Fórum témák
» Több friss téma |
Okey! Köszönöm! :yes:
Olvsgatom a topicot ..
hat hogy nincs muszer megmerni ? Volt-mero ,stopper-ora es mered menyi ido alatt sul ki egy ellenalason. Csak kene egy jominosegu "etlon" kondi amihez hasonlitsad . Vagy egy szamitasi keplet a idoben fogyasztott aram fugvenyeben. "Ah" mint az akuknal , en igy tesztelem a kondikat es az akukat .
most nem kerdezem mire kell a 500 vagy 1000W egy
2 kobmeteres auto-belterbe . A zene tempo-ja ugy 150 BPM max. tehat a nagydob az kb maximum 0,4s kent johet ha minden negyedik(zenei)hangra van egy leutes .Enyi ido alatt kell a tapegysegnek magahoz terni.Ez House , Drm&Bass , eseteben. Ehez kene szamitani a tapegyseget .Mas zenenel mar nincs ez a problema mert a "dinamikussabb" csucsok ritkabban vannak. Hogy mi tortenik a 17m-es hullamhosszusagu 20Hz es hangal egy max .2m fosszu 2 kobmeteres terben ? ez egy erdekes kerdes Hany dB szukseges egy auto belsejeben? vagy nem a belsejebe kell ?, akkor meg a hangszorokat kifele kene szerelni .Szerintem a hasznalt hangszorok nagyon rossz hatasfokuk csak eszik a nagy "erot" es nem szolnak meg 1% -at se. Hangszorokat kell cserelni es nem az erositot novelni. Idézet: „A zene tempo-ja ugy 150 BPM max. tehat a nagydob az kb maximum 0,4s kent johet ha minden negyedik(zenei)hangra van egy leutes” És ha Hard Rockot hallgat? Amúgy azért kell 1000W, mert az autós mélyládákban a nagy kitérésű dupla tekercses hangszóróka amiknek a "gyártó" szerint hatalmas a terhelhetősége, nagyo alacsony az érzékenysége. 86-89dB. Namost ugyebár ráteszenk még pár dB-t a doboz nyereségével, de az is eléggé kevés még. És innen jön az 1000W. Természetesen ha nem ilyen hangszórókat használnánk, hanem pl betennénk egy PA-ládát 100-105dB el, ahhoz nyilván elég lenne 100W
Végülis a SAL 1F autohifi kondira esett a választás, elvileg inteligens töltöelektronika, meg védelmi áramkörök, 20-24 volt feszkóval is megbirkózik, netes ára 16.990, de sikerül olcsobban megszerezni!
web : http://www.sal.hu/termeklap.aspx?term_id=6663 Köszi a segítségeket, ez szerintem jó lesz!
rwtop
Mekkora az a teljesítmény ami felett ajánlatos az 1 F kondi?
Mekkora az a teljesítmény ami felett ajánlatos az 1 F kondi?
Egyáltaáln nem ide tartozik, de nem akarok ezért új topikot nyitni. Autóhifi-hez viszek hátra tápkábelt. Az erősítő 50W körül van, 7.5A-es biztosíték van benne, és a tápkábel se túl vastag. A kérdés hogy vihetem e az aux kábellel amiben az erősítendő hangjel megy hátra, ha nem túl sok áram folyik a tápkábelben?
Szia! Én mindenképpen egy oldalon vinném. A két oldal szakszerű bontása - szerelése jobb helyen többe kerülne, mint az egész cucc, és teljesen felesleges. A jelkábel úgyis árnyékolt, felfogja a zavarokat. Más a helyzet a hangszóró kábellel - ezt már illik a túloldalon vinni. Praktikusan azt az oldalt célszerű bontani a táphoz, amelyiken az adott autóban rövidebb lesz a kábel útja ( akksi és kábel-átvezetési lehetőség figyelembevételével ). Csak a pozitívot kell hátra vinni, a testet a kaszniról vedd, pl.: biztonsági öv rögzítő csavarjáról, de saját testelési pontot is kreálhatsz hozzá. Sok sikert!
Zoli! Te mire gondoltál? Nem villanyautót szeretne csinálni. :hide: Üdv.: SzervízMacska
Üdv. Ha az AUX kábel (RCA) kábel akkor nem. Ugyanis az RCA kábel belső ere igen vékony. Nem 7.5A -re méretezték.No és a szigetelése sem megfelelő össze fog olvadni, főleg 5m hosszan.Az RCA kábelt veszélyes a táp oldalon vinni, érhetnek meglepetések.A hangszóró kábelt már lehet. Bár az új autók elektronikája tud érdekes dolgot művelni. Az előlap a lakásban van és fütyűl a magass sugárzó. Öreg T
Nos, köszönöm a válaszokat, és úgy csináltam hogy a fejegység közvetlenül hajtja a 2 hátsó hangszórót a kalaptartóba, ezek a vezetékek jobb oldalt mennek, és az alacsony jelszintű kábelek az erősítőhöz is jobb oldalt mennek. A tápkábel az erősítőhöz pedig kerül a bal oldalra, így biztosan nem zavarják majd egymást.
A következő probléma a következő. A jobb oldal teljesen készen van, de a bal oldalt a táp kábel gondot okoz. Nemtudom hogy hozzam be a motor térből. A csomagtartóig eltudom vinni, úgy mint a másik oldalt, de a motortérből kellene eljutni a bal küszöbig. Erre valaki valami segítséget? Suzuki Alto 2005-ről lenne szó.
Üdv.Ha látnám a motorteret mondanám.Biztos találsz valami gomidugót ami vagy üress vagy a nagy kábelköteg dugójaban elfér.Sajnos nincs előttem,de a tűzfalon nézz szét. Öreg T
Megis lett a gumi "lyuk" amin keresztül egy nagy kábelköteg megy. köszönöm a segítséget!!
Sziasztok!
Egyik ismerősöm megkért segítsek neki bekötni egy mac attack 4050es erősítőt és még hozzá egy ultrakapacitort is. A probléma ma csak az, hogy nem igazán vagyok otthon az autóhifiben, de rendes asztali cuccokal szoktam hangosítgatni. Tehát az erősítő és a kondi bekötése: Az erősítőhöz találtam telepítési útmutatót Itt a kondihoz 3 kábel van két nagyon vastag meg egy vékony a hozzászólásaitokból ítélve a vékony lesz a remote szál. az erősítőn is van ilyen bemenet. Tehát ha jól értem a remote kábel az autórádió iso csatlakozójából jön? vagy mi? a másik ha bekötöm a remote-ot a sima +12v is kell neki? Esetleg tapasztalatok mit ne csináljak tutira? Aki hajlandó segíteni annak előre is köszönöm. Mindjárt rajzolok egy képet én hogy képzelem ezt a bekötést eddig az kijavíthattok.
SZIASZTOK!
Segítségeteket kérném az alábbi problémához: A kocsimban használt rendszer: (Régi S. Swift) Az autómban egy 4X50W-os JVC fejegységet használok, ami meghajt 4db kevlaros Sencor hangszórót (2db 10cm-es a műszerfalban ill. 2db 6x9 -es ovál a kalaptartóban) valamint egy Panasonic 1500W-os mélyládát egy 1500W-os 2 csatornás Panasonic erősítővel. (Hídba kötve, csak a mélyládát viszi!) Az autó akkumlátora egy EXIDE Excell 12V -os, 62Ah -s 540A -es indítóáramú akksi. A kábelezésről meg annyit, hogy a tápkábelek jó minőségű, vastag M.N.C kábelek de a hangszórók kábelei az autó gyári kábelei! (Nem a 'legvastagabbak' sajnos!) A hiba jelenség a következő: Eleinte (ahogyan az szokott lenni persze) jól működött minden, de most már egy 3-5 perces használat után, hírtelen megszünnek a magas és a mély hangok egyszerre, és csak a mély szól! Hasonló képpen mint mikor nem régiben az egyik forumzó hasonló problémánál azt írta, hogy : 'Olyan mint mikor bedugul az ember füle!' ...Nah most az én problémám annyiban különbözik az övétől, hogy hallkabbra véve a hangerőt, ezek a hangok nem jönnek vissza, nem 'elmászásról' van szó! Miután bosszankodva kikapcsolom a rendszert és nem használom vagy 2 napig, utána meg megint jó lessz kb. 5 percig! Esetleg nem lehet? - hogy nagy hangerőnél ugye a rendszert többet fogyaszt és egy idő után annyira leesik a feszültség (akár 2V-ot is) az autóban, hogy a fejegység végfogja letilt és azért szünnek meg a mélyközép hangok? - hogy azért jó kb. 2 nap után megint a rendszer, mert kb. annyi idő után tudja a generátor visszatölteni akksit annyira, hogy tudja leadni azt a fesz.-t ami a jó működéshez kell? Egyéb észrevett jelenségek: - a régi kazettás 4x50W -os Clarion fejegységet a JVC helyére téve, az egész rendszer süket! - az elejétől fogva jellemző a műszerfal világító eleminek villódzása' [i]Esetleg a problémámat megoldaná a gyári hangszóró kábelek minőségi vastagabbra cserélése ill. egy 1,5 Farados kondenzártor beépítése? Segítségeteket előre is köszönöm! Borbelyistv
500W leadott RMS telljesítményenként kell 0.5Farad.
Ha villódzanak a kocsiban a világítások akkor kötelező a kondi, minimum 1,5F. Ettől függetlenül lehet más probléma is, de ezzel kezdeném, mert ez kell ekkora rendszerhez.
Szia! Feltehetőleg a feszültségesés és a táp totális elégtelensége okozza a gondodat. Ha az a végfok valóban 1,5kW-os, akkor minimálisan 150A-es generátor tudná a táplálást folyamatosan ellátni. Az erősítő tényleges felvett teljesítményéhez megbízhatóbb támpont a gyárilag beépített biztosítékok értéke, mint a rányomtatott adat. Amúgy, ahhoz a "4x50W"-hoz, mélyhangból bőven sok KORREKT 150W, ahhoz meg teljesen felesleges ekkora kondenzátor. Ha feltekered az erősítőt, akkor sincs sok értelme - legalábbis a megfelelő terhelhetőségű generátort nem helyettesíti, ezért a világításod továbbra is vibrálni fog. A fej végfokának lekapcsolását jó eséllyel orvosolhatod a gyári tápkábel cseréjével, ha az rossz állapotú; kontaktos vagy korrodált.
Üdv.: SzervízMacska
Üdv. Az akkumulátorod Ah-a jó, de az indító árama kevés. Ebben segít a kondi mint irták. De magában mitsem ér a kondi ha nincs miből töltődnije. Ez függ az akkumulátorod állapotától és a töltéstől. A jó zenéhez minimum 14V körűli töltő feszültség kell. Különben lehet 40Farados kondid is. Ha az 1500W-ot ki is használod nemcsak használod , akkor a második aksi is elkelne.Öreg T
Sziasztok! Van egy fejegység,mélynyo, erősítő, kondi, kábelek, autós akksi, autó!
Ezeket szeretném összehangolni! Ha jól értelmezem a lépéseket: 1.: bekötöm a fejegységet , próba, okés 2.: fogok egy - tápkábelt, rá a kasztnira,másik vége pedig az erősítő minuszra 3.: fogok egy + tápkábelt, rá az aksi + ra,másik vége a biztihez, onnan tovább az erősítő + jához 4.: RCA kábel fejegységtől az erősítőig 5.: REMOTE szál fejegységtől az erősítőig 6.: próba erősitő, működik, okés 7.: erősítőt összekötni mélynyomóval 8.: próba, működik, okés 9.: fogom a másik - tápkábelt, rá a kasztnira, másik vége a kondi minuszra 10.: fogom a másik + tápkábelt, rá a kondi +ra,onnan az ellenálláson keresztül rá az aksira addig amíg fel nem tölt 11.: ha feltöltött, ellenállást ki a + tápkábelből és rákötni a kondit az erősítő + ra 12.: kipróba, minden okés, lehet döngetni Kérdéseim: Ez így a helyes lépéssorozat?Ha a kondimon nincs remote vezérlés, de van auto on/of , akkor honnan tudja mikor kapcsolom be a fejegységet?Vagy a kondi egyfolytában világít,és így fgyaszt?? Ha véletlenül lemerül az akksi, és tölteném, le kell kössem róla az egész rendszert, vagy maradhat?? A válaszokat köszönöm!!
Ahogy leírtad a sorrendet, szerintem jó. (Ellenállás helyett izzót is használhatsz.) A kondi nem fog egyfolytában világítani csak ha jár a kocsi és van töltés, illetve ha a terhelési viszony olyan akkor szintén bekapcsol. Tölteni szerencsére nem szoktam mert elég a generátor, viszont ha engem kérdezel én biztosan lekötném a kondit, de a + sarut is levenném az akksiról.
terhelési viszony??
Vagyis ha kinyitom az ajtót és felkapcsol a belsővilágítás , már arra is bekapcsingol?? Bocs a hülye kérdésért!
Csak a saját tapasztalataimat tudom elmondani. Ha kinyitom az ajtót arra nekem nem kapcsol. Nem kapcsol akkor sem ha álló motornál felkapcsolom a tompított világítást. Ha viszont meghajtom a cuccot akkor már igen. A fogyasztása (mivel nem ideális) nem számottevő, de én évek óta hozzá sem nyúltam. Ha jól van kivitelezve csak "örömedet" fogod benne lelni, bosszúságot nem fog okozni. A bizti az akksinál rendkívül fontos, de ezt írtad te is.
Köszönöm!!! Hétvégén kiderül sikerül e a gyakorlatban is!
Igazán nincs mit, örülök hogy segíthettem!
Hali mindenki
Szeretnék venni kondenzátort,már van kettő.Autóba hifihez használtam,de nagyobb zenét raktam be.Gondoltam beszerzek még párat.De nem találok. + A kérdésem honnan, és hogy jó ez egyáltalán erre a célra. tipusa: SPRAGUE POWERLYTIC 36DE 83000-15DC 8908L 0504 MADE IN U.S.A. +95 C Mindent leírtam,köszönöm előre is a segítséget.
Sziasztok!
Kérdésem lenne: vettem egy kondenzátort, erősítő mélyláda minden van és üzemel is. Csak most a kondit hogyan kell bekötni??Ezt szeretném tudni. "DLD 1F"-os a kondi. Hogyan kell feltölteni, meg minden mert hülyeséget nem akarok csinálni. Előre is köszönöm!
Szia! Én úgy szoktam csinálni, hogy először elkészítem a csatlakozó vezetékét, mely a lehető legrövidebb kell legyen és az erősítő tápjához lehetőleg közvetlenül csatlakozzon. Keresztmetszete is az erősítő tápkábeléjével egyezzen meg ( ha vastagabb, nem gond, de vékonyabb ne legyen ). A forrasztásokat komolyan kell venni, combos, legalább 120-150W-os páka kell hozzá. Ezután a testet stabilan rákötöm a kondira. És itt jön a trükk a végén: a pozitív tápkábelt először egy 5W-os izzón keresztül csatlakoztatom a kondira. Az izzó először teljes fénnyel világít, majd fokozatosan elalszik. Ekkor - a lehető leggyorsabban - rá kell a kondira a pozitív csatlakozót is csavarozni. Ha adtak a kondihoz izzót, nyugodtan használd azt, ha meg nem, akkor bármely 5-10W / 12V-os izzó megfelel. Ha esetleg biztosítékolt tápelosztó szerelvénybe kötöd a pozitívot, értelemszerűen egyből kötheted fixre ( bizti nélkül ), majd a töltés idejére ne a biztosítékot, hanem először az izzót kösd sorba vele. A többi ugyanaz. A szigetelésekre fokozottan ügyelj - zsugorcső vagy bandázs-szalag javallott.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |