Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   54 / 206
(#) mex válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Nem irtál semmi kézzelfoghatót azért nincs válasz... Tudni kellene például, hogy az eredeti tekercsgyújtást használod-e, vagy áttértél akkusra, nem ártana egyszerű skicc sem a kapcsolásról.
Amúgy meg mi nem tehetünk arról, hogy ki vagy akadva (posta imre)
(#) attikanagy hozzászólása Márc 22, 2009 /
 
Mex,még egyszer bocsánat! Egyébként teljesen független akkumulátoros de állitható idözitésü kellene.Valaki feltett ide Hallos kapcsolást,jópár oldallal visszább /talán Babettás/ többet is.Csak gondoltam megkérdem még is .... De látom utána olvastál és képbe vagy.Igy gondolhatod miért kell.
(#) mex válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Nagyjából "képben vagyok". Szerintem maradj ennél a változatnál, csak az optikát vezérlő tárcsa zárásszögét változtasd igény szerint. A fet most tulajdonképp megszakitót helyettesit, tehát a megszakitó zárási szögét kellene átvinni a tárcsára. A lényeg:minél tovább nyitott a fet, annál nagyobb energia halmozódik fel a trafóban, ergo-nagyobb lesz a gyújtási energia.
(#) attikanagy hozzászólása Márc 22, 2009 /
 
Mex még valami,a tárcsán ami R=5cm mekkora legyen a hézag? Jelenleg 6mm.Akkor vágjam nagyobbra??
(#) GFI válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Invertáld a jelet és akkor nem kell megvágni a tárcsát szerintem, de majd mex megmondja hogy a tuti.
(#) mex válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Vegyük példának a kétütemű, elektronikus gyújtással szerelt trabit. Ott a hall vezérlését egy mágnestárcsa látja el, ami 180°-ban északi, és 180°-ban déli mágnesezettségű. Tehát az egyes hengerekhez tartozó trafók is fél főtengelyfordulatig kapnak áramot, és ez intenziv szikrát eredményez. Fontos,hogy ilyen relative hosszú bekapcsolási időnél csak a hagyományos 3-4 ohm tekercsellenállású trafót lehet használni, az ennél lényegesebben alacsony ellenállású elektronikus áramhatárolással ellátott gyújtóegységek trafóját nem, mert a nagy áram miatt károsodna a trafó, és az elektronika is. Tehát először is ellenőrizd a tekercsellenállást és ennek függvényében kell a tárcsán levő kivágást kialakitani. A hagyományos trafóhoz ki lehet vágni minimum 90°, maximum180° is. Persze ez akkor igaz, ha az opto a takarás megszűnésekor kapcsolja a fetet a trafóra, és a szikra a takarás kezdetekor képződik. Ha forditott a működés akkor a tárcsán is forditva kell kiképezni a kibontott részt.
(#) attikanagy hozzászólása Márc 22, 2009 /
 
Ahááá ,így már érthető ! Köszi.
(#) kurtyka hozzászólása Márc 24, 2009 /
 
Üdv!
Találtam egy képletet, lehet szükség van rá tekercseléskor A kép mellékelve.
Üdv: Kurtyka
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
A napokban nem igazán volt időm, de ma tekertem még hozzá drótot, az előzővel együtt ez kb 4000-4300 menet.
120-130V gerjeszt. Babetta trafóval kb- 6mm es szikrát húz test felé. Vajon elég lesz ennyi?

Találtam egy leírást miszerint a mocim előgyújtása 22fok megmértem a jeladó ív hosszát és kiszámoltam, hogy akkor a legkisebb gyújtási szög -1,27 tehát úttógyújtása van a mocinak berúgáskor.

Sajna a motort nem sikerült berúgnom ma sem. A kűlső táppal el felejtettem megpróbálni, holnap kipróbálom.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Még mindig kevéske a feszültség.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Egy grammal se fér több rá ebből a keresztmetszetből! Középen sem lehet felpúpozni, mert a lenkerék belseje hozzá fog érni. Mekkora feszt kellene elérni 160V? Vagy még többet?
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Ha 1 µF a kapacitás akkor még a 160V is az alja.
Használj, 0.12 huzalt, ezt még könnyű tekerni és rá is fér 5000-5500 menet is.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Ha jól számolom, akkor 6000 menet ráférne nagyjából 0,1esből.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Na annyi menetből már szabadon garázdálkodhatsz. A sok menet hátulütője a nagy induktivitás (erről is esett szó már párszor), ami a nagy fordulatok tartományában már jelentősen érezteti hatását, gyengül a szikra.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
akkor maradok a 0,12esnél és 5000-menetnél
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Még egy dolgot nem emlitettem: általában a vasmag rögzitése lehetőséget ad némi pozicionálásra. Lehetőleg az alaplapon kifelé "nyomva" csavarozd le véglegesre, ez akár 0.5 mm-t is jelenthet, ennyivel közelebb kerül a mágnesekhez, és megnő a gerjesztés is.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 24, 2009 /
 
Erre majd odafigyelek!
(#) GFI válasza GFI hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
Meghajtottam kűlső tápról a szikra szép volt 298V-t de a moci nem indult el csak 2-3 pöffent. Most karburállás jön.
(#) kurtyka válasza GFI hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
Az előgyújtásod jól van beállítva?
(#) GFI válasza kurtyka hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
nem tudok rajta állítani max 2 fokot, vagy annyit sem
(#) GFI hozzászólása Márc 25, 2009 /
 
Nagyon valószínű hogy a karbival kellene csinálnom valamit, mert volt ez már jobb is, pedig akkor csak 90V-ot adott le a gerjesztő. Csak közben ki lett szedve a karbi és lett rajta állítgatva is.
(#) kurtyka válasza GFI hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
Ja ok, értem. Mivel táplálod meg kívülről?
(#) GFI válasza kurtyka hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
2 kis trafót szembeforgattam. + Kapott egy ellenállást.
(#) GFI hozzászólása Márc 25, 2009 /
 
Letekertem a tekercset. Voltam tekercselőnél is, de azt mondta nincs ilyen vékony huzalja és egyébként sem vállalja mert túl macerás. A csévetest 29.8mm hosszú és 5,17 magasra tekerhetem ha ez felé megyek akkor a lenkerék nekiér belűről.

Ha szépen tekerem akkor 80%-os korrekcióval, akkor rá fér 5380 menet. 0.15ősből.

Ha ez sem lesz jó akkor kénytelen leszek visszaállítani az eredeti működési elvet.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
Hajrá! Csak türelmesen, és a soronkénti lakkozást ne feledd.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
Az lesz! Holnap lesz talán drótom hozzá!
(#) kurtyka válasza GFI hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
Az biztos, hogy nagyon macerás a dolog. De hajrá Én régebb óta egy gyújtás hibás YZ-re vadászok majd nyáron elleszek vele
(#) GFI hozzászólása Márc 25, 2009 /
 
Találtam gyújtásgörbét CR125-hőz és 250hez. Úgyhogy ha végre elindul már csinálom is az előgyújtás szabályzó a 250es görbéje jó lesz hozzá.
(#) Gál Norbert válasza GFI hozzászólására (») Márc 25, 2009 /
 
a 125ös gyújtást elkuldhetnéd nekem. köszönöm
(#) GFI válasza Gál Norbert hozzászólására (») Márc 26, 2009 /
 
Ebben megtalálod a gyári és a MSD tuning gyújtásgörbéjét is.

http://www.msdpowersports.com/pdf/frm26113_pn4201.pdf
Következő: »»   54 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem