Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Nem irtál semmi kézzelfoghatót azért nincs válasz... Tudni kellene például, hogy az eredeti tekercsgyújtást használod-e, vagy áttértél akkusra, nem ártana egyszerű skicc sem a kapcsolásról.
Amúgy meg mi nem tehetünk arról, hogy ki vagy akadva (posta imre)
Mex,még egyszer bocsánat! Egyébként teljesen független akkumulátoros de állitható idözitésü kellene.Valaki feltett ide Hallos kapcsolást,jópár oldallal visszább /talán Babettás/ többet is.Csak gondoltam megkérdem még is .... De látom utána olvastál és képbe vagy.Igy gondolhatod miért kell.
Nagyjából "képben vagyok". Szerintem maradj ennél a változatnál, csak az optikát vezérlő tárcsa zárásszögét változtasd igény szerint. A fet most tulajdonképp megszakitót helyettesit, tehát a megszakitó zárási szögét kellene átvinni a tárcsára. A lényeg:minél tovább nyitott a fet, annál nagyobb energia halmozódik fel a trafóban, ergo-nagyobb lesz a gyújtási energia.
Mex még valami,a tárcsán ami R=5cm mekkora legyen a hézag? Jelenleg 6mm.Akkor vágjam nagyobbra??
Invertáld a jelet és akkor nem kell megvágni a tárcsát szerintem, de majd mex megmondja hogy a tuti.
Vegyük példának a kétütemű, elektronikus gyújtással szerelt trabit. Ott a hall vezérlését egy mágnestárcsa látja el, ami 180°-ban északi, és 180°-ban déli mágnesezettségű. Tehát az egyes hengerekhez tartozó trafók is fél főtengelyfordulatig kapnak áramot, és ez intenziv szikrát eredményez. Fontos,hogy ilyen relative hosszú bekapcsolási időnél csak a hagyományos 3-4 ohm tekercsellenállású trafót lehet használni, az ennél lényegesebben alacsony ellenállású elektronikus áramhatárolással ellátott gyújtóegységek trafóját nem, mert a nagy áram miatt károsodna a trafó, és az elektronika is. Tehát először is ellenőrizd a tekercsellenállást és ennek függvényében kell a tárcsán levő kivágást kialakitani. A hagyományos trafóhoz ki lehet vágni minimum 90°, maximum180° is. Persze ez akkor igaz, ha az opto a takarás megszűnésekor kapcsolja a fetet a trafóra, és a szikra a takarás kezdetekor képződik. Ha forditott a működés akkor a tárcsán is forditva kell kiképezni a kibontott részt.
Ahááá ,így már érthető ! Köszi.
Üdv!
Találtam egy képletet, lehet szükség van rá tekercseléskor ![]() Üdv: Kurtyka
A napokban nem igazán volt időm, de ma tekertem még hozzá drótot, az előzővel együtt ez kb 4000-4300 menet.
120-130V gerjeszt. Babetta trafóval kb- 6mm es szikrát húz test felé. Vajon elég lesz ennyi? Találtam egy leírást miszerint a mocim előgyújtása 22fok megmértem a jeladó ív hosszát és kiszámoltam, hogy akkor a legkisebb gyújtási szög -1,27 tehát úttógyújtása van a mocinak berúgáskor. Sajna a motort nem sikerült berúgnom ma sem. A kűlső táppal el felejtettem megpróbálni, holnap kipróbálom.
Egy grammal se fér több rá ebből a keresztmetszetből! Középen sem lehet felpúpozni, mert a lenkerék belseje hozzá fog érni. Mekkora feszt kellene elérni 160V? Vagy még többet?
Ha 1 µF a kapacitás akkor még a 160V is az alja.
Használj, 0.12 huzalt, ezt még könnyű tekerni és rá is fér 5000-5500 menet is.
Ha jól számolom, akkor 6000 menet ráférne nagyjából 0,1esből.
Na annyi menetből már szabadon garázdálkodhatsz.
![]()
Még egy dolgot nem emlitettem: általában a vasmag rögzitése lehetőséget ad némi pozicionálásra. Lehetőleg az alaplapon kifelé "nyomva" csavarozd le véglegesre, ez akár 0.5 mm-t is jelenthet, ennyivel közelebb kerül a mágnesekhez, és megnő a gerjesztés is.
Meghajtottam kűlső tápról a szikra szép volt 298V-t de a moci nem indult el csak 2-3 pöffent. Most karburállás jön.
nem tudok rajta állítani max 2 fokot, vagy annyit sem
Nagyon valószínű hogy a karbival kellene csinálnom valamit, mert volt ez már jobb is, pedig akkor csak 90V-ot adott le a gerjesztő. Csak közben ki lett szedve a karbi és lett rajta állítgatva is.
Ja ok, értem. Mivel táplálod meg kívülről?
2 kis trafót szembeforgattam. + Kapott egy ellenállást.
Letekertem a tekercset. Voltam tekercselőnél is, de azt mondta nincs ilyen vékony huzalja és egyébként sem vállalja mert túl macerás. A csévetest 29.8mm hosszú és 5,17 magasra tekerhetem ha ez felé megyek akkor a lenkerék nekiér belűről.
Ha szépen tekerem akkor 80%-os korrekcióval, akkor rá fér 5380 menet. 0.15ősből. Ha ez sem lesz jó akkor kénytelen leszek visszaállítani az eredeti működési elvet.
Hajrá! Csak türelmesen, és a soronkénti lakkozást ne feledd.
Az biztos, hogy nagyon macerás a dolog. De hajrá
![]() ![]()
Találtam gyújtásgörbét CR125-hőz és 250hez. Úgyhogy ha végre elindul már csinálom is az előgyújtás szabályzó a 250es görbéje jó lesz hozzá.
a 125ös gyújtást elkuldhetnéd nekem. köszönöm
Ebben megtalálod a gyári és a MSD tuning gyújtásgörbéjét is.
http://www.msdpowersports.com/pdf/frm26113_pn4201.pdf |
Bejelentkezés
Hirdetés |