Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok volt már nekem régebben egy BLAUPUNKT BARI CR típ. magnóm már legalább 20 éves és már 5 éve nem volt használva és nem is működött.
A bajai ezek voltak/vannak: -Kis hangerőnél tiszta a hanglejátszás de ha feljebb erősítem, akkor elkezd folyamatosan búgni. -Ha felvételt készítek, akkor ebben a magnóban szépen lejáccotta a saját felvételét, de másik magnóban ilyen nagyon magas cincogó hangja volt a felvételnek. -a motor megadta magát persze cserélem. Azt szeretném kérném tőletek, hogy tudnátok e választ adni ezekre a problémákra. Kapcsit nem tudok adni mert nekemsincs. Előre is nagyon köszönök minden segítséget: Müszi
Idézet: ránéznék a táp elektrolit kondiaira hogy nincsenek-e kiszáradva, Illetve az összes elkót ellenörizném, cserélném.„ha feljebb erősítem, akkor elkezd folyamatosan búgni. ” Idézet: mielőtt a felvételt csinálod zavard ki az egeret a szobából.. „nagyon magas cincogó hangja volt a felvételnek” Komolyra fordítva a szót, ezt hallani kellene...
De az öreg, az kép nélkül is tudja ki ez...
A magas hangú idegen magnós lejátszás a döglődő motor által Bari-val lassabban felvett anyag miatt volt.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, megvárom azért más véleményét is.
Köszönöm SEBI a rajzot, sokat segített.
Olyan jól müködik mint újkorában. Motorcsere, gumigörgővándorlás kiküszöbölése, táppuffer cseréje és a motor szíjhajtócsere volt megejtve és persze egy kis kipucolás!!! SEBI tied a pont! Mégeccer köszönöm! A felvétel is megjavult. Üdv. Müszi
Örülök neki. A brummnál még a szelénegyenirányító lett volna a tippem a puffercsere után...
" motor szíjhajtócsere " ez gondolom a gumiszíj cseréje, nem a szíjtárcsáé
szíjtárcsa volt a bünös.
Na má tom mi a neve annak a bigyónak..
Még1kis gond.
Van a csévélőtengely a gumigörgő után az hajtja föl a lejátszott szalagot. Rugót cseréltem, a magnó salátáz. A felcréteghez tettem egy kis pillanatragasztót, most nem salátáz de néha úgy megy mint a traktor. Itt van hogy néz ki az alkatrész. Lehet ilyet venni? Köszi: Müszi
Ha filcréteget beragasztóztad, azzal kiherélted a kuplungot!
Nyilván azért ette a szalagot, mert néha - főleg a kazetta vége felé - a felcsévélés meg-megállt, mert a kuplung nem vitt át elég erőt. Ha beragasztod, akkor a meghajtószíjnál tud csak csúszni, ettől meg "nyávogni" szokott. Fentiek alapján a helyes kuplung-rugóerőt úgy kell beállítani, hogy a filctárcsa csússzon, ne a meghajtószíj.
Túl régi a motyó. Talán Nedisnél valami hasonlót találsz, vagy roncsból.
Ez van. Ha türelem és némi kézügyesség van, nincs lehetetlen. Gratulálok, ma már egyre ritkábban találkozom ilyen emberrel.
Köszi!
Most elég csöndbe van a kicsike. Jól szól baja semi. A kuplungot megjavítottam így most egész jó. Köszi a segítségeket: Müszi
Hello Mindenki!
Nem akartam új témát nyitni, de segítség kellene. Van egy kis régi rádióm ennek kellene az FM sávot feljebb tolni, hogy valami mostami adókat be tudjak fogni rajta. Mert a skála szerint FM 63MHz-től 73MHz-ig van jelenleg és nem jön semmi be, csak nagy sercegés. Tudja esetleg valaki, hogy hogyan kell egy ilyen zsebrádión a frekvenciát behangolni? Mellékelek néhány képet bár nem túl jóü minőségűek. De talán valaki hozzáértő tudna segíteni.
Tudnátok-e nekem abban segíteni, hogy tegnap kaptam rádiósmagnót beszerültük minden van rádió, hang, USB lejátszás mindaddig ameddig el nem indulok az autóval.
Azt tudom, hogy beindulásnál le szokott állni a rádió de utána visszaáll viszont nekem azt írja ki Tel Cal hibaüzenet és csak akkor jön be a rádió ha megint megállok az autóval úgy, hogy rajta marad a gyújtás. Szerintetek mi lehet a hiba oka Tudna valaki segíteni ebben? Várom válaszotokat nagyon.
Kérem ha nem tudtok hozzászólni akkor is írjatok, mert akkor valószínűleg nagy baja lehet.
Köszönöm
Hali!
Jó a bekötés? Nem néztetek el valamit? Esetleg dobhatnál egy képet a mellékelt bekötési rajzról.
Nekünk régebbi Videoton magnó van a kocsinkban. Elég jól megfogja a rádióállomásokat, de ha elindulunk, akkor már elkezd recsegni. És állítólag már újkorában is ezt csinálta. Mi lehet a gond?
Hú, de sokat foglalkoztam azokkal a Videotonokkal!
Nagyon jó kis magnó! Mit értel recsegésen? Nem a generátor, vagy gyújtás hallatszik benne? Vagy arra gondolsz, hogy menet közben zajosabb a vétel?
Hát igen mondhatjuk hogy menet közben zajosabb a vétel, olyan mintha nem lenne jól ráhangolva a rádió a állomásra, de ha megállunk, akkor már nem csinálja. Egyébként elég hosszú - kb. 90cm-es antennája van. És ha a gyújtás halaccik bele, akkor mivel lehetne orvosolni??? Elko??? És ha nem a gyújtás, akkor mi más lehet még a gond?
Ha megálltok, azt úgy érted, hogy leállítod a motort, vagy csak járó motorral egyhelyben állsz?
Ha álló helyzetben, járó motornál is csinálja, (közben egy kicsit túráztasd) akkor valószínü gyújtás. Ez esetben zavarszűrés. Milyen az autó típusa? Ha álló helyzetben nem csinálja, akkor esetleg próbáld meg másik antennával. (Találkoztam olyannal, hogy az antennavezeték meg volt szakadva.) Közvetlenül hajtja a hangszórókat, vagy van esetleg erősítő, vagy hangszínszabályozó a rendszerben? (Ez is lehet a forrás oka) A magnó betápján van zavarszűrő?
Autó egy Skoda 120L (amit most, hogy elkezdtem foglalkozni az elektronikával szeretnék egy kicsit felbolondítani--> LED-es és LED kijelzős fordulatszámmérő, akku töltésjelző), de már nem emlékszem pontosan, hogy ha be van gyújtva, de áll a kocsi, akkor is recseg-e. Legközelebb kipróbálom, azután írok. Nincs se erősítő se semmi, csak kizárólag a hangszórók vannak rákötve. És mi az a zavarszűrő és hogy működik? Esetleg kapcsolási rajz? Érdekelne a dolog.
Egyébként ha csak a gyújtás hallatszana bele, azt hogy lehetne orvosolni? Üdv.
Hi! Skoda!
Álltalában a magnók előtt, azon a szálon, amin a tápot kapja szokott lenni egy kis dobozka, benne tekercs, kondi. Na az a zavarszűrő. Van, amelyikbe a magnón belül kapott helyett. Nem emlékszem, a Videotonnál hogy van, de majd megnézem. (Van valahol a kamra mélyén kettő.) Ha a gyújtás hallatszik bele, akkor meg kell nézni a gyújtáselosztó oldalán lévő kondit, lehet cserélni kéne. Ha kipróbáltad, majd írj! Üdv!
Hellosztok!Hobbiból szeretnék megjavítani egy 2kazettás rádiós magnót.Mikor nekifogtam,kapásból trafó csere lett,mert a gyári be volt dögölve,hogy mitől,azt nemtom.pedig mindent leellenőriztem rajta,és nem adott ki feszültséget a panelnak.Tehát kicseréltem,ugyanakkora feszültségűre 9v ra.Eddig ok is volt minden.A magnóréx tökéletesen müxik,de a rádió réx valamiért sehogysem müxik.A tape-mic-radio kapcsoló szerintem tökéletesen müxik, felvexem max hangerőre rádiónál,mivel csak ilyenkor hallok egy kis sistergést,és semmilyen rádióállomást nem fog be.Antenna zsinór a helyén van beforraxtva.Pótantennával is próbáltam.Ehhez senki nem nyúlt hozzá,szerintem vizet sem kapott...mindössze 2éves...egyszerűen valamiért nem müxik.Segíthetnétek,hogy mit mérjek le,vagy mit kéne cserélni ilyen esetben.tippek jól jönnének.Köszi előre is. (EGY KEZDŐ)
Hello, kellene egy kis célműszer. Egy jelnyomozó, amivel kis szintű hangfrekis jeleket ki tudsz kimutatni. Tehát egy erősítő bemenet kellene és egy multiméter. Keresd meg a vevő IC-t (gondolom IC-s), keresd meg az adatlapját, mérd meg, hogy kap-e tápfeszültséget.Ha igen, nézd meg, hogy a kimenetén van e valami hangfreki. Pontosabban a rádió demodulátorának a kimenetét kellene megkeresned. Ha jobban integrált, akkor a sztereó dekóder kimenetét nézd meg, hogy van-e hang. Ilyen módom fölfelé lépkedve megtalálod, hogy hol akad el a jel. Használhatsz egy másik "célműszert" is. Fogsz egy másik működő rádiót, és kivezeted a KF erősítő bemenetét. Azzal rálépsz a rossz rádió hangolóegységének a kimenetére és megtudod, hogy az működik-e....
Üdv Medve!Nos multiméter van.Erősítő bemenet is.De a magnóhoz az ic adatlapja nincs meg.Akkor hol is kell mérnem,és mekkora feszültségre van xüksége az ic-nek?az ic ugyebár a rádióállomás kereső?.Bocs,de kezdő vok.Köszi a válaszod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |