Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő
 
Témaindító: source2, idő: Júl 7, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   15 / 39
(#) boboo1989 hozzászólása Nov 19, 2009 /
 
Nem a nagyfesze kötöttem rá nyugi csak van 3 szál ami a tápellátás és gondoltam az jó lesz. A rajról amúgy nekem melyik ág kellene?Bocsi a hülye kérdésért de a melő eléggé kikészít és nem nagyon megy az ilyen jellegű figyelem most mert az autóelektronikához nem értek bár elektronikai technikus vagyok! Ezt röstellem is és bele kezdtem ennek a "tanulásába" is.
(#) akos70 válasza boboo1989 hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
Én nagyon nyugodt vagyok, csak mondtam, hogy ne az elosztora. A Hall-jelado vezetékeire sem.

Bejelöltem:

névtelen.JPG
    
(#) boboo1989 hozzászólása Nov 20, 2009 /
 
Arra próbáltam én is kötni de ott amutató szinte meg se mozdul néha meg meg ugrik ilyen 90-100-as fordulatra de nincs köze a motor fodulatszámához Mind a 3 vezetéket végigpróbáltam aztán vissza raktam oda ahova elsőre kötöttem, leglább nagyjából tudom mennyit forog.De ez nekem amúgy nem egy olyan csokival van megoldva mint amit muattál hanem van egy ahoz hasonló fekete (szerintem vez. elektronika) amiből direktbe jönnek ki a vezetékek és az elosztóhoz megy belőle 3 szál ami egy csokival csatlakozik és a rajz alapján az az a három ér de egyiken se reagált sajnos.
(#) akos70 válasza boboo1989 hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Lehet, hogy sok volt a probálgatás más vezetékekkel...
Pedig az a fordulat-jel, amit irtam.
(#) boboo1989 hozzászólása Nov 23, 2009 /
 
több hozzá értő embertől is hallottam már és ők is értetlenül áltak mellettem, aztán jött a válasz "lehet, hogy nem olyan az óra", na de akkor milyen kérdem én, csak impulzust mérhet mert mi mást?(hőmérsékletet? )lehet, hogy a legyegyszerűbb megoldás az lesz, hogy a gyújtókábelre ami majd szétosztódik a négy hengerre, csinálok egy 4-6 menetes tekercset aztán majd az adja nekem a jelet ennél biztosabb nincs és táadásul azon a feszkó sem fog változni. Erről mi a véleményed?
(#) akos70 válasza boboo1989 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Nem csináltam még ilyet, de biztosan kivitelezhetö.
A fordulatszámmérö meg persze lehet különbözö, pl a dizeleké egész más.
(#) Nagy-I hozzászólása Dec 13, 2009 /
 
Sziasztok! Melyik programmal tudnám pontosan kalibrálni a fordulatszámmérőt??? Próbáltam már de nem jött össze (lehet én vagyok a béna). Előre is köszönöm!

Üdv!
(#) Nagy-I hozzászólása Dec 13, 2009 /
 
ajjjj időközben sikerült egy kis zárlatot csinálnom a panelban Bekarikáztam a képen, hogy hol is sikerült alkotni. Szerintetek mit nyomhatott ki?? 12Voltot kapott véletlen... Én az NE555re illetve a BC182őre gondolok.

Üdv!
(#) waterbear válasza Nagy-I hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Szerintem jó eséllyel cserélheted a BC182-t meg az 5.1V-os zénert, az NE555-t még nem cserélném ki, így elsőre, hacsak a BC nem B-E zárlatos lett, mert akkor az 555 az egyes lábon telibe kapta a 12V-ot. azt meg azon a lábon éppenséggel nem nagyon szereti, de bajt nem csináltál akkor sem, hisz az az 555 negatívja
(#) Nagy-I hozzászólása Dec 17, 2009 /
 
Köszönöm a választ! NE555 öt vettem már és BC182őt is de még mindig nem jó. De viszont a Zéner mind a két irányba engedi az áramot most mértem meg, szóval csak az lehet rossz szerintem!
(#) alioka hozzászólása Dec 19, 2009 /
 
Sziasztok lenne valaki olyan kedves és csinálna nekem ehhez pontos panelrajzot meg beültetési rajzot alkatrész listával? Nagyon hálás lennék!

Akár emailben is elküldhetitek nekem alioka@citromail.hu címre.

Üdv
Alika
(#) -Bandy- hozzászólása Dec 20, 2009 /
 
Sziasztok! fordulatszámmérőt szeretnék készíteni és előtte megszeretném tervezni protel-ba de nem találom az UAA 180-as IC-t a schematic dokumentumban. Ha valaki tudja akkor legyen szíves mondja meg. köszönöm szépen.

üdv: Bandy
(#) zolika101 hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
Sziasztok!
Már régóta keresek valamiféle kapcsolási rajzot fordulatszámmérő műszerről. Igazándiból PIC-es lenne az igazi, mert az pontos, ráadásul olyan kellene, ami 3, illetve 4 hengeres autokra is rá lehetne kötni. Szóval ez egy kézi műszer lenne. Sok jó rajzot találtam már, de 3 hengeres 4 ütemű autókra sosem gondolnak, pedig sok ilyen van. Vagy ha valaki a josefino-s pic forráskódját át tudná nekem írni.... hú de jó volna.
(#) MrMarcee hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Üdv mindenki. Én is egy fordulatszámmérőt szeretnék építeni. Bár én nem azért jöttem, hogy kéregesek, meg másokkal megcsináltassam, hanem az ötleteimet osztanám meg.
- Én AVR-t szeretnék használni, mert ahhoz jobban értek.
- Egy 10-20 menetes tekercset kötök a gyúlytásvezetékre, így ha abba áram folyik (ez fordulatonként kétszer), akkor a tekercsemben is áram indukálódik.
- ezt a vezetéket az AVR INT1 lábára kötöm, és a program futása alatt ha erre a lábra áram megy, megszakítja a program futását, növeli egy változó értékét és visszatér oda ahol tartott.
- 1 másodpercig számolgatja (de lehet kevesebb is, de 1 mp-vel elég pontos, és nem néz ki rosszul sem) majd kiírja az eredményeket.
- a kijelzésre én 18 LED-et tervezek használni. Egy ATMega8 TQFP tokba 32 lábas, programozói lábakat, táplábakat nem számolva, kb pont 18 marad meg 1 a tekercshez.
- 18 LED-el 333anként jelezném ki, így minden harmadik jelöl egy ezrest, és 6000ig jelzi ki. 3 színü lenne, megfelelően felosztva.

Ha már ilyet építek, gondoltam rakok bele hőmérőt, amihez kell mégegy mega8, rakok bele egy 8x2-es kijelzőt, 2 hőmérő DS1820-at (kint/bent), és ez is számolja a fordulatot, és kiírja azt is a kijelzőre. Így lesz egy látványos kijelzés ledekkel, és egy kijelzős ami pontosabb érték, ha érdekel, hogy mennyi az annyi.

Ha kész lesz, rakok fel kapcs. rajzot meg mindent hozzá.
Remélem érthető volt amit írtam, és tudtam vele segíteni az érdeklődőknek, ha meg esetleg valakinek van ehhez ötlete, akkor szivesen várom
(#) mikol hozzászólása Feb 17, 2010 /
 
Sziasztok!

Én ezt a fordulatszám mérőt szeretném megépíteni:

http://www.walktronics.de/html/led-drehzahlmesser.html

A kérdésem az lenne, hogy a programot át lehet e úgy variálni, hogy ne 8000 ig mérjen hanem 10-12.000-ig?

Mindenki segítségét előre is köszönöm!
A pic es topicba is feldobom a kérdést, hátha.
(#) alioka válasza mikol hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Hm ez a müszer nekem is tetszik de sajnos nincs pic égetőm, ugyhogy nekem marad az analóg.
(#) alibaba40 hozzászólása Feb 21, 2010 /
 
Hali!
Most tettem föl egy saját projektet, itt található egyszerű, könnyen utánépithető és PIC sem kell hozzá. Igaz nem olyan dizájnos mint az előző de jó szívvel adom.
(#) DecebaL hozzászólása Feb 24, 2010 /
 
Sziasztok!
Én is gondolkodok egy digitális fordulatszám mérőn a következő lenne az elképzelésem.
LM2917 -el átváltanám a freqvenciát voltra és ICL7107 -el kiíratnám 3 digitre.
Mi a véleményetek? Szerintem egyszerüen megoldható.
(#) BEMcorp hozzászólása Márc 3, 2010 /
 
Szeretnék egy "egyszerű" (értsd: nem PIC-es) fordulatszámmérőt építeni, de nem 10 LEDdel, hanem nagyobb felbontásban, mondjuk 30-50 db-bal.
Az jutott eszembe, hogy Vicsys LED-es hőmérőjének mintájára lehetne egy szép hosszú oszlopos fordulatszámmérőt összekalapálni.
Természetesen, minél több LM3914-es van benne, annál több macera a fesz.osztókat beálligatni. Persze, még azt sem tudom konkrétan, hogy a jelforrásom mi legyen, de ötleteim vannak (akár a fentebb említett LM2917-el, vagy kis elektromotort tachogenerátorként használni>> nem tudom lineáris-e a fesz.változás a ford.szám változásra )
HA van valakinek ötlete, szívesen hallanám(olvasnám)
(#) alibaba40 válasza BEMcorp hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
itt találsz egyet pl. 555-tel meghajtva. sok LEDes és olcsó
(#) alioka válasza BEMcorp hozzászólására (») Márc 8, 2010 /
 
Szerintem oly felesleges akár 30 led is azt el is kell látni árammal viszont alibaba40 eszköze tökéletesen jó egyszerü és én is azt fogom választani, ugyanis kellemetlen lenne ha látnám mennyit fordul a motor de közbe a fényszoroba és irányjelzőbe már kb csak halovány szikra jutna
(#) BEMcorp válasza alioka hozzászólására (») Márc 8, 2010 /
 
Ha jól sejtem, Te motorra tervezed, én viszont autóba. Másrészt, a LEDek áramát könnyen tudod korlátozni.
Nekem a pontosság is fontos lenne, ami ha jól sejtem egy alapműszeres változattal kivitelezhetőbb lenne, de avval meg az a baj, hogy a másodpercenkénti 3 mérés eléggé kevés egy fordulatszámérőhöz (...szerintem...)
(#) mhatalyak hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
Üdv!
Szükségem lenne egy fordulatszámmérőre kissebb átalakításokkal. Egy LM331 IC-t kellene vezérelnie a mutató helyett. Max fordulat ameddig mérnie kellene: 8500-9000RPM. Ha ez megoldható, akkor nagyon örülnék egy kis segítségnek!

Előlre is köszönöm!!!
(#) BEMcorp hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
Az ICL7107 -nek (az oszcillátor kondi-ellenállás csökkentésével) lehet gyorsítani a mintavételezési frekvenciáját?
Csak mert fordulatszám méréséhez kevésnek tűnik a 3minta /sec.
Nem is drasztikus változtatásra gondoltam, hanem ~10minta/sec már elég 'folyamatos' lenne. (jó a 3x gyorsítás elég nagynak tűnik)
De vajon bírja az IC ?
Már az ICL7107/7106 -os topicban is kérdeztem, de ott nem válaszolt még senki)
(#) Avogadro hozzászólása Máj 10, 2010 /
 
Tisztelt pákások. Temélem hogy jó témába írok, a segítségetekre lenne szükségem. Van nekem egy komplett műszerfalam, egyedi készítés, régi, kis kerek Ganz műszerekkel telerakva. Ehhez a műszerfalhoz van nekem egy Ganzos kis kerek fordulatszámmérő műszerem is, de a problémám az, hogy az a ford. sz mérő 4 hengeres, 4 ütemű motorhoz van kitalálva, nekem pedig egy 3 hengeres 4 ütemű motorom van. Kéne nekem itt Budapesten/környékén egy vállalkozó szellemű hozzáértő, aki átalakítja a műszert (természetesen nem ingyen, hanem megegyezés alapján. A segítségeteket előre is köszönöm, várom a jelentkezőket. Köszönettel: Avogadro
(#) zolika60 válasza Avogadro hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Itt biztosan megoldják neked.Bővebben: Link
(#) Avogadro hozzászólása Máj 12, 2010 /
 
Tisztelt pákások. Temélem hogy jó témába írok, a segítségetekre lenne szükségem. Van nekem egy komplett műszerfalam, egyedi készítés, régi, kis kerek Ganz műszerekkel telerakva. Ehhez a műszerfalhoz van nekem egy Ganzos kis kerek fordulatszámmérő műszerem is, de a problémám az, hogy az a ford. sz mérő 4 hengeres, 4 ütemű motorhoz van kitalálva, nekem pedig egy 3 hengeres 4 ütemű motorom van. Kéne nekem itt Budapesten/környékén egy vállalkozó szellemű hozzáértő, aki átalakítja a műszert (természetesen nem ingyen, hanem megegyezés alapján. A segítségeteket előre is köszönöm, várom a jelentkezőket. Köszönettel: Avogadro
(#) potyo válasza MrMarcee hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Hogy áll a projekt? Én most legóztam össze egy hasonlót dugdosós próbapanelen és elég fura tapasztalataim vannak. Először én is azt tervezetem, hogy gyújtókábelről megy a jel egy soros ellenálláson és egy zeneren a kontroller megszakításlábára, de összevissza értékeket mutatott tőle, sokkal több megszakítást kaptam, mint kellett volna. Ezután erről a kapcsolásról megépítettem az alsó szűrő részt azzal, hogy az IC1 helyett ugye a PIC jön, és abban meg azt csináltam, hogy ha jött megszakítás, akkor 3ms időre tiltom az újabb megszakítást, ez így 10000 fordulatig elég is. Viszont ekkor már nem a gyújtókábelre tekert drótról vettem a jelet, hanem a gyújtrótrafó primer oldaláról. Na így folyamatosan nullát mutatott az LCD. Ekkor attól, hogy egyik kezemben fogtam a 10k szabad végég, a másikban meg a bejövő jelvezetéket, attól elkezdett normális értéket mutatni. Ekkor még egy 100k sorban a bemenetre, de továbbra is csak akkor normális, ha én is benne vagyok az áramkörben. Ezután a 100k-t egy másik 100k-val lehúztam a GND felé, és ekkor már jó értéket mutat akkor is, ha leteszem a cuccot az anyósülésre Mert volt olyan is, hogy bejövő jelvezeték fekszik a padlón, én két kezemben fogom a dugdosós próbapanelt, és mutatta a fordulatot. Próbáltam azt is, hogy csak a lehúzó 100k legyen bent, és csak soros 10k fogadja a jelet, de ekkor is nullát mutatott.

---------------------------

Az oldaladon a resistorman az inkább resistorwoman, mert valami hiányzik
(#) nemgyuri válasza potyo hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Tippem a következő: A megszakítóval párhuzamos kondi megadta magát, ezért a gyújtás átment rádióadóba (-zavaróba). A szabad drót is meg a kezed is antenna.
(#) potyo válasza nemgyuri hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Ez egy 13NB opel motor, nem megszakítós, mikrokontrollerrel vezérelt gyújtása van. Kapcsolási rajzon nem látok kondenzátort (persze a vezérlő belső rajza nincs meg), ennek ellenére lehet, hogy van valahol, de akkor hol lehet? Mert megnézném, hogy milyen állapotban van, de nemtudom, hogy hol keressem.
Következő: »»   15 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem