Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   9 / 196
(#) gmast hozzászólása Feb 27, 2010 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem octavia II-eshez (2008-as BUD motorkódos 1.4-es). Végig olvastam a fórumot de nem találtam hozzá adatot a 30.000-es szerviz nullázásával kapcsolatban.Megköszönném ha valaki tudna segíteni.
(#) csibai hozzászólása Feb 27, 2010 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Nos ma délelőtt neki kezdtem az autót "bogarászni". (Előző kérdéseimben leírtam, hogy a skoda octavia AEE motorkóddal, menet közben rángat, olyan mintha csak 3 henger menne, de egyszer csak megindul és megy mint rendesen). Leszedtem a légszűrőt, és a pillangószelep környékét, és a belsejét féktisztítóval kitakaritottam, új levegőszűrőt kapott és egyelőre ennyi. Anyósoméktól hazafelé jövet a probléma ugyanaz, rángat, egyenetlen alapjárat, de néha elkapja és megy rendesen. aki tud segítsen mi lehet a gond. Köszönöm előre is mindenki fáradozását.
(#) samara válasza csibai hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Gyújtógyertya mikor volt kicserélve? Ez tipikus gyertyahiba, amikor nyomod a gázt hirtelen kihagy elveszed a gázt mert megijedsz, nem tudod mire vélni a dolgot. Majd amikor ismét gázra lépsz minden műlödik ahogy a nagykönyvben meg van írva. A rángatásról (alapjárat) ha azóta a pucolás óta nem változott. Vedd le az akksi sarut, kb 5 percre, majd tedd vissza, így már helyre kellene állnia az alapjáratnak.
Az új Octaviaban pedig csak a jobb gomb (km számláló)
az előző írásomban írtak szerinti eljárással. 30000 - nél és már nem szakszervizes az autó?
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
És hol találok ilyen szakit? Most jövök a szevizböl és javasolták az olvasótekercs cseréjét. mondtam nekik el lehet felejteni. Merre van ilyen szaki?
(#) VIM válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Helló!
Annyit tudnék még segíteni, hogy megnéztem a VW rajzokat és azon az immo indukciós tekercse a műszerfalnál csatlakozik BLK (black-fekete) és GRN (green-zöld) vezetékekkel a 17. ill. 2. csatlakozási pontra a T32-be. A műszerfal stekkerei nem valami jó hírűek sem a skodáknál sem a seatoknál, de a VW-knél is előfordulnak kontakt hibák. Az immonak fel kellene ismernie a kulcsot már az első másodpercben, ahogy bedugod a helyére. A Te kocsidhoz 8 kulcsot lehetne elvileg regisztrálni a rendszerbe, csak azt nem tudom, hogy a rendszerbe be kell-e vinni az új kulcs kódját, vagy öntanuló-e a rendszer. A tekercset ami a kulcs csipjét felismeri, leellenőrizheted a csatik széthúzásakor egy multival. Furcsa a kijelző villogása az indítózás után is, mert szerintem nem találja a tekercset sem a rendszer, csak amikor kedve van. Egy kis bontási segédlet, valószínű neked is így kell kiszedni a kijelzőt.
VIM
(#) karika002 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Olvasó tekercs felé lehet keresgélni,nem tudom mennyit mondtak rá.A kulcs csere helyett ezzel kellett volna kezdeni.Indításkor a villogó kulcs szimbólum azt jelzi,hogy a műszerfal nem ismeri a kulcsot ,ha ilyenkor indítasz az autó elindul,de kb 3 mp múlva le is áll.Így van programozva a motorvezérlő.Mérd meg az olvasó tekercs ellenállását és kellően vékony huzalból tekercselj egyet próbára.Én csináltam ilyet ,amikor a távindítást kellet megoldani autón (pl:vw-touran,toyota land cruiser stb.). Ezeknél még nincs nagyon túl bonyolítva a dolog.Volt olyan esetem is A4-sel,amikor az immótekercs csatijának lábain hajlítottam pici+vd40 és az autó azóta is megy.
(#) örvájn28 hozzászólása Feb 27, 2010 /
 
Köszi szépen mindenkinek holnap remélem jó idő lesz és szétszedem. Igen 3mp jár a motor és leáll valóban. És hát ez píroslámpánál lefulad és nem indul emiat kicsit kellemetlen. Lehet a tekercs elenörzésénél kellet volna kezdeni de én mint laikus bevittem a szervizbe Gondoltam ott csak értenek hozzá de nagyot tévedtem.
(#) Auf válasza samara hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Sikerült kitörölnöm. Jobbra kellett tekerni. És elengedni a jobb gombot addig még jobbra tekervetartottam a bal gombot. Majd benyom a jobb és balon teker egyet megint és elenged a jobb, és láss csodát vonalak.
majd lekapcs a gyujtás. Tök jó.
viszont kiszedtem a müszerfalat mert közben kiégett az egyik égő.
Itt a képe. Közben felfedeztem egy két valami visszajelző-t... Ezek közül némelyik nem is láttam még soha, hogy világítana.
AC ?? Szóval az adja azt a bizergő hangot amikor elfordítom a kulcsot. Holnap megfigyelem ha bemelegedett akkor van e az a bizergő hang amikor nem indít. De nem az önindító hangjára gondoltál ugye? Mert csináltam egy barbárságot, 2 vezeték és egy nyomókapcsoló. Aksiról a plusz, be a kapcsolón az öninditóba. Egy röffentés, és indul, amikor a slusszkulcsal nem. Csúnya megoldás? Szeretném, ha nem ez lenne, hanem orvosolva az igazi ok.
(#) samara válasza Auf hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Ha így nyomógombos megoldással beindul és nem áll le akkor a tiéd biztosan nem immo hibás.
Az a bizergő inkább búgó, zizegő hang az AC. Az önindítónak más, inkább az indítózás után szokott lenni fura de jellegzetes hangja, mint ha bendixes lenne. Egyébként ezekben a típusokban az önindító csűszógyűrüje szokott idő elött elkopni.
(#) Auf válasza Auf hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
És a riasztót is kiszedtem, mivel a reléi valószínű szarok, mert világítva marad az index lámpa. Teszek fel képet róla.
Esetleg valakinek megvan a lábkiosztása?
META max 2000 M870A N Rev. 02
(#) örvájn28 hozzászólása Feb 28, 2010 /
 
Kerestem az immót de nem találom sehol sem! Mint laikus nekiáltam de semmi eredmény. Itt vanak a képek amiket csináltam szétszedésnél. Valakinek ötlete
(#) delta1 hozzászólása Feb 28, 2010 /
 
Sziasztok. Valaki nem tud valami tippet hogy a hátsó ablaktörlőm miért nem működik? (kombi AKL 1999) Anno úgy kezdte hogy hol ment hol nem most meg hol nem. Áram nem megy hátra. biztosítékok jók. Relét nem találtam, a kormánykapcsolót nem mertem szétkapni.
Előre is köszi.
(#) gmast válasza samara hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Szia Samara!

Az az igazság hogy 2 éves az autó és III. kerületben az autóvárosban azt mondták kb. 80-100.000 Ft lesz a szerviz költség! Ezt egy kicsit sokkalom de találtam egy ismerőst aki lehet hogy eltudja intézni a pecsételést a garifüzetbe és a többi rám marad. A gombot próbáltam már nyomkodni de csak azt írta ki mennyi van a szervizig. Köszi
(#) akos70 válasza delta1 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Nézd meg az az ajto és a kasztni közötti gumiátvezetöben a vezetékét, talán el van szakadva.
(#) delta1 válasza akos70 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Ja ezen is túl vagyok (elfelejtettem leírni bocsi) de azért köszi.
(#) örvájn28 válasza delta1 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Annyit tudsz csinálni kioperálod az ablaktörlő motort. Szétszeded a mechanikáját és kitisztitod ott vannak úgy nevezet csúszó éríntkező és lehet valami közéjük! Egy próbát megér!
(#) akos70 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Nincs ott áram, sok értelme nem lenne.
(#) karika002 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Hali!
Maga a műszerfal az immó,bele van integrálva.Az olvasó tekercs meg ott van ahol a kulcsot beledugod a gyújtás kapcsolóba.Holnap felteszem a műszerfal lábkiosztását.
(#) örvájn28 válasza akos70 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Nem áram hanem ott van az egésznek a lelke ha szedtél szét akor tudod attol függ melyik sora kapja az áramot ugy működik. Van bent egy egész kör hárromnegyed kör és egy negyed ha jol emléxe
(#) karika002 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Bocs de már nem tudtam szerkeszteni.Ezt kellene ellenőrizned.Hát nem látszik valami jól.Zöld - fekete vezeték(csavart érpár).A 2-s és 17-s lábon találod(az nem tudom milyen színű a csati,de a szín alapján megtalálod.

Octávia.JPG
    
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Köszi szépen. Akkor ezt az egészet kel cserélni ha van baj mert kerestem a tekercsed de semerre nincs. Most kicsit befujkodtam kontakt sprével a csatikat is.
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Huh na ez most nekem kicsit kinai. Kiss közelebbi segítséget is kérhetnék? Ez nekem igy nem sokat mond van a panelen 2csatlakozo hogy ezt vajon merre találok?
(#) karika002 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Valószínű a zöld csati 2-s és 17-s lábára megy ez a két vezeték,nézd meg a fényképedet(a kilóméterórán van).
nézd még meg ezt is.A tekercs miatt nem kell mindent cserélni,le lehet pattintani a gyújtás kapcsolóról.
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Ez ott van ahol a kulcsot bedugom a zárba annak a peremén van rajta ezzel mit csináljak? Vagy mi a teendöm?
(#) karika002 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Erről kellene lehúzni a csatit és óvatosan a annyit hajlítani a lábán hogy "belefeszüljön" a csúszó hüvelybe + egy kis WD40.Itt tényleg csak minimálisat mozdíts a lábon(pár tized mm).
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Okés! reggel ezzel folytatom. És ez lenne az az olvasótekercs? Vagy ez mije neki?
(#) karika002 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Igen.És ez valóban egy tekercs semmi más,tehát próbaképp csinálhatsz te is egyet vékony trafó vezetékből.(0.22 v 0.35)
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
és ehhez a tekercshez hogyan lehet hozájutni? Vagy hol helyezkedikel? És ez megy a a müszerfalba vagyis az órába? És ezért kérnek akkora pénzeket?
(#) karika002 válasza örvájn28 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
A tekercs maga bele van öntve a műanyag gyűrűbe ennek csak két kivezetése látszik.Innen az kulcs "immó ID-t" a zöld - fekete csavart érpár "viszi" az órához.Ott a proci összehasonlítja a kulcs adatait egy eeprom tartalommal,és ha egyezik akkor "kinyitja " a motorvezérlőt,és indítható az autó.
(#) örvájn28 válasza karika002 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Nem semmi az ember mindig tanul valamit. És ez a tekercs szokot meghibásodni? És erre szerviz nem jön rá vagy tudják csak a jó lóvét szedik be? Köszi szépen a tájékoztatást!
Következő: »»   9 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem