Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 230V/400V-os áramfejlesztők
Lapozás: OK   3 / 12
(#) fezsolt73 hozzászólása Szept 12, 2009 /
 
EUROPOWER ep6500 tipusu aggregátor tekercselési adatát keresem.Ha tudna ebben segíteni valaki....
(#) mpisti hozzászólása Feb 20, 2010 /
 
Szervusztok!
Segítséget kérek tőletek. Egy EVIG gyártmányú SH160M4P típusú szinkrongenerátorral kapcsolatosan merült fel problémám. A generátor teljesítménye 10kVA , 3x400V/230V-os, névleges terhelőárama 14,5A fázisonként. A gerjesztésével kapcsolatban lenne szükségem információra. Semmiféle információval nem rendelkezem arra vonatkozóan,hogy ezt a '70-es években gyártott generátort régen milyen alkalmazásban használták, illetve milyen motorral hajtották. Annyit tudok még róla, hogy az 50Hz-et 1500- as fordulaton adta le(de a típusjelzésben a 4-es szám is erre utal).
Minden infó érdekel ezzel a géppel kapcsolatban.

Köszönettel: mpisti
(#) maci80 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Ha nem tévedek honda gx 160 nal hajtottuk meg képet tudsz feltenni? akár a belsejéről is?
(#) mpisti válasza maci80 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Szia maci80!
Sajnos nem tudok fényképet készíteni, mert tőlem vagy 20km távolságra van a generátor,de az adattáblájáról tegnap készült fotót mellékelem.
A szinkrongenerátor saját súlya kb. 200-250kg lehet, s mint korábban írtam elég régi, -'70-es években készült darab.
A Honda GX 160 elég erős ehhez a generátorhoz? Szerintem minimum 25LE-s motor kell hozzá. Ami most hajtja,az egy 35 lovas targoncamotor. A generátor gyári gerjesztéséről kellene valami infó, mert az adattábla erre vonatkozóan semmi információt nem tartalmaz.
A választ előre megköszönöm.
(#) mpisti válasza maci80 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Még egy kép az adattábláról.
(#) maci80 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
hát bizony a Honda kevés mint a mackósajtban a brummogás. én kisebbre gondoltam de ha van érzéked akkor bármilyen motorral meghajthatod ha össze tudod kapcsolni a meghajtást. láttam már pannónia blokkot agregátra téve lánc hajtással. csak a fordulatot kell jól beállítani.
(#) mpisti válasza maci80 hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Szia!
Nem a motor kiválasztás a probléma, az már vagy 25 éve megoldódott!
A probléma a generátor gerjesztési módszere.
Van neki jelenleg is gerjesztőköre,amit kb 25 éve csináltam, de az sajnos nem tudja a generátort úgy meggerjeszteni hogy tudja a névleges teljesítményt. Ezért gondoltam arra,hogy itt a fórumon talán lesz valaki aki már találkozott ezzel a típussal, és rendelkezik a szükséges információval. Ettől függetlenül köszönöm, hogy foglalkoztál a dologgal.
(#) fezsolt73 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Hello!
Gondolom ennek is két gerjesztő tekercse van ,és ebből te csak az egyiket gerjeszted a szabályzóddal ,hogy meglegyen a kimenő feszültséged.A feszültséget megvan, de a terhelést nem bírja az aggregátor. A másikat gerjesztőt nem használod?
Áramváltó transzformátorod van hozzá?

(#) mpisti válasza fezsolt73 hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Szia fezsolt73!
Az a bajom, hogy semmit nem tudok erről a generátorról, illetve annyit igen,hogy külső gerjesztésű szinkrongenerátor. Az EVIG-nél sem tudnak érdemi választ adni, mivel az az ember,aki ismerte ezeket a régi gépeket, nyugdíjba ment.
Ahhoz túl nehéz, hogy szétszedjem, mert legalább 200-250kg lehet a súlya. A forgórészét csúszógyűrűkön keresztül kell gerjeszteni, de hogy mekkora gerjesztőfeszültségre illetve áramra van szüksége azt nem tudom. Mint korábban már írtam, a '80-as évek közepén csináltam hozzá egy konverteres gerjesztést, ami a hajtómotor 24V-os generátorának a feszültségét emelte max.80V-ra, de csak 300W teljesítmény leadására volt képes, ami az akkori teljesítményigénynek megfelelt. Most viszont a gazdája szeretné a maximumot kihozni belőle, ezt viszont a konverter nem tudja. Ezért gondoltam arra,hogy megpróbálom valahogy felderíteni,milyen is lehetett az eredeti gerjesztése ennek a generátornak.
Pontosabban a generátor gerjesztési paramétereire lenne elsősorban szükségem, hogy egy gyors reakcióidejű gerjesztőelektronikát tudjak hozzá készíteni, mivel motorikus áramköröket kell neki táplálnia. Ennek az elektronikának a méretezéséhez viszont kellenének a gerjesztési paraméterek.
Sajnos az információs csatornák valahogy bedugultak, vagy csak az az ember aki rendelkezik a szükséges infóval, nem látogatja a hobbielektronika ezen fórumát.
(#) Koncsar válasza mpisti hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia! Lehet kapni készen ilyen generátorokhoz elektronikus áramkört kompletten. Nekem is egy harci 30 kw generátorom van és egy ilyen gerjesztő elektronikával hajtom. Lehet rajta állítani a kimenő feszültséget ill. stabilitást. Nekem jól működik.
(#) maci80 válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
ha szétszeded a generátort egy profi tekercselős megmondja neked,ki tudja számolni a gerjesztést hogy mekkora fesz és áramfelvételnek kell lenni.
(#) mpisti válasza maci80 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Szia!
Nagyon köszönöm,hogy ennyi idő elteltével is fontosnak érezted hogy válaszolj.
Időközben sikerült felderítenem a megfelelő ember kilétét,felvettem vele a kapcsolatot és Ő mindennemű információval ellátott a gép gerjesztését illetően.
Annyit talán érdemes megemlíteni, hogy Koncsar fórumtárs által javasolt megoldás is jó lehetne, ha eléggé gyors szabályozást tudna garantálni. A beszerezhető univerzális szabályzók a gerjesztéshez szükséges áramot a főtekercsről veszik, majd egyenirányítás után egy kapcsolótranzisztor segítségével a forgórészre adják a mindenkor szükséges kapocsfeszültséget figyelve. Ez a megoldás az én esetemben nem járható út, ugyanis nekem az áramváltozást is kell figyelnem, mivel a generátorról kizárólag motorok indulnak, ráadásul percenként többször. A feszültségfigyelős szabályozás ide lassú, erre a célra kissé komolyabb - gyorsabb- szabályzó szükséges. A cél,hogy a terhelőáram növekedés kezdete már plusz gerjesztőáramot hajtson keresztül a forgórészen, hogy amire a feszültség esni tudna, arra már a gerjesztőelektronika többletmágnesezéssel gerjessze az állórészt. A feszültségfigyelés csak a kapocsfeszültség korlátozását végzi, nem engedi hogy tetszőlegesen magas értéket vegyen fel.
(#) balogh hozzászólása Ápr 26, 2010 /
 
Egy benzinmotoros áramfejlesztőre az volt írva, hogy AVR.
Szeretném kérdezni, hogy mit jelent?
Szóval, mi a dolog lényege?
Köszönöm.
(#) kadarist válasza balogh hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Szia!
AVR=Automatic Voltage Regulator
Tehát van benne feszültségszabályzó.
(#) balogh válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Köszönöm!

Utal ez a kijövő hullámformára?
(#) kadarist válasza balogh hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Nem utal, de hát egy aszinkron vagy szinkron forgógépnél alapból csak szinusz jöhet számításba.
(#) balogh válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
Köszi!
(#) ipijani válasza mpisti hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Üdvözlet!

Írtad a fórumon, hogy találtál valakit, aki az EVIG generátor gerjesztésével kapcsolatban ellátott információval. Érdeklődnék, hogy rajzot nem kaptál véletlen, amit közzétehetnél. Válaszos előre is köszönöm.
(#) ipijani válasza Koncsar hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Üdvözlet!
Szeretném megkérdezni a generátorokhoz kapható áramkör típusát és hogy hol beszerezhető.? Válaszos előre is köszönöm.
(#) Cadilllo hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Üdv!

Lenne egy kérdésem. Van egy lakókocsi, amiben világítást szeretnék. Tehát ha veszek egy inverteres aggregátort, akkor azt bekapcsolva megkapja az áramot a kívánt fogyasztó? Ilyen egyszerű lenne? Egy hosszabbítóval meg simán szét tudnám osztani több fogyasztó között?

Mi lenne akkor ha meleg vizet is szeretnék? Akkor elég a bojlert és a szivattyút bedugni a hosszabbítóba? Természetesen a megfelelő Amper, Watt és Volt figyelembe vételével?
(#) erbe válasza Cadilllo hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Lakókocsiban 12 voltról szoktak világítani. Ahhoz nem kell inverter. Ha valaki cifrázni akarja, 12 V-ról működő energiatakarékos lámpát vesz.
Inverterről TV-Notebook mehet, akár hosszabbítóról is, de mindkettőt lehet kapni 12 V-os változatban, illetve megfelelő tápot hozzá.
Az már viszont külön mazochizmus kategória, ha valaki a drágán megtermelt árammal akar bojlert fűteni.
(#) pucuka válasza Cadilllo hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
A lakókocsiban alapból ki van építve a 12 V -os rendszer, erről megy a világítás, és a vízpumpa is, ahogy erbe mondja, vehetsz 12 V -os energiatakarékost is. Lehet kapni nem túl drágán 12/230 V 500 W -os invertert is, arról is lehet világítani energiatakarékos égőkkel, meg mehet róla aminek feltétlen szükséges a 230. Tegyél bele egy minél nagyobb kapacitású min 35 Aó -s zselés akkumlátort, amit ha kiépíted, a vontató járműről tudsz töleni, vagy hálózatról. Mindenképp olyan invertert javaslok, ami 10.6 V -nál lekapcsol, 12 V nál fel, a kellemetlen meglepetések ellen. Melegvizet, pedig gázbojlerből. Van ilyen is, egész kicsi, és a mosdó alatt elfér.
(#) Cadilllo válasza pucuka hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat!

Rendben a világítás 12 Volt. Kell hozzá egy akkumulátor, amit a vontató járműről tudok tölteni...de hogyan kötöm be a vontatóra, hogy az töltse?

Megoldható, hogy van egy gépjármű, amiben van egy aksi. Ezzel sorba kötve megy a következő aksi amiről működnének a 12 V-s izzók?

A II.-ról megy az izzó az I.-ről indul az autó. Előfordulhat, hogy a II. leszívja az I. aksit? Be lehet úgy kötni, hogy ez ne történhessen meg.

És ha már témánál vagyunk, még nem tudtam senkitől megkérdezni, hogyan kell két aksit összekötni bikáztatásnál? Nem a + megy a másik + hoz és a - a - hoz, hanem az egyik testet kap a gépjármű fém részéről, de melyik gépjármű melyik vezetékét kell a fémhez kötni - elvileg azért hogy ne szívják le egymást...

Igen utánanéztem a bojlernak és az nem árammal megy, hanem gáz, diesel vagy benzin, tehát nincs köze az aksihoz...
(#) kadarist válasza Cadilllo hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia!
Használd a vontató jármű akkumulátorát. A pótkocsi-csatlakozók fel vannak készítve egy állandó + feszültség kiadására.
(#) pucuka válasza Cadilllo hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Nekem jobb híjján csak egyszerűen párhuzamosan volt kötve. Az ember elég sokat autózik, ha már lakókocsi, van ideje feltöltödni.
A 7 pólusú csatlakozón a 2 kontaktus (hátsó ködlámpa), a 15 ösön nem tudom. A mínuszt (testet) is át kell vinni a csatlakozón, (gyárilag is át van 3 kontaktus) és a lakókocsi testjére kötni, a csatolófej nem elég.7 pólusú csatlakozó bekötése
A lemerülés elleni védelemről neked kell gondoskodni, (human switch), túltölteni nem fogja. Kellene építeni egy töltő védő elektronikát ahhoz hogy automatikus legyen a leválasztás
Jobb ha a 12 V os égőket energiatakarékosra cseréled.
Bikáztatásnál a bikázó akksi negatívját testre, a pozitívját az akkumlátor pozitív pólusára. Ha elindul a motor, azonnal levenni a bikázó akkut.
(#) Cadilllo válasza pucuka hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat!

Végre eltűnt a köd.

Köszi a csatolt képet, beugrott róla egy emlék még mikor kicsi voltam, hogyan kellett a lakókocsit a vontatóra kötni, és már akkor is nézegettem ezt a 7-es 15-ös csatlakozást. Ezzel az emlékképpel és a leírásoddal együtt már minden világos, és pofon egyszerűnek tűnik
(#) Cadilllo válasza erbe hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszi a válaszokat!

Igen a bojlernél igazad van, az elvileg már benzinről, dieselről vagy gázról működne...most azért megkönnyebbültem, hogy ezzel nem kell áram szintjén foglalkozni....
(#) pucuka válasza Cadilllo hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Leginkább gáz, mert az amúgy is van, nomeg nem olyan "illatos"
(#) defisdani hozzászólása Feb 8, 2011 /
 
Üdv a Szakiknak! HAD 8 tipusú agregátorhoz keresnék kapcsolási rajzot ill. hozzáértő személyt! A probléma a következő: egy barátommal vettünk 1-1 db ilyen agregátort. Az enyém tud 3 fázist is az övé nem. Szemre, évjártara és adattáblára azonos a két gép. Elvileg mind a kettő gyárilag ilyen nem pedig átalakitott masina. Előre is köszönöm a segitséget!!!
(#) pilot88 hozzászólása Márc 13, 2011 /
 
Sziasztok
KIs segítség kellene érdekelne hogy van egy 4Lerős fűnyíró motorom egy 2KWos generátor kihozható belőle?
Az egyszerű motor megfelel a célra pl ami a morzsolón vagy a szallag fűrészen van? Miket kell megvennem hozá?
Vagy van e valaki debrecen környékén aki megcsinálná?
Következő: »»   3 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem