Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem octavia II-eshez (2008-as BUD motorkódos 1.4-es). Végig olvastam a fórumot de nem találtam hozzá adatot a 30.000-es szerviz nullázásával kapcsolatban.Megköszönném ha valaki tudna segíteni.
Üdvözlet mindenkinek!
Nos ma délelőtt neki kezdtem az autót "bogarászni". (Előző kérdéseimben leírtam, hogy a skoda octavia AEE motorkóddal, menet közben rángat, olyan mintha csak 3 henger menne, de egyszer csak megindul és megy mint rendesen). Leszedtem a légszűrőt, és a pillangószelep környékét, és a belsejét féktisztítóval kitakaritottam, új levegőszűrőt kapott és egyelőre ennyi. Anyósoméktól hazafelé jövet a probléma ugyanaz, rángat, egyenetlen alapjárat, de néha elkapja és megy rendesen. aki tud segítsen mi lehet a gond. Köszönöm előre is mindenki fáradozását.
Gyújtógyertya mikor volt kicserélve? Ez tipikus gyertyahiba, amikor nyomod a gázt hirtelen kihagy elveszed a gázt mert megijedsz, nem tudod mire vélni a dolgot. Majd amikor ismét gázra lépsz minden műlödik ahogy a nagykönyvben meg van írva. A rángatásról (alapjárat) ha azóta a pucolás óta nem változott. Vedd le az akksi sarut, kb 5 percre, majd tedd vissza, így már helyre kellene állnia az alapjáratnak.
Az új Octaviaban pedig csak a jobb gomb (km számláló) az előző írásomban írtak szerinti eljárással. 30000 - nél és már nem szakszervizes az autó?
És hol találok ilyen szakit? Most jövök a szevizböl és javasolták az olvasótekercs cseréjét. mondtam nekik el lehet felejteni. Merre van ilyen szaki?
Helló!
Annyit tudnék még segíteni, hogy megnéztem a VW rajzokat és azon az immo indukciós tekercse a műszerfalnál csatlakozik BLK (black-fekete) és GRN (green-zöld) vezetékekkel a 17. ill. 2. csatlakozási pontra a T32-be. A műszerfal stekkerei nem valami jó hírűek sem a skodáknál sem a seatoknál, de a VW-knél is előfordulnak kontakt hibák. Az immonak fel kellene ismernie a kulcsot már az első másodpercben, ahogy bedugod a helyére. A Te kocsidhoz 8 kulcsot lehetne elvileg regisztrálni a rendszerbe, csak azt nem tudom, hogy a rendszerbe be kell-e vinni az új kulcs kódját, vagy öntanuló-e a rendszer. A tekercset ami a kulcs csipjét felismeri, leellenőrizheted a csatik széthúzásakor egy multival. Furcsa a kijelző villogása az indítózás után is, mert szerintem nem találja a tekercset sem a rendszer, csak amikor kedve van. Egy kis bontási segédlet, valószínű neked is így kell kiszedni a kijelzőt. VIM
Olvasó tekercs felé lehet keresgélni,nem tudom mennyit mondtak rá.A kulcs csere helyett ezzel kellett volna kezdeni.Indításkor a villogó kulcs szimbólum azt jelzi,hogy a műszerfal nem ismeri a kulcsot ,ha ilyenkor indítasz az autó elindul,de kb 3 mp múlva le is áll.Így van programozva a motorvezérlő.Mérd meg az olvasó tekercs ellenállását és kellően vékony huzalból tekercselj egyet próbára.Én csináltam ilyet ,amikor a távindítást kellet megoldani autón (pl:vw-touran,toyota land cruiser stb.). Ezeknél még nincs nagyon túl bonyolítva a dolog.Volt olyan esetem is A4-sel,amikor az immótekercs csatijának lábain hajlítottam pici+vd40 és az autó azóta is megy.
Köszi szépen mindenkinek holnap remélem jó idő lesz és szétszedem. Igen 3mp jár a motor és leáll valóban. És hát ez píroslámpánál lefulad és nem indul emiat kicsit kellemetlen. Lehet a tekercs elenörzésénél kellet volna kezdeni de én mint laikus bevittem a szervizbe Gondoltam ott csak értenek hozzá de nagyot tévedtem.
Sikerült kitörölnöm. Jobbra kellett tekerni. És elengedni a jobb gombot addig még jobbra tekervetartottam a bal gombot. Majd benyom a jobb és balon teker egyet megint és elenged a jobb, és láss csodát vonalak.
majd lekapcs a gyujtás. Tök jó. viszont kiszedtem a müszerfalat mert közben kiégett az egyik égő. Itt a képe. Közben felfedeztem egy két valami visszajelző-t... Ezek közül némelyik nem is láttam még soha, hogy világítana. AC ?? Szóval az adja azt a bizergő hangot amikor elfordítom a kulcsot. Holnap megfigyelem ha bemelegedett akkor van e az a bizergő hang amikor nem indít. De nem az önindító hangjára gondoltál ugye? Mert csináltam egy barbárságot, 2 vezeték és egy nyomókapcsoló. Aksiról a plusz, be a kapcsolón az öninditóba. Egy röffentés, és indul, amikor a slusszkulcsal nem. Csúnya megoldás? Szeretném, ha nem ez lenne, hanem orvosolva az igazi ok.
Ha így nyomógombos megoldással beindul és nem áll le akkor a tiéd biztosan nem immo hibás.
Az a bizergő inkább búgó, zizegő hang az AC. Az önindítónak más, inkább az indítózás után szokott lenni fura de jellegzetes hangja, mint ha bendixes lenne. Egyébként ezekben a típusokban az önindító csűszógyűrüje szokott idő elött elkopni.
És a riasztót is kiszedtem, mivel a reléi valószínű szarok, mert világítva marad az index lámpa. Teszek fel képet róla.
Esetleg valakinek megvan a lábkiosztása? META max 2000 M870A N Rev. 02
Kerestem az immót de nem találom sehol sem! Mint laikus nekiáltam de semmi eredmény. Itt vanak a képek amiket csináltam szétszedésnél. Valakinek ötlete
Sziasztok. Valaki nem tud valami tippet hogy a hátsó ablaktörlőm miért nem működik? (kombi AKL 1999) Anno úgy kezdte hogy hol ment hol nem most meg hol nem. Áram nem megy hátra. biztosítékok jók. Relét nem találtam, a kormánykapcsolót nem mertem szétkapni.
Előre is köszi.
Szia Samara!
Az az igazság hogy 2 éves az autó és III. kerületben az autóvárosban azt mondták kb. 80-100.000 Ft lesz a szerviz költség! Ezt egy kicsit sokkalom de találtam egy ismerőst aki lehet hogy eltudja intézni a pecsételést a garifüzetbe és a többi rám marad. A gombot próbáltam már nyomkodni de csak azt írta ki mennyi van a szervizig. Köszi
Nézd meg az az ajto és a kasztni közötti gumiátvezetöben a vezetékét, talán el van szakadva.
Ja ezen is túl vagyok (elfelejtettem leírni bocsi) de azért köszi.
Annyit tudsz csinálni kioperálod az ablaktörlő motort. Szétszeded a mechanikáját és kitisztitod ott vannak úgy nevezet csúszó éríntkező és lehet valami közéjük! Egy próbát megér!
Nincs ott áram, sok értelme nem lenne.
Hali!
Maga a műszerfal az immó,bele van integrálva.Az olvasó tekercs meg ott van ahol a kulcsot beledugod a gyújtás kapcsolóba.Holnap felteszem a műszerfal lábkiosztását.
Nem áram hanem ott van az egésznek a lelke ha szedtél szét akor tudod attol függ melyik sora kapja az áramot ugy működik. Van bent egy egész kör hárromnegyed kör és egy negyed ha jol emléxe
Bocs de már nem tudtam szerkeszteni.Ezt kellene ellenőrizned.Hát nem látszik valami jól.Zöld - fekete vezeték(csavart érpár).A 2-s és 17-s lábon találod(az nem tudom milyen színű a csati,de a szín alapján megtalálod.
Köszi szépen. Akkor ezt az egészet kel cserélni ha van baj mert kerestem a tekercsed de semerre nincs. Most kicsit befujkodtam kontakt sprével a csatikat is.
Huh na ez most nekem kicsit kinai. Kiss közelebbi segítséget is kérhetnék? Ez nekem igy nem sokat mond van a panelen 2csatlakozo hogy ezt vajon merre találok?
Valószínű a zöld csati 2-s és 17-s lábára megy ez a két vezeték,nézd meg a fényképedet(a kilóméterórán van).
nézd még meg ezt is.A tekercs miatt nem kell mindent cserélni,le lehet pattintani a gyújtás kapcsolóról.
Ez ott van ahol a kulcsot bedugom a zárba annak a peremén van rajta ezzel mit csináljak? Vagy mi a teendöm?
Erről kellene lehúzni a csatit és óvatosan a annyit hajlítani a lábán hogy "belefeszüljön" a csúszó hüvelybe + egy kis WD40.Itt tényleg csak minimálisat mozdíts a lábon(pár tized mm).
Okés! reggel ezzel folytatom. És ez lenne az az olvasótekercs? Vagy ez mije neki?
Igen.És ez valóban egy tekercs semmi más,tehát próbaképp csinálhatsz te is egyet vékony trafó vezetékből.(0.22 v 0.35)
és ehhez a tekercshez hogyan lehet hozájutni? Vagy hol helyezkedikel? És ez megy a a müszerfalba vagyis az órába? És ezért kérnek akkora pénzeket?
A tekercs maga bele van öntve a műanyag gyűrűbe ennek csak két kivezetése látszik.Innen az kulcs "immó ID-t" a zöld - fekete csavart érpár "viszi" az órához.Ott a proci összehasonlítja a kulcs adatait egy eeprom tartalommal,és ha egyezik akkor "kinyitja " a motorvezérlőt,és indítható az autó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |