Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   19 / 198
(#) Dayday válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Isten ments a szamitogepem tapjara kossemfeltem..tul draga volt..Ugy akarom hogy kulon tap minden a szamitogepnek annyi koze lenne az egeszhez hogy a jack be a hangkartyaba
(#) emmzolee válasza Dayday hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Hát akkor zsír, mert nekem is megy külön tápról a cucc.
(#) Dayday válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
akkor nem kell bele piszkalni semmit ha kulon taprol megy a cucc?...itt fejjeb olvastam hogy ezt meg azt kell cisnalni
(#) emmzolee válasza Dayday hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
nem kell semmit csinálni, csak be kell kötni. Legfeljebb egy csatoló kondi kell s hangkártya, és a végfok közé.
(#) Dayday válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
es ha pl nem kotok csatoló kondi-t? tortenik valami?
(#) emmzolee válasza Dayday hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Nem ismerem a kapcsolástechnikáját az erősítődnek. Van olyan erősítő, amibe ha nem teszel csatoló kondit, akkor ha az előtte lévő fokozatnak van egyenfesz kibocsátása, akkor aszimetrikusan fogod terhelni a végfokot, és a kivezérelhetősége is csökken.
Rakd össze, és próbáld ki. Úgy venni észre, hogy amikor bekapcsolod a végfokot, akkor 0 jel a hangkártyádról a bemenetre, és a hangszóród mégis kimozdul az egyik irányba valamennyit, és ott is marad.

Milyen erősítő lesz rátéve? Csak hogy megelőzzünk egy csomó fölösleges kört
(#) Dayday válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Az erosito neve: Mac Audio MPX 2500
(#) emmzolee válasza Dayday hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Nyugodtan rákötheted nem lesz semmi gond.
(#) Dayday válasza emmzolee hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
koszonom nagyon szepen mindenkinek a segitseget...mostmar minden rendben van
(#) Moderátor hozzászólása Nov 1, 2009
 
Uraim, hölgyeim!
Az intelligens ember a mondatot nagybetűvel kezdi (figyel a helyesírásra), a többieknek meg kötelező.
Kéretik figyelni erre is. Ne menjünk már egy bizonyos szint alá.
Megértéseteket köszönöm!
(#) vargaba hozzászólása Nov 15, 2009 /
 
Üdv!

Bocsi, ha hülyeségeket kérdezek, de abszolút kezdő vagyok... 1-2 villogón kívül nem építettem még semmit.

Szeretnék építeni egy autóba való erősítőt. Rábukkantam erre az ügyes kis cuccra. Itt 2x55 wattnak írja, de máshol néztem szinte teljesen ugyan ilyen erősítőt (csak annyi volt a különbség, hoyg az egy csatornás volt) és ott meg 70 wattnak írja, valamint a boltokban is 70 wattos végfokozat IC-ként árulják....
Ez most akkor a max teljesítménye lenne és valóban csak 55 wattot tud stabilan?
Mellesleg, ha én ezt megépítem, akkor direktben az autó akkujára kössem, vagy kell még valami pluszban?
Azt szeretném még tudni, hogy lehet-e ebből nagyobb teljesítményt kihozni(ha lehet akkor azt is, hogy hogyan)?
És végül - bár ezzel kellett volna kezdeni- érdemes-e megépíteni? Remélem nem csak egy jó drága zajgenerátorom lesz, ha megépítem...

Előre is köszönöm a válaszokat és legyetek türelemmel, lesznek még hülye kérdéseim
(#) Doncso válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Bocsi, nekem nem hozza be a linket, azt irja bejelentett támadó webhely. inkább ird le az IC tipusát, gondolom valamilyan TDA lesz.
Üdv.
(#) EcoPityu válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Szia, Linkeld máshonnan, vagy másold ki, mert veszélyes lapnak minősíti a Mozzilla, nem sokan fognak rákattintani...
(#) EcoPityu válasza Doncso hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Szerintem tuti az a fesznövelő kondis TDA-s vacak lesz...
(#) emmzolee válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Nálam nem jön be a linked, mert fertőzőtt oldalt jelez a vírusirtóm.


Írd be, hogy mi az az erősítő, vagy tegyél föl képet a kapcsolásról, vagy valami, mert így nem tudni miről van szó.

Ha 70W-os, akkor biztos kell hozzá kapcsolóüzemű táp is. Az viszont nehéz dió lesz ha nem csináltál komolyabb dolgokat eddig. kezdj el művelődni a témában.

Én is most tervezek egy 2X85W-os erősítőt építeni, de szerintem sose leszek kész vele, mert mindig elkalandozok másfelé. Na majd ha sok időm lesz
(#) emmzolee válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
fesznövelős? ? Tápáram vezérelt?

Vagy az mi? Mert akkor nem vágom.
(#) Doncso válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Igen szerintem is, annyira sajnálom ilyenkor elvenni az ifju titánok kedvét és elmagyarázni, hogy az az 55W nem lesz sosem 55W sin amire ők apellálnak, ez egy hálátlan dolog, amit a gyártó szemétsége, dehát fogyasztók vagyunk, azt esszük amit elénk tesznek.
(#) EcoPityu válasza emmzolee hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Nem tápáram vezérelt! Az csak FET-es végfokban elviselhető! Valóban 2 plusz elkó van, és az IC-n belül tápfeszt növel, valami PHILLIPS TDA xx62 tán, a számára nem emlékszem, kint megvan az adatlapja, de én már ki nem teszem a lábam a házból...Brrr hüsi van!
Egyébként egy nagy kamu az egész, egy srác megépítette, kölcsönadta bemérni, 12v-ról annyit emel, hogy 30w-ot tud, távol az az 55w!

Egyszer tán itt már levezettem, hogy 14,4v-ról miért max 25w /10% THD.
(#) vargaba hozzászólása Nov 15, 2009 /
 
az oldal egyáltalán nem veszélyes, hacsak nem fájdalmasan nagy hülyeség van ott leírva
itt az oldal "tartalma":

2x55W-os autóerősítő Philips TDA1562-es IC-vel

Autóba tervezett erosítőnél a legnagyobb problemát az alacsony tapfeszültség okozza. A 12V-os akkumlátorfeszültség még hidkapcsolású erösítővel is csak meglehetősen csekély kimenőteljesítményt tud biztosítani. Ennek áthidalására a gyári autóerősítőkben inverteres feszültségátalakitást használnak, melynek segítségével megemelik a tapfeszt a megfelelő szintre. Sajnos az inverter egyben zavarforrás is, és bonyolultabbá teszi az erősitő kapcsolását. További problema a házi készitésnél az inverterben alkalmazott ferritmagos transzformator vasmagjának beszerzése, és annak korrekt méretezése.

Az itt bemutatott kapcsolás a Philips TDA1562Q IC-jével készült. A Philips mérnökei más oldalrol közelítették meg a problémát, és megoldásnak ezt a H-osztélyunak nevezet tokot tervezték. A tok ugynevezett "Supply lift" áramkört tartalmaz, melynek segítségével a kimeneti feszültségcsúcsoknál a szükséges többletfeszültséget a tokhoz kapcsolt két darab nagykapacitású kondenzátor biztosítja.


A TDA1562 jellemző adatai:

Tápfeszültség 8..18 V
Bemeneti impedancia 150 kOhm
Kimeneti impedancia 4..8 Ohm
Sávszélesség 20...20000 Hz
Kimenőteljesitmény 55 W (THD = 0.5%)
70 W (THD = 10%)
Max. disszipált teljesítmény 60 W
Erősítés fix 26 dB
Bemeneti érzékenység (Zout = 4 Ohm, Pki= 55 W) 750 mVeff
Beépitett védelmek hömegfutás, rövidzár, koppanás
Egyéb diagnosztika kimenet (hő és rovidzár védelem, nincs terhelés, THD>10%)


A tokokat szigetelve szereljuk a hűtőbordára. A hűtőfelület legyen legalább 2000 cm2 felületü (a két tokra együtt). Ha ventilatort is használunk, akkor ennek fele is elegendő.
csatolom a kapcsolási rajzot meg egy képet is a cuccról

erről lenne szó. Remélem jó valamire. Mivel nem olcsó a megépítése, ezért előbb tájékozódni szeretnék! Minden hasznos tanácsot szívesen fogadok!

(#) EcoPityu válasza emmzolee hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Csak a két szép szemetekért, meg azért, hogy idebenn se legyen hüsi, csak kimentem a műhelybe... Alig találtam el odáig, olyan köd van, nem csak hüsi! Behoztam a fát,/farakás a műhely mellett/ tehát FA IN, hahaha... (hülyegyerek)

Nos megnéztem, a TDA 1562Q ról van szó, a "Q" betű a Qva nagy átverés betűjele...
(#) EcoPityu válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Há' mondom...
(#) Doncso válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Tehát akkor ez lenne a tökéletes erősítő amit vártunk?
Na látod ez az amiről EcoPityu is írt, a nagy kamu.
Gondol bele a jellemzőkbe, 20Hz-en 55Wsinus teljesítmény 0,5% mellett 12V-on? Eh.

Elmesélek egy nagy titkot.

Külön külön helyesek az adatok, de egyszerre nem, hogy ez mit jelent? Azt jelenti, hogy a gyártó a mérési eredmény körülményeit vagy csak részben, vagy jól elrejtve netán sehogy sem közli az adatlapban.
Általában 2 ohmos műterheléssel végzik a teszteket, és 1kHz-es mérőjellel, igen így lehet hogy kiböffent szerencsétlen TDA magából 55W-ot de azt 20Hz-en már nem biztos, pláne nem hangfrekvenciás jellel 4ohmon, tehát ugrott az egyik adat a másik árán, ugyanez van a torzitásnál is, stb stb, azt irja hővédelem és rövidzár védelem, koppanásgátlás? Hohó, akkor ez a tönkretehetetlen erősítő, mégis láttunk már kinyiffanni TDA-t, akkor hogy is van ez? Hol van a túlvezérlés védelem, meg egyebek? Heh, ismét csalódnunk kell, nomeghát, az 55W az egy dolog, hogy 2ohmon 1kHz-es mérőjellel, de max tápfesz , azaz 18V on mért, vagy inkább kipréselt teljesítmény, ez autóba természetesen tovább csökenti a kimenő teljesítményt, a csökkent tápfesz miatt, A 20Hz-20Khz is frekiátvitel elképzelhető, de 20Hz-nél 5-10W nál többre ne számits . Nos ezek lennének a TDA jellemzői, ha kihagytam volna valamit, vagy valamely dolgot rosszul látnám, javítsatok ki.

Idézet:
„Mivel nem olcsó a megépítése, ezért előbb tájékozódni szeretnék! Minden hasznos tanácsot szívesen fogadok!”


Én azt tanácsolom felejtsd el, ez a "hátha kicsivel nagyot durrantunk" kategória ami sokszor csalódással végződik.
Üdv
(#) vargaba válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Esetleg tudnál javasolni valamit, ami viszonylag egyszerűen megépíthető és még ér is valamit? Jah és az ár sem lenne utolsó szempont.
(#) EcoPityu válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Igen...:
PC táp trafó, 2db IRFZ44, 1db TL494, 4db ellenállás, 4db BC tranyó, néhány kondi, néhány shottky dióda, és kész a táp 2x 30v-ra, amiről /persze több IRFZ44-el/ akár még 2x 100w-os erősítőt is elhajthatsz.
Nagyon okos kis "D" osztályú végfokok vannak már 2x25v-ra, amik hídban tudnak 170w-ot is.
Vagy építesz egy az előbb már felbüfögött tápáram vezérelt p.l. TDA2030+2db BD -s erősítőt 2x20v-ra, hídban 100W! (de tényleg)

Valahol itt kering a
Idézet:
„mire jó a PC táp”
irományom, abban a tápról mindent leírtam!
(#) Doncso válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Vagy ha nem ért annyira hozzá akkor 6-8k ért egész jó erősítőket árulnak a vaterán, még mindik okosabb megoldás mint egy TDA, azok mégis csak 2*24-36V ról járnak, és tranzisztorosak. Egy használhatóbb szintet megütnek.
(#) vargaba válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
nekem, mint kezdőnek ez így nem sokat mond Esetleg tudnál linkelni bővebb infót ezekről?
(#) EcoPityu válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Idézet:
„Jah és az ár sem lenne utolsó szempont.”


Első olcsó, és kiváló erősítőátalakításom, tuningom a DAEWOO DB23 volt!/Annó 10000HUF/
Végtranyák nagy BD-re, táptrafóra +2 menet mindkét ágban, Driver IC-re hűtőcsík, tápkondik nagyobbra, feszültségben is. Tápfesz 2x23V/terhelve 18V/ helyett 2x34-25V. És kijött belőle hídban 300W. Ja a biztit 30A-esre ám!

Nos, most vettem egy gyári állapotút 5000Ft-ért. Ennél olcsóbb semmi sem lesz!

(Amúgy a DB23 gyárilag is tud híd 4ohm-on 200W-ot, 14,4v ról, csak ezt sokan nem tudják...)
(#) EcoPityu válasza vargaba hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
(#) vargaba válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Elolvastam. Tetszik a leírás, érdekes és a képek is jók.
De (mint már mondtam) én szinte egyáltalán nem értek az elektronikához! Igazából én nem is tanulom és nem is tanultam ezt (leendő programozóként nem sok szükségem van rá).
Igazából nekem a célom az lenne, hogy amit bele teszek az autóba hangrendszert az saját építésű legyen. Adott a CD lejátszó ami 4 csatornás és elvileg 4x50 wattot tud, de ez csak rá van írva Szeretnék ehhez egy erősítőt építeni, amivel már jó kis hangtechnikám lenne a kocsiban. Nem vágyok a neves gyártók többszáz wattjára... Összességében egy autóba való erősítőt szeretnék építeni, minek 4 bementet tudok biztosítani és a kimeneteken jó lenne külön választani(valami hangváltóval) a magas, mély és közepes hangokat, valamint tudok hangszínt szabályozni.

Kicsit mesedélután, de nem tudom máshogy írni. Sajnálom, még a kezdőnél is kezdőbb vagyok. Ha megvan minden dokumentumom, akkor szépen össze forrasztom, de magamtól nem tok NYÁK-ot tervezni meg ilyenek... egyszer majd megtanulom
(#) emmzolee válasza vargaba hozzászólására (») Nov 16, 2009 / 1
 
Ha építeni akarsz, akkor ezt ajánlom neked.

http://www.audiosector.com/lm3875.shtml

Egyszerű, és jó hangú cucc. Alig kell hozzá egy pár alkatrész. Viszont 2X30V - 2X36V kell hozzá. Ez tényleg tud 56W-ot.

Építettek már ebből Hi-End erősítőt.

Viszont ehhez kell építeni az autóba egy kapcsolóüzemű tápot. Ja- és 8 ohmos a cucc.

Én múltkor összehajítottam egyet próbából, de még csak deszkamodellen teszteltem. Ott nagyon jó volt! 5Hz-148KHzi-g szép volt a négyszögjel. Ha érdekel, küldök nyáktervet is hozzá. A link amit küldtem, ott is van nyákterv, azt koppintottam le. Itt egy- két kép. Nézd meg, hogy milyen lett az enyém. Ehhez aztán nem kell nagyon vágni a szakmát.

Viszont a kapcsolóüzemű táp sokkal nehezebb lesz. Ha akarsz 50W valós teljesítményt, akkor elkerülhetetlen. Annak meg nincs sok értelme, hogy veszel egy kimustrált autohifis erősítőt, és kisöpröd a végfokot belőle, aztán abba beépítesz egy normális végfokot, mert azokban BOTRÁNYOS tápok vannak. Néha azon csodálkozok, hogy az még mitól működik, olyan sz***!
Következő: »»   19 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem