Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Olajnyomás
Témaindító: Robertoladas, idő: Ápr 13, 2010
Témakörök:
Olajnyomás probléma
Az elég nagy baj, mert nincs kenése. :eek2:
Sziasztok!
Nekem egy 84-es golf2 GTI-m van.A hibajelenség a következő: Pár hete elkezdett világítani az olajnyomás ledem fél erősséggel.Voltam villamosság szerelőnél,nem találtak hibát.Azt javasolta,cseréljem ki mindkét olajnyomás gombát,lehet,hogy az a baj.Vettem a hengerfejbe egyet,ami 0.3 bar nyomásnál kapcsol,alulra meg egy olyat,ami 1.6-2.0 bar nyomásnál.Remélem,jókat kaptam! Aztán bátran közlekedtem.Kb 1 km-t,mert elkezdett sípolni a műszerfalam,meg villogni az olajnyomás ledem.Aztán 5 másodperc múlva megszűnt a figyelmeztetés! Beálltam a garázsba,újra fél erősséggel világított a led.Aztán elkezdtem kapcsolgatni a világítás kapcsolót,és kb 10x le és fel tudtam kapcsolni az olajnyomás ledet.Szétszedtem az egész műszerfalamat,megmozgattam a panelen levő összes diódát,semmi hibát nem találtam.Illetve a világítás kapcsolóm egyik vezetéke megolvasztotta a foglalatát,amit kicseréltem.A led parázslása lehetett ettől?Ja ha nincs visszadugva az elakadás jelző a csatlakozóra,gyújtáson ugyanígy világít az index visszajelző led folyamatosan,mint ahogy az olajnyomás!Összeraktam mindent,azóta jó.Vajon megtalálhattam a hiba forrását?Ha valaki tud,adjon létszi tanácsot!
Az olajnyomás nem játék.
Meg kellene mérni meleg állapotban az olajnyomást. Hogy a motor nehogy kifeküdjön.
Ha letekerem üzemmeleg motornál az olajbeöntőt,nagyon nyomja az olajat kifele!
4 bar nyomás van a lenti gombánál!
Tehát dugulás. Vegyél egy kanna olajat bele, (mondjuk valvoline maxlife 10w-40, nekem bevált) meg egy motoröblítőt. A motoröblítőt beleöntöd az autóba, és a használati utasításban leírtak szerint használod, majd leereszted a trutyit.. De előre szólok, ha motoröblítővel elmész valahova, akkor kezdj spórolni egy generálozásra!
Az olajszint majdnem maximumon,10000 Km-t el tudok menni utántöltés nélkül.
Na most ezt magyarázd el mégegyszer. A szelepfedélen az olajsapka levétele után ott nyomja az olajat? Vagy járó motornál fröcsköl egy kicsit, ahogy a vezértengely meg a szelepek kiverik az olajat?
Ha kitekered a olajnyomás gombákat, és beindítod akkor elkezd a fenti gombánál is spriccolni az olaj? A 4 bar az elég lehet. Milyen fordulaton és milyen hőfokon mérted?
7000 Km-t mentem eddig az olajjal,teljesen átlátszó barna.Visszagondolva,mindig csak világításon csinálta.
Még a ventillátor is bekapcsolt,olyan meleg volt
Szia, még mielőtt bármit is csinálnál ellenőrizd a műszerfal testvezetékét (vezetékeit). Az ilyen terhelés függő hibáknál nagy a valószínűsége a test hibának.
Néha ha elfordítom a gyújtáskulcsot,kileng a fordulatszámmérőm 6000-ig aztán visszaáll nullára.Ez az a testhiba?
Az ilyesmi elég aggasztó,idegesítő lehet.
Én behúznék ideiglenesen egy próbavezetéket,teljesen független jelzőleddel vagy izzóval. Utána lehetne dönteni,hogy a műszerfalban tovább kotorásszak,avagy sem?
A fordulatszám mérő viselkedése ez esetben nem mérvadó mivel ha elektronikus akkor a bekapcsolási feszültség lökések is kilengetik a műszert. Próbáld ki 6PC által javasolt megoldást először.
Ha valaki jártas villamosságszerelésben: a világításkapcsolóm vezetékei közül a pirosnak volt megolvadva a burkolata kb 6 cm hosszan,arra húztam egy zsugorcsövet.Aztán ami meg volt égve,az a kapcsoló közepénél egy citromsárga csíkos fekete,azt sikerült megtisztítíni,meg szétszedtem a világítás kapcsolót is,azt is megtisztítottam teljesen.
Nehéz elképzelni a világítás kapcsoló hibáját, az olajnyomás visszajelző viselkedésére nézve. A vezeték szigetelés olvadások szinfüggetlenül károsak a berendezésre nézve, általában kontakt hibára utalnak vagy túlterhelésre. Gondolom te is 100/100W-tos halogén izzókat raktál az 55/60W-tos helyére. Az olajnyomás visszajelzők a test felé szakítanak meg vagy növelik az ellenállást.
Az izzóim gyáriak,60/55W
De most komolyan kérdezem:Miért tudtam tegnap 10x le fel kapcsolni a világításkapcsolóval az olajnyomás ledet?
Hát tudod öreg a vas . Próbáld meg a kerülő módszert.
Vezetéket teszel a gombákra bevezeted a műszerfal mellé, hogy lásd teszel egy visszajelző izzót rá foglalattal vagy anélkül az izzó másik kontaktusára adsz pozitívot akár a rádiótól vagy a biztosítékoktól és figyeled menet közben, mikor az úton nincs esemény.
Ha testhiba van akkor a műszerfal vagyis az órákat megvilágító körtéket is kapcsolod, a világítással együtt. Az általuk felvet áram a műszerfal egyéb fogyasztóinak, az ügynevezet hideg ellenállásán keresztül kap testet és igy világit, természetesen ez a kóbor áram befolyással van az egyéb fogyasztókra.
Sziasztok!Április óta jó sok kilómétert megtettem a Gti-vel.A hibajelenséget jó sokáig nem csinálta,mármint az olajled parázslást,de kb 1 hónapja megint,előjött,mindig amikor hűvösebb az idő.Pár ezrest elköltöttem ebben a hónapban.Kicseréltem az összes csatlakozót, csúszósarut,burkolatokat a motortérben,új a megolvadt áramvezeték is a kapcsolónál.belül is újak a kapcsolók sarui,rögzítőfüles,le is forrasztottam,jobb mint a gyári,mivel még a gyújtáskapcsolón levő csatlakozók burkolata is meg volt olvadva.Nem értem miért.Pár napja lehúztam mindkét olajgombáról a vezetéket,így elaludt a led,csak véletlenül gyújtáson maradt,és lám,3 perc után fél erősséggel izzott az olajledem,mint menet közben,pedig nem volt rákötve gomba.Aztán elindítottam,nem történt semmi.visszadugtam csak az alsóra a vezetéket,akkor csak 2000-es fordulaton villant ki egy pillanatra,még a kompjúter sem sípolt.Na ilkyenkor mi van?Megint nem értem az egészet.Ja majdnem elfelejtettem:ha így megbolondul menet közben,hogy parázslani kezd,néha a fénykürttel is fel tudom kapcsolni a ledet.Ez vicc! Segítsetek,mert az összes szabadnapom erre megy rá!
Megmértem a feszültséget az aksi negatívja, meg a motor között,0,06 voltot mutatott,vettem egy széles testkábelt,letesteltem a generátor állítócsavarját a toronyhoz,így már 0,03-at mutatott.Centinként testeljem le a motort?Va di új az aksi testkábele is!
Sziasztok!
Van egy Volkswagen Golf 4 1.6 16V benzin. Az a próbléma hogy 1500-as és 2000-es fordulat közt kidobja az olaj nyomás lámpát. Cseréltem olajnyomás szenzort azóta de a hiba meg maradt. Cseréltettem olajat is és azóta annyit változott a helyzet hogy 2000-es fordulat felett dobja ki az olaj lámpát (3at sípol aztán villog) de csak meleg motornál. Tudja valaki hogy mi lehet próbléma megoldása?
Ahhoz, hogy érdemben is segíteni tudjanak, oda írhatnád, hogy hány megtett kilométert mutat a számláló. Illetve, hogy kereskedőtől vetted-e.
Próbáld megmérni, vagy megméretni olajnyomásmérő műszerrel hogy mennyi az olajnyomás. Ez lehet mechanikai probléma is. Én felkeresnék egy szerelőt.
Kevés benne az olaj.
Kopott motornál alacsony fordulaton kicsi a nyomás, fordulat növekedéssel nő az olajnyomás is. Van olajnyomás határoló szelep, esetleg ez nem jól működik.
Lehet, hogy csak a szokásos VW csoportos baja van. Két olajnyomás gomba van, az egyik a hengerfejben, a másik az olajszűrő tartóján. Ezek felváltva működnek. Az egyik akkor kapcsol szét egy kontaktust amikor van olajnyomás a másik akkor amikor nincs. Ráadásul van egy elektronika, ami a motorhőfokot és a fordulatot is figyeli. No ez szokott meghibásodni. Ha egyébként az olajnyomásod rendben, akkor kikötheted az olajszűrő felettit, de a vezetékét kösd testre. Így az elektronika nem fog működni, csak az olajnyomás lámpa, amit a hengerfejben lévő gomba fog kapcsolni. Mindenképp mérd meg a nyomást, mielőtt kikötöd nehogy baj legyen belőle.
Szia
A szerelőm javasolta hasonló helyzetben hogy cserljük ki az olajpumpát is a vezérléssel (ez épp aktuális volt) és helyreállt a dolog. Amúgy nekem is VW csoportos atuóm van. És mondta is utánna hogy minden vezérlés csere alkalmával illik kicserélni az olajpumpát és a vízpumpát is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |