Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Előgyújtás-szabályozás (PIC-kel is)
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 13, 2006
Témakörök:
Hali! Én a motoromra előgyujtás szabályzást szeretnék építeni tud nekem valaki ebben segíteni?12 voltos rendszerre és hall IC-s gyujtás van rajta. Eggy 250es ETZ-röl van szó!!!
Szia! A hall jeladót mi vezérli? Bütyök van a "lendkeréken" vagy más módon?
Igazábol még most nézegetem hogy hogyan lessz. én mágnessel akarom megoldani eggy alu hengerben amit a főtengelyre szerelek.
A motorokhoz nem kifejezetten értek, bár a régi Skodába én is Hall-elemes gyújtást építettem, de ott megmaradt az eredeti röpsúlyos+vákuumos szabályzás az előgyújtásra.
Ha Hall-elemes a jeladód, azt eleve egy mágnes triggereli. A motorokon nincs előgyújtás-szabályzás eredetileg? Mert akkor Neked egy elektronikus késleltetést kellene beépíteni a közvetlenül a Hall után, amit a fordulat fügvényében változtat egy elektronika.
ezeken a mocikon nincsen semilyen előgyujtás szabályozás sajna.
Az előgyújtásszabályzásra ismét csak a japán cross illetve enduró kétütemű mocik megoldásait tudom ajánlani. Három tipussal találkoztam javitásuk során. 1:kétállású szabályzás,ami inditáskor a holtponton ad szikrát majd 2000 fordulat fölött a jeladó bütyök hossza által meghatározott időpontban-kb 18-20 fok előgyújtás. 2: inditáskor felső holtpont ezután a jeladó bütyök hosszán belül 5 fokozat. 3:Folyamatos szabályzás. A 2,3-as kivitel speciális a gyár által direkt erre fejlesztett ic-ket tartalmaz,ilyen tipusút Piccel célszerű megvalósitani. Az első megépithető időzitő áramkörökkel is de egy jól működő darabot nem egyszerű összehozni.
Ezt a gyujtást akarom megcsinálni a motoromra. ennek a cikknek a végén van leirás a szabályzásrol. a szabályzó IC bekötését értem de ezt hogy tudnám beprogramozni?
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Köszi! Mindig van mit tanulni...
Azért jó felé tapogatództam
A fórum jópár tagjának a kisujjában van a Pic-ezés,sajnos én nem mondhatom ezt el magamról.Közülük kérj meg valakit a felprogramozásra.szerintem segiteni fognak.
Hali! Én eggy előgyujtás szabályzást szeretnék Építeni a mocimra csak 1 bajom van ezzel, hogy nem tudom beprogramozni a PIC16f877 chipet találtam eggy progit erre de nem értek ehez és nem vagyok benne biztos hogy jó hozzá! Tudna nekem valaki segíteni?
Ebben a témában egy csomó topicot találsz. pl. itt
Nincs semmi különleges a programozásában. Biztos vagyok benne hogy jó lesz a feladatra.
még annyi hogy Itt meg tudjátok nézni hogy hogy gondolom a bekötést+ van itt is egy progi az oldal ajján de azt nem tom mire jó.
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Hello!
Az oldal alján levő program egy önkicsomagoló fájl, többek között azt az EGYUJT.HEX fájlt is tartalmazza, amit bele kell "égetned" a PIC-be. Vagyis kell ehhez egy PIC-égető is...
De a Pic-et, kőkeményen le kell választani a gyujtáselektronikáról.
A nagyfesz oldalon még a szekunder körben is 1.5-2 kv-os fesz lökések lehetnek. Sok sikert az építéshez. Ha a tuninghoz, vagy a beálításokhoz (nechanikai-karburátor) serítség kell, vagy infó, szivesen segítek Szega Lem
Kössz a segítséget sokat nem akarok tuningolni csak eggy reed szelep lessz a karbihoz meg a gyujtás! az a bajom hogy én ezekhez a PIC ekhez nem értek! ill kapcs rajz alapján meg tudom csinálni csak a programozás.....
Szega
Ugyan azon az oldalon ahol a te kapcs.rajzod volt, találtam egy kész gyujtó elektronikát. Nem lenne egyszerübb utánanézni? http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88 Ez programozható, előgyujtásszabájzós elektronika, szoftverrel eggyütt. Szega Előd
Hali! már utánna néztem. az lessz! 15000 be kerül. én azt hittem sokkal drágább azért akartam csinálni! köszi a segítséget!!!
Sziasztok!
Remélem, még olvassátok ezt a fórumot néhányan. Már régóta szeretnék a (természetesen kétütemű ) Wartburgunkra elektronikus gyújtást, ami a fordulatszám függvényében szabályozza az előgyújtást. Mellesleg PIC-cel szeretném megoldani, mert el akarom sajátítani a programozását. A kérdésem az lenne: nem lehet megoldani a trafó kapcsolását egy egyszerű FET-tel, vagy MOSFET-tel? Meg kell építeni azt az áramkört? Hisz a 90-es évek óta már fejlődött a félvezetőipar. . A másik: én optikailag vizsgálom a főtengely helyzetét (külön a 3 hengert, 130 fokos szögben kivágva a tárcsa...). Nem tudtok ajánlani valami fototranzisztor típust 5 voltra? Előre is köszi: hp
Szega
Minden tiszteletem a tiéd. Bármilyen gyujtás megépítése szép meló, ám wartburgra, külön élvezet. Egy ilyen áramkőr építése, élesztése, eleve jó móka, akkor is ha csak egyet kell építeni, hátmég ha hármat! Tudomásom szerint, a wartburg motor, nem rendelkezik gyujtáselosztóval. Hengerenként van egy trafó, a hozzátartozó megszakító-gyujtókondi párossal. Mivel a hengerek munkaütemei egymáshoz képest 120 fokra van eltolva, így nem használhatod a legegyszerübb megoldást, ahol is minden trafó, egyszerre adja a szikrát, mivel mikor az egyik hengert gyujtani kell, akkor a másik két hengerből az egyik, épp a sűrítési ütem kezdetén van, amikoris nehezményezne egy szép kövér gyujtószikrát. Ebből az következik, hogy vagy gyujtáselosztót építesz 3 hengerhez, vagy 3 egymástól független elektronikát építesz, ami nem túl költséghatékony megoldás.
"nem lehet megoldani a trafó kapcsolását egy egyszerű FET-tel, vagy MOSFET-tel?"
Dehogy nem. A paraméterek a következők: tudjon kapcsolni minimum 5 ampert, és záróirányba viseljen el kb 500 volt feszültséglökést. Ha találsz megfelelő tipust, úgy jóeséjjel megépítheted a megszakítót. Végezetül egy kérdés: melyik áramkörről van szó a "Meg kell építeni azt az áramkört?" Kérdésben? Válaszod előre is köszöni, és boldog karácsonyt kíván Lem
Én IRF840-et használok elektronikus gyújtásban. 8A, 500V, kb 200Ft. Ez áramilag bírja a gyújtótrafót, de egy már elszállt itthon (átütött), nagyobb feszültségűt nem találtam helyette. A megoldás az lett, hogy a Drain és source közé be raktam sorosan kapcsolt 2 darab ZY200-as zéner diódát. (A drain felé van a katód) Így 400V-ra van korlátozva a feszültség. 2 hónapja rohangálok már így a romettel, azóta nem volt vele baj. (kis méretű Trabi gyújtótrafó van rajta)
Szasztok!
Köszi a tippeket. Abban a félmondatban arra az áramkörre gondoltam, ami az egyik hozzászólásban található szocimotoros linknél van (http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6). A srác a PIC-es megoldást írja le. A vezérlést 1db 16f877-es kontrollerrel próbálom megoldani, megfelelően átalakítva 3 hengerre az ott található programot. Aztán csináltam egy tárcsát, amit már említettem, hogy ne kelljen külön figyelni a programban a trafók feszültség alatt-levésének idejére. Ezt optikailag figyelem 3 fototranyóval. Ehhez még nem igazán találtam megfelelő fototranyós kapcsolást. Ha van ötlet, szívesen fogadom. És persze 3 gyújtótrafó marad külön mindegyik hengerre. Így állok mostan, majd kerítek időt a befejezésére... Köszi a segítséget! hp
Ezt a szocimotoros megholdást már valaki megcsinálta? csak mert az oldalon azt írták nem végleges.
Nekem MZ-re kellene. Ehhez külön beállítás van? Vagy csak van a .hex és beleégetem?? Mire van az a többi sok file?? Ezt be kellene állítani a saját motorom értékéhez? Csak, mert minden motornál másat kell beállítani nem?
Hello!
Engem is kifejezetten érdekel ez a kapcsolás illetve program. Én tudom, hogy a .hex-et kell beégetni és a . asm a forráskód. A többi file az mire való? Az asm számomra túl rövidnek tűnik. A gond, hogy ehhez a nyelvhez nem konyítok, C-t viszont már tanultam(nem állítom, hogy tudom is, de némi fogalmam van). Szóval itt a többi file-ok azok valamifajta modulok, vagy függvények? Vagy ezeket már a compiler generálta? Az itt található EGYUJT.HEX a teljes programot tartalmazza és csak annyi a dolgom, hogy beégetem a picbe?
Üdv!
Én se sokat értek ezekhez, de a .LST , .ERR és a .COD fájlokat a fordító generálja. Annyit tudok, hogy a .ERR fáljban a fordítási hibákat tárolja és ha üres, akkor sikerült a fordítás. Na most itt van néhány bejegyzés benne, tehát vannak fordítási hibák, tehát lehet, hogy a beégetett program nem is működne! DE sztem érdemes megkérdzni valakit aki profi a picezésben. A .$$$ fájlokban ugyanaz van, mint a .asm.ben, csak más a kiterjesztése, de pl a jegyzettömb(!) megnyitja mindkettőt. A többi típusról fogalmam sincs, de remélem, hogy ezzel is tudtam segíteni valamennyit.
Köszönöm, pár lépéssel így is előrébb vagyok.
Sziasztok!
Segítség! Keresek konkrét kapcsolási rajzot elektronikus előgyújtás szabályozás megoldásához, pic-kel, vagy bármi mással! Egy lada samara elektronikus gyújtáshoz szeretném hozzákötni. Bármilyen ötletet, tanácsot szívesen fogadok.
Parancsoly két link, ha LADA, akkor legyen orosz.
A linkek: http://www.twowheel.nm.ru/index.htm (ez PIC-es) http://cxem.net/avto/electronics/4-35.php (ez nem)
engem is érdekelne, valami egyszerű, működőképes, karbis daewoom van és E85 el akarom hajtani
|
Bejelentkezés
Hirdetés |