Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
sziasztok az lenne a kérdésem hogy egy gyujtótekercsnek hány volt feszültséget kell leadni 12 V os rendszer esetén.
Tegnap este elkészült a tekercs mentem is ma a motorral. Végre elindult de harmatgyenge kb 2000-res fordulatig szépen megy és olyan 3500nál vége is a motornak. Gondolom ez az előgyújtás miatt van. És nagyon gyorsan melegszik a henger.
Igen bizonyára. De hát a szabályzási görbe elég beszédes, kell neki.
Egyébként mekkora szikrát sikerült tekerni?
4750 menet 0.15ős huzal soronként lakkozva. 210V-ot mértünk haver műszerével mert enyémben már lecirkadt az elem. Kb 8-9mm-es szikrája van. Kicsit álítgatunk a karbin és most könnyen indul.
A jeladónak a feszkóját ugyanúgy dióda kondival mérjem?
Ha nincs szkópod, akkor igen, de 100-330nF-al. A mérési eredmény el fog térni a valós tüske nagyságától....
Amiket én méricskéltem, azok mindegyike rúgásra is adott 5V csúcsot, 3000n/perc körül megvolt a 20V is. Kell egy zeneres korlát antiparalell (persze soros dióda is az egyes zenerekkel) mondjuk 4.7V és utána már nincs gond.
Ezen 1.5V-ot mértem az 1µF es kondival, de majd megmérem kisebbel.
BT151 et nem kapcsolta, annak meg 5V- kell
Kell annak ~15mA. Valószinű ezt nem tudja erősités nélkül.
Sziasztok!
Sajnos nem működik még az előgyújtás szabályzó, vagy az oltócsatoló nem adja a jelet a PIC-nek, vagy a program hibás, de haverok addig nem hagytak békén, amíg egy polaritás váltót be nem szereltem. Most berúgom a mocit aztán átkapcsolom az előgyújtást. Eddig többet volt 1 keréken mint 2őn. Mindenesetre nem adtam fel a vezérlő fejlesztését, ha lesz valami eredmény beszámolok.(a negyedmarkos gázt szerintem elcserélem valamelyik haverral) ![]()
Ez igen... Kézi előgyújtásszabályzás.
![]() Mit meg nem tesz az emberfia, ha már majd be' motorozik.
Szerencsére a gyújtásgörbéje lehetővé teszi ezt az átmeneti megoldást. Nem hiszem, hogy mostanában felnövök a 6-7000res fordulathoz ezen a mocin. Addigra meg talán elkészül.
Kérdezni szeretném,hogy kawa zzr 250 elektronikában van két TO220 egymás mellett,ami tönkrement "1n 1070" mi lehet ez?
Sajnos nem találok adatlapot a neten!
Azok nagyfeszültségű darlington tranyók. A gyújtótrafó meghajtását végzik. Valószinű jó helyettük a BU911.
Érdeklődni szeretnék hogy Amal Sem elektronikáról van-e valakinek rajza? A helyzet az hogy van nekem a jelzett elektronikával szerelt motorom. A gyújtáselektronika kisipari gyártmány és nem vagyok elégedett a szikrával. Próbáltam már újat gyártani de azzal sem lett jobb az eredmény. Meg szeretném próbálni gyárival mielőtt nekiállok állórészt tekercselni. előre is köszi.
Egy mérés után nyugodtan nekiállhatsz tekercselni.....Működő motornál a tekercsről legalább 200V feszültség megy az elektronikába, szkóppal mérve.
Szinte mindig a tekercsek mennek tönkre. Ha gyenge a szikra (gondolom ez a bajod), akkor menetzárlatos a tekercsek közül valamelyik. Szintén ez a helyzet, ha menetközben leáll, de kihűlés után újraindul. A gyújtás teljesen szimpla, bár a trafóval össze van épitve, semmi különöset nem tartalmaz, akár egy babettáé.
Tegnap megmértem az ellenállásukat, a gerjesztőnek 170k körüli a gyújtónak 170ohm körüli az ellenállása. Még talán az is gond lehet hogy gyárilag van az alaplapon egy dióda ami valamilyen különös oknál fogva megsérült. Mivel a tipusát nem tudtam kicseréltem az első kezem ügyébe kerülő diódára ami történetesen egy 1N4007 volt. Mivel az egész epoxiba van öntve nem tudom hogy ez a dióda melyik tekercsre van kötve ill. mi a funkciója. Mérés közben pedig feltűnt hogy mindkét tekercset meg tudom mérni mindkét irányból. Tehát ez a dióda vagy szar vagy valamelyik tekerccsel párhuzamosan van kötve (esetleg földre?).
Aza a 170k ohm nem elirás? A dióda valószinű valamelyik jeladótekercscsel van párhuzamosan kötve.
Szia!
Még nagyon régen feltetted ezt a képet a gyújtásodról. Az érdekelne engem, hogy a hall IC-t hogy vezérled?
nem elírás,az annyi. valamelyik fórumon azt olvastam hogy 300k körül van a gyári érték
A lendkerékre fel van ragasztva egy pici mágnes ami egy CD-rom olvasó fejéből lett kivéve. Amikor elhalad az érzékelő előtt a mágnes akkor keletkezik a szikra.
Értem, és azt hogy ragasztottad oda úgy, hogy ha nagy fordulatszámon forog a lendkerék se repül le róla a mágnes?
Lehetetlen,hogy háromszázezer ohm legyen a tekercsellenállás. Az AMAL gyújtásoké olyan 1,5k ohm körül van,igy is nagyon vékony huzallal van tekerve, utoljára 0,08mm huzallal tekertem ilyet. Rendszerint ez a 4db tekercs a bűnös, előbb utóbb menetzárlatosak lesznek, ilyenkor gyengül a szikra, mire bemelegszik a motor rendszerint el is tűnik.
Valami jobb minőségű pillanatragasztóval. Talán nem túl korrekt, de nem esett le még. Az egész mágnes az kb 4x4x1mm méretű.
na majd ma újramérem. jó minőségű zománchuzalt honnan lehet szerezni? persze kis tételbe kellene, nem akarok 15kg-t venni.
A zománchuzal nehéz ügy,pláne ilyen kis tételben. Még a megfelelő mennyiség átcsévélése is gondot okoz megfelelő gép nélkül, kert a huzal ilyen átmérőnél könnyen nyúlik, szakad. Volt itt az egyik motoros topicban egy KTM-es srác,az tudott szerezni, el is készitette, és képet is tett fel róla.
Köszönöm, megpróbálom, hátha sikerül.
hello
lenne egy sajat epitésü gyujtásom, de van vele egy gond hogy nem akar teljesen muködni. Külön-Külön a segmensek müködnek de egybe nem akarnak. Nem tudom mi a gond. Minden segitseget várok! ![]()
A képen semmisincs...
Talán próbáld meg mégegyszer... |
Bejelentkezés
Hirdetés |