Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Tisztázni kellene 1-2 dolgot. kp. zár motorokat szereltél be az első 2 ajtóba 5 vezetékest a hátsókba 2 vezetékest vezérlővet távirányítással, vagy kulccsal működtetthetőt?
Tud valaki olyasmiről, hogy autóba (járműbe) való automatabiztosíték? Olyan kellene, mint a házban a kismegszakító, csak egyenáramra, meg lehetőleg kisebb méretben.
Fordokban használtak(nak?) ilyt az ablaktörlöhöz. A normál késes biztositék mérete, ugyanugy beilleszthetö annak a helyére, Fordban is a rendes biztitáblában van a többi normál bizti között.Ha kiold, pár mp után magátol kattan vissza.
Ezenkivül régi ruszki technikákban volt ilyen hökioldos bizti, azt viszont kioldás után meg kellett nyomni, és ujra vezetett. (UAZ, régi Moszkvics, GAZ, KrAZ, stb.)
Még sosem kellett ilyet vennem, a Fordét talán autosboltban meg lehet rendelni, a ruszkit esetleg használtan lehetne beszerezni valahonnan.
Még egy eszembe jutott, a régi Ladák ablaktörlömotorjában is volt egy bimetálos biztositék, a fekete müanyag fedél alatt. De nem mindegyikben volt, csak most azt meg nem tudnám mondani, hogy a Bakonyt gyártották-e ilyennel, vagy a ruszkit.
Mire használnád? Ha valamelyik körben zárlat van, akkor az okát kell megtalálni, szerintem a gyári megoldások nem véletlenül alakultak így.
Távirányítós központi zárat szereltem be,az bal első ajtóba 5 vezetékest a többi háromba 2 vezetékes a motor.
Vagy te nyomod meg tudtodon kivül a nyitogombot, vagy véletlenül a szomszéd távirányitoja is müködteti. Probálgasd a tiéddel a közelben állo autokat kinyitni, talán meglesz, ki nyitogatja az autodat.
Nem nekem kell, tőlem is csak kérdezték, de egyébként két okból: egyrészt ne kelljen cserélni, elég legyen visszakapcsolni javítás után, mert mezőgazdasági gépeknél, kapcsolható eszközöknél viszonylag sűrűn előfordul, hogy valami meghibásodik, beázik, becsípődik, stb. A másik, hogy olyan valami kellene, ami a rezgéstől sem esik ki könnyen, és az egyszerű olvadóbiztosító a mostani ócska tartókban képes magától kiesni.
Akkor neked a ruszki kellene.
1. Az nem kapcsol vissza, zárlatnál jobb is igy ,mert különben állandoan ki-be kattog. 2.Ahogy a régi(!) ruszki technikáknál megszokhattuk, atombiztos. Csavaros csatlakozások, stb..
Akkor a bal első ajtónál lehet beállítási hiba. A k.p. zár rudazatát kell egy kicsit módosítani, hogy a motorban lévő kapcsoló érintkezői az ajtózár rudazatához pontosabban illeszkedjenek. A "nyit" és "zár" egyforma elmozdulásra történjen, mert lehet hogy a "nyit"- hoz van közelebb a beállítás. Nem tudom, hogy érthető volt-e, ha nem, akkor mivel egy városban lakunk nézz be hozzám, ha gondolod.
Helló!
Ilyet lehet kapni, de ezt sem a szárazföldi közlekedésbe építik be.Bővebben: Link
Trakrtoroknál, nagyobb fűnyítóknál én általában késes biztosítékot használok olyan tartóban, amiket egymásba lehet pattintani és zártak. Ezek rázódásra sem hullanak szét. És mindenképpen a kötegeket karban illik tartani: újrabandázsolni és rögzíteni időnként, ha szükséges. A bimetálos biztik jók, ha mindenképpen ragaszkodik hozzá a kérdeződ, de én a "zárlatmenttességre" törekednék elsősorban a lehetőségekhez képest.
A normális árat szorozd meg tízzel, akkor megkapod ugyanazt hajós boltban... 48500Ft egy hangyányit sok érte, ennyiért vehet néhány marék biztosítékot. De azért kösz az igyekezetet
Azt hittem azt akarod mondani, hogy ha ilyet akarsz venni, szóljak Neked, hogy a körzeti orvos még nem látott ma.
Köszönöm a válaszod,megfogom nézni mert elég nehezen lehetett annál az ajtónál a rudazatot megcsinálni,gondolom azért csinálja csak néha mert van amikor jól beáll a rudazat valamikor kicsit másképp áll be.
Nem tudom, segít-e valamit, de az Ikarus gyár is többnyire ezeket a csere-mentes biztosítékokat építette a buszokba, normál késes kivitelben. Kioldás után, a közepén a kis pöcköt vissza kell nyomni, és megint jó. Csak feltételezem, hogy hazai gyártmány... Van is itthon egy példány belőle, ereklye gyanánt, de sajnos nem találom. :hide:
Észrevettem a hibát,egy bevásárlóközpontnál épp megálltunk lezártam a kocsit egy másik kocsiban is épp lezárták ésaz eyém kinyílt,leheséges az hogy az vezérelje,a másik kérdésem meg hogy lehet az a baj hogy a rádió pozitív száljára van bekötve és azon keresztül felvesz valami jelet és aért nyitja ki.Melyik pontra volna érdemes rákötni a pozitívnál?
1. lehet
2. nem lehet. Bármilyen stabil, állando pluszra rá lehet kötni, attol nem nyithat hat ki, ha a rádiotol loptál neki áramot.
Viszont ott indítózásnál általában megszűnik a tápfesz. Ez nem okozhat hibát a zár tekintetében?
Indítózáskor lehet, de akkor már úgyis benne ül vagy a tulaj, vagy a tolvaj, szóval akkor már szerintem mindegy. De szerintem nem szűnik meg indítózáskor sem, mert akkor a rádió elveszítené a beállításokat...
Csak gondoltam, hogy a pillanatnyi kimaradás valami hibát generál. De akkor nem valószínű.
A rádióknak van egy külön, kifejezetten a memóriához való tápellátása is.
Miért szünne meg? A 30-ason állando áram van. Ha megszünne, minden inditás után programozhatnád ujra a rádiot.
Az inditáskori pillanatnyi kimaradást 2 dolog idézheti elö:
- A rádio másik pozitiv tápja, ami a gyujtáskapcsolotol jön, inditási állásban megszünik - vagy egyszerüen csak olyan sok áramot harap az indito, hogy a tápfesz lecsökken az alá a határérték alá, ahol még üzemel a rádio.
Az első eset áll fenn azoknál a kocsiknál, amelyeknél ilyet tapasztaltam.
A második is létezö dolog, olyannyira, hogy hideg téli reggeleken, pláne ha kicsit fáradtabb az aksim, az enyémben már az izzitás alatt ki-kikapcsol.
[OFF]Erre mondják, hogy a cipész cipője... :hide:
Az nem gond, hogy a rádiótól vetted a tápot. Viszont, ha bebizonyosodott, hogy egy idegen távirányító működtette, akkor érdemes lenne egy legolcsóbb ugrókódos riasztóval kicserélni a kp. vezérlőt, még ha nem is használod ki a riasztó funkciót, csak kp. zárásra. Kb 6-7 eFt-ért hozzá lehet jutni.
Köszi a választ,nekem egy thunder ccl22es központizár szett van a kocsiban,tudsz ajánlani valami honlapot ahol lehet ehhez találni másik vezérlő egységet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |