Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni??!! Van egy 2004-es Octaviam, kb. 2 hete azt jelzi a fedélzeti computere, hogy nyitva van a hátsó ajtó, pedig nem. Néha abbahagyja és amikor egy kisebb gödörbe megyek bele újra érzékeli. Talán érintkezési probléma valahol vagy esetleg a biztosítékoknál kell keresni a hibát? Üdv.: Dávid
Minden ajtón van egy kapcsoló, ami a belső világítást is kapcsolja. Ez az oszlopon helyezkedik el, egy kis gumi sapka takarja. Valószínűleg ez kontakthibás, esetleg a csatlakozója, vagy vezetéke sérült.Bővebben: Link
Nekünk ez a kapcsoló be van építve a zárba, és odáig eljutottunk, hogy lehúztuk róla a vezetéket, 2 napig nem is jelezte, de utána újra felvillant a nyitott ajtó, és idegesítően sípol!!! Ezért gondoltuk, hogy nem a vezetékben van a hiba hanem valahol a biztosítékoknál.
Valahonnan tudnék letölteni kapcsolási rajzot a biztosítékokról? 1.6 benzin, BFQ motorkód.
Valószínüleg a csomagtérajtó kábelátvezetőjében letöredezett a szigetelés a kábelekről, vagy elszakadtak a kábelek és néha leérnek testre. Én biztos ott keresném a hibát. Ja és ha javítani szeretnéd, vegyél szilikonos kábelt, toldj be mindegyik kábelba kb 30 centinyit, hogy ne a forrasztás mellett terhelje a nyitás zárás a kábelt. Probléma jó 20 évre megoldva
Hmmm.... nem rossz ötlet megnézem. Köszönöm a segítséget, jelzek hogy ha megoldódott a probléma.
Szia Samara!
Igen, gyári a katalizátorom, de nem azon van a szonda, hanem még a katalizátor előtt, pontosan leömlő után ahol a két kipufogó csőből lesz egy, majd megy a katalizátor felé. Az összes szonda amit idáig kivettem az kormos volt... Olajat nem eszik az autó, mert rendszeresen ellenőrzöm, és az olajcsere periódus alatt a nívópálcán mindig azonos a szint. Nálam egy csere periódus 1 év (keveset használom, évi 8-11e km) de kb. 2 havonta ellenőrzöm a folyadékszinteket és nem tapasztalok olajfogyasztást. Másfelől pedig nem füstöl az autó se hidegen se melegen még magas fordulaton sem. Az olaj mindig VW 505.01 szabványnak megfelelő 10W-40 Castrol, én szoktam cserélni. Ha valamelyik hengernél esetleg probléma lehet, akkor hibakódot ír be róla a tárolóba? Bár sajnos nekem nincs ODB interfészem, de amit kölcsön szoktam kérni, az sem látja a motorvezérlő elektronikámat mert tört verziós a VAG-COM. Hogy milyen értelmezésben van 10-es alapjárati CO-m azt nem tudom neked megmondani, mert ennyire nem értek hozzá. Én odamentem a zöldkártyáshoz üzemmeleg motorral, ő bedugta a szondát, majd fejjel a falnak rohant utána többször a földhöz verte magát és közben mondta az imát. Viccet félre téve, alapjáraton 10-es CO-t mutatott és emelt fordulaton is csak 7,5-8-ra esett vissza.
Szia!
Ami adatot írtál az a Co2 - a Co nem lehet max 0,5% nál magasabb valamint emelt fordulaton max 0,3% ha minden tökéletes. Ha valamelyik hengernél esetleg probléma lehet, akkor hibakódot nem ír ki és a kontroll lámpa sem jelez kivéve a befecskendező szelep hibáját. Ahhoz, hogy többlet károsanyag távozzon a kipufogón keresztűl, nem feltétlen kell, hogy olajat fogyasszon. Minden esetre, hogy a szondák amiket kiszedtél kormosak intő jel lehet arra, hogy valamilyen hiba jelentkezni fog rövidesen, illetve már adott is, sűrűn kell cserélni a szondát. 1990 évtől az autógyárak úgy tervezték és készítették a motorokat, hogy minden károsanyagot visszavezetnek a motorba és ott égetik el. (Pl olajgőz-kartergáz-benzingőz stb) Ha leveszed a levegőszűrő fedelét és a levegőszűrő környége olajos, az példáúl ülepítő szűrő (motor hátsó rész fekette doboz) hibára utal. Mivel az a funkciója, hogy olajgőzt vezessen a motorba vissza a levegőszűrőn keresztűl, tehát szűrten, de ha abból többet juttat vissza és egy kicsit töményebben az már éppen elegendő ahhoz, hogy kormos legyen a szonda. Ezz csak egy példa a sok közűl.
Szia Samara!
Előre bocsájtom, nem akarom megkérdőjelezni a szakmai tudásodat és nem kötekedni akarok, de nagy lelkesen felhívtam a haveromat (Skoda Mentesnél autószerelő), hogy mondja meg hol az ülepítő szűrő az 1,6 AEE-en. Erre kiröhögött és közölte hogy ezen nincs ilyen, ez nem 120-as skodri... Természetesen lehet, hogy az én haverom a tudatlan, de légyszi világosíts fel, hogy van-e és hol az autómon ülepítőszűrő.
Szia!
Én nem haragszom rád. Talán természetes, hogy nekem nem, mert engem nem ismersz és a haverodnak hiszel. No akkor világosítsd fel a kedves szerelő urat, hogy az ülepítő szűrő az 1.6 os AEE motorkódú Skodán ha szemben állsz a motorral bal oldalon hátúl - a tűzfal felöli rész- ha benyúlsz a tűzfal és a motor között lefelé haladva a féltengely felé ott a motor oldalán megtalálod. Egyszerűbb, ha a kartergázcsövet (ami a levegőszűrő oldalába megy balról) megfogod és végigvezeted a kezedet rajra az pontosan bele - rá csatlakozik. 3 db imbusz csavar rögzíti a blokkra. No most, hogy felvilágosítottalak és és ezt a tudást átadod a szerelő srácnak, hogy igen is létező dolog amiről írtam majd ezt fogja mondani - most figyelj- ooöööoö ja az? az izé ja azt nem ülepítő szűrőnek hívják - és erre mond valami okosat. Megmondhatod a betanított szerelő barátodnak, hogy két néven ismerik a hozzáértő szerelők - OLAJLEVÁLASZTÓ vagy ÜLEPÍTŐSZŰRŐ. Ha a két név közűl mond egy harmadikat akkkor hazudik. A 120 -as Skodán ilyen nem létezett csak okosnak akart tünni. Írnék még több dolgot is de nem teszem rövidre zárva sajnos itt tart ez a szép szakma.
Köszönöm szépen az okítást!
Ha ezt a 3db imbuszt kicsavarom, akkor a benne lévő szűrővel mit csináljak? Mármint ezt ki lehet mosni vmilyen vegyszerben, vagy újat kell bele venni? Elég szomorú, hogy én ezt még nem cseréltem az autómban 11 év alatt...(mert gondolom amíg garanciális volt addig a P.Hungária sem cserélte) Na szóval ha ez ki lesz cserélve vagy takarítva, elképzelhető, hogy a lambdaszonda problémám megoldódik? Ha esetlegesen mégsem, akkor m a következő lépés? Egyébként a legutolsó tankolás óta úgy közlekedem az autóval, hogy koncentrálok a pillanatnyi fogyasztást a lehető legalacsonyabb számértéken tartani. Ennek eredménye képen az indulástól számított fogyasztásom 7,3 körül mozog, míg a tankolástól számítva 8,3l. Ezek az értékek AEE esetében szokványosak?(Csak város)
Sziasztok!
Régebben említettem, a hasonló motorral szerelt autónk problémáját (menet közben "ránt" egyet). Az egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy a saját VAG-al kiolvasta belőle a hibás érzékelőre vonatkozó adatokat. (szervizben nem tudom miért nem tudnak ilyet csinálni?) A pirossal aláhúzott a frissebb hiba, mert a V60 egy régebbi hiba volt, amit nem is töröltek ki akkor, csak letisztították a fojtószelepet és kész. A G28 a motorfordulat adó szenzor volna, ami néha nem ad jelet és olyankor ránt egyet a kocsi. Azt nem értem, hogy mi okozhatja a kimaradást, mert ez csak egy tekercs X ellenállással és előtte fordulnak el a "fogak", vagy furatok, amik indukció útján kommunikálnak vele. Ez vagy szakadt, vagy menetzárlatos, de akkor hogy működik vele a motor több km-n keresztül hibátlanul? Nem beszélve az áráról, ami kb. 30rugó, és meg kell rendelni és csak az M-s jó, mert mással nem fog menni a motor. Komolyan mondom, ez az érzékelő rosszabb mint a lambda szonda. Ezt is arany árban adják és nem mindegy milyen betű van a számsor végén. A kérdésem az volna, hogy csak a csere oldja meg a hibát, vagy a letisztítás segíthet rajta? Gondolok itt a fémporra, vagy koszra ami a fogaskoszorús házban van (nagyon rossz helyen) és okozhat valami induktivitási problémát. A képeket mellékelem hozzá és köszönök minden segítő tanácsot.
Megkérdeztem cikkszám alapján egy nagykerben, ha a skodától rendelik 18kFt ha a VW-től 16,5. Ha privátban megírod a pontos típust és alvázszámot, lehet, hogy ennél olcsóbban is tudok neked szerezni.
Sziasztok! Nekem egy 2003-as Seat Toledom van (diesel). Lassan több hónapja a következő hiba jelentkezik a kocsimon: indítás után az immo letilt, villog a kulcs jel a műszerfalon. Ezek után csak jó fél-1 óra múlva lehet újra beindítani az autót.Tapaszalatom szertint ezt akkor csinálja, ha már meleg az autó vagy sokszor indítom be rövid időn belül. Rákötöttük számítógépre, ott csak annyit ír ki, hogy GYENGE A JEL. Reggeli indításkor a garázsban ezt soha nem csinálja. Szerintem valami köze lehet a meleghez (ebben a hónapban már szinte 2 naponta nem sikerül egyszer beindítani a kocsit), de az olvasótekercs közvetlen melegítésére nem jelentkezett a probléma. Letiltás után mindkét gyári kulccsal próbálkoztam, az sem segített.
Van valakinek valami ötlete vagy hallott már hasonlóról? Köszi
Megpróbáltam a gumidugó mögötti (piros nyíllal jelölve) jeladót letisztogatni levegős befújással, a tesztelése (működésileg rángat-e) folyamatban van. Az utóbbi 70-80km-t megtéve, tünetmentes volt. Igaz nem sokat bízom abban, hogy így sokáig tünetmentes lesz, mert a 130 000km-nyi kosz továbbra is benn van a fogaskoszorús házban. Ha csak szenzort cserélnének, félő, hogy előbb vagy utóbb ugyan ez lesz a baja (szerintem).
A fejleményekről majd írok, ha lesz valami.
Szia!
Elektronikai oldalról tudom csak megközelíteni a jelenséget: melegedés hatására előfordulhat, hogy "elmegy" az oszcillátor frekvenciája ( az RF adó-vevőé! ) és emiatt nem lesz elég érzékeny a vett jelre --> "gyenge vétel" hibaüzenet ! Javítás gondolom csak cserével ( valószínűleg beöntött elektronika, de nem ismerem ! ). TV-knél, rádióknál előfordul ilyen "elhangolódási hiba", a jelenségek ugyanazok! Steve
Az autó 003.JPG és a blokk.JPG képen is látszik egy zöld-fekete műanyag dugó. Ez a lendkerék felett van, és ha itt féktisztítót fújsz be, az letakarítja a felrakódott mocskot. Azt is látom, hogy van felette egy csavarhely, ahol szerintem kéne lenni egy váltó rögzítő csavarnak. legalább is innen úgy tűnik. Nem ismerem annyira a típust, hogy ezt biztosan állítsam, de a golfos emlékeim ilyenek. EGR miért van lekötve?
Most jöttem vissza a szervizből, dél, egy órára lesz kész a műszaki és most egyeznék velük a cserével kapcsolatban, DE TE kitűnő ötletet adtál a zöld dugóval kapcsolatban. Ott még megnézem, hogy szemből (mert pont szemben van a szenzor, csak a másik oldalon) mi is látszik belőle és tisztítható-e. A tegnapi remények szerte foszlottak félúton a szerviz felé, mert "rántott" egy kicsit, tehát a levegős "tisztítás" nem segített semmit.
Az EGR már régóta le van kötve, mert annak idején még ennyire sem értettek hozzá, mint most. Akkoriban a fojtószelepállás érzékelő csappantyú kormozódása is kihívás volt, s mivel semmit nem javítanak csak cserélnek, így a membrános szelep beragadását sem csinálták meg, ami eddig lekötött állapotában tünetmentes. Mindjárt felhívom a helyi unixot, hogy ők milyen áron tudnának szenzort szerezni.
Sziasztok.
Először 76Zolikának válaszolnék. Ha végigolvasod a fórumot, akkor találsz a problémádra megoldást. Nálam az Octavianal van ilyen problémám. Nekem az olvasó tekercs van elszakadva. Rámértek és ellenállási hibát jelzett. Gondolom akkor nálad is vagy el van szakadva, vagy csak el van oxidálódva. Próbáld meg megcsiszolni. Na. Akkor én is kérdeznék. Vettem egy olvasótekercset a bontóban (5 e. Ft). Viszont nálam a kedves szerelő eltörte a csatlakozót, így pillanatragsztóval van összetéve, amit nem tudok roncsolás nélkül szétszedni, így vettem hozzá csatlakozót is (1 e. Ft.). Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem az olvasó tekercset, akkor a kulcsot kell vele taníttatni, vagy ő csak a jelet küldi tovább és az immó ismeri fel? A bontóban azt mondta a srác, hogy ő kicserélte és ment rögtön az autó. Tud ebben segíteni valaki?
Szia! A tekercs csupán egy jelet sugároz majd várja a kulcs által visszasugárzott jelet azaz csak antenna szerepe van nem kell tanítanod kulcshoz.
Sziasztok.
Kicseréltük az olvasó tekercset és eddig úgy néz ki, hogy minden oké, de nem akarom elkiabálni.
Sziasztok Fórumtársak!
A következő kérdésben szeretném kikérni a véleményeteket. Octaviába ( 1,6-os benzines ) bio etanolt használt e már valaki ? A kutasok azt mondják hogy elektronika nélkül felesben lehet használni. Ha valaki használt már kikérném a véleményét róla .Előre is köszönöm.
Engem is nagyon érdekelne Taxis148 kérdése,mert hát ugye ilyen benzinárak mellett elgondolkodik az ember a bioetanol használatán,kérdés a leves nem lesz-e drágább mint a hús....
Sziasztok.
A bioetanolos kérdésre válaszolnék. Nekem 1.6-os 75 Le-s Octaviam van. Nálam rettenetesen megugrott a fogyasztásom. Eléggé öregurasan vezetek, így az átlag fogyasztásom a computer szerint 6.5. Bioetanollal ez az átlag felment 7.9-re, ugyan olyan vezetési stílussal. Parton felfelé pedig nagyon csörgött a motor. Persze én is felesben használtam. Vissza is álltam a jó drága benzinre. Én nem ajánlom, de tegyetek ti is egy próbát. Egy szerelő mesélte, hogy más VW-nél nem volt semmi probléma a fogyasztással.
Köszönöm a gyors reagálást . Teszek egy próbát egy kis mennyiségben . természetesen megírom a történteket .
30E Ft - ért lehet kapni átalakítószettet. Azzal tökéletesen működik, fullra lehet tankolni Fogyastási jellemzője kb olyan mint a gázüzemüek esetében - megemelkedett fogyasztás - azonban, még úgy is sokat lehet megtakarítani.
Szia! Nálam is emeli a fogyasztást kb 1 literrel de pl magasabb fordulaton dinamikusabb igaz alacsonyon nem annyira... A gond csak az a bióval hogy a moci nem arra lett tervezve. Az apám mesélte hogy náluk a cégnél volt pár megszállott modellező akik nagyon magas fokon művelték a modellezést, és mivel modell motort venni akkor nem nagyon lehett ezért maguk csinálták öket és próbálgatták az üzemanyagokat is, na a sok dumának az a vége hogy az alkoholt nem bírta tartósan semmi előbb a tömítések purcantak ki azután a motorok, egyedül a teflon ami bírta de hát az meg kopik nagyon főleg ha mint gyűrű használják egy motorban.Szóval én inkább hiszek az öreg szakinak mint a reklámoknak na persze ha egy 15 éves kocsival járnék akkor simán ezt enném bele ! De a 9 éves Golfomat nem kockáztatom!
Hello!
Én ugyan nem Octaviaban, hanem Ford Focus 1,6-ba próbáltam először 70 benzin; 30 etanol arányban. Ekkor semmi változás nem volt tapasztalható. Utánna 50-50 arányban használtam. Teljesítménygyengülés mellett magasabb fogyasztást tapasztaltam ami kb 1,2L többletet jelentett 100 km-nél. Egy elég fontos dolog amit javaslok mindenkinek, aki ki szeretné próbálni az etanolt. Az üzemanyagszűrőt mindenképpen cseréljétek ki a használata előtt!
Sziasztok. Én az etenolt közel fél éve használom 50:50 arányban. Nekem egy octim 1,6 101le motor van benne. Annyi a problémája hideg motornál kicsit várni kell had kötyörögjön kicsit mert vissza dadog. De ha meleg a motor semmi problémája nincs. Ahogy előttem irták nagyobb fordulaton dinamikusabb. Fogyasztása kb 1literrel lett több. Mindent összevéve számításaim szerint 1kmeren marad 2ft marad. 100km nél 200ft. Kinek mi jön be.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |