Fórum témák
» Több friss téma |
Próbáld ne multiméterrel, hanem tolómérővel. Szekunder huzal átmérő, és erős közelítéssel meg tudod saccolni a teljesítményét 2,5-3,5A/mm2 áramsűrűséggel számolva.
Idézet: P=UxI „Van egy trafóm 11.5v és 32 Ah Az van még a trafóra írva hogy Max:400W”
Helló mindenkinek!
Van egy 400W 11.8 toroid trafóm, és ezzel akarok hajtani egy autó végfokoz. Nos hehez melyik lenne jobb tápkondenzátorként? -47000 µF / 16V -(hány darab??) - 1F-os autó kondenzátor
Sziasztok! Van egy autós eősítőm elvan szállva a konverterje, csak a végerősítő része működik. Csinálni szeretnék hozzá egy tápegységet meg is van mindenem hozzá csak az lenne a kérdésem , hogy 2db 35V/2200 as kondi van benne erre kötném én a +- voltomat. Erre a 35 voltos kondi mennyit bír el nekem +- 30 voltom van az megfelel neki? Ja és még annyi ,hogy a közös pontot GND azt hova kössem rá az erősítőre? Az eredeti Gnd hez köthetem? Előre is köszi szépen a válaszotokat.
Helló. A kondi 35V-os kondi elbírja a 30V-ot.
Ha 2db van benne akkor igy kell ahogyan a képen rajzoltam:
Szia. Ha csak egy 30v-os fesz van akkor a 2-es képet használd!
Sziasztok! Sikerült összehozni! 2x20V jön le a trafóról egyenirányítva pufferelve - +28voltom lett. sikeresen sikerült megtalálni a közös pontot is. Habár a trafóm egy kicsit melegszik,nemtudom,hogy enek a trafónak mennyi lehet a (természetes) melegedése.
Sziasztok mégegyszer Hamár sikerült összehozni ezt az egészet idáig,van egy gyári dobozom és szeretném beleépíteni ezt az erősítőt. De a jó elhelyezésnek meg a végtranyók hűtőbordára kerülésének vezetékelni kellene őket,ja és persze a három potmétert is. Kérdésem az lenne, hogy a potikat és a végtranyókat ha kivenném a panelból mi volna az a vezeték hossz ami nem befolyásolná a megfelelő működést(nekem kb a 6-7cm kellene a végeknek és 9-10a potiknak). Előre is köszönöm szépen a választ
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy sal pro900as erősítőm, és szénné éget a inverter réssze. És aszt szeretném megtudni, hogy meg e lehet valahogy úgy oldani trafósra csinálni szobába ??
Rá kehet csinálni.(szobába)
Ha visszaolvasod ezt a témát, le is van írva benne hogy hogyan. :yes:
De olyan hozzászólást nem találtam ami le írja hogy ha kikötöm az inverter részt bellöle akkor hova kösem a +/- tápot
Van benne két nagy méretű pufferkondi. Ezekről leolvasod hogy mekkora a feszültségtűrésük. Ez alapján következtethetsz a tápfeszültség értékére, hacsak nem tudod valahonnan már. Ebből kiszámolod 1,41-es visszaosztással a trafó szükséges szekunder feszültségét. Ezt egyenirányítod egy megfelelő graetz híddal, majd ezt az egyenfeszültséget wichman betéteken át, bekötöd a tápelkókhoz polaritáshelyesen.
Előzőleg azonban függetleníteni kell az inverter rész szekunder körétől is. Remélhetőleg az előfok rész nem használ 12V-ot, mert ebben az esetben további lépések is szükségesek.
Értem K9öszönöm a gyors választ akkor neki is álok 50voltos elkók vanak benne nekem egy 2x45ös trafóm van ez jó lesz hozzá??
Ajjaj!
Abból nagy durr lenne! A feszültségtűrés nem azt jelenti hogy mennyi a tápfeszültség, hanem hogy mennyi amit még elvisel a kondi károsodás nélkül. 45VAC-ból pufferelés után 62VDC körüli feszt kapsz, amitől eldurrannak a kondik, (is) és ha mázlid van , nem kell Dr. House-hoz menned.
2*24V os trafóra lesz szükséged, esetleg 2*30V Többet ne akassz rá.
Akkor az a trafó kilőve akkor keresnem kell mást
Sziasztok. Van egy trafóm ami ~17,1v és ha rákötök egy diódahidat akkor lesz belőle +15,5v ez még jó is lenne az autóerősítőnek. De ha rákötöm az autóerősítőre és rámérek akkor +21,1v-ot mutat! Ez miért van?
A diódahíd: KBPC5002
A válasz nagyon egyszerű. Amikor AC-t mérsz, az ugya 17,1V, ezt egyenirányítod, általában a diódán esik 0,7V (P-N átmenet) itt , mivel graetz híd akad egy pár darab ,(egész pontosan 4, itt egyszerre kettőn halad át így 1,4V esik) innen a 15,5V. Majd mivel nem pufferelted, azaz nem szűrted elektrolit kondival ez 15,5V-on marad, de mivel az autó rádióban már van elkó így az egyenirányított fesz 1,41-szeresét mérheted. De, ha ez ekkora anomális a számodra (amivel nincs is semmi baj) javaslom olvasgass a témáról.
Bővebben: Link illetve Bővebben: Link
Aha igazad van pufferolásnál megnő. Nem lehet lejjebb vinni. Magas amperszám trafó pont jó lenne a kocsierősítőhöz! Esetleg letekerni egy keveset belőle?
Ha mechanikailag meg tudod oldani, akkor nyugodtan, persze valamennyit csökkenni fog a kimenő áram is, ezzel számolni kell. Valószínű tökéletes eredményt az újratekercselés hozna, ez nem olyan nagy durranás, kb 20-40 menetről van szó, a megfelelő huzalból, de ha azt kérded , hogy letekeréssel csökkenni fog e a fesz, a válaszom igen. Ajánlatos lemenned kb 10V-ig a trafó nyes feszültségét illetően.
Oké nekifogok 10v-ig. Még írok!
Azért a graetz után nyugodtan tehetsz jópár 1000µF-ot, nem sértődik meg érte az erősítő ám. Igazából úgy párszáz ezer µF jól esne neki. De semmiképp ne használd kondi nélkül. Ez egy akkumlátorra tervezett készülék, nincs felkészítve hálózati zavarvédelemre, stb stb, szóval nem baj ha megszűröd, pár1000 µF-al, illetve tehetnél be hidegítést is, induktivitást, miegyebet.
Letekertem. ~11,5v-ra egyenirányítva és rátettem 16v 47000MicroFarados kondi és így értem el 14,5v-ot. Egy kocsi hifi kondi lesz véve neki.
1F-os kondi? És mit akarsz hajtani róla? Fejegységet? Ahhoz elég a 47.000µF bőven! Ha raksz rá egy 1F-os kondit, nem hiszem, hogy hallani fogsz bármilyen hangminőségbeli változást. Ha autóerősítő lesz rajta, akkor pedig a trafó lesz kicsi. Hány A-es? A-enként elég szokott lenni az 1000-2200uF, max. 4700uF! A puffer túlméretezéssel csak azt fogod elérni, hogy a diódahídon csúcsban óriási áramok fognak folyni, nem egészséges.
kb 10 amperes ,de ez kevés mert leszabályoz az erősítő .
Egy toroid 11,5 volt 35 amperes trafó jó lenne?
Mihez?
Egy toroid 11,5 volt 35 amperes trafó jó lenne 1F-os kocsikondi. Sokaknál láttam ilyent 1 toroid trafó 2 db diódahíd és 1F kondi.
Na, tegyük tisztába a dolgokat. Először is, a téma címe, Autós erősítő táplálása 230V ról, ez az én olvasatomban autós erősítőt jelent (és nem fejegységet), amit hálózatról szeretnénk meghajtani, ez történhet megfelelő méretű transzformátorról illetve kapcsi üzemű tápról. Jelen esetbe trafóról lévén szó, feltételezem, hogy ismeretében vagy az erősítő szükséges áramfelvételéhez szükséges trafó méretét illetően kellő teljesítmény szükségességéről mind áram mind feszültség tekintetében. Gondolok itt arra, hogy akkus üzemmódra tervezett erősítőt nem hajtunk 21V-al, és nek várunk el teljesítményt 11V 1A es trafóról történő táplálástól. Tehát, ha mondjuk van egy 2*100W os szinuszos teljesítményt leadó autós erősítőd, akkor a veszteségeket figyelembe véve szükséges 10V 25A-es transzformátor, azaz 250VA. Az adott helyzetet figyelembe véve nem árt pár 100.000µF os kondenzátor sem, valamint hidegítés és hálózati zavarszűrés sem. Ennél érthetőbben nem tudom megfogalmazni. Ennek megfelelően kell méretezni az adott tápot. Ha ettől kisebb trafó áll rendelkezésre, akkor az az adott kimenő teljesítmény kárára megy. 2 dióda híd totál felesleges, ezt nem is értem minek. Kell egy megfelelő mérető trafó, 1 adott teljesítményű graetz híd, és egy baró nagy puffer ,illetve a szokásos hálózati zavarszűrések, és ennyi. Semmi több.
Üdv. D.
Rendben, köszönöm! Még annyi a kérdésem hogy a hidegítés az a földelés nem? Elmagyaráznád kérlek? Remélem nem haragszol hogy fárasztalak!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |