Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Majd csak délután tudom megnézni, de beszámolok róla.
Megfordítottam és elindult a motor, de fordult párat, és leállt. Le kell tömítenem a kipufogócsonkot mert szökik a fűst. Kb minden 10. rúgásra indul, és kb 3-5őt robban.
Mértem a gerjesztett feszt de csak 13V mért multiméter, de ez szerintem hülyeség, mert megfogtam és rázott.
Leszedtem a kipufogót, rendesen tele volt a forgattyús ház benzinnel, lehet ezért is állt le, mindenesetre lehet, hogy a karbit is most kellene befúvókázni mielőtt tovább megyek.
Egy relé kibírja az alapjárati fordulatot? Mert ha igen, akkor kipróbálnák egy rögtönzött aksis gyújtást ,hogy kizárjam, a gerjesztőtekercset.
sziasztok
valakinek esetleg nincs panelrajz a http://www.sportdevices.com/ignition/ignition oldalon lévő kapcsoláshoz? és egy somsonhoz való program a pichez?
Hali szakik! Egyéb okok miatt egy fünyiro motor gyujtás idözitését kellene változtatni menet közben.Egy régi egeret kibeleztem az infra miatt.Ezt tettem jel adó-vevőnek s ez meghajt egy W9N66AF FETet. Müködik csak ott a gondom,hogy néha durrog és nem pörög fel teljes fordulatra akárhová állitom.Tudnátok valami ötletet ,vagy kapcsolást csináljak másikat???
heló gfi azért rázott mert ott nem 13v van
hanem akár több száz volt is lehet.(ami csak csúcs feszültség). változó frekvencián. amiből a multiméter próbál valamit kiátlagolni. hiba lehet a gyertyád,trafó vagy az elektronikád gyenge,vagy csak rossz helyen van.(: cserélj gyertyát és nézd meg a szikra erősségét.
jahh és szerintem nem érdemes szarakodni az előgyújtás vezérléssel.
tapasztalatok alapján észrevehetetlen a különbség. vagy minimális.
Tudom, hogy többek kell lennie 13V-nál ezért is örülők hogy ráz
![]()
akkor dióda +utána egy egy nagyobb feszültségű kondi,
és ne terheld! és kb egy 10-50uf így pontosabb értéket kapsz.
Hát a babeta gyújtás kb 3mm -ről szikrázik gyertyapipa nélkül most már nagyon valószínű, hogy kevés a fesz. Van még hely a panelon bedobok még 1 tekercset ha találok vasat, és sorba kötöm őket.
tudna segíteni valaki abban hogy hal-os gyújtáshoz milyen hal ic-t vegyek? az itt említett egyszerű fetes gyújtáshoz kéne.
gondolom egy olyan kéne ami jel hatására szakítja a negatívot. vagy tévedek? +valami olcsóbbat
háát akkor az 13v.
hát a jeladóval kapcsolj egy sima bt137 et és kimenetre egy kb 200nf kondit és ha kicsi a szikra akkor ezt a kondit növeld vagy a gate soros ellenállást csökkentsed. alaplaphoz nem kell nyúlni. gyári tekercsekkel is elegendőnek kell lennie.
Ez nem gyári tekercs.
De szerintem megküldöm kűlső tápról holnap. Rárakok egy 220/220as trafót a gerjesztő és a test közé jeladó marad akkor majd lesz szikra.
hát én egy másik moci gy.tekercsét építeném rá valahogy.
és akkor azal tuti jó feszkód lesz.
Nem tudom miért ilyen kevés. Az eredeti tekercse is alig adott le feszt (az nem is rázott).
Ha kűlső tápról megküldöm a fentebb említett módon azt bírni fogja a trafója? Villanypásztort már építettem hasonló módon, de abban egy lada trafója volt, aminek sokkal nagyobb az ellenállása.
A külső trafós megtáplálásnál vigyázni kell, mert a tirisztor a gyújtás pillanatában a trafó tekercset is rövidzárba viszi, és huzamosabb ideig tartó kisérletnél vagy a trafó, vagy a tirisztor látja kárát. Legjobb, ha sorbakötsz a trafótekerccsel egy 220-470 ohm nagyságú pár wattos ellenállást.
Az eredeti tekercs milyen vastag huzallal és körülbelül hány menettel rendelkezett? Az is elképzelhető, hogy semmi baja nem volt, csak más tipusú elektronika csatlakozott hozzá.
Az eredeti 0.3mas-al volt tekerve pontos menetszámot nem tudok, mert úgy kellet lefűrészelni letépni a rengeteg lakk miatt, de kb 1000-1500 menet lehetett tele volt a csévetest 21ohm volt. De te már láttál ilyen tekercset szerintem.
Ha bekötök egy ellenálást, akkor biztonságosan használhatom 1-2 percig?
Bővebben: Link ez működhet Bővebben: Link ennek a programjával?
Biztosra veszem, hogy nem szokványos elektronika társult a tekercshez az adatai szerint. Az ilyen megoldásoknál a gerjesztőtekercset rövidzárban tartja az elektronika egy meghatározott áramértékig, efölött nyit a kapcsolóelem, és az önindukciós feszültség tölti fel az energiatároló kondenzátort. Enélkül sokkal kevesebb feszültség nyerhető az egyébként jó tekercsből is.
Az ellenállásról: mint irtam érdemes nagyobb teljesitményű kivitelt beépiteni. Jó lenne tudni a trafó teljesitményét is.
Igen ha a megfelelő processzort rakod bele mert 84es re irt porig alapból nem fog futni a 628on csak ha átírod a forráskódot. De az oldalon ugyan azok a karakterisztikák vannak mind 2 lapon más processzora(ezért nem is értem miért akarod a másik progit beírni).
heló mex
tudnál nekem segíteni a hal pontos típusának kiválasztásában?mert én nem nagyon igazodok ki ezeken a katalógusokon.. ![]() ![]()
Szabványos beöntött babetta elektronika, hogy az mekkora azt nem tudom.
Akkor lehet nem is tudok, akkora tekercset csinálni, hogy elég legyen a fessz egy hagyományos cdi-hez? Az említett módszer elvén működik pl: a Simson is ha jól sejtem.
Szevasz. Ez az egész hall dolog kissé túl van lihegve.
Anno egy trabant hall-os jeladóját egy billentyűzetből kioperált ic-vel keltettem új életre. ![]() Neked bipoláris tipusra van szükséged, és az alkalmazható tápfeszültségre kell még figyelned. Gondolom nem közvetlen akarod vezérelni a kapcsolóelemet, hanem még közbenső erősitést is alkalmazol, bár ez nem feltétlen szükséges, de az ic áramterhelhetőségéből kiderül.
Egy hagyományos cdi-hez csak durván : ~3000-4000 menet és 0.1-0.15 közötti huzallal készült tekercs szükséges. Persze ezek az értékek nagyban függenek a mágnesek térerejétől,és az alkalmazott vaskeresztmetszettől is.
Jelenleg 0.15ős van rajta és kb 3000 menet, és majdnem tele is van a csévetest. Elég gizda a vas lehet ezért nincs megfelelő indukció.
Holnap meghajtom kűlső tápról és ha az megfelelő eredményt produkál, akkor valahogy fel kell turbóznom a tekercset, esetleg mellé rakok még 1 erősebet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |