Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   55 / 206
(#) Szergej86 hozzászólása Márc 29, 2009 /
 
sziasztok az lenne a kérdésem hogy egy gyujtótekercsnek hány volt feszültséget kell leadni 12 V os rendszer esetén.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
Tegnap este elkészült a tekercs mentem is ma a motorral. Végre elindult de harmatgyenge kb 2000-res fordulatig szépen megy és olyan 3500nál vége is a motornak. Gondolom ez az előgyújtás miatt van. És nagyon gyorsan melegszik a henger.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
Igen bizonyára. De hát a szabályzási görbe elég beszédes, kell neki.
Egyébként mekkora szikrát sikerült tekerni?
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
4750 menet 0.15ős huzal soronként lakkozva. 210V-ot mértünk haver műszerével mert enyémben már lecirkadt az elem. Kb 8-9mm-es szikrája van. Kicsit álítgatunk a karbin és most könnyen indul.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
A jeladónak a feszkóját ugyanúgy dióda kondival mérjem?
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
Ha nincs szkópod, akkor igen, de 100-330nF-al. A mérési eredmény el fog térni a valós tüske nagyságától....
Amiket én méricskéltem, azok mindegyike rúgásra is adott 5V csúcsot, 3000n/perc körül megvolt a 20V is. Kell egy zeneres korlát antiparalell (persze soros dióda is az egyes zenerekkel) mondjuk 4.7V és utána már nincs gond.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
Ezen 1.5V-ot mértem az 1µF es kondival, de majd megmérem kisebbel.

BT151 et nem kapcsolta, annak meg 5V- kell
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
Kell annak ~15mA. Valószinű ezt nem tudja erősités nélkül.
(#) GFI hozzászólása Ápr 2, 2009 /
 
Sziasztok!

Sajnos nem működik még az előgyújtás szabályzó, vagy az oltócsatoló nem adja a jelet a PIC-nek, vagy a program hibás, de haverok addig nem hagytak békén, amíg egy polaritás váltót be nem szereltem. Most berúgom a mocit aztán átkapcsolom az előgyújtást. Eddig többet volt 1 keréken mint 2őn. Mindenesetre nem adtam fel a vezérlő fejlesztését, ha lesz valami eredmény beszámolok.(a negyedmarkos gázt szerintem elcserélem valamelyik haverral)
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Ez igen... Kézi előgyújtásszabályzás.
Mit meg nem tesz az emberfia, ha már majd be' motorozik.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szerencsére a gyújtásgörbéje lehetővé teszi ezt az átmeneti megoldást. Nem hiszem, hogy mostanában felnövök a 6-7000res fordulathoz ezen a mocin. Addigra meg talán elkészül.
(#) gabi06 hozzászólása Ápr 3, 2009 /
 
Kérdezni szeretném,hogy kawa zzr 250 elektronikában van két TO220 egymás mellett,ami tönkrement "1n 1070" mi lehet ez?
Sajnos nem találok adatlapot a neten!

zzr_250.JPG
    
(#) mex válasza gabi06 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Azok nagyfeszültségű darlington tranyók. A gyújtótrafó meghajtását végzik. Valószinű jó helyettük a BU911.
(#) fokti Attila hozzászólása Ápr 9, 2009 /
 
Érdeklődni szeretnék hogy Amal Sem elektronikáról van-e valakinek rajza? A helyzet az hogy van nekem a jelzett elektronikával szerelt motorom. A gyújtáselektronika kisipari gyártmány és nem vagyok elégedett a szikrával. Próbáltam már újat gyártani de azzal sem lett jobb az eredmény. Meg szeretném próbálni gyárival mielőtt nekiállok állórészt tekercselni. előre is köszi.
(#) mex válasza fokti Attila hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Egy mérés után nyugodtan nekiállhatsz tekercselni.....Működő motornál a tekercsről legalább 200V feszültség megy az elektronikába, szkóppal mérve.
Szinte mindig a tekercsek mennek tönkre. Ha gyenge a szikra (gondolom ez a bajod), akkor menetzárlatos a tekercsek közül valamelyik. Szintén ez a helyzet, ha menetközben leáll, de kihűlés után újraindul. A gyújtás teljesen szimpla, bár a trafóval össze van épitve, semmi különöset nem tartalmaz, akár egy babettáé.
(#) fokti Attila válasza mex hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Tegnap megmértem az ellenállásukat, a gerjesztőnek 170k körüli a gyújtónak 170ohm körüli az ellenállása. Még talán az is gond lehet hogy gyárilag van az alaplapon egy dióda ami valamilyen különös oknál fogva megsérült. Mivel a tipusát nem tudtam kicseréltem az első kezem ügyébe kerülő diódára ami történetesen egy 1N4007 volt. Mivel az egész epoxiba van öntve nem tudom hogy ez a dióda melyik tekercsre van kötve ill. mi a funkciója. Mérés közben pedig feltűnt hogy mindkét tekercset meg tudom mérni mindkét irányból. Tehát ez a dióda vagy szar vagy valamelyik tekerccsel párhuzamosan van kötve (esetleg földre?).
(#) mex válasza fokti Attila hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Aza a 170k ohm nem elirás? A dióda valószinű valamelyik jeladótekercscsel van párhuzamosan kötve.
(#) Vacok válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Szia!
Még nagyon régen feltetted ezt a képet a gyújtásodról. Az érdekelne engem, hogy a hall IC-t hogy vezérled?
(#) fokti Attila válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
nem elírás,az annyi. valamelyik fórumon azt olvastam hogy 300k körül van a gyári érték
(#) MaSTeRFoXX válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
A lendkerékre fel van ragasztva egy pici mágnes ami egy CD-rom olvasó fejéből lett kivéve. Amikor elhalad az érzékelő előtt a mágnes akkor keletkezik a szikra.
(#) Vacok válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Értem, és azt hogy ragasztottad oda úgy, hogy ha nagy fordulatszámon forog a lendkerék se repül le róla a mágnes?
(#) mex válasza fokti Attila hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Lehetetlen,hogy háromszázezer ohm legyen a tekercsellenállás. Az AMAL gyújtásoké olyan 1,5k ohm körül van,igy is nagyon vékony huzallal van tekerve, utoljára 0,08mm huzallal tekertem ilyet. Rendszerint ez a 4db tekercs a bűnös, előbb utóbb menetzárlatosak lesznek, ilyenkor gyengül a szikra, mire bemelegszik a motor rendszerint el is tűnik.
(#) MaSTeRFoXX válasza Vacok hozzászólására (») Ápr 13, 2009 /
 
Valami jobb minőségű pillanatragasztóval. Talán nem túl korrekt, de nem esett le még. Az egész mágnes az kb 4x4x1mm méretű.
(#) fokti Attila válasza mex hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
na majd ma újramérem. jó minőségű zománchuzalt honnan lehet szerezni? persze kis tételbe kellene, nem akarok 15kg-t venni.
(#) mex válasza fokti Attila hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
A zománchuzal nehéz ügy,pláne ilyen kis tételben. Még a megfelelő mennyiség átcsévélése is gondot okoz megfelelő gép nélkül, kert a huzal ilyen átmérőnél könnyen nyúlik, szakad. Volt itt az egyik motoros topicban egy KTM-es srác,az tudott szerezni, el is készitette, és képet is tett fel róla.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
(#) Vacok válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Köszönöm, megpróbálom, hátha sikerül.
(#) Sanyessz hozzászólása Ápr 19, 2009 /
 
hello
lenne egy sajat epitésü gyujtásom, de van vele egy gond hogy nem akar teljesen muködni.
Külön-Külön a segmensek müködnek de egybe nem akarnak. Nem tudom mi a gond.
Minden segitseget várok!

Image0.jpg
    
(#) gulyi88 válasza Sanyessz hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
A képen semmisincs...
Talán próbáld meg mégegyszer...
(#) Sanyessz hozzászólása Ápr 20, 2009 /
 
nos, akkor itt a kép még 1x

Image1.gif
    
Következő: »»   55 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem