Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csomagtér ajtózár működtető motor forgásirány váltása
Témaindító: forgital, idő: Dec 11, 2009
Témakörök:
Üdv Mindenkinek!
A probléma a következő: Adott egy 2000-es évjáratú Seat Cordoba aminek nem működik a központi zárral együtt a csomagtérzár. Nos, bekötöttem a jószágba egy bicskakulcs vezérlést a távirányíthatóság végett. Ez a kütyü külön gombnyomásra tudná nyitni a csomagteret, azonban akkor kulccsal kellene visszazárni( vagy polaritástól függően fordítva) A csomagtérzár forgató motorja ugyanis pofonegyszerű, mert ha megfordítom a polaritást akkor visszafelé forog. A motort kiszereltem, kipróbáltam, működik. Mi az ami nem túl bonyolult és meg tudja fordítani a polaritást működés után úgy hogy a következő aktiválásnál(gombnyomásnál) ne nyisson hanem zárjon és így tovább. Esetleg külön rendszeren belülről kapcsolóval. És hogy mindezeket hol tudom beszerezni. Előre is köszönöm a válaszokat!
Helló.
Végállás kapcsolóval tudod megoldani. Kell kettő váltóérintkezős és készen is van. A váltóérintkezők fogják majd elvégezni a forgásirány váltást. Értelemszerűen a névleges (induktív) terhelés kétszeresét elbíró végállás kapcsoló szükséges. További szép napot. Amper.
Itt van egy egyszerü relés megoldás a linken:Bővebben
Hali!
Nemértem mi a gond! Neked a csomit akkor kulccsal kinyitni és bezárni lehet majd gombbal felnyitni! Nem úgy mint egyes autókban hogy a kulcs elfordításával kinyílik a csomi! A kinyitást és bezárást a kpzár motorral tudod megoldani, úgy hogy viszel egy pár szálat a másik kpzár motoroktól és már nyit is zár is! Ahogy hogy a külön gombbal nyíljon ami a távon van ahoz kell még egy motor vagy behúzó mágnes amivel függetlenül a zár nyitott vagy bezárt állapotától felnyissa a csomit! A gombos megoldás azokhoz a kocsikhoz jó, aminkél bentről vagy csak kulcsal nyitható a csomi!
Azt a betyárját, de brutális ez a hozzászólásod!
Kíváncsi vagyok ezt hányan fogják megérteni. Helyesírási hibák, keverve szórövidítésekkel, szlengekkel, és egy teljesen értelmetlen mondatszerkezettel. Őszinte leszek, 3x szaladtam neki, de fogalmam sincs mi a lényege. Na mindegy. De legalább jót nevettem, hogy van aki így ír.
Akkor fuss neki még párszor, mert a helyesirási és fogalmazási hibák ellenére az elsö hozzáértö hsz. a témában. :yes:
Köszi a hozzászólást!
A lényege, hogy ha akarja használni a távirányítón lévő gombot, akkor azzal csak nyitni tudja! Meg ugye elég érdekes lenne bezáráskor két gombot használni, egyikkel az ajtókat zárja másikkal a csomagtartót! Az én megoldásom, hogy a zár kinyitásához amit kulccsal is lehet használja az ajtókat is nyitó kábeleket, és a gombbal való nyitáshoz egy másik motort aki közvetlen a zárszerkezetet nyitja ki, vagyis felpattintja a csomagtartót! Ennyi! Amúgy meg senki se tökéletes, meg a vezeték nélküli billentyűzetem se mindig tuti! De van aki tökéletes!
Sajna ilyenkor csak jön, hogy mit akarok, és írom, de nekem ugye nem zavaros, mert tudom miről van szó!
De az még nem tiszta, hogy az autón melyik zár megoldás van!
Ha jol rémlik, az "s" embléma elbillentése müködtet egy elektromos kapcsolot.
Tehát elöször meg kéne csinálni, hogy müködjön a központi zár a csomagtérajtoban, aztán ezt a nyito kapcsolot összehozni a táv csomagtérnyito gombjával.
Akkor gyárilag elektromosan nyitja ki a zárszerkezetet?
A kulccsal mit lehet bezárni? Valahogy most nem vágom, hogy is működik!
2000-es kiadású autóban már lenne ilyen elektromos megoldás?
Ugy emlékszem, elektromos.
A bezárod a kulccsal, akkor hiába nyomkodod a nyitogombot.
Szerintem a legegyszerűbb megoldás egy dupla kapcsoló építése lehet.
Amikor a motor elmozdul, akkor átváltja az érintkezőket, így következő eseménynél visszafele haladna. A mechanikus kivitelezést kell csak megoldani, semmi bonyolult elektronikát nem igényel a dolog. Esetleg egy sima ON-OFF-ON kapcsolót (6 lábú jószágot) fel lehetne használni hozzá, középre bekötve a bejövő ágakat, a két szélére váltott polaritással a kimenőt. Ezután a kapcsoló karját úgy rögzíteni, hogy mikor elmozdul a motor, akkor átkapcsoljon a másik ágra. Ha az írásomból nem világos hogyan gondolom, akkor összedobhatok egy móricka ábrát hozzá
Akkor már csak azt kéne tudni hogy elektromos-e!
De akkor a kulcs feladatát a központi zár motor már ellátja, csak rá kell kötni a többi motorral párhuzamosan, általában a zöld és kék vezeték a motoroké! Utána már csak a zárszerkezet kinyitását kell megoldani! Ha elektromos, akkor valószínű csak egy relé kell, ha mechanikus, akkor meg egy központi zár motor, vagy mágneses behúzó. Élőben látnám már lehet kész is lenne! Én értem mire gondolsz! De ha már benne van a kocsiban a bicskakulcsos vezérlő, akkor benne van minden ami kell!
Rá is van az kötve, csak lehet, hogy elszakadt a vezetéke a nyitogatástol.
De nem mindegy hova van rákötve!
Mert ahogy az első hozzászólásban le van írva, akkor a csomagtartó nyitó gombhoz tartozó vezetékre van kötve ami csak egy adott hosszúságú pozitív impulzust ad!
Annak, aki nem értené, itt a móricka ábra róla
Ez egy azonos évjáratu VW-é, valoszinüleg ugyanolyan.
Ahogy nézem, akkor annyi az egész, hogy ennek a motornak kell feszt adni, vagy közvetlen a vezérlővel vagy relével! Az a kérdés, hogy a gyári relé mit kapcsol a motorra pluszt vagy minuszt!
Elvileg innentől a kulcsos zár állásástól függetlenül nyílik majd távirányítóval!
Az 5 vezetékes központi zár motorokban ez benne van, igaz csak egyik fele!
Szerintem pluszt, mert a másik vezeték testre megy. :yes:
Akkor meg csak át kell kötni a kábelt ami a vezérlőből jön arra a szálra a motor elé közvetlen és ennyi!
De ha a képen jól látom, akkor váltórelé van benne és nyugalmi állapotban testen van a motor mindkét bekötése! Vagyis egy másik váltórelé kell, mert ha így van akkor zárlat lesz!
Igazad van, ennyire nem is néztem meg a rajzot. Vagy a saját reléjét mozgatni a távval.
Az is jó megoldás, de akkor kell bele dióda! Már csak az a kérdés a relé hol van!
Szerintem a szaggatott vonal azt jelzi, hogy egy egységet képez a motorral, kapcsolokkal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |