Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szerintetek tegyek a 60APU04-ek alá egy rézlemezt és úgy hozzam ki a + -t vagy elég ha a középső lábaikat forrasztom rá egy lemezre? Amit a bordacsavarok is fognak?
Hűha ezzel jóljárnak az alkatrészbótósok !
![]() ![]() A korában van 45 ér 130amperes invereter ![]()
Én nem használom a 60APU04 középső lábait,ki szoktam törni tőben és maga a borda a + kimenet.Ettől még tehetsz rézlemezt a diódák alá,de legyen felcsiszolt és nagyon egyenes,hogy szinte "tökéletes" legyen a felfekvés.
Szívesen megnézném az adattábláját.............na meg a belsejét.
Réz lemez nélkül az alumínium bírni fogja? Jó húsos a borda a középső rész 6mm vastag nem tudom egyenlőre, hogy kéne precízen megvalósítani most ezen agyalok...
Najó biztos sz@r de amit én tákolnék azmeg biztos füstölne
![]() ![]() ![]()
Réz lemezzel ki lehet teríteni a hőt az alu bordán és a + is ki lehet vezetni.Mekkora az a borda,van képed róla?
Egy jól elkészített gépnél nem füstölhet és ha mindent jól csinálsz akkor is maximum 15 ezer forint az összes félvezető. Ipari gépek is vannak belőle, a réz ára miatt is célszerűbb ilyet csinálni, egyszerűbb ívfogás, DC-vel hegesztesz és a méret/súly arány viszi a pálmát minden téren! Sőt ha valaki hobbi miatt csinál akkor meg a készítés öröme miatt is megéri persze ezt sokan úgysem értik meg.
Nem biztos,hogy pocsék az a gép.Az inverterről annyit,hogy a cégnél több mint 10 éve megy egy 130A gép (100A/100%) ,kétszer volt javítva ,egy 470µF kondi,másodszor a lágy indító relé lett cserélve,használja boldog-boldogtalan.
A kisebbik az megy a diódákra a nagy a fekete pedig az IGBT-khez.
Méreteik: - Fekete: 65x65x140 ebből a zászló pedig 31mm hosszúságon terül el. -Alu színű: 63x38x114 képek mellékelve.
Nos az IGBT nem összekeverendő a MOSFET-el!
A Mos-ban zéner van mig az igbt-ben dióda! A működése is más az igbt-nek colektora-emittere van a mos-nak drain-source van az igbt váltóáramú szaggató másképp működik! Ha nem így lenne akkor nem kellene át keresztelni a mos fet-et igbt-re! Egyébbként valóban megépítettem a mosfet-es gépet is, ha jól tudom vannak fotók is feltéve róla, de ha nem lenne pótolom kérésre!
A lényeg a lényeg! Ha valóban csak szikrázott kurtyka gépe akkor a diódás igbt cseréjével meg fog javulni!
De ha neki is működni fog rendesen a diódás igbt-vel akkor már most bocsánatot kérek tőle és minden anyagi káráért kárpótolni fogom! Viszont akkor azt nem értem, hogy az enyém ebben a helyzetben miért csinálta ugyan ezt a jelenséget! Miért javult meg az igbt-k nem diódás cseréjével? Ezt már egy párszor kipróbáltam sőt más fórumozónak is így javítottam meg a gépét amit személyesen hoztak el hozzám, másik esetben futár hozta ! Ha kell mondok neveket is a Terminál fórumozók közül! Úgy-hogy nem értem mi lehet akkor a baj és miért gyógyult meg az igbt-k cseréjével, mikor más alkatrészekhez nem nyúltam!
Insulated Gate Bipolar Transistor
Egy N csatornás mosfet és egy PNP bipoláris tranzisztor házasítása egy szilícium lapkán. A működése szinte teljesen megegyezik a mosfet-el, az eltérés annyi hogy nem átmeneti ellenálása van, hanem szat. feszültsége, és ez a kül. is csak eldisszipált telj.-ben tapasztalható. Előnye: - egyszerű vezérlés (bemeneti kapacitása van) - szat. feszültsége viszonylag alacsony (nagy telj.-en jobb a kihasználtsága mint egy mosfetnek) Más: A zéner nem dióda? Más2: Nyitóüzemű inv. nekem is működött diódás mosfet-el, és igbt-vel is. Idézet: „De ha neki is működni fog rendesen a diódás igbt-vel akkor már most bocsánatot kérek tőle és minden anyagi káráért kárpótolni fogom!” Kedves Tubi! Ezt én sosem kérném számon Rajtad! Egyezzünk meg abban, hogy elég segítséget kaptam már tőletek ez is bőven elég! Legalább van még egy garnitúra félvezetőm és ha másra nem is a D-s végű 12N60 jó lesz valami teljes hídba.
Köszi!
Várom a válaszod, hogy működik-e a géped az igbt csere után!
Sziasztok! Megépítettem a maci kapcsolás IGBT meghajtóját, de valami nem klappol! Megtekertem a trafót 4x35 menettel a megadott drótból, először egy E25-ös maghoz közeli mérettel, egy ideíg működött is tökéletesen. Majd egy hét elteltével nem működött, a FET melegedett, majd megdöglött. Most egy másik trafóra megtekertem, sajnos csak E45-ös magom volt itthon. Erre is elkészítettem a tekercselést, de továbbra is melegszik a FET, amit azóta kicseréltem... IRFZ48-at használok, mert ebből volt itthon több darabom! Mi lehet a gond?
Sziasztok! Nincs időm írni, de azért olvasgatom a fórumot.
kurtyka: nekem első tippem, hogy fordítva kötötted a trafót. Ha valami megy fettel és igbt-vel is, akkor ott nem lehet probléma a diódás igbt. Minden fetben van dióda, és technikailag ugyan azt végzi mind két félvezető típus. Ha a dióda probléma lenne, nem is lehetne fettel ilyen invertert készíteni. Ez tény. Tubi56: ez a tévedés azért semmit nem von le az elért eredményeidből, bár ezt a technikai dolgot újra kell gondolnod a jövőben. Az előzetesen beígért feszültségfigyelőt a jövőhéten bemérem, és véglegesítem a kapcsolását, ha nem lesz időm akkor is. Üdv mindenkinek FREDDI
Én ennél nagyobb bordákat használok,nekem az van,ettől még jó lehet,nem az áram kivezetéssel lehet gond,inkább a hűtéssel,de majd meglátod.
Sziasztok!
A következő áramkörrészletet találtam ki, és örülnék, ha véleményeznétek. Én a következőt gondolom: JP5, JP6-ra megy a leválasztótrafó szekundere. A c9-r2 egy differenciáló, tűket csinál, de ha +feszt. kap, a dióda (D10) miatt nem jut az igbt gate-jéra. Helyette a D9-en töltődik az igbt "kondija". Amikor viszont a vezérlőjel véget ér, a differenciáló tagon lesz egy negatív tű, amitől az igbt gyorsabban kisül. Jó ez a gondolatmenet, vagy hülyeség? ![]()
Tubi azt mondja E25 magos trafóba nem kell légrés,neked volt bent (?),a 4-es tekercsen lévő diódát is cserélted (?),Én még nem láttam ilyen tip. fetet ezen a helyen,még az oroszoknál sem,bár ettől még jó lehet.Ha volt a trafóban légrés,lehet az okozta a bajt,igaz,az sem mindegy mekkora.
Tényleg kíváncsi vagyok mi áll a dolgok hátterében, mert nekem megy diódás IGBT-vel és még írták egy páran, hogy nekik is.
Készítettem két rajzot a teljes híd és a forward kapcsolás összehasonlítására, látszik, hogy a különbség csak 2 IGBT Más: láttam belülről egy GYSMI 80A-es gépet uc3845 vezérlő ic 240khz kimenőfojtó nincs benne a trafó E55 vason van teljesen smd még az igbt-k v fetek és diódák is FREDDI írta a fordítva bekötött trafót nekem rosszul bekötött trafóval csökkentett tápfeszültséggel a következőt produkálta a gép: csak 30A jött ki belőle rövidzárban (betáp ekkor 120V volt) és az igbt-k nagyon melegedtek
Üdv!
Nos kicseréltem az IGBT-ket és a kimenetet megcsináltam. Eredmény jobban szikrázik mint eddig de semmi kraft! Még átnézem a gate trafót hátha...
Kimaradt 13,8V van a kimeneten lehet azért mert áttekertem az fő trafót a lemezesről sima huzalosra nem tudom... már este van hozzá nem akarok kárt okozni majd holnap folytatom.
Hali!
A 240Khz az jól van írva? Esetleg tudsz több infóval szolgálni a készülékről? Talán fotó?... Idézet: ez mit jelent pontosan? „mert áttekertem az fő trafót a lemezesről sima huzalosra”
Mivel a rajzon az szerepelt, hogy 0,5mm légrés kell, így olyan magot kerestem, amiben volt "ránézésre" ennyi...
A diódát kimértem, annak nem lett baja. Furcsállottam is az egészet, mert az áramkör 700mA-t vett fel és a FET megdöglött! ![]()
Gábor, az 1,6R -es ellenállás helyet ha 1,8R/0,5W -t rakok jó lesz? Mit kell változtatni? vagy nem fog működni?
Még egy kérdésem lenne. Lomexnél csak E20-as mag, illetve ETD29-es mag kapható, ami közel jó lenne. Melyiket vegyem meg?
A gondolatmenet nem rossz,de akkor is kell egy tranzisztor ami az IGBT g lábát a testre viszi,gyorsítva és segítve a kisütést.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |