Fórum témák
» Több friss téma |
Helló! Csak ékszíjtárcsa jöhet szóba! Üdv.:VIM
Azon már gondolkoztam,de a hajtott gépnek 80 ford/perc-el kellene üzemelnie és így nagyon nagy szíjtárcsát kellene csináltatni. Valami más megoldás?
Esetleg azon gondolkoztam, hogy olyan kapcsolót építenék be mint a fényerőszabályzós lámpákban van...
Csak nem húsdaráló? Versz te ki a fejedből ilyesmit! Fesszabályozó nem jöhet szóba, mert elvész a W-t.
Nem, nem húsdaráló hanem egy kukoricamorzsoló ami eddig kézzel volt hajtva( a hajtott tengelyre egy átlagos nagyságú [d=25cm] szíjtárcsa lenne esztergálva)
A motoron pedig d=8cm nagyságú szíjtárcsa van. Ezért kellene hogy a motor fordulatszáma 200-300 ford./perc legyen... És mennyire esne le a W? A nyomaték mennyire adódna át a motorról a tengelyre?
Olyan 2 tengelyes nagy "doboz" kukorica darálóra kell?
Nekünk azon egy 3F ~750 es fordulatú aszinkron motor van, az áttétel kb 5, így a hajtott tengely forog ~150 et (egy átlag cső max fél mp), Teljesítmény leszabályozás tényleg nem a legjobb. DE ami fontos, hogy legyen egy marhanagy lendekék rajta, naggyából kicentírozva (nekünk kb egy 120 cm átmérőjű öntöttvas? kajtókar szolgál (nemtudom miről származik talán kút, v szőlődaráló?).. )! Ha ez a lendkerék elég nagy, akkor talán elmenne leszabályozott teljesítménynel is, az indítást a centri motor lehet hogy nem favorizálná (kézel meglök ->indít...)
A kis kézi hajtású? Annak kevés lesz a 130W. 300W-tól felfelé kellene keresni valamilyen motort. A szíjtárcsa 50cm átmérő körül lehet s még így is kevés a nyomaték! Egy nedvesebb cső megfogja, ha pedig spanosz a rugón, akkor meg azért fogja le nagyon a motort, mert meg akad a cső.
Igen nekünk is 2 tengelyes nagy "doboz" kukoricadarálónk van, nagy lendítőkerékkel...
Hát köszönöm az ötletfelvetéseket akkor majd valamit kitalálok vagy keresgélek még valami más motor után. Még annyi lenne a kérdésem ha esetleg megpróbálom a feszültségszabályzó kapcsolóval a dolgot akkor a feszültségszabályzót azt egyszerűen bekötöm (sorosan) a be/ki kapcsoló gomb helyére ugye?
Hali!
Nem lehet esetleg két áttételt alkalmazni?
Helló! Ha feltétlenül ragaszkodsz a kis motorhoz akkor kell egy közbenső lassító áttétel, lánc hajtással. Ha érdekel kiszámolom az áttételt. VIM
Idézet: „Még annyi lenne a kérdésem ha esetleg megpróbálom a feszültségszabályzó kapcsolóval a dolgot akkor a feszültségszabályzót azt egyszerűen bekötöm (sorosan) a be/ki kapcsoló gomb helyére ugye?” Szia! Hát az úgy nem jó! Már csak azért sem mert a motornak teljesítmény kell. Ez az egyik. A másik hogy a nyomaték is állandó legyen...... Ezt csak frekvenciaváltóval tudod megoldani. Nem a legolcsóbb megoldás, de működik és szabályozható. Ha feszszabályzóval akarod megoldani, az nem a legjobb. A tirisztoros/triakos szabályzók fázishasítással dolgoznak. Egy motor sem szereti ha hirtelen csutka feszültséget kap, ráadásul 50X másodpercenként.... Az ilyenre a motorok heveny leégéssel válaszolnak. Találkoztam ventillátor szabályzóval ami sima falikapcsoló helyére beépíthető és 500W-ig ment... Aztán meg egy 120W-os motor kinyírta.....és nem a motor volt a hibás!
Hello! Kösz a felvetést erre nem is gondoltam...
Ha megtennéd hogy kiszámolod akkor azt nagyon megköszönném!!! A kis motorhoz ragaszkodom mert az van és nem akarok másikat venni. Esetleg valami rajzot is mellékelnél majd a számítás mellé hogy hogy is gondoltad... Ha gondolod a számítást már az e-mail címemre is küldheted hogy ne a fórumot terhelje. Előre is kösz.
[u][b][b]Sziasztok mesterek a kérdesém igen egyszerűlesz hozzátok, va egy egyfázisú aszinkron motor, tipikusan egy mosogatógép vízgeringető motor és nem indul be hanem csak áll és búg már vettem rá uj kondit is de semmi meg sem moccan csak búg mi lehet a probléma vajon?
A forgórészt kézzel lehet forgatni? Beszorolhat a vizkő, és egyéb mocsok miatt, ilyenkor egyszerű takaritás segithet.
nagyon lazán lehet forgatni kézzel az egészet amugy csak amikor villanyra dugom csak áll és búg
igazat megvalva amikor bedugom akkor és áll búgva nem mertem hozzányulni nehogy megüssön a villany. elméletileg nem is kéne hogy piszkáljam. magától kéne hogy beinduljon. de lehet én kötöm rosszul? azért leirom... motorból kijön 3 száll vezeték, egy piros, fekete, kék. a piros megy a kondira majd kondiból meg a kapocsba a fekete és a kék is egyből a kapocsba. na akkor én ugy próbáltam beindítani hogy a pirosat és a feketét összefogtam arra adtam fázist, és a nullát a kékre jó igy vajon?
kondit a fázisra a motorból kijövő kéket a nullára... és a motorból szintén kijövő feketét is fázisra. de ha adol egy email címet akkor elküldöm a képet mert lefényképeztem a motrot
Szerintem kép nélkül is egyértelmű, de ha már a fórumot használod akkor miért ne ide tennéd fel?
Ha ez a gyári bekötés, és a kondi is jó a motorhoz, akkor tekercs hiba lesz. Nem szakadt véletlenül a tekercs? Ha ellenállást mérsz akármelyik két motorkivezetés közt néhány tíz, esetleg száz ohmot kell mérned. De lehet még tekercszárlat is.
A fájlmelléklet funkcióval lehet képet betenni.
Hali!
Ott van az ablakban, ahol a hozzászólást írod, hogy "Fájlmelléklet" kattints a tallózás gombra, és keresd meg a képet a gépeden.
ááh megvan köszönöm a segítséget..na ha már a kép is megvan akkor haladjunk...nos mértem én valami ohmot de amikor mér akkor felugrik a műszer ugy 80-90-ig és vissza nullára vagy rosszul van kötve? nézzétek csak meg kérlek
Akkor ne is csodálkozz hogy nem megy
Kell lennie egy közös pontnak amire megy a nulla meg a kondi egyik fele, és egy-egy szálra pedig megy a kondi másik fel és a fázis. Üdv! UI.: Nem kell ennyire kiemelni a szöveget, mert semmi értelme nincs
Bizony, a kondi másik végét is kötni kell valahová. Vagy a kékhez, vagy a piroshoz.
hogy? hogy? akkor most kép alapján amit mellékeltem már kérlek irjátok már le hogy mákszemnyi agyam is felfogja, vagy egy laikus kis rajzot ha tudna valaki mellékelni azt hálásan megköszönném mert amit leirtatok abból nem sokat értettem
A kondiról jövő pirosa a feketéhez, a fázist a feketéhez, a nullát meg a kékhez. A feketére megy a piros és a fázis, a kékre a nulla. De! A piros mehet a kékre is, ekkor a feketére csak a fázis megy. Egyébként a működés szempontjából nem fontos, hogy a feketére menjen a fázis, a nulla is mehet rá, értelemszerűen ekkor a kékre megy a fázis
ááhh igy már világos piros + fekete és fázist rá..aztán a kékre a nullát igyen én igy csináltam de csak búg a motor és ennyi. itt megált a tudomány
|
Bejelentkezés
Hirdetés |