Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Köszönöm, hogy írtál! Igen a távirányítóra gondoltam, jók az elemek, mert cseréltem már régebben is, és villog, amikor megnyomom. Ja és igazad van olcsóbb ha vennék újat, addig gondoltam a kulcsos megoldást, amíg beszerzek valami olcsót. Esetleg tudsz valami értelmeset, ami megfizethető?
Köszönöm!
Szia! Köszi az ötletet a zár dolgot megoldottam, csak a vezetékeket kellett átnéznem és most már jó!
Viszont a riasztót kivettem, de se gyújtás semmi teljes áramszünet volt, ezért vissza tettem! De szétszedtem van benne 6db, tölthető gomb elem, amely 7.2 v (elméletileg) sajnos nem tudtam rámérni nem volt nálam műszer, hogy van-e elég áram benne. Csináltam róla pár képet hátha tudna valaki segíteni, mire való az a hat kapcsolási lehetőség, illetve a potméter. Ez a felirat van rajta: PIHER SPAIN. ELŐRE IS KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!
Ezek a kapcsolok a riaszto egyes funkcioinak ki-bekapcsolására, állitására szolgálnak. Annak idején a kezelési utasitásában le volt irva, hogy melyik mire, igy képröl nem valoszinü, hogy lesz, aki megmondja. (pl. a központi zár 0,4 vagy 1,5 mp-ig kapjon áramot, a sziréna folyamatosan vagy szaggatottan szoljon, legyen inditásvédelem vagy ne, ilyesmi.) Ha eddig jo volt, nem kell piszkálni. A potméter valoszinüleg az ütésérzékelö érzékenységét állitja.
sziasztok !
van egy bicskakulcsos riasztóm , egy g astrám meglévőkpzárral , a kettő összelövésén vagyok elakadva a vezérlő egységből 2x 7db kábel megy ki valakinek nincs véletlenűl tapasztalata ezzel kapcsolatosan ? tettem föl 2 képet róla a riasztóvezérlőjének ezek vannak kimenetként a kpzár felé következő kérdésem két [pontok csak azért hogy nagyjából érthető legyen a rajz space-el nem ment ] ........87a ...30-87 .......|...... relével meg egy kapcsolóval van 85-<>-86 megoldva a rejtett kapcsolóm van1 87 [123as végzödésű pic] ...30-87a .......|..... relém a riasztóhoz ami a 85-<>-86 motor tíltásért felelős kérdés : ha sorba kötöm oké lesz és működni fog mind2? párhuzamosan kipróbáltam de nem ment és utólag szégyellem is hogy ugy kipróbáltam a segítséget előre is köszönöm
Nem tudom, hogy a G Astra központija testet kapcsol-e, de nagy valószínűséggel igen. Ebben az esetben ebben a topicban részletesen le van írva, hogyan találod meg a 2 vezérlő lábat.
Sőt, még a bicskakulcsos cuccnak a bekötése is le van írva. Ha legközelebb a jpg-knek meghagynád a kiterjesztését, sokat segítenél... Üdv Inhouse
oks a kpzárat megoldom a fent tanultakból [remélem]
de a motortiltás cuccban tudnál segíteni ? arra gondoltam hogy a rejtett kapcs reléjéből kijövö 87 es lábról kijövö vezt elvágom és rákötöm a riasztó 30as ágát és a 87a ra pedig a másik végét . így nehéz inkább paintelek egy kicsit remélem érthető leszek. ez így működik ? a riasztó ból kijövő kábel (+) v (-) általában ? köszönöm ...
Nem szoktam bekötni a gyújtástiltást, okozhat gondot, de nem sokat segít egyébként...
Van aki az indítózást tiltja, van aki a gyújtást, benzinszivattyút... De gondolj bele, aki el akarja vinni, ahhoz, hogy megpróbálja elvinni kötözgetni mindenképp kell, mivel valószínű nem lesz kulcsa...és addigra már a riasztót is kiiktatta, nem fog visításban dolgozni...na ennek az emberkének milyen fejtörést okoz egy relé, ami megszakít valami kulcsfontosságú dolgot. Ha van egy kis esze, akkor van nála kábel és ezeknek alapból ad 12V-ot és nem fogja érdekelni a tiltás... Szerintem. Üdv Inhouse
hmm végülis ha belegondolok ...
akkor holnap szerintem neki is ugrom a kpzár résznek eléggé parázok a tolvajoktól:S ha tudtok vmi jó módszert [ ami kivitelezhető is ] szóljatok nem akarok még1 kocsit "elveszíteni" meg vmi hifi védelem ötlet is jó lenne mert 2 hónapja meg azt lopták ki :S [köszi Inhouse a gyors válaszokat]
Ellopták egy kocsid, egy másikat pedig kipakoltak?
Leírnád a részleteket, okulásképpen? Üdv Inhouse
Aszongyák, az apro, egyedileg kivitelezett lopásgátlo megoldások a leghatékonyabbak. Lehet benne valami, a gyári, és az utolag beépitett univerzális lopásgátlokat ismerik a tolvajok, igy gyorsan hatástalanitják. Tehát inkább némi leleményesség kell, és fillérekböl lehet csinálni egy kis plusz védelmet. Pl egy megfelelö helyre elrejtett mágnesszelep az üzemanyag elzárására (amilyet az LPG-s autokban használnak), rejtett kapcsoloval.
De hallottam olyat is - és nekem ez tetszett legjobban - hogy az ECU-ban is, és a rá menö csatiban is megcseréltek 1-2 pár vezetéket (persze ugyanazokat). Elterjedt már állitolag, hogy a felkészültebb tolvajok már egy megfelelöen elökészitett, az adott tipushoz valo ECU val mennek "munkába", hogy az immot kikerüljék. Na, az ilyeneket lehet egy ilyen semmibe nem kerülö ötlettel jol megtréfálni.
hmm nem rossz én azon gondolkodtam h a riasztót a motortérben szerelem be elérhetetlen helyre és egy motorral lezárom a motorházfedelet , akksi lemerűléstől nem félek mert csomagtartót feltudom nyitni ha lemerűlt akkor is , és ott van aprócska tápkábel , gondolom ha párhuzamba kötök egy akksit amíg kinyitom a motorházat nem lesz baja semminek ...
első kocsi :
skoda fabia , kis tipp topp , hifivel lopás: hazajöttem kb 1-fél2körűl hajnalban , lefeküdtem aludni , kertbe beálltam kapura lakat parasztja betört a házba , össze szedte telókat, forgalmit, slusszkulcsot , lakatot nem tudom hogyan de nem a saját kulcsával leszedte , kimegyek az emeleti teraszra mert vmi morajlást hallottam, látom áll ki a kocsival világítás nélkül , és megy , mielőtt hazaértem gondolkodtam hogy tankoljak e mert a computer már csak 10kmre elegendőt írt , szerencsére nem tankoltam , de nem segített mert nem lett meg :S [2008 április] astra törés: nagyon megkedvelt hifi [ dld láda & high end alpine fejegység nagyon szívemhez nőttek] arena plaza mozi nem tudom vágjátok e a középső liftet , nah annak a szájába parkoltam ahol a leges legtöbb ember jár és mégis. kocsit bezártam tisztán emlékszem , mikor mentünk vissza , már 5 méterről nyomom a gombot h nyissa , de nem villant , furcsa volt , oda értem a vezető oldali ablakhoz látom kitépve a fejegység körbe csavarhúzózva a fejegység amiből kiszakadtak az erősítőkimenet rca-k meg a táp iso csatija , ez volt az első sokk nézek hátra ferdén áll a kalaptartó, kinyitom hátulját , láda sehol , erősítő 1 csavarja kicsavarva [aztán gondolom szikrázott neki egyet mert a biztosítékot kicsapta] és ennyi , csak nem értem a legforgalmasabb helyen nem veszi észre senki h ott rohangálnak egy baszott nagy mélyládával ... rendőrök mind2 esetben úgykezdték ez tuti nem lesz meg ... autó lopásnál azért ment feljelentés de hifinél már lényegtelennek tartottam , máig rejtély hogy nyitották ki nyom nélkül az astrát , tulok rendőr szerint mellé álltak laptoppal , potméter , aztán enter és ki is nyílt , mondom fasza ahelyett h traffipaxoztok figyelhetnétek a közbiztonságra...
Bakker...
Az azért durva lehetett, ha még láttad is mikor vitték... Szóval lehet indítástiltást csinálni, csak az új autóknál okosan, mert mehet az ECU, lehet egy halom hibakód, amit az autó szankcionálhat, tehát csak óvatosan... Biztos, hogy a sok kis apró trükk okozhat meglepetést... Egy mobil jó lehet beépítve, még ha nem is vezérelt, csak megbuherálod, hogy riasztáskor hívjon fel, manapság nem nagy összeg egy évre egy feltöltőkártya. De pl. anno szereltünk egy srácnak ilyen trükkös autót, kellett fékpedált nyomni nyitott ajtónál, plussz még volt valami, talán park és csak akkor indult. Mutattuk egy barátjának (semmi autóriasztós, lopós múlt) és mondtuk, hogy próbálja elindítani, persze kulccsal... 1 perc alatt ráhibázott... :eek2: Üdv Inhouse
istenem de fölidegesített most ez a riasztó :S
egyszerűen nem tudom rákötni a kpzárra kimértem azt a két kábelt amik egyikén nyitáskor 12v egy pillanatra a másikon meg záráskor ugyan ez, a kapcsrajzon ezeket tekintettem nyitás és zárás jelnek , a plusz 12v meg a test bekötése egyértelműnek tűnt de nem vezérli egyáltalán. mit tegyek ? amúgy szimplán a riasztó üzemel ha külön zárom , viszont kiriasztáskor csomót villog. agyhalál , lelkileg nem készültem föl mikor megvettem hogy ennyire bonyolult lesz
Nem tudom, jol értettelek-e, de neked plusz jön ki a központi zár részére, az meg nem lesz jo. Nyitáskor is, záráskor is testnek kell kijönnie 1-1 pillanatra.
A rajzod szerint a sárgát és a sárga-feketét testre kötni, a fehér ill. fehér-fekete lesz a csuko ill. nyito jel (ezek mennek a központi zár már meglévö vezetékeihez), a narancs és a narancs-fekete nincs bekötve. Ha esetleg még nincs meg az a 2 vezeték, ami a nyitást és zárást vezérlo, fogsz egy probalámpát, a csipeszt testre teszed, és a hegyével végigszurkálod a bal elsö ajtobol kijövö összes vezetéket. Egyikre csukni, egy másikra nyitni fog.
igen ezt így próbáltam , de nem zárja a riasztó:S annak a kimenetén mit kéne mérni ? mondjuk ha a sárga és a fehérek között mérek ugyan azt az pill feszt kéne látnom , nem ?
ma már nem állok neki még 1 napot elszúrni , nem ártana a holnapi vizsgámra tanulni is egy kicsit pénteken nekifutok mégegyszer lehiggadtan ha szabim lesz
Nem csináltad jól. Amit találtál 2 kivezetés (egy pillanatra 12V nyitáskor/záráskor), az nagy valószínűséggel a kp zár vezérlő relék motorszálai. Ezek alapból testen vannak, és egy pillanatra kapnak vagy egyikre, vagy másikra +12V-ot a motorok, így van meg az irányváltás...
Mégsem olvastad el rendesen a leírásokat... Vagy megtalálod az ajtóban levő 5 kivezetéses motor vezetékeit és abból megnézed, hogy melyik 2 a motor (valószínű ezeket találtad meg) és melyik 3 a mikrokapcsoló, és a mikrokapcsoló testet kapcsol-e... Ha igen, akkor a mikrokapcsoló NO és NC kivezetésére kell kötni a riasztód fehér és fehér/fekete szálait, persze a nyitás/zárást jól kötve, valamint a sárga és sárga feketét testre. Ha nem tudod lekövetni a vezetéket, akkor kell egy kis izzós 12V-os próbalámpa, a csipesz a testre, és a hegyével végignézed a kp vezérlő kivezetéseit. Egynél fog világítani folyamatosan, az a +12V, és kettőnél kell történnie zárásnak/nyitásnak, ezeket kell megjegyezned, ezek a mikrokapcsoló NO és NC lábai. Innen ua. Üdv Inhouse
Sziasztok!
Nagy szükségem lenne szakértők segítségére... Vettem egy SPY LC112-es típusú Pageres riasztót. Az autóm eg 2004.októberi Seat Ibiza. Arra lennék kíváncsi, hogy a kocsi szerintetek CAN BUS-os? Be lehet tenni a riasztót, vagy buktam egy csomó pénzt? Pls help me! András
Ha CanBus-os esetleg, akkor sem buktad a pénzt, csak egy analóg->CanBus átalakító árát...hogy az-e, azt nem tudom...
Üdv Inhouse
Szia!
Köszönöm a gyors választ! Tehát akkor is be lehet szerlni szerinted? Egy ilyen átalakító milyen összegre rúg? Nem találtam még egy rendes szerlőt sem... Nincsen javaslatod?
Kellő körültekintéssel és elővigyázattal lehet, hogy akár simán is, de a biztos egy ilyen átalakító...
Can Bus átalakító Spal ICB2 Can Bus átalakító (az ICB 1 a tahográfhoz való) Can Bus miért is? Spal ICB2 Can Bus Patrolline Can Bus átalakító Üdv Inhouse
Rémlett, hogy láttam valahol 10eFt körül, találtam is, bár nem ez volt:
CAN BUS átalakító 10eFt CAN BUS átalakító nincs ár Meg van! TSS Group Bár az oldalukon az a T Can-t látni 17eFt-ért, de egy pdf-ükben van 9990-ért T MCB... Üdv Inhouse
huhh sziasztok , kicsit elvoltam havazva , most fejeztem be 5 perce , zár nyit minden nagyon ****. csak aztán zárva hagytam bejöttem negyed kilences ebédemet elfogyasztani és elkezdett riasztani nah mondom nagyon jó , gondolom ütés érzékelőm maradt túl érzékeny , majd legközelebb szétszedem és be állítom ... jah és még van annyi hogy kinyitáskor sokat villogtat , ez vajon miért lehet?
köszönöm a sok segítséget.... Trágár szavak helyett inkább a mondatkezdő nagybetűkre, és normálisabb tagolásra koncentrálj. -- kobold
Én is most jöttem fater Skodájából...
Szivatott egy 5 vezetékes motor, 100-szor szétszedtem, állítottam és nem jó...pedig nem szorul és ugyanúgy van berakva, mint a másik oldali. Utolsó gondolat, hogy gyenge a motor és igen, csere után egyből jó... Szivattam magam a szirénával is, alapból adtam neki testet és a plusszára kötöttem a riasztót, de nem szólt... aztán néztem meg jobban a rajzot, Spal AS-90 testet kapcsol... Ami még gáz a késleltetett utastér világítás, megdiódázni nem lehet...kell hozzá egy kis kapcsolás, mert nem akarom közösíteni az ajtókat. A riasztást meg tudod nézni, mi okozta, általában visszavillogják a LEDen. Ha arra gondoltál, hogy sokat villogtat... Van amelyik bekapcsnál egyet kikapcsnál többet, van amelyik fordítva, van amelyik hosszút villant az indexen... Mit ír a papírja? Üdv Inhouse
Engem is szivatott a héten egy R. Megane. Annál is egymástol független ajtokapcsolok a zárban, késleltetett, halványodo utastérvilágitás, meg köztük valami elektronikus vezérlés, ki tudja hol. Az elsö ötlet az volt, hogy a belsö lámpátol vettem a jelet a riasztonak, és a riászton beállitottam az 1 perces késleltetést (a késleltetett belsö lámpa miatta) Elöször jonak is tünt, de ha elöször bezártam a saját távirányitojával, és ezután riasztottam be, az 1 perc elteltével mindig riasztani kezdett. A vége az lett, hogy beiktattam egy relét, amit a belsö lámpa áramköre vezérel, és a relé testet ad a riaszto kék vezetékének. Igy már tökéletesen müködött, az egyetlen szépséghiba az , hogy a belsö világitás halványodásával a relé egy fél másodpercig zümmög (ahogy egyre csökkenö feszültséget kap az is), de miután el lett rejtve a müszerfal mogé, már nem volt feltünö.
Talán relé helyett elegánsabban megoldhato a dolog valami egyszerü elektronikus kapcsolással,de igy is tökéletes lett.
Már csak akkor lesz gond, ha lekapcsolják a belső világítást, mert az elveszi a plusszt, nem fog behúzni a relé...én már 20. kapcsolásnál tartok, de egyik sem akar igazán működni...
A bal elsőnél 4,6V és 0V váltja egymást, a jobb elsőnél meg 1,6V és 0V. A 4,6V-ot néztem először, meg is csináltam egy kis kapcsolást, egy PNP tranyónak 4,5V körül adtam, és ehhez képest kellett neki negatívabb fesz, hogy kapcsolja az NPN-t, ami tested ad a riasztónak... működött is, aztán rákötöttem egy másik bemenetet a jobb elsőnek, és nézem ,hogy nem megy... mérem és 1,6V Már LM393-ban gondolkodom... Üdv Inhouse
Nem, nincs gond akkor sem, ha a pluszt a kapcsolo elött kapja, és nem a kapcsolo után. (vagyis állando + a relé behuzotekercsének egyik végére, és az elektronika által kapcsolt, belsö lámpához menö minusz a másikra.)
Én is elég sokat küzdöttem vele, ez lett müködöképes. Ahogy irtam, egyetlen szépséghibája a feszültség változása (ha halványodos a lámpa), de ez a müködést nem korlátozza.
Akkor most mondjam, hogy én hogy csináltam meg?
Szintén relé, másképp... A bal első 4,6V és 0V, a jobb 1,6 és 0V. A ballal nem lenne gond, közvetlenül köthető a riasztóra, kezeli, de a jobbat testnek veszi és riaszt. Közösíteni nem akartam, mivel a vezető oldali külön van kezelve, pl. lámpa égve felejtés... Sokadik próbálkozás után, volt zeneres (nekem igazándiból ez még sosem jött be), tranzisztoros, komparátoros, sok-sok változatban, egyik sem volt jó a jobb oldalinak...még a komparátor sem kezelte megbízhatóan... Fogtam egy 2 morzés kis relét, megszakítottam a jobb oldali ajtókapcsoló vezetékét, az ajtóban levő kapcsoló testet adott a relének, a másik lába 12V-on. Az egyik morze testet zár a a megszakított rész másik felének, ez így eddig relével bonyolítva ugyanaz. A másik morze pedig a bal elsőt adja át az alapból zárt érintkezőin, vagy testet kapcsol, ha behúz. Ez kötve a riasztóra. Alapból a bal ajtó van rákötve, arra riaszt, ha a jobb oldali nyílik, behúz a relé és testet kapcsol, azért riaszt. Nincs búgás, tökéletes. Ha belegondolok, hogy mennyit gürcöltem, bonyolítottam... Üvd Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |