Fórum témák
» Több friss téma |
Beleütköztem én is egy problémába.Van egy külső cdrom házam és benne egy cdrom.Ennek a szerencsétlennek kapcsolóüzemű tápja van és ha a cdrom benne van akkor az audio kimenete kegyetlen zajos és minden motorhangtól kezdve lézercsipodásig előjön.Kiteszteltem ha a cdromot nem csavarozom bele ergo fémesen nem érintkeznek akkor semmi zaj.Ergo mivel a cdrom táp gnd-je ugyanaz mint a burkolata szerintem földhurkos lessz ha belecsavarozom de máshogyan nem lehet bele rögzíteni.megnéztem a tápot is és a panel csavarnál a 220-as részről is és a kimeneti test részről is le van testelve a táp illetve még az egész védöföldelésre is megy.No adjon valaki egy ötletet mit lehet vele művelni.
Én azon filóztam mi lenne ha a tápot elszigetelném a háztól teljesen? Csak attól félek hogy nemhiába van ott az a két kondi a 220-as részen sorba aminek a középpontja testre van kötve.Aki kicsit jobban konyít hozzá az megmondhatná a frankót.Sajnos a cdrom-ot nem lehet elszigetelni mert kegyetlenül ki van centizve a helye.
A legegyszerűbb a cd kiszigetelése a háztól. Mivel a földhurok megszakításához nem kell nagyobb feszültségigénybevétellel számolni elég egy vékony fólia például az ismert barna/átlátszó csomagoló szalag. Néhány századmiliméter hely biztosan akad.
A földelés megbontása a primer (230V) oldalon veszélyes és semmiképpen nem ajánható. Átmeneti megoldás lehet nem földelet aljzatba dugni de akkor gondoskodni kell arról hogy mindig először a géphez a hálózathoz csak utána csatlakozzon ekkor a földet a géptől kapja. Végső esetben megoldás lehet a kisfesz oldal földelésének megszüntetése a tápban, de ez sem kckázatmentes. (Valószínűleg a gyártó sem bízott a megfelelő szigetelésben, vagy költségcsökkentésmiatt nem alkalmazta.) Igazán korrekt megoldás egy megfelelő biztonsági trafóval készített táp, akár hagyományos trafóval, akár kapcs. üzemű kialakításban.
Azon gondolkodom hogy mi a lófüttyért így tervezte ki a gyártó hogy egy cdrom sem tud benne földhurokmentesen dolgozni.Kiemeltem a tápot belőle csak próbaképp és ha nem érintkeznek a ház és a táppanel akkor semmi zaj.De valóban földhurkos a lelkem mert a táp le van testelve mindkét helyen és a cdrom megkapja a házon is és a kábelen is a testet na püffff.Olyan cdrom-ot meg nem láttam még ami galvanikusan el van szigetelve és a háza nem a gnd-vel egyenlő.A cdrom felrögzítése meg alulról 4 fémcsavar és az is aluminium távtartókon keresztül amik persze nem bonthatóak ki a házból.
Na ő róla lenne szó.
Sem számítógép sem más nincs a közelében csak simán egy play gombos cdrom lenne benne és audiót kellene lejátszania persze erősítővel ami nem földelt ergo ebbe nem szólhat bele hogy földhurok.
Sziasztok!
Van itthon vagy 3 tápom, valószínűleg rosszak, de nem tudom biztosan. Szeretném letesztelni, atx-esek. Proli007-tel egyetértek: Idézet: „Ha ATX-es akkor csak az indítójelre fog bekapcsolni, addig meg csak a készenléti 5V üzemel. A tápot, semmi esetre sem szabad az alaplappal próbálgatni.” Tehát nem egy számítógéppel tesztelném, digit feszmérőm van. Segítséget kérnék: hogyan teszteljem, mik a jelei, ha a táp nem jó/vagy jó? Hogyan lehet indítójelet adni neki? Köszi!
Sziasztok,,szeretnem tudni a tapom rosz vagy az alaplap honnan tudom meg? Sokszor nem indul a szamitogepem csak egy impulzust ad a tap es leal ha kihuzom a halozatbol es visza teszem ,egy perc utan inditok akkor talan elkapja. Mindha egy relle nem huzna be vagy egy tirisztor nem kapcsolna nem tom mert nem szedtem szet meg ilyet soha mas tapot epitettem de szamitogepnek nem ugy ,hogy nem is tudom mi az a sok kabel ami az alaplaphoz megy a 12 V on kivul Koszike valaszotokat.
Manapság nem része az alapvető kultúrának, hogy ha kérdést teszünk fel, segítséget akarunk kérni, akkor nem csak úgy odahányjuk a mondandónkat?
Ha elindulásnál vannak gondjai, akkor valószínűleg a standby táp még rendben van. Szerintem kapacitáshiányos kondenzátorok okozzák a bajodat. Cseréld ki a szekunder oldali elkókat és a standby táp elkóit elsőre. Valószínűleg ettől már elindul. Én a primeroldalon is kicserélném és utána van egy majdnem új tápod.
Az alaplapnak szerintem semmi baja. Üdv.
Egyértelműen kiderül abból, hogy a hozzászólás fejléce ez: potyo válasza lacihobby hozzászólására
nem tudom mit nem értettém mert más megértette és segitettek,bocs ha osszekeverem a betuket attol meg ki lehet olvasni
Alapvetően nem segítek annak, aki nem veszi a fáradtságot, hogy tisztességesen leírjon valamit...
Sziasztok!
Gyors segítségre lenne szükségem, remélem valaki tud nekem segíteni. Szédszedtem ma egy 400W-os Codegen számítógép tápegységet, mert nem kapcsol be vele, a hozzám javításra hozott számítógép. Én inkább szoftveres problémákat és Windows újratelepítést szoktam csinálni, bár konyítok valamennyit az elektronikához is, de nem vagyok biztos a dolgomban. A tápegységben lévő biztosíték kiment. Vagyis nem is úgy mondanám, hogy kiment, hanem szinte szétrobbant, mert be van törve a bizti üvegburkolata. Ez van a biztosíték alá írva a nyákra gyárilag: F6.3AL/250V F5AL/250V Ezt most pontosan, hogyan kell értelmezni? Jó persze a 250 Voltot értem Meg gondolom azért F, mert Fuse, azaz biztosíték!? De ha az első szám az áramerősséget jelöli, akkor miért van két érték megadva? És mi az az "AL"? Kérem a hozzáértő, kedves fórumozókat segítsetek!!! Köszönöm szépen!
Meg esetleg még valaki el tudná-e magyarázni a színkódokat biztosítékokhoz?
Lehet én vagyok nagyon béna de nem találtam neten egyértelmű mindent átfogó leírást a biztosíték színkódokról...
Szia!
Az egy 6,3A-es biztosíték. A biztosíték nem szokott csak úgy szétrobbanni. Legalábbis én még nem láttam/hallottam olyat. Nem lehet hogy valami mechanikai erőhatás miatt "durrant" szét? Mert ha igen akkor csere és kész. Cseréld ki és keress zárlatot. Én azért megkérdezném a gazdáját hogy pontosan mi is történt.
Nekem azt mondta a gazdája, hogy egyszer csak be akarta kapcsolni, és nem kapcsolt már be, szóval ő nem hallott semmi zörejt, vagy pukkanást szerintem.
Én arra gondoltam, hogy az üvegbúra azért törhetett szét, mert akkora hő fejlődött hirtelen a biztosítékszálon, hogy nem volt képes követni az üvegbúra a hőmérsékletváltozást. Jaj. Sehol nem találok itthon 6,3 A-sat! Egyébként azt én is gondoltam, hogy az első szám az áramot jelöli, csak nem tudom miért két érték van megadva...!?
Idézet: „üvegbúra azért törhetett szét, mert akkora hő fejlődött hirtelen a biztosítékszálon, hogy nem volt képes követni az üvegbúra a hőmérsékletváltozást” Nem hiszem. A izzóban is kb. 2400 C fokon izzik az izzószál és mégse durran el a búrája. Pedig több ezer órán keresztül működik és az után is a szál ég el benne. Ahhoz képest a biztosíték elég gyorsan ég ki. Valahol zárlatnak kell lennie ha 6,3A-es biztosíték kiégett (ha kiégett).
Biztos igazad van, bár a biztiben sokkal közelebb van a szál az üvegcsőhöz. Abban igazad van, hogy az izzólámpában a szál nagyon magas hőfokon izzik, azonban gondolj csak bele, hogy a búra maximum 150-200, persze attól is függően, hogy hány wattos, milyen színű, külső hőmérséklet, stb... És gondolom az izzógyártáshoz használt üveget, olyan anyagokkal ötvözik, hogy elviselje a hosszan tartó hőhatást. Ráadásul egy átlagos izzadólámpa üvegbúrája messzebb van az izzószáltól egy biztihez képest és nem hirtelen melegszik fel.
Erről biztos vitatkozhatnánk jó sokat, makacs ember vagyok, ha nincs igazam, akkor is az van Na jó persze csak viccelek. Nem is ez a lényeg. Meg köszi, hogy írtál...
Ezen szerintem ne vesszünk össze. Nézd meg nincs-e testzárlat, a forrasztások nem érnek-e hozzá a fém házhoz, van-e zárlatos tranzisztor/FET, stb...
Gondolom van multimétered.
Persze, természetesen.
Van itthon pár kacat, nem tudod esetleg miből lehetne ilyen biztit kiberhelni? Más téma. Van egy másik sz.gép tápom, régi AT-s. 230W-os. Ezt használom a megépített áramköreim táplálására "labortápnak". Most egy négycsatornás erősítőt táplálok vele 4 x 7W. Szóval nincs teljesen kihasználva soha. A kérdésem az lenne, hogy bármekkora terhelésnél is ugyanannyit fogyaszt, vagy csak annyi "íródik a villanyszámlára", amennyit leveszek belőle? Esetleg a többit elfűti?
230W a maximális kimenő teljesítmény. Maximum ennyire lehet terhelni a tápot. A tápnak nincs 100%-os hatásfoka. Üresjáratban 230v-ból +5V,+12V,-12V stb. "csinál" és mivel nem 100%-os a hatásfoka így fogyaszt egy (jó) pár wattot. Ugyan ez a helyzet ha terhelve van csak plusz hozzáadódik az a teljesítmény amennyit a ráakasztott fogyasztó felvesz.
Meg tudnád esetleg saccolni, természetesen nem pontos értékre vagyok kíváncsi... Te mennyit mondanál?
Üresjáratban mennyi "wattot" fogyaszt? Tényleg csak nagyvonalakban... Csak mondj egy "szerinted - értéket"!
Passz. Tápfüggő. Mérd meg villanyórával. Húzz ki mindent a konnektorból csak a táp maradjon és menjen az erősítő is. Nézd meg hogy hány perc alatt fordul eggyet a tárcsa. A villanyórára rá van írva hogy hány fordulat 1KWh, ha pl. 1200 foldulat 1KWh és 10 perc alatt fordul eggyet a tárcsa akkor 1200-at 12000 perc, 200 óra alatt fogyaszt 1KW=1000W-ot. 1000/200= 5W
Heh
Ha saját lakásom lenne megcsinálnám! De azért kösz a tippet!
Bővebben: Link
Kikapcsolt számítógnél 33W-ot, bekapcsolva 166W-ot mértem. Persze más is be volt kapcsolva. Ezek szerint kb. 133W-ot fogyaszt a gépem bekapcsolva.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy egy kb 150 200Wattos számitogép 12 voltos ága hány ampert bir? Van egy tápegységem ami 12 voltbol +-30voltot állit elő egy tda7294es erősitőnek arra gondoltam hogy van itthol egy számitogép tápegységem és arrol üzemeltetném! Köszi elöre is!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |