Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 37
(#) potyo válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Szerintem halott az akku... Ha bekapcsolod a fényszórókat, akkor világítanak rendesen, vagy csak parázslanak? Mekkora a feszültség az akkun a bekapcsolt fényszóróknál?
(#) akos70 válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ha nincs olyan mérömüszered, amivel terhelve is meg tudod mérni az aksit, akkor legegyszerübb lenne egy proba erejéig áttenni egy másik aksit, amikor nem indul.
Esetleg töltöre tenni a tiedet egy félorára.
(#) zsoltee0001 válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Szerintem se nyúlj az önindítóhoz, nincs annak semmi baja.
Az akksi mikori? 4 évet kellene bírnia benzinesnél kb.
üdv
(#) djgombi hozzászólása Okt 14, 2009 /
 
Szerintem akksi baj lesz. Gallyra vághatta a kevés desztillált víz. De nem ártana savsűrűséget is mérni. Nem-e kevés benne a sav is tehát nem megfelelő a koncentrátum. Lehet venni savsűrűség mérőt autós boltban.
(#) potyo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Az előbb nemis figyeltem, de ha abból indulunk ki, hogy 2003-as az autó, akkor valószínű, hogy a gyári akku van benne, az meg most múlt hat éves, úgyhogy ez alapján is akkucsere lesz ebből.
(#) djgombi válasza potyo hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ha ez tényleg igaz akkor valami csoda akksi lehetett ami eddig bírta
(#) zolika60 válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Lehet, hogy csak az akkusaru szulfátos, vagy laza. Esetleg vizsgád meg a test kábelt nem lazult-e meg a motorblokk felőli végén a csavar. Természetesen az akkut is vizsgáld meg ahogy az előttem szólók is írták.
(#) zolika60 válasza djgombi hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Szerintem nem csoda egy naponta használt autóban a legtöbb akku kibírja, ha időnként töltenek bele vizet. Ez a gondozás mentesnek hívottakra is vonatkozik.
(#) patexati válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Attól függ a feszültség csak a forgáskor esik le vagy amikor nem csinál semmit indítózáskor akkor is leesik? Ha megvan a feszültség és nem indul lehet szénkefe hiba is!
(#) potyo válasza djgombi hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Nem csoda ez, nálunk autóban 6-7 évig szokták birni az akkuk kis odafigyelés mellett.
(#) VIM válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Szia!
Ha 5 cellába kellet JÓCSKÁN után tölteni, akkor ott már régóta gondok voltak, amit így utóbb már nem lehet helyre hozni. Ugyanis a lemezek felszulfátosodtak és megkeményedtek, kiszáradtak, amin már az utántöltés sem segít. Öt cella az sok, hogy lehessen valamit is tenni a javítás érdekében és ehhez még jön a kora is az akkunak.
Üdv.:VIM
(#) akos70 válasza djgombi hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Tényleg nagyon jo a 6éves élettartam, de én már egyszer találkoztam olyannal, ami kétszer annyit birt!
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Én 8 éveset cseréltem egy Citroen Dyane-ban, az volt az eddigi legidősebb. De autóban 6 évet, traktorokon ötöt a normális akkuk birni szoktak, más járműveken nem szoktam szerelni, azokon nemtudom. Persze volt már olyan gyártó is, amelyiknek az akkujaira 2 év garancia volt, és úgy 2,5-3,5 éves koruk között az összes általam ismert példány kimúlt...
(#) norbeat válasza VIM hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Helo!
Mindenkinek köszönöm a sok választ.
Saruk és kábelek jók. Sajnos a feszültségesést csak most tudom már mérni amikor indít rendesen de most már mindig nálam lesz a multi mivel ott áll az udvarban messzebre nem merek menni, igen arra én is kiváncsi lettem volna hogy olyankor is felveszi-e az áramot miután kattan de erre még nem derült fény. Valószínű a gyári Banner akku van benne. Érdekes hogy miután a vizet pótoltam utána viszonylag rövid ideig kellet tölteni, már gyanus volt (kb. 1 órán át). Ezután próba aznap beindult többször. Másnap 5x próbálkozás után sem. Másnap ismét beindult 4x simán erölködés nélkül és pedig nem töltöttem azóta.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ez a Hitachi aksi egy '90-es évjáratu Toyota Corollában volt, ujkorátol egy tulajnál, évi cirka 1 azaz egyezer km futásteljesitmény... és ugy 5-6 éve történt a csere.
(#) VIM válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ha ilyen rapszódikusan indít, akkor nem akku, hanem önindító és áramköre lesz a gyanús.
(#) norbeat válasza VIM hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ezaz hogy töltés nélkül is magátol beindul ha úgy gondolja. De viszont ha kattan és nemindul akkor csak úgy tudom beindítani ha a másik akksival összekötöm és úgy tartom a gyújtáskapcsolót. Másik akkumulátor nélkül hiába tartom úgy nem fog beindulni. Ezért félek hogy nem egyértelműen az akksi a rossz mert ma is simán indul, holnap már lehet hogy megint nem kb. féléve csinált ilyet elösször akkor elektromos csatlakozókat biztosítékokat mindent kiszedtem megtisztítottam esetleg cseréltem a "nagyon" égett de még működő biztosítékokat. Közvetlenül a kattanásos első napon erre beindult nyugtáztam hogy valami érintkezési hiba lehetett, és egészen eddig nem is volt vele gond...de most már komolyan érdekelne mi okozza ezt.
(#) potyo válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Nem tudod megcserélni azt a két akkut, hogy ha egy biztosan jó akku van benne, akkor is előjön-e a probléma?
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ezt tenném én is a helyében. Nagyjábol meg lett emlitve minden lehetséges hiba, távgyogyitásban többet nemigen lehet tenni. Most már be kellene határolni azt a hibát.
(#) norbeat válasza akos70 hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Ez lesz, kicserélem mivel a másikban féléves viszonylag új van. Köszi mindenkinek.
(#) pinkova válasza norbeat hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Nézd meg az autó, motort és alvázat összekötő kábelét. Előfordul hogy kontakthibás, vagy meg van lazulva. Nekem is csinált ilyent amikor elfelejtették visszatenni ezt a vezetéket. Ha elindul a motor mérj feszültséget a generátor pajzson testet véve és a generátor kivezetése közt. Ha hirtelen ingások vannak akkor tuti hogy rossz a test a blokk és a kasztni közt. Sok türelmet!
(#) norbeat válasza pinkova hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Erre nem is gondoltam megfogom nézni. Köszi.
(#) norbeat válasza norbeat hozzászólására (») Okt 24, 2009 /
 
Nos, megmértem valóban ingadozik digitális multival mérve egy pillanatra sem marad egy állandó értéken. 6,6-7,75 volt között ugrál. Nekiállok átnézni a csatlakozásokat testkábeleket.
(#) Mega-Power hozzászólása Nov 15, 2009 /
 
Sziasztok!
végig olvastam az összhozzászólást,.-amit lehetett kipróbáltam de így sem jöttem rá mi a baj,-.-ford escort 1.4 i 1987-es-önindító probléma-nehezen teker az önindító hidegen,,,-melegen már jó--szétszedtem ,belül mint az új minden okk volt kommutátort kitisztítottam csapágyba zsírt össze, megint nehezen tekert, gyujtáskapcsoló szét az is mint az új, attól sem lett jobb,,akksi már öreg volt -újat tettem bele,.,- attól sem let jobb-még mindig nehezen tekerte,-két vezetékkel meg egy nyomógommbal kiiktattam ami a gyujtáskapcsolóhoz tartozik már az inditó vezetéket,- szépen indította,.- na volt ám öröm egy darabig ,már megint kezdi a nyögést-adtam külön test vezetéket az önindítónak azzal sem lett jobb, de érdekes hogy nem mindig csinálja, kisfogakerék- fogaskoszorú mint az új,.-bronzkefék jók még sokat kibírnak,.- olyat olvastam hogy patinásodik a felülete,.- de arégi akksi ami nem volt már jó pl mikor egyszer el lett indítva és megmelegedett amotor akkor simán vitte,.-hát má komlyan mondom nem tudom mi lehet,-arra gondoltam hogy vagy az álló rész vagy a forgó rész zárlatos, de néha meg könnyedén viszi úgyhogy gondolom az jó lehet- arra is gondoltam hogy a motor test nem jó mert látom tiszta olaj-de néha meg könnyen viszi és kapott is egy plusz teset próba képpen akkor sem változott- most hogy tettem ezt a nyomógombos dolgot azzal egyből jó lett,.- habár nem volt még annyit indítva hogy arra lehessen alapozni,.- de mikor megcsináltam simán indúlt,.-most mintha megint kezdené hogy nehezen forgatja-,,behúzó mágnesre gyanakodtam a nagyáramú kapcsolóra talán mikor hideg és nagy az ellenállás akkor nem folyik rajta annyi áram de mikor már megmelegedett a motor és nincs akkora ellenállása akkor már könyebben megy a folyamat,.-vagy estleg a két forrsztásra lehet az nem frankó már,.-habár mondjuk csináltam egy próba nagyáramú kapcsolót egy másik behúzómágnesből de akkor sem volt jobb,de maradt a régi is ,és amikor indítózva lett akkor utána ráadtam amásikat is,.- na meg a próbamágnesnél fel lett szépen csiszolva a kapcsolószegmens és a vörösrézlap hogy pontos legyen a teszt-. hát remélem adtam elegendő infót,.- na elnézést hogy ennyit írtam de már lassan ott tartok hogy szerelőhöz vigyem , de nem naon szeretem ha valaki turkál benne,.- köszönöm
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
na én meg olyat láttam ami 13 éves volt,.-valami krájzlerban -amerikai akksi volt-- autós boltunk volt vett a paraszt egy újat,.- én meg ezzel a 13 éves aksival adtam el akocsimat yeee
(#) patexati válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Szia! Először is az akkufeszültséget kéne mérni mekkora mikor "nehezen" indul a Diesel motorok ha hidegek nagyon nagy forgatónyomatékkal indíthatók különben is. Ha a kábelek és az akku,saruk jók akkor az indítómotornál kell a hiba okát keresni! Ha az állórész is tekercses akkor az könnyen előfordulhat,hogy zárlatos. A forgórész hiába csili vili lehet a tekercsek kivezetéseinél kilazult a sajtolás és ez a baj ez sajna csak cserével javítható eszedbe se jusson forrasztani mert nem fog sokat indítani és a kifröcskölődő ón (mert elolvad) még nagyobb kárt tesz a többi alkatrészben! A zárlat teszeteket egy 500W-os hallogén izzóval szoktam megnézni de ez veszélyes dolog csak hozzáértő,körültekintő emberke csinálhatja mert a 230V hálózati feszültség nem játék! Ha van mód rá meg kellene mérni a feszültséget az akkun először és utánna az önindítón a testet is ott kell mérni! A sajtolt kábelsarúk ugyancsak sok bajt tudnak okozni!
(#) VIM válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Helló!
Azt írod, hogy:-nehezen teker az önindító hidegen,,,-melegen már jó--.
Minden önindító nehezen teker hidegen, de teker. Ha ezt csak hideg motornál teszi és csakis hidegnél, akkor ott más, motorhiba is előfordulhat. Például: olajszűrő visszacsapószelepe nem zár le és leereszti leállításkor a rendszerből az olajat, így hidegen, kenetlenül indul a főtengely forgatása.
Meg kellene figyelni, hogy az olajnyomás visszajelzője milyen ütemben jelez vissza a nyomás meglétéről. Szűrőt cseréltél mostanában?
Kitekert gyertyákkal, körbe kellene forgatni a főtengelyt, nem-e találni szorulási pontot.
Mind ezt, csak akkor nézd meg, ha gyanítod, hogy köze van az indítási nehézséghez és Te rendben találtál mindent az önindító és áramkörében!
Üdv.:VIM
(#) Mega-Power válasza VIM hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Szia!

Egyenlőre idegbecsípődés van a derekamban úgyhogy nem tudok szerelni, de annyit sikerült meg csinálnom hogy hideg állapotában nyomógommbal beindítottam, és elsőre-pöccre indúlt , második ill. harmadikra is jó volt, tehát gondolom az gyújtáskapcsolóval van valami vagy annak a kábeleivel, tehát helyes volt a feltevésem, gondolom a gyújtáskapcsoló állandó áramvezetékével van a gond, meg is akartam direktebe az akksiról hidalni de akkor jött a derékfájás és így nem volt rá alkalmam, az akksi pozitiv részéről kétszál vékonyvezeték megy, a gyújtáskapcsolónál meg vastag vezeték van, ezt nem iagazán értem talán van benne valahol egy relé? azt mondjuk nem láttam, de gyanítom hogy ahol becsatlakozik ott van a bibi,köszönöm a válaszokat, olajszűrőt én cseréltem benne nem olyan régen tehát az a feltevés sem bizonyosodott be--de nem az hogy nehezen indította hanem szinte állóra megfogta a motort , de amint írtam is ,mikor beindúlt akkor már a régi tökös aksi is vitte simán, az hogy rossz lenne a forgó rész az meg gondolom azért nem jó feltételezés mert nyomógommbal meg könnyen indúlt-indul most is,.- köszönöm a válaszokat,.- marad a nyomógomb-és meghidalom az állandó áram vezetéket remélem akkor kiderül a hiba, és akkor lesz két inditási rész
(#) akos70 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Pár gondolat:
- a gyujtáskapcsolonak semmi köze az inditási fordulathoz, vagy indit, vagy nem, a nyomogombot akár ki is veheted, attol nem fog gyorsabban tekerni.
-a mágneskapcsolo okozhat lassulást, ha az érintkezök be vannak égve, bár ilyenkor olyan is elö szokott fordulni, hogy csak kattan. Ha van segitséged egyszerüen letesztelheted: miközben az egyik ember inditozik, a másik egy rossz csavarhuzoval összezárja a 2 érintkezöt (a nyolcas csavarokat), ha felgyorsul,akkor hibás a mágneskapcsolo.
-ha sürü az olaj a motorban, az is meg tudja tréfálni az embert (nem egyszer találkoztam ilyennel).
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Szia!
ha hiszed ha nem a gyujtáskapcsoló és a vezetékei a hibásak,és a nyomógombos megoldás a jó -ill-majd viszek egyet direktbe az aksitól a gyujtáskapcsolóig, de sztem ha elolvasod a 2 irásomat rá fogsz jönni ,mert sztem ha valaki ebből a 2 ből nem jön rá,.- sztem akkor semmiből,
Következő: »»   6 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem