csavarozós, meg egy kábel is van magába ami fekete.a riasztóba)
Bocs hogy ennyire értetlen vagyok, esetleg msn ed van az lehet gyorsabb lenne.
(#) gyimo hozzászólása Márc 14, 2009 /
 
széthúzott stekkernél jár motor a távíndítást követően, úgy fog leállni h összenyomod a stekkert, tehát meg kell keresni kb 6 vezeték közül, h melyik az amit összeérintessz és leáll, hamegvan oda kell a kapcsolo. ha beindú akkor már nem kell relézni. akülön test a reléhez kell a morrisztón 2 testelés van deazon kívül, mivel a relé az utólagos az nekünk kell azért kell a külön test. na az önininditó gomb ésönindító közé nem kell semmi, a kék vezetéked az inditó kábel, megpróbálom lerajoznimegint érthetöbben, ha nem megymegadom a számom és elmondom hogy csináld.
(#) balla1 hozzászólása Márc 14, 2009 /
 
Köszönöm megint a válaszokat, tehát széthúzott stekkernél beindul a motor, azzal probléma nincsen, és összedugva a stekkereket le is lehet állítani.
Akkor elvileg reléznem nem kell, mert így üzemel

Na most azon gondolkodtam, hogy a gyári beszerelési rajzon az van, hogy elvileg a kapcsolt 12 v (narancs, orange)és az állandó 12 v hoz, ahova 2 kábel kell és vagdoskodni, oda kell egy kapcsoló.
Mert ugye ez a kettő rajz annyiban tér el

Az itteni te rajzod


Gyári rajz


Ugye a kettő között 1 darab kapcsoló a különbség.


Ja és olyan akkor nincs, hogy távleállítás? Tehát ha elviszik én nem tudom leállítani a motort? Mármint ha van benne kulcs, vagy ha nincs benne kulcs.?
(#) gyimo hozzászólása Márc 16, 2009 /
 
igen nem nagyon tudsz mit csinálni max ha úgy csinálod mint én a kapcsolót olyan helyre tettem amit könnyen eltudok érni, ha leakarnak szedni róla leállítom aztán baszhatják.
A kapcsolt 12 őt kösd be arra a szálra ahol a gyujtás ráadás után 12 volt jön ki, mivel kúlcs nélkül az fogja ellátni a mocit feszkóval.
majd járó motorral széthúzott stekkerel kezd el egy darab dróttal a szin szerint megegyező vezetékeket összeérintgetni, ha leáll valamelyikre na az lesz a tiéd arra kell kötni a kapcsolót h majd leálljon.
(#) monxla hozzászólása Máj 10, 2009 /
 
Hali

Kérnék 1 kis segitséget.

Valaki megtudja nekem mondani

Thor 435 motor riasztó esetén ha bevan kötve /Yamaha neos/ba/
Miért van az, hogy beélesitem és 5 csippanás után elkezd riasztani?
Tehát nem rezgésre, vagy inditási kisérletre, hanem beélesités után csak egyből riaszt.

Egyszerűen csak tápra kötöttem és igy eyt csinálja.
Ha mindent bekötök ahogy irtátok, akkor is ugyan ez a helyzet.

köszi.
(#) gyimo hozzászólása Máj 10, 2009 /
 
Mert nem egyenesen illetve vizszintesen helyzted el az elektronikát. pont vizszintesen kell lennie.
(#) tuning27 hozzászólása Máj 16, 2009 /
 
Hali! Van egy aprilia leonárdó 150cc robogóm. Vettem hozzá egy JSE-L688 riasztot. Abban kellene a segitség hogy melyik vezetéket melykkel kell összekötni.Valaki letudná irni részletesen mert sürgös lenne?
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem