Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Viszont a H2000 hangszórói nem PA-ra valók. Amúgy még hány nick néven akarsz reggelni?
![]()
Én egyen akartam volna. De a fórumvezetés máshogy gondolta. Egyébként ha megnézed ez a mostani is már elég régi.
Nem PA, persze, de mindent a saját helyén kell kezelni. Egyik erre jó, a másik egy másféle alkalmazásra. Persze extrém esetben el tudom képzelni mondjuk négy darab 200-as hsszel PA szerű feladatok ellátását is. Helyzetfüggő. Mert egy osztályterem hangosítása, vagy a HC12,5-el készülő BEAG hangsugárzók is meglehetősen PA-nak tűnnek nekem.
hali, tudnátok segíteni hangszóró fajtájának a megállapításában? A hangfalat clatronic mc 430 cd fajtájú hifitoronyhoz adták. a hangfalba még van egy ydg52-es magas de a mélyen annyi van h 4ohm 15w
![]()
Egyetértek. Az Eminence-k kifejezetten zenekari / szinpadi hangosításra szolgálnak, kifejezetten erre a célra kifejlesztve. A Sal, MNC, H2000 és a hasonlók elsősorban házicélokra valók.
Értelmetlen ősszehasonlítani, kb. annyi, mint ha egy dinnyét összevetnénk egy focilabdával azon az alapon, hogy mindkettő gömbölyű... P.
Engem érdekelne a dolog úgyhogy ha van kedved leírhatod!
![]() Üdv! Idézet: - Így van! Nyolcvanpár dB hangnyomás, max. 100W terhelhetőség, gyenge húzott vas kosár, pici mágnes, bóvli alkatrészek.„A Sal, MNC, H2000 és a hasonlók elsősorban házicélokra valók.” A PA-hoz semmi köze.
Van itt egy okos kérdésem, csak ne hurrogjatok le nagyon
![]()
Butaság. Pont az előbb írtam, hogy a H2000 hangszórókat jelenleg is használják PA célokra.
És egyáltalán nem értelmetlen az összehasonlítás, mert az EMinence pl. sosem fogja azt tudni, mondjuk, amit a H2000. Mindkettő más helyzetben lehet jó.
Hát ez egyáltalán nem igaz, ennyire értelmetlen általánosítást rég láttam leírva.
Egyrészt hülyeség egy kalap alá venni a kínai és a magyar hangszórókat, mert a H2000-nél a 100mm-es hangszórók is akár 90dB-s érzékenységűek, viszonylag jó mélyátvitel mellett, míg a SAL-nál már az is jó, ha 160mm-ben elérik a 82-83dB-t. Iszonyatos különbségek vannak. Másrészt a H2000 használati értékben vételárának többszörösét éri, néhány hangszórójuk eléri, egynéhány pedig túl is lépi pl. a régi SEAS, vagy Vifa hangszórók szintjét. A idézőjeles PA hangszórókkal kapcs: A mágnes mérete semmit nem jelent. 100W-terhelhetőséggel bőven lehet hangosítási célokat is megldani, én csak tudom. Jópárszor próbáltam már. A kosár is csak addig számít, míg dobozba nem építed a hangszórót, a minőséghez nincs köze, hogy húzott acél, vagy öntött alu. Mindkettő lehet jó, de a lényeg sosem ez, hanem a lágyrészek, amik a kosáron belól vannak. Azok mögött az alkatrészek mögött, amit te bóvlinak nevezel, pl. az Eminence hangszórókhoz képest kb. hatszor annyi szaktudás és tervezés áll, és kb. ennyivel fejlettebb a magyar hangszórók évtizedekkel ezelőtti gyártástechnológiája. Két teljesen más világ...
Igen és gyártanak, mágneses "folyadékkal" kitöltött légrésű hangszórót a jobb hűtés, a mechanikus csillapítás és anagyobb indulció érdekében és szamárium-kobalt mágneseket is használnak és ezért van az hogy nagyon nagy az érzékenyég, még nehéz membránokkal is, amikkel van mély és nagy belső csillapítású anyagokat használnak mebránnak, nem azt az elavult merített, impregnált, préselt papírt, és fémhabokból csinálják a magassugárzók membránját, hogy ne horpadozzanak mozgás közben, de mégis könnyűek és merevek legyenek. És a pillék sem sütött bakelitszálból vannak. És a hangszóró kosarak is ki vannak nyitva hátrafelé, hogy se a pille, se a porvédő mögött ne szoruljon be a levegő, ezzel is növelve a 2. harmónikus torzítást, és és és és ...
jaj csak nem reggel van?
Ezek a lényegtelen paraméterei egy hangszórónak, azok a gyártók alapoznak ezekre, akik nem ismerik, vagy nem merik közölni az átvitelt, T-S-t, és még az alapokkal sincsenek tiszában.
Szóval messze még a reggel nagyon is. A ferrofluid indukcióban szinte semmit nem számít, a mechanikai ellenállást növeli drasztikusan, ezzel próbálva ellensúlyozni azt, amit a hangszóró lengőrendszere nem tud. Sok esetben többet ront a magashangszórón, mint használ. Pl. az olcsó ferrofluidos magasok 60%-a a folyadék ellenére központosítási gondokkal küzd. Ugye megint az alapok hiányoznak. A SmCo mágnes csak a tömeget csökkenti esetleg kissé átrendezi a mágneskörfüggő torzításokat, de megint egy önmagában lényegtelen elem, talán 0,5%-ot számít egy egész hangszórónál. A membrán tömegének nincs köze a belső csillapításához, és ugyanúgy merített minden papír ma is, legfeljebb az "új" kínában készülő alkatrészeknél bejön a kötelező válogatás, és az iszonyatos pontatlanság, a magyar gyártórendszer 0,1g-os elérhető pontosságához képest. Persze mindezt úgy, hogy a Videotonnál évi 1 000 000 darab hangszórót gyártottak a legjobb években ezen a rendszeren. Az a merített-impregnált papír sosem lesz elavult, ugyanis tudja azt, amit máig más hangszórók membárnjai nem. Pl. 250mm-ben 30-5000Hz-ig rezonanciamentes egyenes átvitelt, középtartományban 1% alatti torzítással, vagy pl. 160 és 200mm-ben 40Hz-től 10 000Hz-ig ugyanúgy rezonanciamentes tiszta középtartományú, egyenes átvitelt. A fémhabokról, vagy egyéb kompozit membránokról meg annyit, hogy egy jól megtervezett textil dóm tulajdonságait csak nagy varázslások árán képesek közelíteni. Nem véletlenül. Vehetünk példának pl. egy-egy 30 éves Audax dómot, és nézhetjük, hogy melyik fémhab tudja csak ugyanazt. ![]() A pillék? ![]() Kis kiigazítás: a porvédő és a pille mögötti bezárt levegő a 3. felharmonikus hangnyomását emeli, de főleg mélytartományban, és könnyen megoldható a pille vagy porvédő anyagának helyes megválasztásával a kosár kinyitása, vagy a vasmag szellőztetése nélkül is. Egyébként megint egy kevéssé fontos részlet, mert enélkül is lehet alacsony, 5% alatti torzítást elérni mélytartományban, ez pedig már nagyon jónak számít, kb. SEAS színvonal.
Te ezeket a T-S paramétereket egy kicsit úgy használod, mint a jezsuiták a tömjénfüstöt. Nem olyan nagy dolog ám, mint aminek gondolod. A mechanikai paraméterekből is elég rendesen le lehet írni egy hangszórót.
A pilléket igenis sütötték, stb, stb. Nem hiszem, hogy egy textil dóm tudja azt, amit a fémhabok. A szamárium kobalt mágnesek megjelenése előtt nemigen voltak használható 5 cm-es hangszórók, kivéve talán Bose-t. " Kis kiigazítás: a porvédő és a pille mögötti bezárt levegő a 3. felharmonikus hangnyomását emeli" Hát nem, nem a páratlan harmonikusokat emeli leginkább és ez tisztán fizika. "A membrán tömegének nincs köze a belső csillapításához" - nézd, ilyet nem mond az, aki fizikából szigorlatozott valaha. És most annyira jó lenne, ha most nem beszélne ebbe bele majd, néhány hivatásos bólogató jános és karzatbekiabáló szerepkörben egy éve létrejött másod és harmad nick.
Nagyon sztárolod te ezeket a h2000 cuccokat, ne felejtsd el hogy a régi tönkrement hszek pótlására vannak elsődlegesen, és az akkori Videoton is otthoni célra használta őket.
Idézet: - vicces vagy.„A mágnes mérete semmit nem jelent.” Idézet: - Úristen... Te magában szoktad használni? „A kosár is csak addig számít, míg dobozba nem építed a hangszórót, a minőséghez nincs köze, hogy húzott acél, vagy öntött alu.” ![]() Idézet: - "pistikesound"„100W-terhelhetőséggel bőven lehet hangosítási célokat is megldani, én csak tudom. Jópárszor próbáltam már.” Nézd én nem szidom a hsz2000 termékeit, de ne keverjük oda ahova nem való, ennyi!
Az anyagminőség nem paraméter, hangszórót leírni nem lehet vele. és igenis mindennek a T-S az alapja. egy hangszóró megtervezése ott kezdődik, és ott dől el eloször, hogy használható lesz-e vagy sem. és azért tűnik fel neked mindig az írásaimban a T-S elmélet a sok más egyéb információ mellet, mert amig ezt nem érted, és látod át, addig a többi rész sem fog menni.
igen, a jo pilléket sütik, de nem bakelitszálból. abból sosem készült. te pedig ezt írtad. Az, hogy mit hiszel, nem számít, beszélnek helyettünk a tények, vagyis a mérések. egy jol tervezett textil dóm bőven kielégíti a legmagasabb igényeket is, és rengeteg kiaknázatlan lehetőség van benne. szerintem ma sincsenek használható 50mm-es hangszórók. kivéve, ha közép, és magastartományrol beszélünk, de oda meg fölösleges az SmCo mágnes. egyébként is, egyik hangszóró sem a mágnestől lesz jo. Pedig az üregek páratlan számú felharmonikusokat emelnek többnyire. egyszer megmérem neked. a membran csillapításához pedig igenis nincs feltétlen köze a tömegének, valamit nagyon elnéztél fizikából, mert aki valaha is tanult a hangszórók rezonáns rendszeréről, az tudja, hogy az egyenáramu viselkedés figyelésével semmire sem megy. UI. mi az a másod, és harmad nick? remélem nem arra gondolsz, amit most én feltételezek.. az eddigi megnyilvánulásaidból kiindulva...
Én nem "sztárolok" semmit, csupán a valóságrol irtam.
A hangszórók elvben a régi videoton pótlására készülnek, de ennek ellenére 90%-ban semmi közük azokhoz a hangszórókhoz. teljesen mások. A mágnes mérete márpedig semmit nem jelent, esztétikai élményen tul. és ez nem vicc. üdvözöllek a valóságban. lényegtelen mekkora a mágnes, az számít, hogy milyen a T-S paraméterek aránya. a kosar pedig szintén a legkevésbé lényeges alkatrészek egyike, a lényeg az, ami benne van, vagyis a lágyrészek. miutan dobozba épited már szinte mindegy, milyen, a "stabilitása". A "Pistikesound" érdekes szó, én eddig 600 fős színháznak hívtam, de holnaptól szólok, hogy uj nevet találtak neki. a h2000 hangszórók közül most is használnak hangositási célokranéhányat (lásd BEAG és a hc12,5), és valóban nem ez a fő alkalmazási területük, de ezt én sosem irtam, mindössze annyit, hogy van amit ezek a hangszórók tudnak, de a legtöbb PA hsz nem. mindegyik másra alkalmas.
Hello!
Te itt ERRE a hangszóróra gondoltál? ![]()
Az iskolai 100V-os rendszerű hangosbemondókban is ilyesmi van (vagy ha nem akkor valami Tesla). Végül is hangosítási felhasználás az is, de szerintem legtöbbünknél ennek a fogalomnak egy kissé más az alapértelmezése
![]()
Persze a HX125-öt váltja ki. teremhangosítás, templomok, stb. csak elég sok kell belőle egymás fölé.
![]()
Elég durva. Nem gondoltam volna. Én egy templomba is érzékeny hangszórót tennék, minimum 50-60W terhelhetőséggel... Főleg, ha színpadi játékot is hangosítanak zenével, és énekkel. Esetleg annyira olcsó lenne a hangszóró, hogy megéri belőle sokat venni, így növelve az érzékenységet?
Köszönöm a választ, Bassmesternek is.
Mondjuk hat darab már elég érzékeny. Nem tudok most rákeresni net hiányában melyik Beagos hangsugárzó továbbélése amiben használják. De elvileg megtalálható guglival.
nem a reklám helye, de valami ilyesmi lesz a vége: http://www.univox.hu/index.php?mod=sdoc&id=135[Link][/url]
Idézet: „Én egy templomba is érzékeny hangszórót tennék, minimum 50-60W terhelhetőséggel...” Ha ki akarod üldözni a népet a templomból, akkor jó lesz. ![]() Magyarország legnagyobb székesegyházában is csak 12,5W-os hangsugárzók vannak, 88db-es érzékenységgel. Ezekből kb 10 db van, a végfok 100W-os. A hangosított tér ehhez a teljesítményhez képest gigantikus. A bazilika belső alapterülete 5660 m2, 118 m hosszú és 49 m széles. Közepén elhelyezkedő félgömb alakú kupoláját 24 oszlop tartja, amelyek között 12 ablak található. Az épület a kupolánál 71,5 méter magas belülről, átmérője 33,5 méter. És hogy miért elég ez a kis teljesítmény ide? A jó akusztika miatt. Persze ez a jó akusztika sajnos hátrány is a zenei koncerteknél.
Köszi a linket.
![]() Megnéztem, és 88dB, meg 2.5w-5w-10w ![]() ![]()
Érzékeny alatt nem 88dB-t értettem
![]() Üdv!
Sziasztok!
nemtudom h volt-e már ilyen (kerestem a keresőben de nem találtam) tanácsot szeretnék kérni azügyben, hogy 2x100 w os végfok + 2db 500W JBL hangfalak elég e egy 80m2 kihangosítására zenei szempontból. válaszotokat előre is köszönöm. Chris
Szia!
Igen, még sok is lehet, bár vannak akik ezt keveslik. ![]()
köszönöm szépen a gyors választ ?
![]()
Ja, mondjuk.
![]() ![]()
még nem volt időm a típust megnézni, de holnapra megnézem
mégsem JBL, haem reflex mega bass, a típusát honnan tudom meg?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |