Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sziasztok!
Egy ismerősömnek van egy CR500-a ami eddig egy házi építésű CDI-vel ment ,de nem volt az igazi és most kapót egy 125ős CR gyújtást azzal sokkal jobban megy, de intenzív gyorsításnál nem úgy húz a motor mint ahogy kellene egy 500as CR-nek. Lehet ekkora eltérés a 25ős és az 500as elektronika között? Mechanikusan teljesen OK a gép most volt dugócsere meg minden ami kell. Tehát a fő probléma hogy alacsony fordulatról való intenzív gyorsításnál nem pörög ki olyan mint amikor egy hideg motornak nagy gázt adnak.
Nekem egy Aprilia RS50em van
CDI gyújtással Halottam hogy a gyűjtással is lehet növelni a motor teljesíményét, és külonböző gyújtásprogramokat beállítani. Ezt szeretném én is megvalósittani... Tud valaki egy gyújtóelektronikát erre? Vagy ez nem iylen könnyen megy?
figyu az attól függ hogy mennyire vágod az elektronikát, ha kül. gy. időpontokat akarsz, akkor oda már PIC, vagy AVR-ezni kell., Amúgy simson.hu-n találsz valahol pont ilyen programozható gyújtást ott láttam asszem.
A PIC nem probléma, AVRt nem ismerem
egy rövid elv ahogy én gondolom a motorod jeladóját pár fokkal előrébb teszed (ez lehet nem kell), majd a jelet beviszed a PIC egyik lábán kisz. a ford. számot, és egy táblázatból kiolvassa, a hozzá tartozó késleltetést, majd ezt a jelet adja ki egy másik kimeneten ami a gyújtást vezérli. Egyébként versenygépeknél is ilyen táblázatos megoldást alkalmaznak azt hiszem.
megnéztem a simson.hu oldalt, de ott nincs semmi PICes. Nekem olyan kéne ami már megvan nem kell tervezgetni csak egy kapcsolási rajz é sa program.
A ezen linken lévő 16f628 PIC-re íródott 6.4 verzió számú elektronikát javaslom neked megépítésre, a táblázatból kiválaszthatod a megfelelő fordulatszám tartomány és görbét. Üdv nyemi.
igen ez nagyon jónak tűnik ezt meg is csinálnám.
Csak melyik programot égesem bele? jóllértem hogy minden motorhoz külön külön be kell írni egyfajta késleltetésekt a gyújtásba? letudná nekem valaki írni hogy tudom megállapítani? részletesen elmagyarázva. De ezt a áramkör 5.3as verziójánál láttam a 6.4el már más a helyzet?
Ha jóll értem megépítem a 6.4es verziót és az .ASM fájlt az 5.3asból módosítom és azt égetem bele?
Szóval összegezve arra vagyok kiváncsi, hogy a PICbe milyen programot égessek és a programban mit kell változtatnom hogy passzoljon a motoromhoz?
A motoron ezt, hogy tudom kimérni?
Elnézést elnéztem a típust azt hittem hogy robogód van, ha egy képet küldenél a gyújtásáról akkor lehet hogy jobban tudnék segíteni. Arra volnék kíváncsi hogy egyáltalán külső jeladós-e mert ha nem akkor ezek a kapcsolások nem alkalmazhatóak.Ha az akkor is kellene pár adat, például milyen hosszú a jeladó ív, és hány fokon található a fel futó és a le futó él a felső holt ponttól ja és egyáltalán van e gerjesztő tekercsed ami a kondenzátort tölti. A programok közül szerintem amúgy DTLC125 lenne jó, ha gond lenne például a jeladó impulzus polaritásával azon is könnyen lehetne segíteni egy kis átírással, csak a jeladó ív jó helyen legyen. Üdv Nyemi
A mindegyik szabályzó elektronika a jeladó ívének a fel és lemenő félhullámát használja alapul a karakterisztika meghatározására? Mert ha igen akkor elméletileg a maximális előgyújtást meghatározza az ív és akkor annál nagyobbra nincs is szűkség. Jól gondolom?
most csak gyorsn lekaptam egy képet az ebayrol
![]() ![]() ![]() CDI gyújtás van most benne. Mindenképp szeretném megcsinálni, már majdnem elkészítetem hozzá a nyákot.
Igen jól gondolod, de mégse, van olyan gyújtás rendszer ahol az alapgyújtási időpont az ív vége a maximális meg az ív kezdete, de van egy másfajta is, aminél az ív kezdete túlságosan messze van a holt ponttól ahhoz, hogy felhasználhassuk maximális előgyújtásra. Na, itt jön képbe a PI C-es előgyújtás vezérlés (link alul), ahol 72 fokos jelet használják referencia jelként. Ezért is lennék kíváncsi Norbertnél is a vezérlő ív értékeire és persze az impulzus tekercs jel képére bár, ahogy az elektronikából következtetem ez az a fajta tekercs, ami először negatív majd pozitív jelet generál. Így majd a programot is át kel majd írni, sőt ha nem 36 fokon kezdődik a vezérlő ív, akkor még a görbét is, de meg oldható. Üdv nyemi.link
Megnéztem a gyújtásomat, és az ív egyik vége 20fok -nál van, a másik vége holtponton van. Majd csinálok nemsokára1 PIC-es kapcsolást, de fogalmam sincs, hogy mekkora előgyújtás értékeket vehet fel.
A vezérlő ív értékeit hol tudom megállapítani? és az impulzus jel képét?
Bővebben: Link Megépittem itt a 6.4est, és mit kell benne változtatnom? bocs de sajnos csak ennyire értek hozzá :S
A vezérlő iv értékeit úgy tudod megnézni, hogy leszeded a gyújtásfedelet, megkeresed a felső holtpontot, majd egy szögmérővel megnézed, hogy hány fokot kell forgatni, hogy a jeladó iv a jeladó mágnese alá érjen. Vagy megméred mind 2 végét, vagy csak az 1iket a másikat, meg az iv hosszából kiszámolod.
A vezérlő programot kell átírni. Amit előtte HEX-ből vissza kell állítani ASM-be.
Ha igy van akkor a maximális előgyújtás az eredeti elektronikával is 20° lehetett.
Az előfordulhat, olvastam valahol hogy a cross motoroknak kis előgyújtás szűkséges csak a jó égési viszonyok miatt, ez elvileg igaz az összes verseny motorra és a tuningolt gépekre.
De hogy a minimális előgyújtás mekkora, azt nem tudom, 0fok szerintem nem lehet.
Igen a 0° kevés
![]()
És akkor menyiről kellene kb. kezdeni 10°? vagy lejebről?
Sziasztok!
Végre elkészült a berúgókarom, ma lett volna az első indítás, de nem indult el a motor, gondolom 20° -nál adta a szikrát. Mert most egy babeta gyújtás van rajta ami ugye nem szabályzott. Egyet se pöffent pedig van szikra. A lábam már fáj a rugdosástól, betolni sem tudtuk. Van ez a kapcsolás meg ez, szinte teljesen ugyan az. A kérdésem az lenne, hogy vajon működni fog-e így a pic áramellátása? Esetleg rakok egy kondít is +ba az 5V-ra. Jó lenne, ha a második rúgásnál már üzemelne a PIC a fogyasztása kb 20mA
Lehet nem az időponttal van gond hanem csak kevés a fesz. Ennek még átunna kel járnom.
Válaszd az egyszerűbb utat: tápláld meg külön áramforrásról az inditási kisérletek,és a próbautak idejére az 5V-os stabkockát,igy könnyen kiszűröd a táp esetleges elégtelenségét. Simán megteszi két sorbakötött laposelem is,20mA áramfogyasztással sokáig birja.
Egyenlőre megpróbálom elindítani a motort a babeta gyújtással, haver szerint ha más nem akkor pöffenie, durrannia legalább kellene, ha mást nem is.
Kedden már lesz 1 kis időm, akkor nekiállok és csinálok hozzá egy PIC-est.
Ha a jeladód kétkivezetéses,forditsd meg a bekötést,és próbáld úgy.
Már gondoltam rá csak közben besötétedett. Holnap ki is próbálom.
egy sima hozzászólás kis fordulaton kell a nagyobb, és nagy fordulaton a kisebb előgyújtás. Minden gyári cucc így van belőve.
Erre szokták azt mondani: Ez igy ebben a formájában nem igaz.
Ha nagy az előgyújtás akkor nem vagy nehezen indul a motor. Alapjárati fordulatról indulva az előgyújtás nő, majd egy bizonyos fordulatszámot elérve, ahol a benzin és a levegő keveredése tökéletesebbé válik (atomizáció), megnő a gáz égési sebessége onnantól ismét csökkenteni kell az előgyújtást. További fordulatszám emelkedésnél előfordulhat, hogy ismét emelni kell az előgyújtást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |