Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   24 / 299
(#) potyo válasza proli007 hozzászólására (») Máj 23, 2009 /
 
Na igen
(#) potyo válasza proli007 hozzászólására (») Máj 25, 2009 /
 
Idézet:
„de a gépjárművet "női aggyal" használom.”


Így?
(#) webinas válasza proli007 hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Szia!
Csinálom az akkutöltő figyelődet, és az előlapra szeretném feltenni a nickedet, ha hozzá járulsz.

elolap.jpg
    
(#) tarnagy hozzászólása Máj 29, 2009 /
 
Egy kis segítséget kérnék.
Van egy 12 voltos akkutöltőm, autóakkuhoz. Eddig rendben ment is, de a minap kölcsönadtam (én marha), s úgy kaptam vissza, hogy gyakorlatilag nem működik.
A következőt teszi: amikor bedugom a konnektorba, szépen kigyullad rajta mind a hat kis vörös lámpa, ami amúgy akkor szokott égni, ha az akksi is rá van csatlakoztatva, s ahogyan tölti, sorra alszanak ki a lámpák. Most mind ég, ha van rajta akku, ha nincs.
ÉS: összeérintettem a két sarucsatlakozót, semmi... vagyis nem ad ki semmi áramot... Eszerint: rossz.
Mi a fene romolhatott el? Érdemes egyáltalán megnézetni, esetleg csináltatni? (Ja, és a kedves szomszéd megtalpalta a biztosítékot is...)
(#) astir hozzászólása Jún 2, 2009 /
 
Sziasztok

Az autóm riasztójának van egy 1,2Ah ólomzselés pótakksija, és ezt szeretném tölteni az autó generátoráról. Komparátoros megoldással szeretén védeni a túltöltöttségtől és a lemerüléstől ezzel a kapcsolással ( 3. ábra) . Kérdésem az lenne, hogy mivel tudnám a az áramot megfelelően korlátozni? A izzós megoldás nem lenne igazán nyerő, mivel zavaró lehet este, ha szokatlan helyen világít a kocsi valahol, és a rászkódás se biztos, hogy annyira szeretné.

Köszönöm
(#) VIM válasza astir hozzászólására (») Jún 2, 2009 /
 
Helló!
Nem csak a töltőáramot kell szabályozni, hanem a két akku között a kiegyenlítő áramot is el kell választani egy diódával. A generátoros töltés nem lesz valami jó ötlet, mert a működésnek (riasztás), meg külön kell mennie a többi fogyasztótól (világítás, ablaktörlő....stb.).
VIM
(#) proli007 válasza webinas hozzászólására (») Jún 2, 2009 /
 
Hello!
Semmi akadálya.
üdv! proli007
(#) webinas válasza proli007 hozzászólására (») Jún 2, 2009 /
 
Köszi!
(#) astir válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Szia, köszi a választ! A riasztó kap fixen 12 voltot, ez egy diódával leválasztott pótakku csak. Arra gondoltam, hogy az autó akkujától vezetném el a töltőáramot, egyből a sarutól, persze idódával leválasztva, mert ott úgy is megvan a töltőfeszültség, és így csak akkor töltené a pótakkut, ha jár a motor, egyedül a töltőűram az ami túl nagy számomra.
(#) potyo válasza astir hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
A diódán akkora feszültség esik, ami miatt a zselés akkud alul lesz töltve, és el fog szulfátosodni! A dióda ide nem jó.

Amúgy meg mitől félsz? A generátor nem fogja túltölteni a zselés akkut biztosan. Az áramot az akku fogja meghatározni feszültséggenerátoros töltésnél. Ha az autóakkunak ez jó, akkor a zselésnek is jó. És gondolom nem tervezed rendszeresen lemeríteni a pótakkut. De egy nagyobb áramú izzót vagy egy 2ohm-os ellenállást betehetsz sorba, nem fog az világítani sosem.

Ide az kell, hogy járó motornál egyszerűen rá kell kötni a generátorra a zselés akkut is, de nem diódával, hanem relével. És nem a főakku saruira, hanem a generátor kivezetéseire. A relé meg kapja a tápot a generátor segéddiódahídjáról, így ha van töltés, akkor behúz a relé. Ha nincs töltés, akkor szétválasztja a két akkut.

A lemerülés ellen persze védeni kell, ha előfordulhat.
(#) VIM válasza astir hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Szia!
Szerintem az az akksi a program mentésére van benne. "Időtlen időkig" bírnia kellene a beépítési helyén. Nyilván nem véletlenül szerelték diódával. Mivel nem írtál típust, (sem autót, sem riasztót) így látatlanban is azt mondom, hogy ne bonyolítsd a rendszeredet plusz alkatelemekkel, mert később csak meggyűlik a bajod velük.
VIM
(#) astir válasza potyo hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Azért nem írtam sokat a rendszerről, mert ez egy útólag beépített kiegészítés, nincs benne semmi buktató, a fő kérdés tényleg az, hogy az autó generátoráról tölthetem-e biztonságosan a zselés akksit. Mivel zselés akksiban nem vagyok túl jártas, és azt se akarom, hogy az autó kigyulladjon, ezért is kérdeztem rá. Különben amit potyo írt, az tökéletes, köszönöm is a választ! Az általam belinkelt kapcsolás csak akkor kapcsolja a töltést az akksira, ha a beállított feszültség alá megy az akkumlátor, és ha az áramkör megkapja a 12v-ot, ami a gyújtásra kötök akkor. Így kizárólag csak akkor fog tölteni, ha az akksi merül, és a motor meg jár. Köszönöm, sziasztok
(#) Szeift hozzászólása Jún 9, 2009 /
 
Üdv!

Szünetmentes tápot szeretnék építeni:
12V 50W kimenettel + 12V 7,2Ah ólomakkuval,
lakásriasztónak és elektromos zárnak.
IC-s töltésvezérlős, védelemmel ellátva kéne.

Régen találtam kapcsolást, de már nincs meg.

Köszi
(#) proli007 válasza Szeift hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Üdv a fórumon!
Szerintem nem értjük a kérdést, azért nem volt még válasz.
- Mit értesz szünetmentes alatt? (Mert hagyományos értelemben ez a230V kiesését pótolja.)
- Mi legyen 50W és hogy jön az össze, 0 7,2Ah-ás aksival.
- Mit tudna a töltésvezérlő és a védelem mit védene?
Bocs, hogy visszakérdezek, csak számomra ne világos a kívánságod.
üdv! proli007
(#) Szeift válasza proli007 hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Sziasztok!
Szóval:

12V-os ajtózáraim vannak, ehhez elég az 50W-os táp, amibe szeretnék egy akkut építeni, hogy áramkimaradás esetén is működjön.

Találtam néhány kapcsolást, mindegyikben ellenállással korlátozza a töltőáramot. A gond: az akku védelem nincs megoldva: mélykisülés, cellazárlat esetén vagy ha élettartama végén van, és tönkremegy, elszáll a táp is.

Kigondoltam egy relés megoldást: a táppal párhuzamosan egy IC-s kapcsolás (UC3906 vagy L200), ami automatikusan tölti az akkut, egy relé pedig áramkimaradás esetén átkapcsolja a kimenetet az akkura. Bár jobb lenne félvezetővel megoldani, és szerintem ezt már előttem kigondolta valaki. Ha tudtok segíteni annak nagyon örülnék.

Köszönöm!
(#) pucuka válasza Szeift hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Üdv!
Majdnem jó a kapcsolásod, csak az ellenállás, és a diódák közös pontja közé kellene még egy dióda, mert így az ellenállás "rövidre zárja" az akkuval sorba kapcsolt dióda hatását. Ha az első stab ic kimenete nem nagyobb 14 V - nál, akkor az akkut nem tudod túl tölteni, az ellenállás helyére megfelelő áramú 12 V os égőt tennék, ami egyúttal a töltést is jelezné. Mélykisütés ellen pedig építhetsz egy fesz figyelő áramkört, ami 10,6 V - nál lekapcsolja a terhelést, mondjuk a második stab ic kikapcsolásával. (és dudál)
(#) Szeift válasza pucuka hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Szia!

Csak mintának küldtem a rajzokat; 4A áram kell a kimeneten, ezért 7812 önmagában szóba sem jöhet.

Fesz. figyelő részt kigondolom a hétvégén, és előállok valami kapcsolással a jövő héten.
Köszi.
(#) pucuka válasza Szeift hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Bocs, még azt elfelejtettem, hogy 12,5 V nál visszakapcsolja a terhelést.
Jó munkát!
(#) webinas válasza proli007 hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Szia!
Végre összeraktam az akkumulátor figyelődet, és meg is dolgoztattam. Tökéletesen működik!
Tényleg, egy "összkonfortos" kis kapcsolás.
Köszönet érte!

Üdv. webinas
(#) proli007 válasza Szeift hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Hello!
- Ha 13,6V-nál nem töltöd az aksit magasabbra, akkor állandóan a töltőn maradhat (pufferüzem). Nem túl jó megoldás, de a teljes feltöltés macerásabb, akkor valami processzoros (PIC/AVR) töltőautomatika célszerűbb választás. Így felesleges az aksi leválasztása, ki-be kapcsolása.
- Az egész működtetésére nem szükséges aksi esetén az 50W-os táp, mert az ajtózárak meghúzási áramát nem a táp, hanem az aksi fogja ellátni. A köztes időben meg a töltő visszatölti a hiányzó energiát.
Tehát a tápegységnek a riasztó fogyasztását, az mágneszárak átlagáramát (amit a nyitogatásokkal átlagban fogyasztanak, nem a nyitás pillanatában mért áramot), valamint az aksi önkisütési áramát kell biztosítani csak.
- Mély kisütés kapcsolóról, valóban érdemes gondoskodni. De nem relével, mert annak is önfogyasztása van. És áramszünet alatt az is terheli az aksit.
üdv! proli007
(#) proli007 válasza webinas hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Hello!
Hát ennek örülök, hogy működik és valaki értékeli az áramkör egyszerű de szellemes működését.
üdv! proli007
(#) Daveeboy hozzászólása Jún 19, 2009 /
 
Sziasztok.
Volna egy álltalános kérdésem.
Mehet az akkutöltés úgy, hogy közben terhelem is az akkut?
(#) Novak válasza Daveeboy hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
Persze, miért ne mehetne? Csupán lelassul a töltési folyamat.
Rengeteg helyen ez így valósul meg. Pl.: mobiltelefont is tudod használni töltés közben, valamint egy hétköznapi autóban is hallgatod a rádiót, égnek a lámpák töltés alatt...
(#) Daveeboy válasza Novak hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
ok köszi.
És ha egy24V-os akkut töltök 28V-al akkor az akkura kötöt cuccon mekkora lesz a fesz? 24 vagy 28?
(#) attrax hozzászólása Jún 19, 2009 /
 
Sziasztok,nekem az lenne a gondom,hogy egy gyári 10 A -es EBC10ABővebben: Link
akkutöltőhöz szeretnék rajzot,mert bedöglött.A trafó zárlatos lett,kicseréltem de a benne lévő Fet IRFZ 44 is amit pótoltam másik N csatornással de mégsem megy.
Dekát nem tölt pedig mindent kicseréltem diódákat stb.
Vagy dobjatok pls Fet-es akkutöltő rajzot,linket köszi!
(#) attrax válasza attrax hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
Azt nem irtam,hogy a berakott trafó 13,2V AC-t tol ki magábÓl lehet,hogy kevés lesz az...
(#) proli007 válasza attrax hozzászólására (») Jún 20, 2009 /
 
Hello!
Már foglalkoztunk ezzel a töltővel, ha van kedved, keresd ki a hozzászólásokat. Az alkatrészek értékeit megnézhetnéd, akkor ráírom a rajzra. (Az R1-R2 ellenállás két 0ohm-os átvezető, ami "biztiként" funkcionál.
üdv! proli007

EBC-10A.png
    
(#) attrax válasza proli007 hozzászólására (») Jún 20, 2009 /
 
Nagyon köszönöm, sokat segített a rajz mégha nem is pontosan u.a mint a töltőben lévő.A panelt leszereltem és ezáltal kimaradt egy átkötés amit galvanikusan biztosított egy alu lap.Az nem volt a helyén ezért nem töltött. Mostmár tölt de érdekesen! Akksi nélkül világít a zöld led(full)már a táp jelenlétre.A fordított polaritásra nem reagál azaz szikrázik az akksinál ha fordítva erőltetem! Igaz a Fet IRF540 lett,mert ez volt itthon.Csak zselés akksival próbáltam 12V/12Ah
A rajzon ami nem stimmel:A Q3 bázis Q2 emitter közé van kötve a zöld led a panelomon.D8 dioda pedig nincs.
A többi mind stimmel csak a panelon a számozások nem stimmelnek a rajzhoz képest.Pl Az R1 az R5 a rajzon ,a D5 az D10 .stb
kondik:E1,E2,E3=1;10;2,2mF VR1:470R
Ha van tippetek a hibákra pls let me know.kösz!
(#) attrax válasza attrax hozzászólására (») Jún 20, 2009 /
 
Ja és a Q1-Q2-Q3 az S8550 volt de kicseréltem BC212A-ra. meg kellett fordítanom őket.
(#) webinas válasza attrax hozzászólására (») Jún 20, 2009 /
 
Nekem is pont ez a töltő ment tönkre, csak nálam az elektronika.
Ebbe építettem meg a Proli007 kapcsolását.
Most tökéletesen működik.
Neked is ajánlom.
Következő: »»   24 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem