Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Üdv!
Sorry amiért nem írtam mailt,de tegnap nem értem rá,ma meg a tegnapelőtt lakkozott lemezt próbáltam előhívni. Íme, elég siralmas,a relé 2 lábának a forrpontja és a 2milis vezetősávja szinte teljesen eltűnt,csak néhány foltocska marad belőle,és ahogy a képen látszik néhány vezetősávot is kikezdett az előhívó,nem veszélve az apró pöttyökről,amik valószínűleg a sz..ul takaró negatív következményei. Nem gondoltam volna hogy ezzel a P20 ilyen körülményes dolgozni,azt meg pláne nem hogy ennyire érzékeny,gyárilag lakkozott lemez ezerszer "szívósabb" nála.
Valami nagyon nem jó barátom. A panel kellőképpen meg lett tisztítva? A filmet rendesen rászorítod a nyákra? Úgy néz ki, mintha alá lenne világítva.
Üdv!
Szia!
én ezeket nem követem el. 3 éve készült ez első nyákom nagyjából 2-2,5éve van meg az a 0.8m-es acél fúróm. Még sohasem ejtettem le, ha esett is akkor se 20cm nél többet. A fúrógépnem kottyan, nem ütögetem a nyáklappal. Akkor ha lesz rá megfelelő keretem beruházok 1-2 olyan fúróra! Üdv!
Nem hinném hogy alá van világítva,eleinte még tökéletesen körvonalazódik az egész rajzolat..
Viszont teljesen egyenletlenül viszi le a lakkot egyik részénél már csillog a réz,míg a másiknál még javában raja van lakk,lehet nem teljesen egyenletes a lakkréteg
Sziasztok.
Segítség kéne egy nyáktervbe. Ezt az invertert szeretném minél kisebb nyákra megépíteni, de ahányszor belekezdek mindig belekavarodok. :s Előre is köszönök bármien segítséget ötletet. Tomi
Ne ezt az invertert epitsd meg. Vannak step-up cel-ick, amik sokkal kisebb helyen elfernek. Egy tekercs, dioda, kondi es kesz. Esetleg egy kulso FET, de ahogy latom itt az aram kicsi.
Az altalad belinkelt kapcsolas ezer eves es rossz a hatasfoka.
A gyárilag lakkozott lemez 10* szívósabb. Próbáltad egy mp-re bemártod és utána rögtön hideg vagy langyos vízben lögybölni módszert tömény előhívóban? Nézd meg a youtube-on van egy videóm róla.
Régebben egy dekopír fűrész volt átalakítva állványos fúrónak, most már egy Proxxon Micromot 50-est használok...
Miért? Kíváncsi vagy a titokra miért nem töröm el a fúrót? Üdv!
Szia!
Milyen ereje van annak a fúrónak? Ha egy 3mm-es csigafúrót átnyomsz egy nyákon, leáll tőle?
Már próbáltam,de még ennyire sem maradt meg a rajzolat,videód meg már láttam,ott **** úgy történik minden ahogy mondod...
Káromkodás nélkül is megértjük amit írni szeretnél! Frankye
Attól leáll, az biztos!
Csak szépen és óvatosan lehet fúrni! Van ez így Én gondolkoztam már valami komolyabban, de eddig nem találtam rá megoldást. Valami erősebb motort kéne szereznem... A dekopír fűrész azért nem jó, mert az ékszíj egyszerűen egy kört fordul az ékszíj tárcsán akkora a fordulat (25-30 ezer RPM-et forog üresen a dekopír fűrész motorja régebben mértem de már nem emlékszem.) Üdv! UI.: A dekopír fűrész észre sem vette ha 3.2mm-es fúrót áttoltam a nyákon.... Idézet: „Kíváncsi vagy a titokra miért nem töröm el a fúrót?” Hát ez jó. Kedves zoly15! Árad belőled a fiatalok magabiztossága,(ami egyébként helyénvaló) de azért még fejlesztened kéne a forgácsolással kapcsolatos tudásodat. Szóval egy gyorsacél, pláne szénacélfúrót ilyen átmérőben nyáklapban eltörni, kitartó, ügyetlen kezeléssel lehet.... Amiról az eszmecsere folyt az merőben más tulajdonságú forgácsolószerszám, ennek megfelelően más kezelést és beállitásokat igényel. Megütötte a szemem, a "gömbölyűre" kopott fúró esete, amit édesapád köszörült meg. Javaslom, fordulj mesteredhez, tanitson meg Téged is a fúróköszörülés rejtelmeire, akkor talán nem hagyod ilyen állapotig leamortizálódni, a szerszámot. Nade nem azért érdeklődtem a nyákfúród milyenségéről, hanem akartam küldeni egypár wolframkarbid fúrót, csak úgy, hogy lásd a különbséget, ami kis túlzással ég-és föld a Te általad használt és eközött a fúró között. De először meg akartam győződni, arról, hogy egyáltalán érdemes-e küldenem, vagy az első furatnál elpattan. Ha igényt tartanál rá ird meg pü-ben.
Beszéltem én a mesteremmel, érdeklődtem is a fúró élezés iránt de mondta többször is ehhez gyakorlat kell, no meg ilyen kicsike csigafúróhoz még több!
Apám régebben úgy is szerszámköszörűs volt. Majd az évek sorén kialakul a rutinom. Úgy gondolom hogy túl fiatal vagyok még, nem tudhatok ennyi idősen mindent.. Üdv!
Nem teljesen nyák készítés, lévén a reflow-hoz kapcsolódik: a remek Instructables oldalon találtam egy érdekes technológiát, forrasztópaszta sablon készítését sörösdobozból.
Több problémám is van vele, mind megvalósíthatóság, mind konstrukciós szempontból, de erről később. A dolog kb. arról szól, hogy veszünk egy sörösdobozt, lenyessük a tetejét és alját, és hosszában ketté vágjuk az így kapott hengert. Ezt a hátára fordítva kb. 230 fokra felhevítjük egy sütőben, ami a lassú kihűléskor kiegyenesedik. Az így kapott lapos lemez mindkét oldalát le kell csiszolni polírpapírral, a festék miatt (a cikk szerint az átlátszó réteg is festve van). Majd foltmentesre tisztítjuk, lásd nyáklap. Ez után jön az itt nehezebben megvalósítható rész: szerzünk negatív fényérzékeny fóliát (az első lépésnél elmagyarázza, hogy honnan rendeljem a negative dry film resist-et, kösz), lamináljuk a lemez mindkét oldalára, és fotózzuk rá a leendő forrszemek helyét. A szokásos előhívás után (ha jól nézem konyhasós oldatot mond rá) lehet 50%-ra higított sósavval maratni. Ez az elején nehezebb az oxidréteg miatt, de utána begyorsul. A fóliát rajta hagyva kb. 5mil stencilt kapunk, azt leszedve kb. 2mil lesz. Ennyi a leírás, nagyon remek, de szerintetek ez megvalósítható Magyarországon is beszerezhető eszközökkel? Meglesz az eszköz tartóssága? Nem fog szétfolyni a cucc majd az olcsó kínai fondü sütőn mielőtt megolvadna az ón?
Én negatív fóliával csinálom a nyákokat, szóval lamináló is kell ami 120 fokot tud, de egyébként miért ne működne?
Sziasztok. Ma akartam készíteni nyákot (fotózásos módszerrel). Úgy jártam el ahogy az előző kb 20 alkalommal. Előhívtam az egyik oldalt, ( 2 oldalas panelt próbáltam készíteni) megfordítottam, de a rajzolat nagy része már eltűnt Megpróbáltam még egyszer ugyanez történt. Mi lehet a gond? Talán lejárt a P20?
Kézi fújással én sem tudok kétoldalasat. Egyszerűen kézzel nagyon nehéz két egyforma réteget fújni. Így valamelyik oldal hamarabb le fog oldódni. Erre jó a gyári lakkos nyák. Vagy csináld az egyik felét előszor vasalással, a másik felét meg fotózással. Vagy két külön lépésben a két oldalt. Tehát 1 oldal lefúj, előhív, kimarat. Hátrány hogy így maratáskor a másik oldalt valahogy védeni kell.
Csináltam már 2 oldalas nyákot kézi fújással, nemvolt vele semmi gond. Vasalás sose jött be már sokféle papírt próbáltam, tonert is cseréltem a nyomtatóban de nemsikerül soha. Olyan is volt, hogy valahol nagyon vastag lett a lakkréteg, hogy kb 1 óra után jött le, ahol vékonyabb volt ott 2 perc, szóval sokat állt, de tökéletes lett, mondjuk ez másfajta előhívóval volt ( van még belőle egy kicsi holnap kipróbálom hátha. Most TN140 et használok persze hígítva. Ha külön maratom a 2 oldalt mit javasolsz a másik oldal védelmére? Elsőre széles celluxra gondoltam, vajon kibírja a maratást?
Az kibírja, csak a szélén aláfolyhat ha nem ragad rendesen. Le kell fújni valamilyen festékkel, amit később le tudsz oldani. Én régi vacak wolfos fotolakkot használtam erre. Amit nitrohigitóval szedtem le. De bármilyen lakk jó szerintem, csak oldja a nitro.
Na ne vicceljünk! Két oldalast kézi fújással, miért ne lehetne tökéletesen? Én a PIC fejlesztőmet úgy készítettem el, ráadásul A4-es méretben.
Csak a furatgalvánozás tudományát kéne már elsajátítani!
Köszönöm a tanácsokat, holnap megpróbálom, elsőre a régi előhívóval hátha. Ha nem akkor megpróbálom ahogy mondtad. Majd jelentkezem, hogy sikerült.
Hát azt ne tudd meg mi pénz. Alaphangon a furatgalvanizálsás minimális mennyiségben vásárolt vegyszerekkel (sajnos van amiből minimum 1 literes van csak) 12.000Ft
Azután ott a rézlemez ami a galvanizásáshoz kell, az 8e körül megvan de egy életre elég viszont itt is ez minimum mennyiség. Utána jön az ónozás, a minimum mennyiség óntáblából amit tudtam szerezni az 12.000Ft volt (barimi nehéz és kilóra adják) Azután kell egy szabályozható táp 3-4V négyzetdeciméterenként 1A a rézhez, 6V négyzetdeciméterenként 1 A az ónozáshoz. Ha ez mind megvan már csak egy lamináló, laminálható fényérzékeny fólia, egy cnc fúró és már mehet is. Dolog úgy indul, hogy a cnc fúróval a tiszta rézlapot kifúrod (ugye azé kell cnc mert egy sima lapon nem látszik a luk helye (itt lehet kicsit csalni lelaminálod, előhívod, és látod hol kell fúrni, már csak tizedmiliméter pontosan kell fúrnod), utána lekezeled a nyákot a 12.000 forintnyi vegyszerrel 1-2 óra alatt megvan, jöhet a rézgalván, ez akár fél nap is lehet, miközben valahogy keverni kell a galvánfolyadékot. Utána fóliázás, előhívás úgy hogy csak a furatok maradnak szabadon, és óngalván. Majd fóliázás, előhívás de úgy hogy a lukakat takarja a fólia, mert különben befolyik a marató folyadék, és maratás. És már kész is! Ha lenne 3 napom család nélkül még meg is tudnám csinálni.
Húha, akkor szerintem maradok az átkötéseknél, ennél a fejlesztőpanelnál kb 9 óráig tartott az átforrasztgatás, de kibírtam...
Nos ennyire azért nem drámai a helyzet! Valóban sok pénzbe kerülne mire mindent összeszedne hozzá az ember és némi időbe is, de a sima paneltől a kész NYÁK-ig max fél nap kellhet. A réz galvanizálás 1 óra alatt megvan 20-30um vastagságig és további fél óra az ón galván bevonat. (A táp beállítások annyiban különböztek, hogy 1,2-1,3 A/dm2 -et alkalmaztunk, ekkor a hidrogén képződés még nem kezdődött el, így nem maszkolt!) A mozgatást annyival oldottuk meg, hogy amikor eszünkbe jutott, kicsit megmozgattuk a panelt
Azonban a fenti pár sor ellenére, sem időben sem pénzben nem éri meg foglalkozni a furatgalvanizálással otthoni barkácsolók, építők számára. (értsd: pár darab NYÁK miatt. Aki sorozatban gyárt, talán annak megéri)
Negatív fóliával? Hol lehet olyat szerezni? A lamináló szerintem nem gond.
Hali mindenkinek!
Megérkeztek a Wolfram acél fúróim. Ki is próbáltam őket. Hát azt kell mondanom hogy hihetetlen! Egyből belekap a sima nyáklapba. Úgy fúrja hogy eszméletlen! Nem is egybefüggő forgács jön hanem por. Sorját sem hagy a réz felületén. Ellentétben az acél fúrókkal. Ott látható némi sorja. A sima réz felületbe csak ímmel ámmal kap bele, nem is visz úgy. Az én véleményem róla hogy tökéletes! Üdv!
Nagyon jó!
Lehet, hogy kipróbálok én is egy-két darabot jövő hónapban. Egyik boltban szerintem olyanra bukkantam, egy 0.8mm-esre mondták, hogy 1500Ft , na mondom akkor hagyjuk, inkább vittem az 55Ft-osból egy 10-est. Igaz azokkal 50 furat/db. A 0.5mm-est próbáltad, mennyi furatot bír?
Pontosan nem tudom, de Mex azt írta hogy ennek nagyon jó a kopásállósága.
Tehát gondolom éltartó anyag. Ami azt jelenti hogy sok-sok furatot kibír. Üdv!
Mennyi a fúrási fordulat? Úgy látom még azért nem tökéletesek a furatok. A rézfelületről le-le kap egy kicsit.
Én is egy kemény fém fúróval fúrok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |