Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt miért kérded???
Gyárilag H4-es halogén 12V 35W-os izzó van benne 2 Db. Én meg ugyebár ezeket akarom 55W-osra cserélni. További fejlemények hogy rendszámtábla világitás és helyzetbelző kivétele után egy 35 és egy 55W Izzó szabályszerüen világit de nekem ez még mindig kevés
De nem fogom fel minek neked 2x55watt egy robogóra...
Mások örülnének ha 1x55w-tal világíthatnának. Szerintem ott valami nem stimmel. Mit keres egy robogóba 2db 35w H4-es bilux halogén?? Ez lehetetlen, szerintem valamit elnéztél... Még egy 600-as mociba is csak 1db 55/55w-os izzó van. Vagy 2db H1-7 55w. Én a helyedbe 1db 55wattos izzóval is megelégednék, dehát ha nem elég ez sem akkor neked xenon kell.
Vagy egy infraszemüveg!
Vagy tegyen ledes világítást, de az ugye drága, tekercselni nem szeretne, sz....ból meg nem lehet várat építeni. Lehet hogy megint lesz egy hópihém, de olyan dolgon filóztok ami tényleg csak a helyet foglalja. Ha a témaindító venné a fáradtságot és megmérné az égőn lévő feszültséget, akkor megtudná mi van rajta, és ennyit tud a lámpa! Nem mellesleg, de ha rossz a foncsor geometriája, akkor rakhat bele ezer wattos izzót is, legfeljebb szétolvad, de nem fog jobban látni. Még egy ajánlatom lenne......... Éjszaka nem kell sötétített bukósisakot használni! De most komolyan! Többen leírták már hogy a gyári tekercs nem fogja bírni a nagyobb terhelést. Nagyobb áramú tekercs meg nem fér el ezen a feszültségen! Meg kell nézni hogy mekkora a fesz az izzón és mekkora áramot vesz fel. Ha minden stimmel akkor a lámpa a ludas! Rossz a foncsor, vagy a geometria. Legtöbb autóban is csak 55/55W van és az is elég 140-160 Km/h-ig.
Jó ötlet, és menyi egy ilyen infrás szemüveg?
Sötétített bukósisakom nincs.Egyébként ésszerű a dolog. A probléma félit megoldott. 1db 55W-os és egy 35W van benne világit ahogy kell. Tehát a tekercsből azt hiszem kihoztam a maximumot. Megpróbálkozok későbbiekben a tekercseléssel ha szétbontom a cuccost.Simsonba már tekertem világítótekercset eddig semmi baja se volt Nemsokára megpróbálkozok kísérleti jelleggel simoba ezen a függetlenítésen amit már előttem leírtak. Nem kell érteni senkinek sem hogy miért kell nekem ez a világítás elég ha én értem.Csak azt nem értem minek akar mindenki ezzel foglalkozni. Tudom más a véleményetek de én ezt szeretném megvalósítani és mint írtam nem közúton. Még megpróbálkozok tekercsel eloszlatásának módosításával és akkor hátha tudom több tekercsről is működtetni az izzókat.Mondjuk ezt se hallottam még senkitől sem csak kifogásokat minek nekem az. A fény irányának módosításán még dolgozom. A foncsor olyan mint ami a nagy mocikon van mármint a geometriája. Nem egyet láttam ilyen alakzattal és kialakítással. Egy kérdésem lenn még. A kondenzátoros megoldás miért nem jó?(ha külön tekercsről van töltve) Tegyünk fel van nekem itthon nagy 1000u kondik Ezeket összekapcsolni és úgy rákötni valahogy az izzókra. Akor úgy lenne mint ahogy említették már mint a nagy motorokon hogy ott a világítás aksiról is megy, persze nem épp egy aksi de akkor is valamilyen telep szerepét töltené ki.
Akkor egyenirányítani kell, és a kondi kevés... Oda akksi kell, és ha már akksi, akkor az egész mocit érdemes akksis renszerűvé alakítani és akkor már megint ott járunk a 3. hozzászólásnál, hogy egy átalakítóval megoldod ezt és akksiról megy a vilgágításod, ez azért jó mert egyenletes fényerőt kapsz, nincs villogás és gyenge fényerő alapjáraton.
Én még mindig azt mondom hogyha nem elég a halogén akkor xenont használj! Nálam nagyon bevált, jobban világít mint elötte tompítottal meg refivel egyszerre. Ég és föld... Azóta bátran megyek városon kívül 100-120-szal este.
Ez az út szélét is bevilágítja, és erdős részen nem megyek gyorsan és nem is szoktam menni, kinn a prérin meg km-ről látom a vadat, meg a szeműk is visszaveri a fényt de ez a nem a témához tartozik.
És mi a helyzet a ha egy tekercset felszabadítok és azt még a világításra rákötöm?
Gondolom a fáziseltolás miatt egyenirányítás után kellene összekapcsolni nem??? Ez működne esetleg lenne kapcsolási rajz valami egyszerű vagy valami??? Sima Grace Híd elég?? Jah és akkor már függetlenítve lenne ha egy tekercset átkötnék vagyis úgy oldanám meg.Szerintem az már tuti elég lenne. Azt hiszem ezek után már minden lehetséges módot kifiléztünk.
Az elv jó, de honnan veszel le még 1 tekercset?
Megfosztod a tötltőt egy tekercstől? A világításnak azt hiszem 3 van, a tötlésnek 2 plusz a gyújtásnak 1. Nem biztos h a tiednél is így van. A fázis eltolás végett pedig biztos kéne egyenírányítás, de nem is az lesz a baj hanem a tekercsek összekötése mert ha sorba kötöd akkor csak a fesz növekszik nem?
Minden többlet teljesítmény amit a világításra fordítasz a motortól veszi el a teljesítményt! A kondis megoldásokat csak ott lehet alkalmazni ahol pillanatnyi csúcsáramok vannak, de azt is vissza kell tölteni. Az aksis megoldással a fényerőt nem tudod növelni csak stabilan tudod tartani, de azt is tölteni kell. Ezt pedig általában annyi árammal mint amennyit kiveszel belőle.
Tehát az egész rendszer egy zárt rendszer! Az55/35W végül is jó megoldás lehet, mert ennyi többletet még el kell viseljen a tekercs. 55/55wattnál már esik a feszültség a terhelés miatt és a kimeneti teljesítmény ugyanannyi marad, mert a kevesebb fesz kevesebb áramot hajt át az izzókon. Idézet: „Minden többlet teljesítmény amit a világításra fordítasz a motortól veszi el a teljesítményt!” Ez csak az akksis rendszerűekre igaz. 125ccm alatti motoroknak a világítása független tekercsről üzemel váltó árammal. Mellesleg nem értem hol a megoldás a hsz.-ban. Idézet: „125ccm alatti motoroknak a világítása független tekercsről üzemel váltó árammal.” De ugye az is a motor összteljesítményéből vonódik le? Következésképp minél nagyobb teljesítményű izzót üzemeltetnek róla (ha bírja a tekercs), annál több energiába kerül a gerjesztése, és ez ismét csak a menetteljesítmény rovására megy.
Így ebben formában igaz, de elenyésző a teljesítmény veszteség. Az alapjáratnál észrevehető a fordulat visszaeséséből.
Úgy gondolom, a kis űrtartamú motorok világítását legjobb hatásfokkal mégiscsak az akkus üzem tudná biztosítani, vagy annak hiányában 20-50 ezer µF kondibank. Az általánosan használt söntszabályzók helyett áteresztő üzemmódú tirisztoros szabályzás a megoldás, így nem fűtődne el a fölös energia.
Össze tudok szedni 20 000 µF-ot.
Tehát anyi elég lenne és akkor egyenletesebb lenne és a lámpák teljestiménye is jobb lenne?
Igen.Arra viszont ügyelj, hogy a kondik jóminőségűek legyenek, és nem árt, ha csúszósarus a kivezetésük.
20-50e uF???
35w+55w az 7,5A esetleg 1-5F ... Ár/érték arányban a legjobb megoldás a xenon HID, az én átalakító elektronikám tirisztoros szabályzást tartalmaz, de nem tépem tovább a szám ha csabának nem tetszik egy 2éve müködő megoldás. Igaz még mondtam 2 másik megoldást is, de talán a legjobb megoldás az lenne ha lecserélnéd a PEDA robogód egy normális robogóra. Egy vele kb egyidös 2005ös NRG 1db 35wattos halogén izzóval kellökép bevilágítja az útat 70-80km/h-s sebességnél egy olyan PEDA pedig hát (ismerem) jó ha 60-at eléri. Egyszerüen indokolatlannak tartom a nagyobb teljesítményű fényforrást. Idézet: „de nem tépem tovább a szám” Nem is kell. Ha úgy érzed, nem vevő az ötleteidre, akkor kár a gőzért. Egyébként ezt a kondenzátoros megoldást azért számold át, mert 20-50e µF nagyban javít a helyzeten, a töltőfrekvenciát,és a kondik energiatárolókapacitását figyelembe véve. Természetesen egy akku jobb, de az ugyebár kilőve. Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy egy puffertárolóval felszerelt világításszabályzó ezerszer jobb egy szimpla, a fölös energiát elfűtő tirisztoros förmedvénynél...
Ne is álmodj Róla hogy valamit is veszek tőled.
Ha megadod a kapcsolási rajzát össze tudom én rakni magamnak is értek a nyák készítéshez alaktrészem pedig van minden ami csak kell kivéve a méregdrága xenon izzó. Szóval ha adsz kapcsolási rajzot megköszönném, Nem akarok én semmi ilyesmit venni ha kel majd összerakom magamnak.... Másik meg az hogy nem Kéne fikázni a Mocimat ráadásul semmit nem tudsz róla. NRG nem érdekel nem is jobb nem is kérek belőle. Az hogy menyit megyek vele és hol mikor az legyen az én dolgom minthogy az is hogy minek nekem az a nagyobb világítás. Kérdeztem valamit még a legelején szépen a fórumba hogy szeretnék nagyobb világítást. Nem kel Róla lebeszélni mert úgyse tudsz és nem azt kérdeztem hogy mond meg minek megyek annyival.
Kedves Csaba! Mivel Neked semmi sem jó, beruházni meg ugye nem akarsz, nem hiszem hogy van értelme itt bármit is kérdezned. Flasher szerintem dolgozott a műve megalkotásán annyit hogy esetleg a cuccáért kérjen Tőled valamit.
Örülök hogy Neked tetszik a motorod, széles utat hozzá! De hogy egy noname gép jobb legyen egy NRG-nél, hát azt erősen kétlem. Mivel nekem a Te véleményed szent, nem is kívánom leszólni a motort (mivel nem is ismerem-de nem is akarom megismerni). Egy kis mókát adok a végére, ha megengeded. -Vegyél egy kisméretű aggregátort, 1500W teljesítményű már elég, ez elfér a sisaktartóban, teszel a motorra egy 1000W-os fényvetőt és már látsz is! De mielőtt megveszed, vizsgáltasd meg a szemed, szerintem ott van a baj, nem a lámpával.
Ha valakit érdekel:érdekes a kiválasztás. No comment.
Az előzőért meg ha kell, vállalom a hópihét ( habár nemhiszem hogy kiérdemelném)!
Nem értem mi a gond.
1.Végig olvastam és szerintem a nagy fény erő kell, legalább a szembejövő hoszúfényes alakoknak kiégetni a retináját. 2.És attól, hogy egy 1 motor mit tud gyárilag és ezt valaki fikázza, az látszik, hogy nem tuningolt még motrot. 3.Ha fényerő és telyesítmény terén kell tuningolni, akkor én eléggé értem a dörgést. Ha te minél nagyobb fényerőt akarsz kicsikarni, nem számít, hogy mekkora halogén volt benne. A LED ben van a jövő és most is ez a megoldás a legjobb!!! Az enyémben is az van és mindenkiénél jobban világít és mindenki irígyen figyeli sötét éjszaka. A led nél kapsz még + telyesítményt visza mivel az izzóhoz képest alig eszik valamit. Én így fanatikusan egyre több színes ledet raktam a motromra Pl alá ami a földet világítja meg a blokkhoz ami az egész karbesz részt világítja. Féklámpát 1 ledsorra cseréltem stb... Mostanra már kicsit visszafogtam magam, mivel szegény motromat karácsonyfának becézték a haverok A lényeg: most sok kis egyszerű 5mm es led van elöl ami elég vakító és nagy a fényerő, de ha lesz sok időm átszerelem power ledekre+mindent akkuról hajtok. Ha bármi kérdésed van ezen a téren akkor írj bátran 99%, hogy tudok segíteni. Ill pénteken megyek tengerre és nem tudom, hogy ott lesz-e internet, de ha holnap írsz egy privit, akkor megoldom valahogy, mert nagyon is érdekel, mi lesz a sorsa a gépednek és, ha tudok rész akarok venni a tervezésben... Üdv.
A LED-ben van a jövő ezt aláírom, most készítettem egy srácnak egy ikerfényszoróba 2db 10w-os LED-et ennek 5eFt darabja plusz az elektronika meg a hűtés a LED-eknek ... hát nem olcsó de világít mint a barom az tény és drágább megoldás mint a xenon HID.
Csaba meg kakaóból szeretne várat építeni. Olcsó módosítás pl ha távfényt az akkuról üzemelteted úgy az ízzók tutira max teljesítményen világítanak amig refizel, dehát ezt is említettem már ez sem tetszett ki tudja mért... Nekem 180as Runnerem van, az 55w-os izzó kb 70ig jó belátást ad, miota xenont használok bátran megyek 100 fölé
Csaba lemondtál a világításról, vagy mi lett?
Hazaértem tengerről, de egy árva hozzászólást nem raktál le... Ha nem kell a segítségem akkor nem erőlködöm feleslegesen... Üdv.
Szia Flasher. Vettem én is 10w ledeket, de még nem tudom milyen elektronikával hajtsam meg.
Tudnál felrakni valami rajzot hozzá? Köszi: Gabóca08
Szia.
Hol lehet venni 10W os ledet, menyiért és mekkora fokban dobja a fényt? Nekem motorhoz a 140fok túl nagy és szétdobja a szembejövő emberek szemébe és nem az utat világítja majd. Lehet hozzá kapni valami lencsét vagy valamit? Kösz.
Én itt vettem a HE portálon. A vaterán is van 3e körül.
Nekem nagyítós a lámpám, de lehet hozzá kapni. Az enyém 9-12V 1000mA 160 fok 700Lm.Ledshop
Hali googléba írd be,hogy Skori,és az oldalán az áramgenerátor kapcsolások között találhatsz meghajtó elektronikát.
Üdv.:Zoli
Kedves Fórumtársak!
Egy problémával fordulok hozzátok, ami már napok óta nem hagy nyugodni. Van egy Komár MR232 típusú ,,szupermopedem " (1971-es évjárat). Teljesen felújítottuk (csapágyak, szimmeringek a blokkban, kuplunglamellák, külsők cseréje, fényezés), már csak egy problémája van a forgalomba helyezésig. A probléma lényege: a világítástekercsre kötve az izzókat (6 voltos rendszer, első: 15/15W, hátsó: 3W szofita) a generátor kapocsfeszültsége leesik mindösszesen 2,5V-ra, és ez a fordulatszám emelkedésével sem nő meg. Az izzók éppen csak pislognak, így közlekedésre alkalmatlan. A generátor üresjárati feszültsége felemelkedik akár 23 voltra is üresjáratban (tudom, ez így természetes). Tehát a generátor túlterhelt. Próbáltam mindent, ami eszembe jutott. Az összes vezetéket kicseréltem, mindent átforrasztottam, a bilux kapcsolót is kipucoltam, minden kontaktot oxidmentesítettem, de minden hiába. A földelés is jó. Arra gondoltam kínomban, hogy lehet, hogy az 1971-ből származó lendkerék mágnese ,,gyengült el" (vesztett az indukciójából)? Mert - véleményem szerint - ez okozhat ilyen problémát. Ha ez igaz, mi lehet a megoldás? Előre is köszönöm a segítségeteket: Hurka
Az nem lehet ,hogy a világító tekercs lett zárlatos és átvezet az egyes menetek közt ? Nekem Babettánál volt ilyen ..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |