Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Érdeklődnék az IMI típusú motor (fordzultszám 290 teljesítmény 2.2 ) ennek tekercselési adatairól? Remélem valaki tud segíteni.
A számok mellé kéretik mértékegységet is írni!
Szia! Magnómotor? Akkor tudok adni adatot hány tekerés, van rajta. De te hogy gondoltad csak az egyik mágnesen vagy az egészen összevéve?
Idézet: „Magnómotor?” IMI : Ikládi Műszer-Ipar -> 2,2kW, 2900 ford/perc. De ez nagyon kevés adat...
Szija!
IMI ==>Ipari Műszergyár, Iklad. Számold meg, vagy kérdezz tekercselőt.
Üdv!
Keressem az: OZ 90-2n/262 tipusú 220voltos, 11amperes.1500wattos,2900 fordulatú imi villanymotor tekercselési adatlapját. Ha valaki ismeri ezt a tipust,meg tudná mondani, Mekkora és hány kondenzátor van benne? Van benne indító relé? Milyen a tekercselési sémája? Milyen huzalból van? Remélem valaki tud segíteni. Üdv:pumpa
Helló! Már épp vízszintesbe akartam magam tenni. A tekercselését majd holnap megnézem neked, de ha jól emlékszem a főfázis 55-ös, a segéd 35-ös huzalból van. Indító reléje:MIHA B 120/530. A kondija: 130mikro/280V-os. Üdv.:VIM
Szia!
Hát nem tudom, hogy egy motorról beszélünk e mivel megnéztem a segédfázist ami le van égve az 0,63-as huzalból van. Én erről a motorról beszélek: OZ 90-2n/262 tipusú 220voltos, 11amperes.1500wattos,2900 fordulatú, az állórész belső átmérője:82mm, az állórész horony hossza:117mm. Ebbe a motorba amit idehoztak nem volt indító relé és egy 100mikrós 450voltos kondi van rajta amit nyomogombal lehet üzembe hejezni.A kapocsdekliben még elférne egy indító relé, de nem volt benne. De remélem azért tudsz nekem segíteni. Üdv:pumpa
Szia! Jövök már csak hát bénázok egy kicsit még... Nem jól emlékeztem a huzalátmérőt tekintve. A főfázis 1.1, a segéd 0.55. A 0.63 az elég fura méretnek tűnik. Nem gondolom, hogy nem értesz hozzá, de leégetted róla előtte a lakkot? No meg hát a mikród biztosan jó! A meneteket neked kellene megszámolnod a horonyban, hogy mennyi. A főfázistól el kell, hogy szigetelve legyen egy záró prespán csíkkal de nagyon nézd meg nincs e megégve az alul lévő menetsor. A képeket mellékelem. Ma itthon vagyok, szívesen segítek. Egyelőre ennyit tudok a dologhoz hozzátenni. Üdv:.VIM
Na ettől féltem! Nem látszik aminek látszani kellene! Vagy igen? Nem nekem van ez kitalálva-hmmm! Talán ha elmentve fel tudod javítani a láthatóságot, vagy tanácsot is elfogadnék, hogy hogyan lenne jobb a kinézet. VIM
Sziasztok,
Van egy IMI 220 v, 2,8 A, 370W, (1420) motorom. A típusszám vagy OZP, vagy OZF -el kezdődik. A tábla többi része nem olvasható. Csatoltam két képet. Tud valaki segíteni milyen kondit rakjak rá? Köszönettel Statik
Helló!
Ehhez a motorhoz 20mF 400V-os állandó üzemű kondi kell. Üdv.:VIM
Kedves VIM
Köszönöm, ezek meggyőzőek voltak. Üdv.:Statik
Én olyan embert keresek, aki elég jól érti a villanymotorokhoz tartozó számításokat ahoz, hogy más frekvenciára át lehessen tekercselni kalickás forgórészű (indukciós) motort. Én már több éve foglalkozok motorokkal, tanultam is róla, de nem elég mélyrehatóan. Más feszültségre már számoltam át motort, más pólusszámra is. De ha a frekvenciát változtatjuk, akkor a teljesítmény is változni fog. Ha növeljük, akkor a teljesítmény is növekszik. De mi a pontos képlet? És a régi menetszámból, meg a huzal átmérőből illetve vasmagméretekből hogyan kapom meg az új tekercselési adatokat? Valaki segítsen, legyen szives.
Szerintem a frekvenciaváltóknál sem tekercselik át a motorokat, hanem az 50 Hz-re készülteket használják. Inkább az a lényeg, hogy a névleges frekvencia alatt csökkenteni kell a feszültséget, míg nagyobb esetén emelkedhet a névleges feszültség. Szerintem ebből adódik a nagyobb teljesítmény.
Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
A napokban megkértek egy OZF 90C-2N (egyfázisú 1500W, 2920ford/perc) motor bekötésére, mondván, nem akar beindulni és nincs benne erő. (A motor újra lett tekercselve!) A motort sikerült is beindítani, de tényleg nincs benne erő. Azért 2LE-t nem volna szabad lefogni a kihajtó tengelyen egy puhafa hozzányomásával. (A cirkula lapot üresen sem hajlandó behajtani 1:1 áttételnél.) A motort szétszedve és a tekercsfejet szétbontva azt tapasztaltam, hogy a 24 hornyos motorban csak 4-4 tekercs van a főfázisnak és 2-2 a segédnek berakva. A lépések azok rendben is volnának, de nekem úgy tűnik, hogy ez a berakás 16 horonyhoz tartozik. A tekercsek bifillárisan vannak tekerve a főfázisban. Minden tekercs szálanként is jó. Régen csináltam már ilyen típusú motort, de abban 5-5 fő és 3-3 segédtekercs volt és az azóta is üzemel. Okozhat-e a horonyszám növekedés és tekercsszám csökkentés ilyen változást a teljesítményben? (Aki tekercselte a motort az állítólag szakember, tehát értenie kell hozzá, hogy mit enged meg a tekercselhetőség adott paraméterekkel. Nekem pedig nincs ilyen irányú ismeretem a tekercselésről.) Üdv.:VIM
Nekem a tekercselési adatlap alapján (a gyári adatlap sokadik fénymásolata)az alábbiak szerint áll össze a kép: egyetlen tekercs sincs bifilárisan tekerve gyárilag. A főfázisnál a horonylépés a kicsi tekercslábtól kezdve a: 1-4, 1-6, 1-8, 1-10, 1-12. A menetszámok ugyanebbe a sorrendbe: 10, 11, 20, 22, 22 menet. 3szálas a főfázis( tehát egyszerre 3 huzallal tekercselik,szerintem mert így az elektromos terhelés eloszlik 3 felé, és nem kell annyira kinlódni vele a tekercsek berakásakor, mintha egyetlen, vastag szál lenne). Az adatlap szerint 2 szál átmérője 0,85mm, a harmadik 0,90. Ez vékonynak tűnik azoknak, akik még nem tekercseltek ilyen típust, de akinek nincs elég gyakorlata az így is eléggé megszenved vele.Mát csak azért is, mert vannak olyan hornyok, amelyekben a segédfázistekercsekből is jut. A segédfázisnál a horonylépés: 1-8, 1-10, 1-12. A menetszámok: 50, 37, 41 menet.Itt most elgondolkodtam, hogy az adatlapomon ebbe a sorrendbe van, de ha 1-8-ba 50 menetet raknánk, az nem fog ráférni a főfázis 10 menetére. Szerintem elnyomhatták, és a helyes sorrend:37, 41, 50 menet. Ez utóbbi tekercsek 2 szál 0,48 mm átmérőjű huzallal vannak teketcselve. Mit még fontosnak tartok leírni, hogy a motorod eredetileg indítókondenzátoros volt, vagyis egy viszonylag nagy értékű (kb. 160 mikrofarados) kondi volt úgy sorbakötvea segédfázis-tekercseléssel, hogy csak addig záródjon a segédfázis-áramkör, amíg a moror nem veszi fel a fordulatszámot (pontosabban addig, amíg a főfázis-tekercselés áramfelvétele 12 amper felett van, ha lecsökken, akkor elenged a relé, és megszakítja a segédfázis-áramkört).Nagyon fontos, hogy véletlen se maradjon rajt folyamatosan ekkora kapacitás, mert külömben leég a segédfázis-tekercselés.Ha jól van megcsinálva, akkor pár másodpercen belül fel kell pörögnie.Szerintem a tekercselő valószínűleg a kondenzátort akarta kihagyni belőle, ezért tekercselte bifilárisan.De én úgy tanultam, hogy bifilárisan csak a segédfázist szabad tekercselni, mert a fordított menetek a többi ellen dolgozhatnak, ami segédfázis esetén jó, mert fáziseltolást csinál,ami kell az indításkor, hogy az állórészben kialakuljon a forgó mágneses mező. De a főfázisnál elég komoly a hátránya. A segédfázisnál csak addig folyik rajta áram amíg a motor fel nem veszi a fordulatszámot.
Az előzőről lemaradt: én már sok olyan motorral találkoztam, amelyekben 2db 4 lábas főfázis-tekercs volt, és 2db 2 lábas segédfázis-tekercs, és 24 hornyosak voltak.Nekem már az a "hagyományos". De nekem úgy dereng, hogy azok állandó üzemű kondenzátorosak voltak, de erre nem mernék megesküdni. És ez nagyon jelentős eltérés a segédfázis tekercselési adataiban. Elsősorban a huzal keresztmetszetében. Az IMI-nél máshogy rakják be az indítókondis motorokat, de valamikor kb. 8 éve én is számoltam át 5 lábasról 4 lábasra, de nekem jó lett. És berakni is könnyebb volt a tekercseket.
Akkor most, hogy is van? Hogyan lehet berakni a 24 hornyosba úgy a tekercseket, hogy 2-2 horony üresen marad és a teljesítmény is (a tekercselő szerint) ugyan az marad?
Melyik két horonyra gondolsz, hogy üresen marad? Mind tele lesz, nagyon is.
Igen, tele is lenne, ha én csináltam volna! De épp ezt mondom, hogy fele huzal sincs betekerve a 24 horonyba. Ezért nem akarja a teljesítményt leadni! Ebbe a motorba a főfázisnak 2 szál kb. 45-50-s huzal van bifillárisan tekerve 1-4, 1-8, 1-12-be. A segédfázis kb. 35-40-s huzal, 1 szállal 1-10, 1-12-be.
Így szerintem, még fele sincs a teljesítménye. Nem a 16 hornyos 1LE-s motornak vannak hasonló tekercs adatai?
Bevallom, csak egyetlen 16 hornyos motort tekercseltem eddig.Így nem sok 16 hornyos adatom van.Legtöbbet 24 és36 hornyosat csináltam. Előferdült még 48 (IMI GU950f7n-automata mosógép-motor), 18(pl.IMI centrifugál-szivattyúból a kicsi fajta,aminek az adatai egyeznek LV332k7e típussal),12( Bolgár vagy Spanyol? kenőlészivattyú esztergagépre) és dereng még egy 32hornyos amerikai kompresszor meg egy 6 hornyos bolgár kenőlé-szivattyú....Nem tudom miért ezekkel az adatokkal tekerte meg az emberke...1-6-ba nem is lép,meg 1-8-ba sem...szerintem IMI OZF90c-2N-be sose lesz erő, ha csak két szál 0,50-es huzallal van a főfázis soros kötéssel...De füst még lehet benne... Még azt tudom esetleg elképzelni, hogy ha a főfázis tekercseit párhuzamosan kötöd, de 1: a menetszámot nem tudom, így lehet, hogy a kegyelemdöfést adnánk meg a tekercselésnek, főleg, ha a főfázis van bifilárisan tekerve. 2: a kívánt teljesítményt akkor sem adná le. (Vagy ha mégis, akkor az hő formájában lenne )
Szerintem tekercseld meg te, ha már csináltál ilyet.Az adatokat már korábban megírtam.
Üdv!
Keresem az IMI MA 90 LB-4N 220voltos, i:10,4A, 1100Watt teljesítményű, 1420-as fordulatú ,IMI villanymotor adatlapját. Ha valaki tudna segíteni az nagyon jó lenne. üdv: pumpa
Az a helyzet, hogy az MA sorozatból nincs sok adatom, nekem az OZF és HZF sorozat döntő többsége van meg, illetve speciális IMI által gyártott motorok.(Meg EVIG-adatok). De ha meg tudod adni az állórész-vasmag hosszát és belső átmérőjét akkor lehet hogy találok. Biztosra nem merek ígérni, mert úgy tudom, hogy az MA sorozat már az utolsó sorozat, vagy az utolsók közül volt valamelyik, mielőtt megszűnt az IMI. Csak 8-10 MA-s adatom van, és zömében 380v-os 1420-as fordulatú, meg 220v-os 2840-es fordulatú. Szóval szerencséd van ha találok. De megkönnyíted a dolgom, ha tudsz megadni vasmag-hosszot belső átmérőt meg horonyszámot. Ezt az üzenetet megpróbáltam személyes üzenetként is elküldeni, de valamiért nem volt "küldés" gombom, ezért most fórumba kapod.Itt most van...
Privát üzenet ment!
Üdv.
SZIA!
adatlapom nincs, ilyen motorom van. -áramralés indítás in=33A üzemi áram 10A indító kondi 100-120uF. -Én átalakítottam feszültség relés indításra, és kapott egy 16µF -os üzemi kondit, igy 2-3 A-val csökkent az üzemi áramfelvétel, -Kapott egy motorvédőt is! -Belinkeltem egy indító relét, a forumból. -Az új relén, fel van van tüntetve In=33A -nagyon jó betonkeverőre, fűrészgépre, kompresszorra. -nagyobb az indító nyomatéka, mint egy mai üzemi kondis 1500w-os 50Uf-os kondival szerlet új motornak. -SAJNOS NEM TALÁLTAM ! a mai gyártású motorok között ilyen nagynyomatékú motort ! Nálam kompresszort hajt!
Szia!
Köszönöm a válaszodat , az indító kondenzátorra voltam kíváncsi és a tekercs huzalokra. Az én motoromba is pont ekkora indító relé van. Megnéztem belűről is a motort, 36 hornyos 1-6 lépésbe van tekerve a huzalt nem tudtam lemérni sajnos,az állórész vasmag belsőátmérője 81mm, a hossza 156mm. Nagyon érdekelne az átalakításod, nem értem mit értesz feszültség rellés indításon. Ha ezeket leírnád vagy megtudnánk beszélni Skypon nagyon jó lenne. Üdv: pumpa
Nem tudok privát üzenetet küldeni, mert mikor rákattintok, akkor az az ablak, amelyben írnám az üzenetet kicsi lesz, és nem lehet nagyítani, se csúszka nincs benne, hogy "lecsorogjak", Így nincs küldés gombom se, csak akkor, ha fórumba írok. Csak olvasni tudom amit privátba írsz, de nem tudok válaszolni rá.Meg tudom írni a válasz üzenetet, de nincs "küldés" gombom a privát üzenet írásakor, így nem tudom elküldeni. Írd meg a Skype címedet, meg egy pár szót, hogy tudjam ki vagy, és felveszlek, aztán megbeszélhetjük az adatokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |