Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Házi készítésű eszköznél láttam már olyat, hogy az OBD-dugóban a 4-es és 5-ös lábakat össze kellett kötni (előbbi a jármű testpontja, utóbbi a jelé). Enélkül nem ment, ezzel igen.
Mindenesetre ha az oldal, amit korábban linkeltem, igazat ír, akkor nem kell semmi ELM-es vagy hasonló varázslat, csak egy jó interface, na meg olyan autó, ami hajlandó a K-line-on keresztül kommunikálni. Ha a te autód hajlandó erre, akkor talán az illesztő nem volt megfelelő, vagy maga a program kavar valamit (bár nem szeretem programnak hívni, kicsit idegenkedek ettől a html-alapú megoldástól). Pusztán kíváncsiságból én is elkezdtem építgetni egyet, meghajtó IC híján egy LM311-es komparátorral figyelem a vonal szintjét, illetve fet-es kapcsolással vezérlem. A szimulátor szerint meg fog felelni a szabványos jelszinteknek, és ha megjön az smd 311-es, ki is tudom próbálni.
Találtam egy K-line interface rajzot, csak én nem nagyon tudok kijönni belőlle.
Működőképes lehet ez?: Link Vagy a megépítésben tudna valaki segíteni?
Azt írja (magyarul), hogy a 4-es kép a működő verzió. 74F00 helyett valószínűleg a CD4093 is megfelel, 2N2222 helyett meg akármilyen NPN-es tranzisztor. A terhelésre azért figyelni kell, mert a rajzon pl. 1k felhúzó van a K-line-on, a szabványnak megfelelő eszközök pedig 510 Ohm-ot alkalmaznak, ezt az ellenállást kapcsoláskor határozottan testre kell tenni.
Legalább annyira biztos, hogy működik, mint amennyire nem, de elsőre legfeljebb abba köthetnék bele, hogy ez sem teljesen korrektül kezeli a jelszinteket (nézd meg pl. az SI9243 adatlapjában, milyen feszültség-szinteket használ). A megépítése nem túl bonyolult, akár dugdosós panelon is össze lehet ütni egy próbadarabot - mire gondolsz segítség alatt?
Segítség alatt én olyasmit értenék, hogy pontosan milyen alkatrészeket kellene megvásárolnom "kb mint egy bevásárló lista"
Az alkatrészek típusa, száma vagy bármilyen azonosító amit ha bemegyek egy boltba odaadom a listát és tudni fogják hogy mi az, mit kérek. Ebben a témában nagyon a kezdő szinten vagyok.
Tulajdonképpen csak végig kellett volna olvasni a rajzot - ha nem tudod, mi van odaírva, hogyan fogod összeépíteni?
Na mindegy, itt a lista, azt hiszem, teljes.
Nem akarom taglalni a hozzáértésemet, de nem sok, az alkatrészeket megtudom különböztetni egymástól, segítség nélkül egymagam biztos nem tudnék összerakni egy ilyen interfacet, a nyáklap elkészítésében és az alkatrészek beültetésében segítséget biztos hogy fogok találni, az alkatrész listát pedig nagyon szépen köszönöm.
Ha sikerült összehozni és működésre bírni akkor jelzek. Mégegyszer köszönöm a segítséget.
Hello talán valaki tud segiten az elm intefészt látja a laptopom , viszont az öszes progi can errort ir . scanmaster és a digimoto is . mit tegyek ? kösz
Hello valaki segitsen ha tud . Elm interfész modiag prof progival nincs protokollt ir, digimotoval can errort. köszi Ja és modiag prof szinte minden autot visz magyar nyelvü csak azokat nem amelyik k vonalon kommunikál mert az oda vissza dolgozik.
Nyugi, a CAN is oda-vissza.
Ez pontosan milyen ELM interface? Valami kinai? A csatlakozoja OBDII szabvanyos vagy drotokat dugdosos? Es az auto milyen? PONTOSAN milyen?
Hello elvileg német . Lehet hogy kinai, Rendes obd 2 csati fém ház usbs. Három általános csip van ha jól tudom Elm Agv mobydick, talán diamex ez ugyan négy
Heló
A modiag programnál alsó sorban van egy olyan lehetőség ,hogy te választod ki a protokolt .Kijelölöd maj d a frissités ikonra klikkelsz .Általában iso-sok.
Üdv mindenkinek!
Abban szeretném a segitségeteket kérni,hogy van nekem egy VAG-HEX kábelem ,ami tőkéletesen müködik csak az a bajom vele hogy angol nyelvű.Állitolag nem lehet magyar progival futtatni mert tönkreteszi az interfészt.Nincs valami megoldás ha tudtok valami okosságot kérem írjatok.
Túl vagyok rajta! nem kommunikál eggyáltalán, visszaküldtem a kereskedőnek. rendeltem egy vchekker profot.
Bocs azt gondoltam még próbálkozol vele ,nekem -hála istennek működik, csak kevéske a lelkem.Én amugy VAG-ban utazom,ezzel legalább profi szervizszinten lehet diagnosztizálni.azért sok sikert minden jót!
Feladtam. Vag om van de olyan helyen vagyok hogy minden kell . Tech 1 Tech 2 ez itt a legfontosabb. Mit tudsz az uniscan visa interfészröl? V chekkerről?
Van néhány dvdnyi anyagom progik interfész leirások rajzok chiptuning progik ha érdekel
Köszi ,hasonlóan elvagyok látva "minden jóval",a TECH2 az tök jó,probálkoztam vele én is de az ELM327 bluetooth-os interfészem nem igen kezeli.Jó lenne keresni valami okosságot hogy a hex kábellel esetleg nem -e futna vagy valami ijesmi.Én még mindig azzal probálkozom hogy valahogy magyar nyelvü legyen a VAG-HEX kábelem.
Sajnos erről nem tudok se jot se rosszat nem dolgoztam még vele
Volt tavaly avg nálam csak leégett egy volvóban . Törött volt és elkötötték a csatit. Az vitte vag comt Wvtolt szerettem. hex az milyen? mit tud jobb mint a vag com?
A program ua.a kábel valami kütyüvel más.Ezzel már nem csak lekérdezni tudsz hanem uj értéket is tudsz adni előirtol eltérőt pl. fordsz. HEX-el vezélőt fődarabot tudsz illeszteni a járműhoz ,vagyis a cserélt alkatrész hozzárendeled hogy az ECU tudja kezelni,vagyis amit a szerviz tud azt te is tudod vele amennyiben tudod az illesztőkodokat.
volt iyen a laptopomon nézd meg hátha tudod hasznáni
Köszönöm ugyanez van meg nekem is ebből szoktam puskázni az illesztési kodokat.Közben kérdeztem a kollegákat, de senki nem dolgozik uniscan interfésszel.
A uniscan régi gépre jó dupla soros portos elvileg viszi majdnem az összes 2000 előttit . Most szereztem, probálgatom dos alatt megy.
Mindeggy csak működjön,jó munkát hozzá.Te milyen illesztővel megy?
Az a neve hogy uniscan visa interfész elérhető az ára keress rá a gugliban . Kifejezetten 2000 előtti autokhoz, meglepően többet tud mint egy sima obd2. De azért nem gyári.
ok köszi mijen progival megy?
Bővebben: Link :nezze:
Helló!
Csak valódi soros porton, és soros portos illesztővel fog működni a Renault DDT! Igaz, a CAN bus-t nem fogja kezelni! |
Bejelentkezés
Hirdetés |