Fórum témák
» Több friss téma |
Swiften van?
kondi...
Nincs
Tehát nem minden kocsiban van a gyújtáselosztón ez a bizonyos kondi??
Akkor nem keresem tovább Autóm:1986-os Suzuki Alto GL-Lada Samara gyújtással.
Sziasztok!
Korábban építettem egy végfokot a kocsimba, diesel-ben teljesen zajtalan is volt, de most, hogy benzinesre váltottam, szépen hallani benne ciripelni a gyújtást. Milyen kapcsolással tudom egyszerűen kiszűrni? A korábban köbzoli által javasolt +12V-al sorba kötött tekercset és az előtte-mögötte testre menő kondikat már próbáltam. Régebben lehetett kapni ilyet készre gyártva, sajnos nem tudom, milyen kapcsolásban, de több tekercs és kondi is volt benne.. Előre is köszi!
egy kerdes nekem van egy golf 4-es TDI-m minden vezeteket direkt az akumlatorol huztam el a radiohoz meg az erositohoz es meg igy is haltcodik a motorhang amikor beinditom a tudna valaki segiteni eben hogy mit tegyek mert eleg idegesito a radio PIONEER deh p-7000ub az erosito IMPACT LK 654 4 csatornas koszi a valaszt.er a cimre irjatok (radulovicemanuel@yahoo.com)
Sziasztok,
Nekem is hasonló lenne a problémám: autóban (dizel) használnék tolatókamerát, egy 7"-os LCD monitorral összekötve. Mindkét eszköz közvetlenül az autótól kapják a 12 V DC-t. Ha mindkét eszköz csatlakozik a táphoz,a kép csikos (változó interferencia csikok látszanak) Ha bármelyik eszközt leveszem a kocsi tápjáról, vagy külső tápra teszem, a zaj megszűnik, a kép kristálytiszta. Külső kamerával természetesen nincs semmilyen zavar. Szeretnék vmilyen megoldást, mert igy elég használhatatlan a rendszer. Az ötleteket előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek!
Akinek esetleg olyan problémája van,hogy fordulatszámmal arányos fütyülés hallatszik a hangszóróból és erősítő is van a kocsijába az probálja ki a következőt: Nem kell semmiféle induktivitás meg kondi meg ilyen kasztnihoz csavarozás! Fejegység tápját egy 2x2.5 kábellel rákötni az akkisra és az akkumlátortól vinni az erősítőig a tápot a negatívot is innen!!! Ha ez nem oldja meg a problémát akkor, csak egyszerűen annyit kell csinálni,hogy a fejegységből kijövő RCA kábel árnyékolását össze kell kötni a fejegység negatív tápjával vagy akár a fejegység fémházával. Általában ez megoldja a problémát! Ki kell próbálni és ez a legegyszerűbb legtisztább módszer nekem eddig bejött!
Hogyan kapják az áramot a cuccok?Ugyanarra a pontra kellene bekötni a kamera és a monitor tápját is, értem ezalatt azt, hogy húzz kábelt a kamerához a monitortól, ne legyen a kamera tápja például a csomagtartóban bekötve az autó hálózatába..
Ha tápot mindkét eszköz a kocsi tápjáról kapja akkor van a baj. Az sajnos mindegy, hogy hogyan viszem nekik a tápot, próbáltam már külön a csomagtérből venni a 12VDC-t teljesen külön a videojeltől, és próbáltam úgy is, ahogyan írtad, hogy a monitor tápját viszem végig a videokábel mellett a kamerához. Mindkét esetben csíkos a kép. A testet is próbáltam már több helyen, kasztnin, aksiról direktbe, mindig ugyanaz a probléma.
Próbáld ki azt,hogy a videojelkábelednek az árnyékolását összekötöd a tolatókamera negatív száljával. De csak a videojelkábel egyik végénél csináld meg.. . Egy próbát megér!
Ez gyakorlatilag most is igy van, mert a kábel amit használok az árnyékoláson viszia a kamerának a negativ tápot. Ezt egyébként nem is tudnám másként megoldani, mert a kamerába bemenő vezeték egy 3,5 jack dugóval csatlakozik a hosszabitó-kábelhez. Ahoz, hogy mondjuk teljesen külön vigyem a kamerának a táp negativot és a videojel árnyékolást, szét kellene szednem a kamera tokját, kiforrasztani a meglévő vezetéket. Ezt egy garis kameránál egyelőre nem tenném meg. :no:
Az nem lehet egyébként a probléma, hogy valahogy egy földhurok képződik, amikor mindkét eszköz közös negativon meg tápon van és a negativ adja a videojel árnyékolását is? Ezt hogyan tudnám kiszűrni? Idézet: „a kábel amit használok az árnyékoláson viszi a kamerának a negativ tápot” Nem teljesen világos, hogy csak a kamera közvetlen közelében van rákötve az árnyékolásra a test, vagy a monitortól a kameráig egyben van? Utóbbi esetben szinte biztosan ez a gond. A kamerát nem szedheted ugyan szét, de a csatlakozója közvetlen közelében a kábelt szétszedheted, és megoldhatod azt, hogy az árnyékoláson a kamera és a monitor között ne folyjon tápáram.
Akkor azt probálnám meg a helyedben,hogy a videojel árnyékolása mellett elhúznék még egy szálat ami vinné a táp negatívot! és a kamera elött ahol tudod ott összekötöd a két pontot így lényegében ez a ráadás szál vinné a tápot a kamerának és a videojel kábelod árnyékolása is le lenne kötve a "föld"re.
Készitettem egy vázlatrajzot a kamáráról és a kábelekről.
A csatlakozónál lévő tápbekötés opcionális, innen lehet megoldani hogy mondjuk a tolatólámpáról menjen a táp a kamerának. Ahogy a rajzon is látszik (remélem) a negativ táp végigmegy a kábel árnyékolásán, bárhol is kötöm rá, mert a kamerából már eleve ez a közösitett kábel jön ki, és valószinűleg a kamera alaplapján is közös az árny és a negativ táp. Igy szerintem mindegy, hogy hol szedem szét a vezetéket és kötöm rá a negativ tápot, ha az árnyékolást nem vágom el (gondolom ha ezt megtenném akkor videojel sem lenne) akkor a negativ sajna végigmegy rajta.
A gond az szerintem, hogy a táp és a jel közös szakaszán - ahol a minusz táp az árnyékoláson fut - a jelhez hozzáadódik a tápvezetéken megjelenő zaj. Minél közelebb a kamerához kellene a kettőt szétválasztani, és reménykedni, hogy a monitornál nincs a kettő megint közösítve. Ha igen, akkor nemsokminden jóra lehet számítani, esetleg arra, hogy az árnyékolásnak nagyobb az ellenállása, mint a vele párhuzamosan kötött vezetéknek, és így a táp zaja minimális mértékben jelenik meg a jelben. Próbálj meg valami nagyobbacska (néhányezer uF) kondenzátort odakötni a 3,5-ös jack-el jelölt helyen a tápvezetékre, hátha az segít.
De hogy egy direkt autós célra szánt cuccnál miért nem lehet ezt a táp-jel dolgot tisztességesen a gyárban megoldani, azt végképp nem értem...
Az nem feltétlen gond,hogy a kamerában össze van kötve a negatív a jelfölddel. A rajzon a videojel alatti táp a kijelződbe megy vagy az is hátramegy a kameráig? (ennek nem sok értelmét látnám). Azt kéne tudni,hogy a lcd kijelződ tápnegatívja össze van-e a kötve a videojel árnyékolásával. "Ezt műszerrel sípoltatsd ki"
Hát igen, engem is ez idegesit a legjobban, hogy miért nem lehetett ezt a gyárban rendesen megcsinálni. Most itt szarakodhatok vele, hogy rendesen működjön.
A kondenzátort kipróbálom, de nem sok jót remélek...
Még valami, Ha hozzáférsz a jelkábel dugóhoz (gondolom rca) ami a kijelződhöz megy akkor ott kösd le az árnyékolást lényegében nem sok értelme van,hogy megkapja a kijelző az árnyékolást mivel a kamera felöli végén a a jelföld azonos a negatívval így végülis az árnyékolásod megmarad csak éppen nem csaktlakozik a másik vége sehova az árnyékolásnak és így nem keletkezik hurok.
A rajzon lévő táp a kamerához megy és ugyanúgy lehet rajta tápot adni a kamerának mint a középső vezetékeken. (vagy itt, vagy ott) A két betáp biztosan egyezik, ezt már kimértem.
Ja értem, én sztem a kamerához közelebb levő csatin adnék csak tápot! És próbáld majd ki amit fentebb írtam,hogy a kijelzőbe nem viszed be a jel árnyékolását. Így működnie kellene.
Rendben! :yes: Majd írj,hogy mik a fejlemények.
A próba megvolt. Tehát ha árnyékolás nélkül kapja a jelet a monitor a kamerától a kép még rosszabb mint volt! A csikok sokkal jobban látszanak, a kép meg alig. A monitornak kell az árnyékolás! A próbával gyakorlatilag megszüntettem a hurkot (ha jól gondolom), de az interferencia mégis megmaradt. A két készülék tápellátása az autó tápjáról ment, de közvetlen összeköttetés csak a videojelen keresztül volt. Továbbra sem tudom, mi lehet a gond!
Még megpróbálom valami más monitorra is rákötni a kamerát, hátha igy előrébbb jutok.
húú ez nem jó hír! Akkor még azt kell megpróbálni,hogy a két készülék tápját összekötni és úgy adni neki tápot. valami csillagpontszerűséget kéne kialakítani. Meg arra mérj rá,hogy a kijelződ jelárnyékolása belül össze van-e kötve a táp negatívjával.
Nem vagyok benne biztos, hogy érted amit írtak. Köss tápot az egyik egységre (legyen a kamera), majd innen vezesd a tápot a monitorra, a pozitívot és a negatívot is. Nem tudom, hol vágtad el az árnyékolást, ha jól sejtem, akkor a monitor előtt, valamint, ha a monitornak külön csatlakozása van a tápra, akkor egyszerűen kösd oda rá a tápot.
Lehet, egy fénykép sokat segítene.
A közös tápot már próbáltam, az nem jó.
A másik dolgot kimérem...
Amit leirtál azt már próbáltam: amint korábban irtam, ha közös a táp (és mindegy hogy az egyik eszközre megy a táp először, majd onnan a másikra, vagy azonos helyről (csillagpontosan) megy mindkét készülékre) a kép csikos, zajos! Fényképet nem hiszem hogy lenne értelme csinálnom, mert az egész be van épitve az autóba...
A kapcsolásról egy vázlat: (a bekeretezett rész a korábbi képen részletezve)
OK, ezt kicsit részleteznéd? Mármint, hogyan kell méretezni és összerakni egy ilyen szűrőt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |