Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
A következő kérdéssel fordulok hozzátok. Szeretném megcsinálni egy motorkerékpár hátsó világitását nagy fényerejü leddel , ami most egy 21/5W os izzoval müködik. Szóval olyan kapcsolást keresek igazán ami a ledet félfénnyel vezérelné és amikor fékezek akkor rá adja a teljes feszültséget és akkor teljes fénnyel világitana ha valaki tudna nekem ilyen megoldást az jó volna kerestem itt de nem igazán talátam rá megoldást.
Hali!
Hátra kell húznod még egy szálat.. Ami a gyújtáskapcsolóból jön.. Ugye a ledekhez előtét ellenállás kell.. Kevesebb áramot hagysz neki ezen a szálon ide jön megfelelő ellenállás.. Amikor lenyomod a fékpedált ott is egy ellenállás de ott úgy van kiszámítva az értéke hogy nagyobb árammal tudjon működni.. Üdv!
Rajzoltam neked egy kapcsolást.
Egy LM317-el felépített áramgenerátor ami a féklámpakapcsoló megnyomására megváltoztatja a szabályzóellenállást és ezzel nagyobb áramot kap a LED >> fényesebben nyomja majd.
Helló!
Szerintem a legegyszerübb egy relével megoldani ha neked is úgy van, hogy 1 vezeték test, 1 a helyzetjelző +12V, 1 a fék +12V. Csináltam egy kapcsolást nézd meg ezzel. Az ellenálásokat majd ki kell számolnod, hogy milyen erős legyen ha fékezel vagy ha nem
Nekem egy Suzukim van (tudom ez nem a reklám helye). Én úgy oldottam meg, hogy ha bekapcsolom a lámpát, akkor 6 LED világít, ha fékezek is, akkor még plusz 9.
Tisztelt szaktársak!
Nem tartom igazán jó ötletnek a féklámpák átalakítást, még akkor sem, ha ez most divat, vagy jól néz ki. A járművek, ha közúton közlekednek, meg kell feleljenek a rájuk vonatkozó hatósági műszaki előírásoknak (6/1990. KöHÉM sz. rend.) A járművekre szerelt világítő és jelző berendelések csak gyári minősített termékek lehetnek!!! Még akkor sem alakíthatők át, ha egyébbként a LED-es lámpák a láthatósági és szín paramétereknek megfelelnek. Mivel a lámpék elsődleges forgalombiztonsági berendezésnek számítanak közúti ellenőrzés, vagy hatósági vizsga alaklmával biztos a lebukás (rossz esetben rendszámtábla bevonás). Megoldásként szóba jöhet: 1. Meg kell várni, míg a kereskedelemben megjelennek pl. tuning üzletekben a minősített LED-es lámpák. 2. Lehetőség van a lámpatesek átalakítására is, de ebben az esetben arra feljogosított intézetben be kell vizsgáltatni (ennek díja néhány 10e FT.-ből biztosan nem jön ki). Üdv!
Szia !Nem rég (20euró) vettem a louisban led-es hátsólámpát mert most hoztam be kintről motort, de se a régi(1992yamahavirago) indexekben sem a hátsólámpában nem volt "e" jelzés igy a kpm belém kötött, szívesen küldök egy képet, ha adsz email címet.
Az a dolognak a szépséghibája az eredeti lámpa nagyobb volt, így a csavar helyek nem passzoltak, egy lemezt tettünk alá.Üdv Laci lesliexy59@freemail.hu
Szia
Én vettem egy gyári ledes égőt tehát simán be lehet tenni az eredeti helyére de sajna nem fér el benne mivel nagyobb a feje mint egy átlagos izzóé. Szóval ebben a gyári lámpában van egy kis panel ami tele van elekrtonikával és én ilyet szeretnék épiteni nem pedig relés megoldásokat mert szerintem ez nem szép megoldás és nem hiszem hogy szeretném ha mozgó alkatrész lenne benne. Szóval én olyan elekrtonikát keresek amihez nem kell sem plusz szál és semmi egyéb hanem a kiépitett lámpa helyére tudnám kötni. Egyébként egy Honda CBF 600 S ről lenne szó..
Ez egy lehetséges megoldás. A fék fényereje nagyobb legyen, mint a helyzetjelző fényereje, akkor van esélyed a bevizsgáláson.
Ha ilyen lámpád lesz minősítés nélkül és neked megy valaki, az biztos, hogy te leszel a hibás. Csak az a baj, hogy magaddal vihetsz ártatlant. Én nem csinálok ilyent, hiszen az életem múlik rajta. Engem hazavárnak és még szükségem van a veséimre is.
Szia
Köszi a kedves sorokat csak gratulálni tudok neked !! Tudod ha az emberiség így állt volna a fejlődéshez akkor még a fán ugrálnánk !! Szóval én is tisztában vagyok azzal hogy a fék fényereje nagyobb a helyzetjelzőnél . Akkor vissza kérdezek azok a gyártók akik ilyen lámpatesteket csinálnak külömböző mühelyekben azok szabályosak? A válasz igen azok mert be vannak vizsgáltatva szerinted ? szerintem meg ilyen kitéttel nincsen a kreszben hogy milyen fényforást lehet használni csak a szinek vannak meghatározva de okosits ki ha tévednék . Nem tudom te mikori születésü vagy volt idő amikor tiltották a pótfáklámpa használatát ma majdhogy nem kötelező kellék lett az autókban . Szóval akkor miről is beszélünk . És kérdem én ha veszel egy hivatalos boltban egy ilyen ledes izzót kapsz hozzá minöségi tanusitványt is??? Szóval ha lehet csak a támával foglalkozzunk és ne a kioktatással mert nem ez volt a kérdés.......
Szia!
Jogszabály szerint a féklámpának 3-4szer erősebb fényt kell adni a helyzetjelzőhöz képest.Ezt egyrészt az izzók teljesítményével (21/5W!),másrészt a lámpa belső tükröző felületével biztosítják.Ha LED-et használsz a tükröző felület nem érvényesül.A gyári LED-es helyzetjelzőkben általában 2db LED van áramgenerátorral meghajtva,ez biztosítja az egyenletes fényerőt 12-14,4V üzemi fesz. tartományban.Előtét ellenállás esetén ez a 2V körüli ingadozás jól látható fényerő ingadozást okoz,ami megtévesztő lehet másoknak.Ha mégis LED-et akarsz tegyél be 2db-ot helyzetjelzőnek és 8db.ot féklámpának(ha van hely a lámpában,ennek dupláját).Mindkét résznek készíts külön áramgenerátort s kösd az eredeti izzó helyére.
Szia
Van egy rossz hírem a kresz csak is a lámpa színét és láthatóságát határozza meg !!! Hogy az éppen izzó vagy petroleum lámpa vagy gyertya vagy led szerintem mindegy ....szín és láthatóság de javits ki ha tévedek ilyet sehol nem találtam hogy a fényforrást meghatároznák hogy az mi adhatja ....de mondom javits ki ha tévedek és jó volna ha valamiféle paragrafust is belinkelnél és ne csak a szád járjon ... Idézet: „Szóval ha lehet csak a támával foglalkozzunk és ne a kioktatással” Ugyanez rád is igaz, főleg úgy, hogy egy valójában szelíd, de jogos figyelmeztetésre ennyire ráugrottál. Mindig az ilyenekből születnek a semmirevaló adok-kapok hozzászólások, miért nem lehet egyszerűen figyelmen kívül hagyni azt, ami nem tetszik, és nem tartozik a témához?
Csak szólok, hogy a fék és a helyzetjelző között nem fél fényerő a különbség. Hanem több mint 4x -esnek kell lennie a féknek. Ezért 21/5W és nem 20/5, vagy 10/5.
Ja látom, ezt már írták korábban. De valóban a lámpáknak bevizsgált típusoknak kell lennie. Ezért kell bele az E jel. Namost ezt nyilván nem kókány utólagos ledes izzókkal vizsgálták be. Innentől kezdve ha te kicseréled, már tuti nem felel meg a bevizsgált lámpa értékeinek. Az hogy ezzel gyak. nem foglalkozik senki és átcsusszan a vizsgán, az egy másik dolog. Pont ugyanez a gond az utólagos xenon szettekkel. Vakít, meg összevissza világít mind, mert nem arra a fényforrásra lett tervezve a lámpa. Nekem is volt ismerősom aki skodába tákolt ledeket hátra, csakhogy nem volt elég a fényerő. Ide nem olcsó ledek kellenek. Szóval nem lehetetlen megcsinálni, de nem biztos hogy megéri a macerát.
Születési dátumom a nick-emben. Amikor vizsgáztam, talán már kellett a biztonsági öv, de még 60 km/h volt a sebességhatár településen belül.
Az, hogy egy áramkör működőképes, még nem jelenti azt, hogy használható. Szóval a szabványokat, a játékszabályokat vérrel írják. Amikor történik egy baleset megvizsgálják mi okozta és hogyan lehet kiküszöbölni. Azért csinálják, hogy kevesebb legyen a baleset. Természetesen a szabványok is változnak. Ma menő dolog anarchistának lenni, a műszaki, orvosi tudományt, a szabványokat, szabályokat megkérdőjelezni. Ha úgy gondolod, a közlekedés veszélytelen, hallgass meg egy híreket: biztosan lesz benne közlekedési balesetről hír. Az életed és szeretteid valamint ártatlanok élete a tét. Valóban rábízod egy magad gyártotta, minőségellenőrzésen át nem esett áramkörre? Csak hogy elmondhasd: nekem LED-es lámpám van. Akár hiszed, akár nem: saját magadtól akarlak megvédeni.
Íme, a kért paragrafusok:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről. A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 37. § (4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. 65. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott féklámpát szabad felszerelni Utóirat : Az első generációs pótfélámpákat annak idején nem ok nélkűl tiltották be. Csak akkor terjedhettek el( gyárilag is ) amikor a kiküszöbölték a hibáikat. Saját életével mindenki azt tesz, amit akar, de a máséval nem! üdv.
Én a saját autómon már megoldottam ezt.(Édesapám segítségével, ő az elektro szakember)
Oldalanként 110db magas fényerejű piros led van beépítve. Lényegében 4-esével előtét ellenállással együtt párhuzamosan vannak kötve. 5 sorban. Ebből fél fényerővel világít, 3 sor amikor a helyzet jelző világít, és teljes fényerővel az összes sor, mikor a fékre lépek. Semmilyen vezetéket nem húztam be pluszba. A helyzetjelző soraira menő +12V vezetékébe egy ellenállás van betéve, így kisebb fénnyel világít. Amikor a féket nyomom akkor az ellenállást kikerülve teljes fénnyel világít az összes sor. Így minden komolyabb vezérlő elektronika kiesik. Megj: a KRESZ-ben a féklámpa színe és a fény ereje van meghatározva. Nappali és éjszakai külső fényben. Nem az izzó típusa. (Amúgy ha törik a lámpa, nagy valószínűséggel a nem sérült részeken a nyáklap miatt tovább világít ekkor is, a sima izzó eldurran.) Led lámpa
ELÖSZÖR IS BOCSÁNATOT KÉREK MINDENKITŐL !
Ha esetleg valakit megbántottam nem szándékosan tettem . De én itt jóhiszemüen feltettem egy kérdést és mindjárt leharapják a fejemet .....Hát nem tudom erre mit tudnék lépni talán megpróbálok egy külföldi forumban ott talán még segitenek és nem kioktatnak . Ezennel én a támát lezárom többet nem szolok hozzá ha a rendszergazda gondolja törölje ezt a forum témát .
Lehet, hogy külföldi fórumokon megkapod a segitséget, de itt sem a fejedet akarták leharapni, hanem tudatositani azt, hogy vannak előirások amiket be kell tartani.
De ez a legjobb mondat az egész topicból: Idézet: „Saját életével mindenki azt tesz, amit akar, de a máséval nem!”
Az E betüs jelet nem a kresz alapján kapja meg egy lámpa. Annál picit komplexebb feltételeknek kell megfelelnie. Ha építetek valamit, akkor legalább annyit tegyetek meg, hogy összehasonlítjátok a másik oldali izzós világítással minden oldalról, minden szögből. Lehetőleg ugyanúgy világítson, akkor talán nem lesz baj. Bár szabályos se lesz ettől. Vigyázzunk egymásra.
Idézet: „37. § (4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.” Ezek nem haladnak a korral vagy mi? A gyári LEDes lámpákkal mi van? De úgytudom, hogy kis hazánkba csak valami hülye szabály miatt nem lehet elöl gyárilag LEDes első fényszóróval ellátott autót használni közúton... Most ennyire tesznek rá? Vagy valakinek jobb ettől?
banyaiakos
Igen. Ennyire tesznek rá. A magyar szabályok rettentően "tuning" ellenesek. Lásd, nálunk évekig nem lehetett pótféklámpa, ma meg már széria tartozék. De, hogy érdekeset is mondjak. A hátsó szélvédő azért nem lehet sötétíteni, mert a jogszabály azon az elven van, hogy a hátul haladó lássa az előtte lévő mozgását, és tudjon reagálni már arra. A MAI ÚJ autók szélvédője, karosszéria kialakítása, fejtámlás, nagy ülései miatt, már nem teljesítik ezt a követelményt. Mennyire van értelme akkor ennek a törvénynek? Ugyan akkor büntethetnek érte. stb... bocsi...(már ez sem ide tartozik.)
Igen, jogos!
Azt hozzá kell tenni, hogy bár jobban világít mint a sima 21Wos izzó, de szándékosan a lámpa búra mögé van helyezve a ledes panel. Az oka, hogy a prizma és a búra fel fogja a szúrófényt. Másod sorban, lekértem, hogy a hátsó fék és helyzetjelző lámpáknak, időjárási körülményektől függően, hogyan / milyen távolról kell látszaniuk. Ennek megfelelően lett beállítva a lámpa. (lekopogom: Sok rendőr jött már mögöttem, és volt hogy megállítottak(nem ezért) de még nem szóltak eme átalakítás miatt. Inkább meg kérdezték miként készült. Én a fent leírtakat, részleteket, okokat elmondva, értelmes tuningolónak lettem mondva, aki nem csak berak valamit, hanem próbálja a törvényeket szem előtt tartani.) Megjegyzés: A mai széria autókon látható gyári led lámpák 80% sokkal zavaróbb, mert magasságuk, kialakításuk szúró fényt közvetlen a szemedbe tolja. És a búra, ami sima átlátszó prizma mentes 2mm vastag műanyag, semmit nem torzít a fényen. (nem beszélve a kristály lámpákról) Az 1000 szer baleset veszélyesebb. Egy ilyen féklámpás autó mögött inkább hagyok akkora helyet, hogy valaki besoroljon elém, már volt, hogy foltokat láttam percekig. De persze őt nem büntethetik, mert gyári. Idézet: „Ennek megfelelően lett beállítva a lámpa.” Ha ez valóban igaz, akkor ez lehetne egy követendő példa... ha már mindenáron a tuningnál maradunk.
Igen.
Van pár átalakítás az autómon, és szeretem is "tuningolni", de két dolgot nem szabad elfelejteni. 1., Azt ami nekem zavaró, az másnak is az lehet. 2., Az ami engem nem zavar, az még zavarhat másokat. Sajnos elavult a jogszabály rendszer, és igazából nem mindig az ésszerűség, hanem az irigység vezérli a jogalkotókat, vagy a szűklátókörűség. Én mai napig nem tudom, hogyan lehet összetéveszteni egy kék, zöld piros, fehér neont a kocsi alatt, egy villogó kék-piros megkülönböztető fénnyel. Én inkább elvenném annak a jogosítványát aki összekeveri. De ez magán vélemény.
Ha jól tudom, akkor valami olyan van a jogszabályokban, (a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát), hogy W-ban adják meg az izzó teljesitményét.
Ami ugye egy kicsit elavult szabály, mert pl. LED-ből 1db 5W-os simán kiégeti a mögöttünk haladó szemét, de a LED ellenzők utána nézhetnek a Xenon kontra hagyományos izzók témának is, de, hogy nem menjünk ilyen messzire szerintem, ha valaki a sima hagyományos izzót cseréli halogénre, már az sem stimmel. Átkellene variálni a jogszabályt, hogy fényerőben szabja meg a használható "izzó" erejét és ne watt-ban! Másik meg ez az "E" jelzés dolog. Szerintem inkább a lámpatestre vonatkozik és nem a benne használt izzóra. Konkrétan arra gondolok, hogy példánál maradva, a hátsó lámpánál a lámpa burkolata annyira szétszórja a fényt, hogy a mögöttünk haladót, ne vakitsa. Tapasztalatom szerint a "E" jelzésű búra mögé beszerelt pirosLEDek valóban nem kápráztatják az ember szemét. Viszont ezt a "Oldalanként 110db magas fényerejű piros led van beépítve." nagyon dúrvának tartom! Nem egy LEDes hátsólámpát csináltam már, de már 5db is bőven világit annyit,mint az eredeti! 110db, teljes fényerővel már simám megvakítja a mögöttünk haladót.
kkrisz75!
A hátsó szélvédőt akár teljesen átlátszatlanná is teheted éppúgy, mint a hátsó oldalsó üvegeket. A jogszabály megengedi, egyedül az elsőre van megadva együttes fényáteresztésnek ha jól emlékszem 95% az oldalsó elsőknek meg 85% (vagy valahol e körül az érték körül, de a lényeg az együttes szón van, azaz a magyar műbizonylatos fóliával együtt az üvegé nem lehet kisebb). De ez eltér a témától, csak jobbnak láttam helyesbíteni.
Az hogy magasfényű az ugye nem mérőszám. Lehet hogy abból a fajtából 110 kellett. Reméljük nem valami brutál CREE led volt
kkrisz: az hogy a kocsi alatt nem lehet "neon" az lehet hogy nem logikus, de igazuk van mert az ilyen hülyegyerek tuning izléstelen. Csakúgy mint a fehér "lexus" lámpák. Ehh ezek még a gyári változatban is bazári kínainak néznek ki.
Én speciel magasfényű piros CREE (12000 mcd) huzallábasokat használok (40Ft+Áfa/db).
Ezekből 5db több, mint elég hátsó világitásnak! Ilyenekből (2X)110db-ot szerintem is büntetheti már a rendőr. Pont ma szereltem be egy (kinai) elektronyos biciglibe, mert az eredeti izzója 56V 21/5W-os volt és sehol sem lehet ilyet kapni. Eredetileg piros (56V-os) izzó volt benne, fehér foncsor, fehér búra. Most 5db piros CREE huzallábas (nem power LED!) és mivel nem piros "E" burája van, így megfelelő szögből 20-30 méterről is igen erős fénye van nappal is. (vakít) Előre 4db 24000 mcd-s (70Ft + Áfa) "fehér"et raktam neki, az eredeti 10W-os izzó helyet, de így is meglepte, mennyire világit az eredetihez képest. (nem tudom mit szólna, ha beraktam volna neki 20-30 darbot a 4db helyett, de így is nagy előrelépés, mert eddíg világitás nélkül járkált, mivel 56V-os izzót nem tud venni. ) Már csak azt nem értem, hogy elektromos biciglibe alapból, miért nem ilyen energiatakarékos világitást raknak?? Nem egy akkora összeg, és a 56V/10W izzó drágább is meg nem is világit annyit, mint a 4 vagy akár 10db CREE LED és az akku és tovább bírja. |
Bejelentkezés
Hirdetés |