Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Lapozás: OK   101 / 580
(#) moltam válasza Action2K hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Sávváltó érintkezőit is megpucoltam. Nem az eredeti teleppótlóról adom neki a tápot hanem egy kábelmodem dugasztápjáról. A potiba épített kapcsoló is kontaktos volt. Amikor elhoztam 1mm vastagon állt rajta a kosz. A tokját be is raktam ultrásvízbe fürdeni Skálaizzót bekapcsolva a búgás még hangosabb lessz. A rádió hátára 14-80mA van írva a táp pedig 0.8A t tud úgyhogy bőven elég kell, hogy legyen.
(#) hatvanasjocó válasza Action2K hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Érdekes de tipikus hibái a Vef-eknek: A dobváltó érintkezői ezüstözött szegecsek, ezek a levegőben lévő kénsavas gőzöktől fekete réteget kapnak. Ezt szulfidréteget egyszerűen le lehet radírozni közönséges(a durvább) tintaradírral. A másik dolog amitől elhallgattak, hogy a dobváltó sávonkénti szegmenseiben levő trimmer kondenzátorok ezüstözése a már említett okból szinte "elmászik" a forgórészen és átvezetést okoz az állórész felé. Figyelve arra,hogy ugyan oda kerüljön vissza a beállítás , ide-oda kissé eltekerjük. A trimmer oldalát ugyancsak radírral átdörzsöljük. Ezt kell előbb kipróbálni és természetesen, hogy a tranzisztor lábakon megfelelő feszültségek vannak-e.
(#) hatvanasjocó válasza dizi hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Sztori a készülékről: ezekben a rádiókban előfordult, hogy működő tranzisztor csak 4-5 db volt a többi meg úgynevezett " kamu" tranzisztor, sokszor a 3 lába egy forrpontba összeforrasztva. Jobb esetben diódaként kötöttek be egyet. Persze engem is érdekel, ha meg akarsz válni tőle....
(#) moltam válasza hatvanasjocó hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
A dobváltó szegecsei csillognak-villognak, megpróbálom megtekergetni a dobváltó trimmerjeit.
Honnan tudom meg, hogy melyik tranyó melyik lábán mennyi feszültségnek kellene lennie? A rajzot néztem, de sehol sincs feltüntetve.
(#) hatvanasjocó válasza moltam hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Elég sok Vef van még forgalomban, a legkézenfekvőbb ha egy működő készülékkel hasonlítod össze, persze óvatosan, nehogy két rossz készüléked legyen.........
de körülbelüli értékekkel tudok segíteni ha van türelmed várni, ma és holnap eléggé elfoglalt leszek. üdv!
(#) oregtamas0202 válasza moltam hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Üdv Molton . Az első hiba a táp .Második a 14V-os táp , ugyanis 6X1,5V ról működött a gép . Több mint 50% al lépted túl a tápfeszültséget . Ellenőrizd a 2db 500MF és a MP41-t. Öreg T
(#) petya54 hozzászólása Ápr 7, 2010 /
 
Sziasztok!
Kis hallgatás után egy új szerzemény:
-Beag AET-453
Amit tudok róla: Iskolában használták ami nem is meglepő, mert amiket szereztem infókat azok alapján előszeretettel működtették őket és sikerrel. Van 4-16 Ohm-os és 100v-s kimenete is. 50w van ráírva perpillanat 500wnyi cucc van rá akasztva kb és ő az erősebb, persze fél9kor nem szólhat fullon. Két hibája van: 1, esztétikailag megviselt a szegényke 2, van egy pici alapzúgása de ez annyira nem zavar.
Képek mellékelve.
Üdv:petya
(#) moltam válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Hello.
Nem adtam neki 14V ot, hanem egy 9V os ARRIS kábelmodem tápjáról működtettem.
(#) llaci56 válasza moltam hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Nem azért búg, mert az a táp csak egy trafó? Így aztán nyomod bele a váltót...
(#) lajos1969 válasza petya54 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Sziasztok!
Ehhez mit szóltok?
(#) moltam válasza llaci56 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
DC t szolgáltat. Rá is van írva hogy a lyukban lévő érintkező a + a küső a -. Vagy nem lenne benne pufferkondi?
(#) llaci56 válasza moltam hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Az nagyon valószínű!
(#) moltam válasza llaci56 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Megpróbálom egy 1000u s kondival pufferelni, hátha csak ennyi a baj.
(#) moltam válasza llaci56 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Semmi változás... Talán csak a búgás lett egy kicsit halkabb. Akkor hangosabb, ha megy a skálaizzó.
(#) llaci56 válasza moltam hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Ha nagyobb a terhelés, persze, hogy jobban búg. Miért nem próbálod elemről?
Mérni kéne! Szkóp, multiméter stb...
(#) gkari válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Mindegyik szép.Én a T325-ről levenném a "VIDEOTON" feliratot-amikor a 325 készült, annak a másik gyárnak még "Vadásztölténygyár" volt a neve.Az "Uher" parádés, különösen a kulisszás seb.váltó!
Üdv!
(#) petya54 válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Szép darabok! Gratulálok valamennyihez!
és egy kérdés: Ha nem tévedek az első képen egy Terta T325 található, mit keres azon a Videoton felirat? Félre értés ne essék nem fikázás, csak van köze a videotonhoz vagy valaki rátette díszként? :hide:
üdv:petya
(#) Action2K válasza petya54 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Idézet:
„valaki rátette díszként?”

Hát, lehet, hogy annak a valakinek dísz volt, de nekünk igencsak "báncsa" a szemünket.
Az UHER tényleg pompás állapotban van. Lehetséges, hogy a Tertát restaurálták? Feltűnően jó állapotú az arany festése.
(#) moltam válasza llaci56 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Mert nincs itthon elem. Szerintem nem itt lessz a baj. A maximum 80mA terhelésre ne lenne elég 1000u?! Mértem szakadásvizsgálóval a dobváltó szegecsei és az érintkezők közti kapcsolatot, ott nincs baj.
(#) lajos1969 válasza gkari hozzászólására (») Ápr 8, 2010 / 1
 
Én restauráltam a videoton emblémát csak dísznek tettem rá.
Itt egy másik is meg egy tesla b400-as.
(#) hatvanasjocó válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Ugye nem haragszol meg? Nem kellett volna rátenni!
(#) lajos1969 válasza hatvanasjocó hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Nem haragszom, majd leveszem.
(#) petya54 válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Szépek-szépek! Megint csak gratula. Akad nekem is egy 325ös és és 331es Várva a feltámadásukat bár az előbbi tökéletesen működik csak esztétikailag kell restaurálni. Időhiányban még várniuk kell...
üdv:petya
(#) gkari válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 8, 2010 /
 
Nagyobb bajunk sose legyen! Grat.a 425-höz is.Nagyon jó a 325 aranycsíkozása-tanusítom, hogy ez is eredeti, mert a Terta ilyet is készített-1958 táján ezeket még gyártották, magam is sokat láttam az akkori Telefongyári MHSZ rádiószakkőr tagjaként.
Üdv!
(#) _BiG_ hozzászólása Ápr 9, 2010 /
 
Szervusztok!

A birtokomba került egy Philips 313 Néprádió (alumíniumházas, Philips-feliratú gombos). Van valakinek kapcsolási rajz hozzá? A Kádár-könyvben nincs benne, eddig a neten se találtam.

Update: Orion és Siemens rajzot találtam. Talán jó...

Üdv!
(#) _BiG_ válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 9, 2010 /
 
Köszi, valami ilyesmit találtam aztán én is. A kép ugyanaz, csak a gomb még Philips feliratú
De össze fogom vetni ezt a készülékkel. Állítólag még működik, bár eléggé nyúzott a külseje. De lecsiszolva-lefestve tán szép lesz újra.
(#) _BiG_ hozzászólása Ápr 9, 2010 /
 
Szervusztok!

Működik a Terta T 528H! Íme pár kép.
Kellemes hangja van, bár át kéne mérni minden kondenzátort, mert a régi Remix papírkondikban már nem bízom és az elkók se lehetnek topon. Bekapcsolás után a melegedéstől elhangolódik. Illetve a regiszter is furán szűr szóló, koncert és beszéd módban. A legjobban a jazz beállítással szól.

Sajnos a hangszóróselyem "viseltes" és a díszek is hiányoznak az elejéről, illetve az alsó fedőlap hiányzik. Ha valaki tudna segíteni abban, hogy hogyan cserélhetném-pótolhatnám? A doboz is kicsit kopottas, de nem vészesen.

Üdv!
(#) Malfox hozzászólása Ápr 9, 2010 /
 
No hát akkor szokásomhoz híven mutatok én is valait. Egy barátom járt nálam és meghallgatta a Thorens TD 145-ösöm az SME 3-as karral..neki is ilyen kell felszólítással rá is állított a témára. Megvan a futómű Thorens TD 166,iszonyat leharcolt,de megcsinálom szépen:
(#) lajos1969 hozzászólása Ápr 9, 2010 /
 
Erről mi a véleményetek ez milyen rádió?

SDC13309.jpg
    
(#) Malfox válasza lajos1969 hozzászólására (») Ápr 9, 2010 /
 
Ez elég buhera..a doboz eredeti,de az elektronika már így kívülről is látszik,hogy nem eredeti,elől egy élgomb kéne legyen.
Következő: »»   101 / 580
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem