Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » AVR - Miértek hogyanok

Témaindító: pakibec, idő: Márc 11, 2006
Témakörök:
WinAVR / GCC alapszabályok:
1. Ha ISR-ben használsz globális változót, az legyen "volatile"
2. Soha ne érjen véget a main() függvény
3. UART/USART hibák 99,9% a rossz órajel miatt van
4. Kerüld el a -O0 optimalizációs beállítást minden áron
5. Ha nem jó a _delay időzítése, akkor túllépted a 65ms-et, vagy rossz az optimalizációs beállítás
6. Ha a PORTC-n nem működik valami, kapcsold ki a JTAG-et
Bővebben: AVR-libc FAQ
Lapozás: OK   243 / 840
(#) TavIR-AVR válasza öregharcsa hozzászólására (») Jún 26, 2010 /

A regisztert a chip határozza meg, nem a Bascom.
Valószínű a chipedben nincs ilyen regiszter.
A bascomot javasolt frissíteni, a 11.9.0 kb 1.5 éves!
(#) öregharcsa válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Jún 26, 2010 /

Atmega8 chip-et használok,az adatlap szerint van GICR regisztere... A BASCOM-ra valóban ráférne egy frissítés
Mivel AVR -ben kezdő vagyok, azért kérdezek ilyen alapdolgokat.
Nem tudom hogy kell érteni [quote]A regisztert a chip határozza meg, nem a Bascom...
Bocs ha nagyon butaságot kérdezek...
(#) sgt válasza echo11 hozzászólására (») Jún 27, 2010 /

Idézet:
„" c:/winavr-20100110/lib/gcc/../../avr/include/util/delay.h:90:3: warning: #warning "Compiler optimizations disabled; functions from won't work as designed"”

Ez pedig az időzítőnek a header fájlát hiányolja.

Így teljes, és így nem lesz már warning:
  1. #define F_CPU 8000000
  2.  
  3. #inculde <avr/io.h> // ez alap
  4. #inculde <util/delay.h> // ez pedig a _delay_ms(), és _delay_us() függvény hedaer fájlja

Amúgy ha kíváncsi vagy az időzítő függvényeknek az intervallumára, akkor benne van a header fájlban . Itt van: WinAVR-20100110\avr\include\util\delay.h, vagy üsd bé gugliba.
(#) sgt válasza Topi hozzászólására (») Jún 27, 2010 /

Jogos, igazad van. Felé kell írni.
(#) TavIR-AVR válasza öregharcsa hozzászólására (») Jún 27, 2010 /