Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélessávú lambda szonda
Lapozás: OK   6 / 12
(#) Lajesz válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
a beszúrt táblázat egy kicsit elmászott,
az első szám oszlop a led kigyulladási feszültsége, pl. a középső zöld LED-nél ez 0,501 V, a mellette lévő érték meg a világítási tartománya: 0,085 V.
(#) Lajesz válasza kurillas hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Én azért nem az 1 V-ra hangoltam, mert a jó lambda érték 0,4-0,7 V között van, és nekem az a fontos, hogy ebben a tartományban legyen a legpontosabb a monitor (így 0,416 - 0,589 között jelez a legpontosabban 3 zöld LED - sajnos a 0,4 - 0,7 V helyett).
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Az MPS A14-es tranyónak csak időzítési szerepe van, ettől nem kapcsol be egyből az áramkör mert söntöli, egyenlőre hagyd ki. A VR1 a rajzon így szerepel. AZ IC 1-es lába a kapcsoló első lábára megy, nézd meg az adatlapját. A többi szintén nem bekötöttnek látszó láb egy-egy kapcsoló lábhoz megy szép sorjában.
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Nem 0,1V-os hanem 0,05V-os azaz 50mV-os lépéseket kell beállítani! A 100mV-os lépés sok! Ha túlságosan elviszed a normális értéktől, a motor is károsodhat!
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Ezért írtam azt hogy 500mV be, forgókapcsoló középső állásban, és a kimenetet 500mV-ra beállítani. Ehhez képest szegényíted vagy dúsítod a keveréket.
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Sorry, a 0,1 V-os hozzászólásomat nem a lambda jel módosító elektronikához írtam, hanem "kurillas" 750686-os ára. Az a lambda szonda érték kijelzőről szól, amit már én is készítettem magamnak, de a kijelzésének pontossága nem éppen olyan, mint amit írtak róla. Te esetleg tudod a megoldást?
Köszi a többi segítséget!
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
A VR1 3. lába az angol rajzon nincs bekötve sehova, a levegőben van... A tiéden ösze van kötve a saját középső lábával. Melyik a jó?
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Látatlanban nem tudom. Egyébként itt az eredeti, erről koppintották.
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Mindkettő.
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
szönöm szépen, van egy pár eltérés benne (ellenállás-, kondi értékek, stb...) hétfőn megveszem a hozzávalókat, remélhetőleg azokkal jó lépéstávokkal (0,1 V) és jó tartományban (0-1 V) fog majd működni.
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
köszönöm, kipróbáltam és tényleg nem az a baj.

Előre bocsátom, nem vagyok műszerész, ezért legyen szabad megkérdeznem:
- a tranyókat ha a sima felével magam felé fordítom és lefelé lógnak a lábai, akkor a jobboldali az emitter és bal a kollektor láb (ilyen rajzot találtam a neten a BC327 és BC517-re)?
- mert a MPSA14-nak a netes rajza alapján ez pont fordítva van...

mitől függ? talán attól, hogy pnp vagy npn? vagy szabvány?

a 2 diódát úgy kötöttem be, hogy a jelölt fele van a "-" felé, azaz a nem jelölt csatlakozik a BC327-es utáni 1 k-s ellenállásra. ez így a megfelelő?
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
A dióda jól van bekötve, mindig a jelölt fele megy a negatív táp felé, akkor vezet. A tranzisztoroknál az MPSA14-nek a fordítottja a BC517 bekötése ahogy írtad.
Ha a válaszodban lévő tranyókra ráböksz az egérrel, beugrik egy lap a hestore.hu áruház lapjával, az adott alkatrész árával, és ami a szenzációs, az adatlapjával! Itt megtalálod az alkatrész összes paraméterét és bekötését. Bár ennél a tranyónál nem hiszem hogy jellemző, de van olyan is, hogy ugyan olyan alkatrésznév alatt lehet más a lábak sorrendje, mert más a gyártó. Létezik olyan tranyó, aminek azonos tokozás mellett 3 féle bekötése van! Az MPSA14-es simán kihagyható a hozzá kapcsolódó két ellenálattal és a kondival együtt, anélkül is kell hogy működjön, csak az időre indulás nem lesz meg, hanem egyből indul.
(#) DigitalMan hozzászólása Júl 10, 2010 /
 
Ez az elektronika minden egyszondás járgányhoz jó legyen szó v-motoros vagy soros négyes vagy turbos járgányrol mert valahol azt olvastam hogy szélesávú lambaszondás autohoz álltalában ujj autok esetében nem jó ???
Ujj autok esetében ha elvágom rövid időre a lambda kábelét nem tilt le az ecu vagy azért hogy be van iktatva az elektronika???
(#) DigitalMan hozzászólása Júl 10, 2010 /
 
*Az elvágást csak annyi időre értem még beiktatom az elektronikát
(#) dinokal válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Még annyit, ha az alkatrész értékektől el akarsz térni, szabadon megteheted, de ne várd azt, hogy az eredeti kapcsolás szerint fog működni ! Akkor bizony valamilyen eltérés mindig lesz, még az is lehet hogy nem fog működni. Ezek a felhasznált ellenállások, kondenzátorok általában 5%, rossz esetben 10% tűrésűek, az azonos gyártótól érkező tranzisztorok között nincs két tökéletesen egyforma darab! Ha spéci helyre kell több darab akkor párba válogatják őket. Ez a kütyü viszont nem műszer, itt nem érdekes hogy pont 50mV, vagy 52mV, netán 48mV a lépésköz, az a lényeg hogy működjön.
(#) dinokal válasza DigitalMan hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Bocs, de maga a motor le van sz***va . Ha kábeleket vágsz el, közben ne add rá a gyújtást! Komolyra fordítva, ha elvágod a szonda vezetékét és úgy akarsz autózni, megteheted. Beállít magának egy gyári alap értéket, és azzal megy, igaz nem optimálisan. Viszont magának eltárol egy hibajelzést, ami alapján lehet a szervízben javítani. Ha az elektronikát jól építed meg, akkor az ecu van átverve, és ez a lényeg! Ő csak egy jelet vár a meghatározott értéktartományban. A legújabb autóknál viszont nem tudom . Lehet hogyha egy légy rápiszkít az ablakra, attól is infarktust kapnak. Nem véletlen hogy a szaharában a lada niva a nyerő, elég egy csavarhúzó és egy kalapács a javításához.
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Akkor jól forrasztottam be az alkatrészeket, köszi a segítséget. De akkor miért nme megy a buli? Azt hiszem holnap szétszedem és összerakom újra...

Egyébként az alkatrész értékekkel nem a lambda jel módosító műszernél akarok eltérni (isten ments), hanem a lambda monitornál. Ugyanis az általad utóbb beollózott (751265) eredeti rajzon más alkatrészértékek vannak, mint a magyar "Ladás" oldalon, ahonnan én - "a koppintott rajz alapján" - összeraktam. Úgyhogy a koppintott értékeket akarom lecserélni az eredetire. Hátha jobb lesz.

Egyébként a Te általad elkészített rajzon is (amin együtt van a lambda szonda jel módosító műszer a lambda monitorral, lsd. 747932-es hozzászólás melléklete) a Ladás oldalon feltüntetett alkatrész értékek vannak, nem pedig az általad utóbb csatolt eredeti rajzon lévők értékek.
Kérlek nézd meg, hogy hol lehet a kutya elásva, mert én nem tudom megállapítani, hogy miért vannak az eltérések.

Előre is köszönöm.
(#) Lajesz válasza DigitalMan hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
A szélessávúshoz tuti nem jó, az olyannal szerelt autók ECU-ja tök más jellel doldozik.
Járó motornál tényleg nem célszerő vezetékeket vagdosni, hacsak nem szeretnél 5000-ért szervízbe menni (hogy kiüssék a hibakódot).
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Elfelejtetted a topik címét elolvasni . Ez a szélessávúról szól.
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Majd a héten megnézem az eltéréseket. Egyébként mindkét alkatrész értékekkel mennie kéne valahogy! Ha se kép se hang, akkor keress szakadást vagy zárlatot a panelen, elég egy rossz forrasztás is!
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
nem felejtettem el, ezért is itt kerestem hozzá műszert (szélessávú szondához lambda értéket kijelző műszert). találtam is szinte a legelső írások között. de azt még nem építettem meg.

de ez a két utóbbi műszer ( a jel elhangoló és a lambda érték kijelzó) egyik sem jó a széles sávuakhoz. azok ugyanis nem 0-1 V közöttiek.
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
köszi, holnap górcső alá veszem a nyákot
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
szia dinokal,

most vettem észre, hogy a te rajzodon is bc517-es van az mps a14 helyett. A rajzon bc 517-es lábainak számozása: 1-es=ollektor? vagy fordítva?
köszönöm
(#) dinokal válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
1-es kollektor, de már az előbb írtam hogy kell megnézni az adatlapját.
(#) Lajesz válasza dinokal hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
bocs, csak 3 féle rajzot raktál fel, nem tudom, hogy melyik ami jó is.
(#) Lajesz válasza DigitalMan hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
heló digitalman,
sikerült beállítanod a lambda jel modosítódat? működik is? én is összeraktam egyet, de a beállítással gondjaim vannak. aztalon aksiról adtam neki 12 V-ot, meg 0,5 V-ot az 5-ös lábra érkező 1 M-s elé, de hiába tekergetem a VR1-et, az L5-ön nincs semmim, csak ha odatekerem a forgó kapcsolót, de akkor meg 12 V.
Tudsz nekem segíteni?
Köszi
(#) Baxi hozzászólása Júl 11, 2010 /
 
Üdv Mindenki!

Én már építettem ilyet azaz a 1V-os szondához.
Műveleti erősítővel szedtem le a jelet hogy véletlenül se legyen terhelve a szonda és utána ment az LMXXXX ic-re.
De nem az igazi, hiába kijelzi hogy mekkora a fesz rajta attól még nem igazán tudod meg hogy jó e vagy sem szonda. Pontos értéket is csak akkor mutat ha csak az épített kütyü van rajta az ECU-ba menő vezetéket meg le kell húzni mert akkor már teljesen mást mér.
Mondjuk ez a megoldás jó pl.: egy tuning zsé beállításához(nekem erre kellet), de szonda vizsgálatra nem.
Arra ajánlanám az oszcilloszkópos megoldást, azaz számítógép hangkártya bemenetére egy illesztésen keresztül rákötöd a szondát és kész. Látsz mindent
(#) Lajesz válasza Baxi hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
egy biztos, hogy a "lambda monitor" nem egy diagnosztikai műszer. arra ott vannak a szervizek. belarakják a kipufogóba a teszt szondát, aztán mehet a mérés-összehasonlítás.
de arra tökéletes, hogy ha jó a szondád, akkor láthatóvá teszi, hogy milyen a keverék-levegő arányod.
sokan ezért használják, főleg ha bioetanollal vagy más üzemanyaggal kísérleteznek.
ha megméred, hogy hány mA a felvétele, láthatod, hogy az eredeti célhoz viszonyítva említésre sem méltó a modosító hatása.
(#) Lajesz válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
ha eltekerem a forgókapcsolót az 1-es és a 18-as lábhoz, akkor kigyullad az 1 db led és a kimeneten jelentkezik a 0,5 V. de a többi állásban elalszik a led és semmi V a kimeneten.
(#) Baxi válasza Lajesz hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Hi
Tudom, de Én már csak ilyen vagyok , biztos ami biztos.
Nem azért írtam hogy úgy nem jó, hanem azért hogy az Én tapasztalatomat osszam meg evvel kapcsolatba.
Következő: »»   6 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem